Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana oleju w skrzyni i w moscie opel omega B


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Verblein

Verblein
  • 202 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: Warszawa/Wrocław/Końskie

Napisany 23 sierpnia 2010 - 11:11

Do starej kluski X20SE wlałem zwykły tani olej przekładniowy. Zrobiłem na nim 100 tysięcy..i jest ok

#82 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 sierpnia 2010 - 11:31

No to fakt ze o omedze z blokada mechanizmu roznicowego to słyszałem bardzo zadko.

Nie ma w Omegach blokady dyfru, takie coś masz tylko w terenówkach.
W Omedze jest dyferencjał z ograniczonym poślizgiem 45%, a to co innego.

#83 OFFLINE   hooh1

hooh1
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-02-2010

Napisany 23 sierpnia 2010 - 21:37

A no widzi pan , no to teraz juz wszystko wiemy. To taka poł blokada mozna powiedziec :) Pozdr.

#84 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 24 października 2010 - 12:57

Opel omega B / pojemnosci :
- skrzynka przekładniowa 1.2 litra- most napedowy 0.8 litra / wersja kombi 1.0 litra

Stosujemy oleje :
- skrzynka przekładniowa manualna - GM 19 40 182
- most napedowy - GM 19 42 387

W moscie napedowym nie ma korka spustowego zeby zlac olej. Nalezy Rozgrzac silnik 20 minutowa przejazdzka lub dłuzsza. Wykrecic korek kontrolny z mostu , znajduje sie z prawej strony mostu, i za pomoca strzykawki i wezyka oddessac plyn z mostu i w taki sam sposob go zalac .
Poziom oleju w moscie powinien siegac krawedzi korka wlewowego , natomiast poziom oleju w skrzynce przekładniowej powinien siegac 9 mm ponizej krawedzi korka wlewowego .



na podstawie tych konkretnych informacji zabrałem sie za wymiane.:D oleje zakupilem w Oplu. 108zł za 2litry do skrzyni i litr do mostu. Wiec grosze a mam oryginały i pewnosc ze beda dobre.

Po wymianie biegi naprawde lepiej wchodza,i podczas jazdy kazdy kolejny bieg zapina sie bez szarpniecia.czuc wyrazna poprawe, choc olej ktory spusciłem ze skrzyni nie byl chyba w najgorszym stanie.

mam tylko pare pytan:

1. obawiam sie ze w skrzyni zalełem olej prawie pod korek i nie przestrzegałem tego 9mm ponizej korka wlewowego. moze sie cos stac? odessac nadmiar?

2. z mostu udało mi sie odessac okolo 0.6 litra, moze nawet niecałe, a wlałem cały litr i konca widac nie bylo ?? nie wiem co o tym myslec? a chyba mostu od kombi nie mam:D

#85 OFFLINE   hooh1

hooh1
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-02-2010

Napisany 25 października 2010 - 05:54

Samochod musi stac w poziomie, moze miales przechylone na podnosniku i zalałes za duzo :) Pozdr.

#86 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 listopada 2010 - 22:37

Ja nawet nie moge skontrolować poziomu, korki kontrolne na imbus 8 nie można odkrecic (chyba nikt nie zaglądał). Jak u Was też był problem z odkręceniem.

#87 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 16 listopada 2010 - 23:31

Ja nawet nie moge skontrolować poziomu, korki kontrolne na imbus 8 nie można odkrecic (chyba nikt nie zaglądał). Jak u Was też był problem z odkręceniem.


ja wymieniajac w skrzyni ,musialem przyspawac nakretke do tego imbusa ,bo mi sie caly obrobil i wtedy poszlo ladnie bez problemu.He robiłem to w Olsztynie u kuzyniaka mechanika:D

#88 OFFLINE   hooh1

hooh1
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-02-2010

Napisany 17 listopada 2010 - 00:23

Zwykłym kluczem imbusowym tego nie odkrecisz. Potrzebne sa tzw "bity" mocowane do grzechotki lub pokretła i tak sie to odkreca . Na allegro wpisz " bity" "komplet bitów" i napewno zczaisz Pozdr.

#89 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 18 września 2012 - 11:22

Dzownilem dzis do ASO i standardowa gadka, ze w manualu i moscie oleju sie nie wymienia. Stwierdzili tez, ze skrzynia niema korka spustowego. Prawda to? Skoro ludzie tu zmieniali to musi byc korek spustowy i rewizyjno-dolewowy. W ktorych miejsacach sa te korki?

A co do oleju GM do manuala to jest to 75w syntetyk :)

#90 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 18 września 2012 - 12:14

Dzownilem dzis do ASO i standardowa gadka, ze w manualu i moscie oleju sie nie wymienia


Słuchaj niektórych fachowców w ASO to będziesz w zime w sandałach chodził..

