Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Spalanie 17lpg w miescie 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 kwietnia 2012 - 18:42

mam 2.0 8V + II gen i w miescie pali mi 17-18l lpg (głównie na krótkich odcinkach 5-10km) w trasie 10-11l. Tez sie dziwilem ze tak duzo pali wymieniłem sonde lambda , przepływomierz , kable wn, parownik i spalanie nie spadło widocznie ten typ tak ma , silnik za slaby do budy


ten silnik według instrukcji pali więcej niż x20xev i x25xe. Biorąc jeszcze pod uwagę generację instalacji i zakorkowane miasto, to tak może wyjść. :(

#42 OFFLINE   OmciaMV6

OmciaMV6
  • 27 postów
  • Dołączył: 15-02-2012

Napisany 14 kwietnia 2012 - 19:14

miasto małe 30tys mieszkańców , na regulacji byłem z 4 razy i nadal to same wiec dałem sobie siana a ze tyle pali 3.0 w miescie to też wiem i troche to dziwne niektórzy piszą ze pali im 13-14l ten silnik...

#43 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2012 - 19:16

widocznie ten typ tak ma , silnik za slaby do budy


gadanie , ja mam 3.5 km do pracy i mieszczę się w 12.5 l max na 100 km , sprawdź termostat , mojej też zimą spalanie gwałtownie skoczyło i okazało się że termostat się nie domyka , pracował ale nie zamykał się do końca , a druga sprawa ważne jak masz parownik wpięty w układ , jak będzie niedogrzany to też będzie pożerał spore ilości , no i pozostaje poprawna regulacja , w trasie też wychodzi mi 10 -11 l/100

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#44 OFFLINE   cyb3rm4n

cyb3rm4n

    Grafik od 7 boleści :P

  • 102 postów
  • Dołączył: 18-09-2011
  • Skąd: Gliwice

Napisany 14 kwietnia 2012 - 20:28

Moja 2.0 16v w miescie ( a kto mieszka w silesi i bywa w Gliwicach to wie ) stojac w korkach i jezdzac dosc dynamicznie pali ok 13- 14 teraz ( cieplo ) w ziemie max 15 . Do roboty mam ok 7 kilometrow non stop miasto.

Cos masz nakichane nie mozliwe aby palila Ci tak duzo . Chociaz szcerze jak mialem reduktor do 100 KM to palila mi i 20 :D ale po wymianie elegancko wszystko

Moja 2.0 16v w miescie ( a kto mieszka w silesi i bywa w Gliwicach to wie ) stojac w korkach i jezdzac dosc dynamicznie pali ok 13- 14 teraz ( cieplo ) w ziemie max 15 . Do roboty mam ok 7 kilometrow non stop miasto.

Cos masz nakichane nie mozliwe aby palila Ci tak duzo . Chociaz szcerze jak mialem reduktor do 100 KM to palila mi i 20 :D ale po wymianie elegancko wszystko

#45 OFFLINE   OmciaMV6

OmciaMV6
  • 27 postów
  • Dołączył: 15-02-2012

Napisany 14 kwietnia 2012 - 21:00

termostat wydaje być się ok , bo wystarczy ok 5km i silnik jest nagrzany i ma te ~90st , byłem u 2 gazowników i nic nie gadali ze parownik jest zle wpiety w układ a parownik jest nówka wraz z elektrozaworem lovato do 140KM.

#46 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 kwietnia 2012 - 21:40

gadanie , ja mam 3.5 km do pracy i mieszczę się w 12.5 l max na 100 km , sprawdź termostat , mojej też zimą spalanie gwałtownie skoczyło i okazało się że termostat się nie domyka , pracował ale nie zamykał się do końca , a druga sprawa ważne jak masz parownik wpięty w układ , jak będzie niedogrzany to też będzie pożerał spore ilości , no i pozostaje poprawna regulacja , w trasie też wychodzi mi 10 -11 l/100


12,5l lpg, a ile do tego pb? Z tego co wiem to producenci zaniżają spalanie, a opel dla tego silnika podaje 12,1 l pb w mieście. Moje x20xev pali około 14,5 paliwa łącznie. Pb przed założeniem gazu wychodziło 13l, a producent napisał że ma palić 11,1. W tasie paliła 8,5 l pb a producent napisał 6,9. Twoje autko pali tyle ile podaje producent i to w dodatku gazu, gratuluję. :)

