Załamany spalaniem :(
#1 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 22:19
Omege mam miesiac i wiedziałem ze róznie ze spalaniem bywa raz brała wiecej raz mniej ale dzis sie zdziwiłem przed momentem , tankowałem 14 litrów na pusto w czwartek zrobiłem 60 km i własnie mi zgasła niedawno ;/ czyli wychodzi ze pali ile ok 26 litrów prawda ? byłem na regulacji gazu gosc pokrecił pokrecił ok... Było to samo pojechałem za kilka dni mowie ze nie pomogło , powiedział ze raczej parownik jest do wymiany i dlatego tyle bierze , tylko własnie nie wiem czy mowi prawde czy poprostu chce 3 stówy ze mnie zedrzec... dodam tez ze na 100% mam przepływke uszkodzona , bardzo muli na benzynie a jak odejme przepływke na benzynie smiga az miło... Ale czy przez przepływke by tyle brał ???? dodam ze mam automat mam letnie opony jezdze bardzo spokojnie mieszkam w małym miescie mało swiateł zero korków wiec cos jest nie tak ;/ czy waszym zdaniem przepływka ma duzo do spalania ? czy to ten parownik ? jestem załamany sytuacja daje sobie tydzien zeby dojsc o co biega inaczej sprzedaje omege niech ktos inny sie meczy...aaaa dodam ze wszystke filtry wymieniałem , przewody napiecia swiece równiez Prosze was o pomoc i sugestie jakies
#2 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 22:28
#3 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2011 - 22:44
Sprawdź błędy - sprawdzone porady dział się kłania a byłoby fantastycznie, gdybyś podjechał na sprawdzenie komputerem - nie tylko błędów ale i wartości, które podają czujniki w aucie, kto wie, może sondę masz walniętą albo co innego.
Masz instalację z silniczkiem krokowym IIgen. czy regulacja na śrubę??
Niewykluczone, że masz np. sprawną sondę, dobry komp gazu II generacji ale zużyty parownik i tak dziać się będzie, bo mimo regulacji podczas jazdy komp nie ogarnia zużytego parownika.
Ostatecznie, doprowadzić do porządku auto i założyć np.taki zestaw
#4 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 18:41
A powiedzcie mi jeszcze prosze taka rzecz, gdzes słyszałem ze ktos komus radził zeby sprawdzic cisnienie na zaworach czy na tłokach nie wiem nie znam sie na tym dlatego mnie poprawcie ale cos własnie z cisnieniem w silnku , czy to tez moze miec wpływ na spalanie ?? dodac ze moj slinik ma ok 300000 tys przejechane , czy nie ma to zbytniego znaczenia ? dodam ze jak zawsze brakowało m lpg jezdziłem na benzynie troszke i jakos nie odnotowałem znacznego spadku benzyny mam wrazenie ze pb bierze tyle ile powinien czyli pewnie cos w granicy 12 -13 litrów
#5 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 22:17
#6 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 22:38
kukiz87, jak na benzynie ten niby "zużuty silnik" chodzi dobrze to na gazie, po dobrej regulacji też powinien dorównywać - no lekko, lekkuchno gorzej. Spalanie LPG = benzyna + 20 góra 30% więcej.-Tę teorię odpuść sobie, lepiej sprawdź, czy hamulce nie blokują z ręcznym włącznie; czy ciśnienie w ogumieniu masz naprawdę właściwe; czy nie za często na "S" w skrzyni jeździsz; za bardzo nie szarżujesz, nie mulisz zarazem no i wyniki z opelscanera czy tam op-coma.
#7 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 22:51
Jeśli Omega B to nie jak masz w profilu C20NE, tylko X20SE.
Florek
Z tobą się ewidentnie nie zgodzę. Sam miałem C20NE w Omedze A i przyznam z czystym sumieniem, ten silnik spokojnie latał na II gen. Na dodatek nie na sondzie tylko regulowany na śrubę. Silnik nie do zajechania nawet po tym jak mi specjalista gazownik tak instalację poregulował, że na PB na drugi dzień przestała w ogóle jeździć. C20NE pod względem bezawaryjności i tolerowania LPG to chyba najlepsza konstrukcja Opla. Więc nie mów, że niezbędne do niego to sekwencja z wtryskami z górnej półki.
Tak na marginesie to chyba odwrotnie w kolejności wpisałeś silniki niż miałeś na myśli.kamcio, pamiętaj, że C20NE ma większe wymagania niz X20XEV a dokładniej chodzi o lepsze,
#8 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 22:54
kamcio
Jeśli Omega B to nie jak masz w profilu C20NE, tylko X20SE.
Florek
Z tobą się ewidentnie nie zgodzę. Sam miałem C20NE w Omedze A i przyznam z czystym sumieniem, ten silnik spokojnie latał na II gen. Silnik nie do zajechania nawet po tym jak mi specjalista gazownik tak instalację poregulował, że na PB na drugi dzien przestała w ogóle jeździć. C20NE pod względem bezawaryjności i tolerowania LPG to chyba najlepsza konstrukcja Opla. Więc nie mów że niezbędne do niego to sekwencja z wtryskami z górnej półki.
