Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana oleju w skrzyni i w moscie opel omega B


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 października 2012 - 08:51

Dodatek do szper do zwyklego mostu??

#102 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 14 października 2012 - 13:41

Niewiem nic na temat aby był on tylko do szper..
Jest to ogólnie dodatek przekładniowy który zmiejsza tarcie..
Jest zalecany do mostów* i wspomagania..

* W szczególności szpery , ale zwykłemu tez nie zaszkodzi.

_____________________
Bokiem albo Wcale :D

#103 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 października 2012 - 13:59

Zalecany jest tylko do mostów ze szperą. Nie do zwyklych.

http://forum.omegakl...26&postcount=33
http://forum.omegakl...39&postcount=73
http://forum.omegakl...187&postcount=3

#104 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 października 2012 - 20:58

Jak zaleje nowy olej to się po kilkuset km zastanowię nad wlaniem tego ceramizera GM do dyfrów i wspomagań który jest w poradach. Raz kozie śmierć, napewno nie zaszkodzi.

Coś mi się zdaje że dyfer powoli mówi papa. Jak jest zimny to go trochę słychać powyżej 80km/h
Po przejechaniu około 50km jest totalna cisza, nawet nie piśnie.

Jak sam nowy olej nie pomoże albo zaszkodzi to będę kombinował ze specyfikami a jak nie to do wymiany pójdzie.

W mojej omedze poza karoserią tylko dyfer i wnętrze zostały oryginalne:D Już wszystko wymieniłem więc może na niego też pora:confused:

#105 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 15 października 2012 - 03:34

Zalecany jest tylko do mostów ze szperą. Nie do zwyklych.

http://forum.omegakl....6&postcount=33
http://forum.omegakl....9&postcount=73
http://forum.omegakl....87&postcount=3
__________________

No to wychodzi na to ze przedobrzyłem ?.. :neutral:

Odkryłem że przy cofaniu na sręconej fajerze dobiegają mi jakies piski..
Diagnoza padła na most.. zaaplikowałem olej GM (była prawie susza) + profilaktycznie dodatek GM.. piski ustępiły i ewidentnie most ogólnie się wyciszył..

Pytanie..

W jaki sposób owy dodatek , który jest środkiem zmiejszającym tarcie moze zaszkodzić dyfrowi bez szpery ??

PS.Dokładnie ten sam środek jest tez zalecany do wspomagania..

#106 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 października 2012 - 08:28

Pokaz ten dodatek?

#107 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 15 października 2012 - 16:14

http://www.bomis.web...pl&prod_id=6193

#108 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 października 2012 - 13:42

Nie wiem nic na temat, aby był on tylko do szper..
Jest to ogólnie dodatek przekładniowy, który zmniejsza tarcie..

Masz napisane tam:

Stosowany i przewidziany fabrycznie przez Opla do samochodów osobowych marki OPEL z tylnym napędem w wersji z MECHANIZMEM RÓŻNICOWYM Z OGRANICZONYM POŚLIZGIEM,

z wyjątkiem takich modeli jak MONTEREY, FRONTERA B, CAMPO, BRAVA, ANTARA

Stosowany w proporcji 1:3 czyli około 200ml dodatku na 600ml oleju


Nie ma nic o zwyklym moscie, wiec po co placic za cos, co jest nieprzewidziane i zbedne w zwyklym dyferencjale? Kasa niepotrzebnie wydana jak dla mnie.

#109 OFFLINE   burzuj29

burzuj29
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-06-2014

Napisany 28 lutego 2015 - 09:06

Moja omega b 2.0 16v. rozkodowałem sobie VIN I znalazłem wpis że mam most z ograniczonym poślizgiem. Gdy unosze tył auta koła kręcą sie niezależnie, ale zawsze gdy próbuje ruszyć żwawo ślad zostaje po 2 kołach. A gdy ruszam bedąc 1 kołem na asfalcie 2 na piasku to koło na piasku bardzo słabo buksuje. Więc jaki olej do mostu będzie odpowiedni ?

#110 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lutego 2015 - 10:12

Moja omega b 2.0 16v. rozkodowałem sobie VIN I znalazłem wpis że mam most z ograniczonym poślizgiem. Gdy unosze tył auta koła kręcą sie niezależnie, ale zawsze gdy próbuje ruszyć żwawo ślad zostaje po 2 kołach. A gdy ruszam bedąc 1 kołem na asfalcie 2 na piasku to koło na piasku bardzo słabo buksuje. Więc jaki olej do mostu będzie odpowiedni ?


Szpera spina dopiero pod obciążeniem.