#47 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 kwietnia 2012 - 21:46

Oszczędność LPG szybko "się zwróci" przy remoncie silnika :lol:

#48 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 14 kwietnia 2012 - 23:52

Panowie nie przesadzajcie, mi jeszcze nigdy nie wyszlo wiecej niz 14l/100km, a jesli sonda mi smiga i na LPG pracuje jak nalezy to jaki remont przewidujecie? przy ustawianiu LPG ustawiacie wedlug producenta czy sondy? a propo w zimie spalanie srednie LPG spada bo wiecej Km nabija sie na PB....

#49 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 kwietnia 2012 - 00:31

Panowie nie przesadzajcie, mi jeszcze nigdy nie wyszlo wiecej niz 14l/100km, a jesli sonda mi smiga i na LPG pracuje jak nalezy to jaki remont przewidujecie? przy ustawianiu LPG ustawiacie wedlug producenta czy sondy? a propo w zimie spalanie srednie LPG spada bo wiecej Km nabija sie na PB....


dokładnie, jak spali max 14 lpg i litr albo dwa pb to wychodzi 15 litrów paliwa na 100 km. W brew pozorom 2.0v8 pali więcej od v16. Jak ktoś pisze, że mu pali max 12l to nie uwzględnia pb, albo to miasto to tylko obwodnicami. A remont to jak samochód pali mniej gazu niż pb.

#50 OFFLINE   OmciaMV6

OmciaMV6
  • 27 postów
  • Dołączył: 15-02-2012

Napisany 15 kwietnia 2012 - 07:25

Panowie ja u siebie odpalam na pb i po paru sek odrazu na lpg przełaczam (mam II gen ) wiec paliwa mi prawie nic nie bierze , a spalanie to czasem jak troche szybciej posmigam to i 20l potrafi spalic w miescie ale przeważnie ok 17l, myślicie ze warto wymienic termostat ? bo wedłóg mnie dosc szybko sie nagrzewa auto ok 5km i osiaga juz temp. Co moze być jeszcze przyczyną tego?
filtr powietrza czysty
parownik wymieniony
sonda labda nowa
kable wn nowe
swiece sprawdzane i sa ok

A i kiedyś robiłem test na pb i spaliła mi ok 14l w miescie

#51 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 kwietnia 2012 - 09:06

14 pb plus 20% i masz 17l lpg. Bez względu na wszystko to dużo. Może masz jakieś zwiększone opory toczenia, przyblokowane hamulce, bardzo szerokie opony. Jakaś nieszczelność na dolocie lub wydechu. Przeglądnij wszystko dokładnie, mi taki przegląd i naprawy zmniejszyły spalanie o prawie trzy litry. Naprawy zazwyczaj tanie a oszczędności spore.

#52 OFFLINE   OmciaMV6

OmciaMV6
  • 27 postów
  • Dołączył: 15-02-2012

Napisany 15 kwietnia 2012 - 09:52

hamulce przyblokowane? hmm raczej było by to czuć zmieniałem ostatnio klocki z przodu i nic nie zauważylem , opony standard 195/65/R15 , dolot sprawdzałem nie ma nieszczelności , wydech środkowy i koncowy jest nowy , jedynie uszczelka przy kolektorze wydechowym troche przepuszcza ale z tego co ludzie pisza nie ma to wpływu na spalanie , nawet jesli to 0,5l ale nie ok 3l

#53 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 15 kwietnia 2012 - 10:01

a ziemniaki z bagaznika wyjales?;)

#54 OFFLINE   OmciaMV6

OmciaMV6
  • 27 postów
  • Dołączył: 15-02-2012

Napisany 15 kwietnia 2012 - 10:12

w bagazniku tylko skrzynia basowa siedzi :p zresztą kiedyś wiozlem 400kg kafelek i spalanie wiekszego nie zauwazyłem :p

czy nieszczelność w kolektorze wydechowym może mieć aż taki wpływ na spalanie ? bo na zimnym silniku troche pierdzi przy uszczelce miedzy silnikiem a kolektorem, bo niby sonda moze wtedy oszukiwać ale ja mam II gen i sonda labda raczej nic nie ma do spalanie lpg czy sie myle ?