Ja nie twierdzę, że ten silnik nie pracuje na zwykłej instalacji - bo pracuje bardzo dobrze na zwykłej ale dobrze wyregulowanej. Ja twierdzę, że jeżeli już ktoś chce zakładać sekwencję to musi pamiętać o parowniku odpowiednim do mocy i szybkich wtryskach - co niejednego gazownika mogłoby zadziwić "o stary, 8v to wymagań ni ma" a tu zonk . A uwaga słuszna co do symbolu silnika; i to mi się nieustannie myli. Ja ta na pokrywę zaworów patrzę i wiem o co chodzi a symbol to juz gdzieś w katalogach
X20XEV pojedzie na Valtekach z najtańszych minikitów, X20SE już nie!
#9 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 23:19
Florek w trybie S nigdy nie jeżdżę właśnie bo niechce go ciorac do tych 4000 tys obrotów, jezdzac po mieście mogę z ręka na sercu przysiąść ze nie przekraczam 2500 obrotów
na biegu p mam ok 1000 obrotów wiem ze to sporo ale gazownik mi wyregulował tak ponieważ jak było wcześniej ok 700 przy dojeżdżaniu do świateł auto gasło teraz jest ok.
W mieście nie mam wyboru gaziarzy a ten do którego jeździłem mówi ze parownik raczej do wymiany ale jak napisałem wyżej , sadze ze poprostu chce sobie zarobic na mnie wrzuci mi jakiś parownik tomasetto bo sam tak mówił i ma ok 150 zl na czysto ;/
Jestem załamany bo auto cholernie mi sie podoba jest ogromny komfort wczesniej jezdziłem calibra i czuje sie jak bym przesiadł sie z malucha do porsche carrery ale to spalanie
#10 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 00:27
"Podręcznikowy" wręcz przykład zużycia parownika - choć w automacie z natury rzeczy nie wysprzęgla się przy dojerzdżaniu do świateł.na biegu p mam ok 1000 obrotów wiem ze to sporo ale gazownik mi wyregulował tak ponieważ jak było wcześniej ok 700 przy dojeżdżaniu do świateł auto gasło
Moja skromna obserwacja ( i OT w temacie) wskazuje, że moja łamaga chyba spala najmniej, jak obrotomierz jest pomiędzy 2000 a 3000 obr/min ale ja mam manual no i spalanie mam 95% poza miastem. Zakres 4000 do 5500 wykorzystuję do szybkich wyprzedzań itp.w trybie S nigdy nie jeżdżę właśnie bo niechce go ciorac do tych 4000 tys obrotów, jezdzac po mieście mogę z ręka na sercu przysiąść ze nie przekraczam 2500 obrotów
Jeżeli jesteś ambitny, masz smykałkę mechanika, głowę i ręce chętne do pracy to możesz nieco uszczknąć z tych "150zł na czysto". Musisz dowiedzieć się jaki masz komp od gazu-darmo, zakupić parownik -koszt niezależny od tego czy robisz sam PRZYKŁAD + koszta wysyłki, czy ktoś inny, zakupić interfejs LPG właściwy do rodzaju komputerka gazowego - tutaj akurat inwestujesz z bonusowej puli do 50zł, wymienić parownik-twoja robocizna i ustawić układ. Ostatnie dwa punkty bliżej można znaleźć na forum ewentualnie delikatnie naprowadzę. Ale jeśli nie umiesz/nie możesz zrobić to sam, to wiedz, za co gazownik bierze pieniążki.
#11 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 00:58
co do mechaniki asem nie jestem , ale i noobem tez nie jestem cos tam sie wie cos tam juz sie robiło kiedys, tym bardziej ze fakt faktem mozna sporo zaoszczedzic
takie cos mam
florek jakie wedlug Ciebie cisnienie powinno byc w kołach przód tyl ? przód 2,4 tył 2,6 bedzie good?
#12 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 08:43
Podłączałem się do tego złączem nr 3 z tej aukcji http://allegro.pl/in...2013123543.html.
Program do ściągnięcia z neta. Można tym pobawić się z ustawieniami.
#13 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 14:12
Powiedz mi robert co z tym interfejsem do lpg mozna robic ? dawke ustawiac itp ?? wymien kilka cech tego interfejsu
#14 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 15:14
a powiedz mi jeszcze bo kompa od gazu mam lambda system control , interfejs sie podłacza od spodu gdzies ? bo ile sie nie myle tam sa 2 kostki na spodzie chyba , własnie tez zastanawiałem sie nad interfejsem lpg , powiedz mi jeszcze co mozna takim interfejsem lpg ustawic ? dawkowanie np ??
co do mechaniki asem nie jestem , ale i noobem tez nie jestem cos tam sie wie cos tam juz sie robiło kiedys, tym bardziej ze fakt faktem mozna sporo zaoszczedzic
takie cos mam
florek jakie wedlug Ciebie cisnienie powinno byc w kołach przód tyl ? przód 2,4 tył 2,6 bedzie good?
ale na tym zdjeciu jest emulator a nie komp od gazu:pokoj:
#15 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 15:15
#16 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 15:18
komputera szukaj raczej w okolicy skrzynki z bezpiecznikami pod maska. A jaka masz instalacje wogole?
#17 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 15:28
#18 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 15:33
A podstawowa sprawa jest taka, ze jezeli auto nie bedzie dobrze jezdzic na PB to LPG dobrze nie ustawisz i bedzie ci duzo palic.
sprawdz sonde lambde bo w II gen sygnal jest brany z sondy i ma wplyw na spalanie, zrób porzadek z przepływka i dopiero pojedz na regulacje. filtr od gazu kiedy był wymieniany?
#19 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 15:39