Bierz rady z forum , jest tu paru chłopa co mają wiedze i bynajmniej nie teoretyczną..

Ja jako amator moge Ci podpowiedzieć że każdy olej niezależnie w czym, powinno się wymieniać..

Brak korków spustowych to zaden problem...
Strzykawa warsztatowa,odsysasz stare - wsysasz nowe..

____________
Pozdrawiam

#91 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 września 2012 - 13:53

Dzownilem dzis do ASO i standardowa gadka, ze w manualu i moscie oleju sie nie wymienia. Stwierdzili tez, ze skrzynia niema korka spustowego. Prawda to? Skoro ludzie tu zmieniali to musi byc korek spustowy i rewizyjno-dolewowy. W ktorych miejsacach sa te korki?


A co do oleju GM do manuala to jest to 75w syntetyk :)

wymieniaj i się nie szczyp tylko stosuj oleje zgodnie ze specyfikacją GM
a sam olej może być np motul lub inny markowy

informacje z ASO opla to:masakra:

Zagadka - po co sprzedają oleje i płyny z etykietą GM
skoro się ich nie wymienia??
:D

#92 OFFLINE   kenczorf

kenczorf
  • 218 postów
  • Dołączył: 14-07-2012
  • Skąd: Tarnów

Napisany 18 września 2012 - 16:10

ja to wiem...bardziej na szydere pisalem. W mojej fiescie, niema korka spuistowego poniewaz producent nie przewidywal wymian. A i tak za kazdym razem gdy skrzynie musze zrzucic to zlewam przez pol oski stary i wlewam nowy :)
Tutaj interesuje mnie czy ten korek jest bo narazie odpukac skrzyni zrzucac nie musze :)

#93 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2012 - 20:07

Jakie wymagania według producenta powinien spełniać olej do mostu?
Trochę zgłupiałem bo w sklepie widziałem oleje o tej samej lepkości ale jedne były mineralne a drugie syntetyczne i normy na etykietach się różniły.
Wogóle jaki najlepiej olej wlać?
I kolejna zagwozdka to ilość.
Wszędzie gdzie bym nie szukał jest info że około litra,5 lat temu jak zmieniałem to wlałem 1,5l żeby był stan. O co chodzi?

#94 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 października 2012 - 20:22

Cugiel, do mostu starczy zwykly GMowski. Wlej tyle, zeby sie delikatnie saczylo z otworu.

#95 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2012 - 20:58

Kupię lepiej 2 butelki bo będzie tak jak ostatnio, że musiałem w 11 wieczorem w uwalonych ogrodniczkach na CPN jechać bo litr się okazał mało.

A czy zdjęcie dekla mostu na aucie jest jakimś dużym problemem bo mam ochotę zaglądnąć do środka. Trzeba coś więcej rozbierać niż sam dekiel?
Jest tam jakaś uszczelka? Czy jakiś silikon?
A tak w ogóle to nie widzi mi się spuszczanie go tą małą śrubką:masakra:

#96 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 października 2012 - 21:14

A czy zdjęcie dekla mostu na aucie jest jakimś dużym problemem bo mam ochotę zaglądnąć do środka. Trzeba coś więcej rozbierać niż sam dekiel?
Jest tam jakaś uszczelka? Czy jakiś silikon?

Uszczelki nie ma, ale pozniej naklada sie silikon, przed skreceniem. Tak, 1l nie zawsze moze wystarczyc. Jak jest most suchy, to 1l moze sie okazac za mało. Jak dysponujesz kanalem i pomocnymi dlonmi, to chyba latwiej i wygodniej sciagnac dyfer do tej operacji.
Wiesz, ktory olej GM?

#97 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2012 - 21:21

Na alledrogo jest jakiś sae 90

to o ten chodzi?

Na stronie orlenu w wyszukiwarce wyskoczyło mi że ma być GL-5 80W90, taki też sie nada? Bo taki kupię na stacji pod domem a na serwis mi się nie uśmiecha jechać bo mam nie po drodze.

#98 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 października 2012 - 21:37

Na alledrogo jest jakiś sae 90

Tak, ja bralem u Stachowiaka.

#99 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 października 2012 - 21:41

Tak, ja bralem u Stachowiaka.


Dokładnie, własnie na jego aukcje patrzyłem ale cena lekko przegięta:masakra: 55zł za litr.
Taki olej nie powinien kosztować więcej niż 40.

#100 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 14 października 2012 - 04:22

Ori GM 1liter masz za 50pln + do tego sypnij Ori dodatek GM (nr.gm 90004033) w cenie 25pln i .................................. Będzie Pan zadowolony! :)