#55 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 kwietnia 2012 - 10:33

powiem tak, zerwane dwie szpilki, pęknięty kolektor, uszkodzona przeplotka przed katem i samochód palił 17. Naprawa, reset i ponownie ustawienie map spowodowało spadek o 2-3 l. Naprawa banalnie prosta, koszty praktycznie żadne a oszczędności w moim przypadku szybko odczuwalne. Spróbuj, efekty mogą Cię zaskoczyć. W II generacji o ile się nie mylę jest jakiś krokowiec który na podstawie informacji z czujników steruje ilością podawanego gazu. Tak więc oszukana sonda lambda będzie miała wpływ na ilość spalonego gazu. Sam krokowiec może też być padnięty i dawać za dużo gazu. Tylko w I generacji sonda lambda nie ma wpływu na spalanie gazu. Zaznaczam, że mogę się mylić, nie siedzę w tym na co dzień.

#56 OFFLINE   OmciaMV6

OmciaMV6
  • 27 postów
  • Dołączył: 15-02-2012

Napisany 15 kwietnia 2012 - 10:37

wiec chyba bede musial zlikwidować ta nieszczelnosc , ile gdzies wyniesie wymiana uszczelki przy kolektorze , pewnie trzeba go tez szlifowac bo nierówny? no i trzeba tez liczyc ewentualne zerwane szpilki.


no niby jest tam jakis krokowiec brc wpiety w układ koło reduktora ale on nie jest do niczego podłączony fachowo to sie chyba attuator nazywa czy jakos tak
kata nie mam.

#57 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 kwietnia 2012 - 13:25

Czyli masz LPG I generacji :lol:

#58 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 kwietnia 2012 - 13:40

no niby jest tam jakis krokowiec brc wpiety w układ koło reduktora ale on nie jest do niczego podłączony fachowo to sie chyba attuator nazywa czy jakos tak

Czyli auto pali tyle ile wydoli reduktor? Bo jak to ustawić? Chyba że masz śrubę dołożoną.
Tu masz link do opisu instalacji II generacji. http://autogaz.autom...lpg-ii-gen.html

#59 OFFLINE   john75

john75
  • 15 postów
  • Dołączył: 21-04-2011
  • Skąd: mochy

Napisany 15 kwietnia 2012 - 21:09

witam ja miałem kilka omeg i żadna nie paliła na sekwencji więcej niż 13l/100km.w trybie mieszanym gazu. dysze fi 2 i fi 2,5 instalacja tez była w każdej omci inna. wiec moje zdanie to fachowiec nie zna się za dobrze na swojej pracy
trasa Niemcy 11L/100km prędkość od 100km/h -140km/h - 16L/100km prędkość 160km/h-200km/h
miasto 14l/100km max

Ale wszystko zależy od jakości gazu!!!!
Miałem kilka razy taki przypadek ze zatankowałem gazu na stacji podwórkowej i omcia spaliła 18l/100km wiec sami oceńcie gdzie tankować ja polecam Orlen i Shell
Oczywiscie to tylko moje zdanie a rocznie robie 100tys.km

#60 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 kwietnia 2012 - 21:25

witam ja miałem kilka omeg i żadna nie paliła na sekwencji więcej niż 13l/100km.w trybie mieszanym gazu. dysze fi 2 i fi 2,5 instalacja tez była w każdej omci inna. wiec moje zdanie to fachowiec nie zna się za dobrze na swojej pracy
trasa Niemcy 11L/100km prędkość od 100km/h -140km/h - 16L/100km prędkość 160km/h-200km/h
miasto 14l/100km max

Dysze 2mm?? W 2.0/3.0?? Gratuluję, pewnie szybko trzeba było sprzedać auto jak silnik umarł. 2mm to się nadają do mało agresywnego 1.6, bo w mocnym 1.4 nie dają rady.
O spalaniu się nawet nie będę wypowiadał...

Ale wszystko zależy od jakości gazu!!!! (...) ja polecam Orlen i Shell

Na Mazowszu nigdzie nie ma gorszego gazu niż na Shellu :lol: U mnie w okolicy wszystko bije jedna lokalna mała stacja - nie dość że najtaniej, licznik nie tuningowany, to jeszcze auto najlepiej jeździ. Najwyraźniej cud :D