Olej zalej Motul 90PA

#111 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 marca 2015 - 18:44

zalałem do skrzyni Motylgear 75W90 motula i d*pa. Po kilku godzinach postoju od 1 do 3 biegu słychać i czuć praktycznie każde zazębienie. Biegi wchodzą z dużym oporem. po przejechaniu kilku km problem ustaje. Będę musiał zalać oryginał GM. wcześniej miałem zalany olej K2 75w90 i takich problemów nie było. Zmieniłem bo K2 był w API GL-5 i bałem się sławetnej korozji chemicznej. :(

#112 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 marca 2015 - 19:05

zalałem do skrzyni Motylgear 75W90 motula i d*pa. Po kilku godzinach postoju od 1 do 3 biegu słychać i czuć praktycznie każde zazębienie. Biegi wchodzą z dużym oporem. po przejechaniu kilku km problem ustaje. Będę musiał zalać oryginał GM. wcześniej miałem zalany olej K2 75w90 i takich problemów nie było. Zmieniłem bo K2 był w API GL-5 i bałem się sławetnej korozji chemicznej. :(


To dziwne.... a poziom oleju masz ok??

Ja ten olej lałem już i praca skrzyni była bardzo dobra

#113 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 marca 2015 - 20:18

raczej tak, jednocześnie wymieniana była podpora wału z łożyskiem. Gdyby z podporą było coś nie tak to problem byłby cały czas. wszystko wskazuje na olej. wygląda to tak jakby potrzebował podgrzania do optymalnej pracy. A może podróba?

#114 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 marca 2015 - 20:45

A może podróba?


:hmmm: Może....

ja biorę bezpośrednio od oficjalnego przedstawiciela Motula i jeszcze nigdy nie miałem problemu z żadnym olejem tego producenta :) A właściwie ze wszystkim przerzucam się na Motul

#115 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 marca 2015 - 21:46

Jak tak to qpa. Chemię dla siebie i całej firmy od kilku lat biorę z tej samej hurtowni. Nigdy nie było wtopy. Ziarenka wątpliwości zasiane. Poszukam jakiegoś sposobu na sprawdzenie tego.

#116 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 marca 2015 - 23:20

Miesiąc temu taki olej wlałem do skrzyni u ojca w Vivaro i wszystko chodzi pięknie :) a auto trochę jeździ

#117 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 marca 2015 - 18:33

olej w skrzyni ok. wygląda na to że coś z dalszą częścią przeniesienia napędu jest nie tak. Podniosłem tył, po odpaleniu i zapięciu biegu słychać hurgot i buczenie. wał nie ma bicia ale most już tak. sprawdzę tuleje i łączniki metalowo-gumowe. Jak to nie pomoże to pozostaje wymiana mostu. :(

#118 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 marca 2015 - 11:35

Mam małe pytanko dotyczące oleju do mostu. Zamierzam kupić oryginał GM. Zgodnie z instrukcją w moście powinien być olej o numerze 19 42 382 (9 293 688). Tymczasem w ASO (i nie tylko) oferują 19 42 387 (9 121 965). Na czym polega różnica?

#119 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 kwietnia 2015 - 15:20

zalałem do skrzyni Motylgear 75W90 motula i d*pa. Po kilku godzinach postoju od 1 do 3 biegu słychać i czuć praktycznie każde zazębienie. Biegi wchodzą z dużym oporem. po przejechaniu kilku km problem ustaje. Będę musiał zalać oryginał GM. wcześniej miałem zalany olej K2 75w90 i takich problemów nie było. Zmieniłem bo K2 był w API GL-5 i bałem się sławetnej korozji chemicznej. :(


zlałem motula, zalałem gm i dodałem MoS2. Różnica jest kolosalna. Nie wiem czy to kwestia oleju czy dodatku. W samochodzie cisza i nic nie drży. Porównując gęstość olej 75w90 motula do gm to motul jest znacznie gęstszy.
Inną kwestią jest to że najprawdopodobniej wcześniej miałem dodany MoS2 do skrzyni. Stary olej po zlaniu miał szary kolor. Myślałem że to efekt zużycia, jednak teraz po dodaniu dodatku, świeży olej ma taki sam kolor jak stary. Zobaczę co będzie dalej.

#120 OFFLINE   buks_89

buks_89
  • 86 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Karsin/Czersk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 września 2015 - 22:20

Witam, mam do Was koledzy pytanie, którędy wlać olej do mojej skrzyni, i ile powinienem go tam wlac?
Szukałem patrzałem ma nią i spuścić się udało, ale wlać to już nie mam pojęcia którędy.