Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana oleju w skrzyni i w moscie opel omega B


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
131 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   beluszi

beluszi
  • 2 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: gliwice

Napisany 22 lipiec 2007 - 11:54

Witam. Mam pytanie. Chce wymienic olej w skrzyni manualnej i w moscie w oplu omega B 2.0 carawan, czy ktos wie jaki jest najleprzy? Ile go wchodzi ?


beluszi

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lipiec 2007 - 13:41

Nie wiem po co chcesz wymieniac olej w skrzyni. W tego typu skrzyniach olej nie podlega wymianie - moze inaczej nie musi byc wymieniany okresowo, dotyczy to wielu sam. produkowanych juz od poczatku lat 80. (nie dotyczy polskich ruskich itp.) - Ilosc oleju 1,2 l.
Jezeli chodzi o mechanizm różnicowy to wydaje mi sie ze tez nie podlega okresowej wymianie ale nie jestem pewien, niech ktos mnie poprawi
Co do oleju to nie jest wazne jaki producent tylko jego parametry, niestety mam tylko indeksy opla:
mechanizm roznicowy: 1942382
skrzynia manual: 1940768
Jak nikt Ci nie odpisze jakie sa zamienniki albo jakie maja byc parametry i klasa jakosci to skocz do opla przeczytaj z org. pojemnikow i bedziesz wszysytko wiedzial
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   beluszi

beluszi
  • 2 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: gliwice

Napisany 22 lipiec 2007 - 13:50

Dzieki za informacje .
beluszi

#4 OFFLINE   jaksa

jaksa
  • 6 postów
  • Dołączył: 10-09-2007
  • Skąd: szczecin

Napisany 10 wrzesień 2007 - 11:47

SAE 80 i 90. Proponuje oryginały GM jeżeli musisz już wymieniać.

#5 OFFLINE   staszku11

staszku11
  • 2 postów
  • Dołączył: 20-01-2009

Napisany 21 styczeń 2009 - 17:59

witam gdzieś na forum wyczytałem ,że do skrzynki dobry jest olej MOBIL SAE 80W klasa GL-4 (Mobil Mobilube GX-A 80W)

#6 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 21 styczeń 2009 - 21:47

Tym co twierdzą że oleju w skrzyni i moście nie trzeba wymieniać proponuje zobaczyć jak wygląda spracowany olej z mostu i porównać go ze świeżym.

Owszem producenci nie przewidują okresowych wymian, ale co komu zaszkodzi raz na 50tys lub 2 lata wymienić olej w moście czy w skrzyni. Na pewno to nie zaszkodzi, a w wielu przypadkach może pomóc:)

#7 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 styczeń 2009 - 13:25

2 miesiace temu wymienilem olej w skrzyni, i teraz mi plynniej zmienia biegi, choc wczesniej nie mialem do niej zadnych zastrzezen. Kosztowalo mnie to 630zl w ASO:-?

#8 OFFLINE   kecaj9

kecaj9
  • 63 postów
  • Dołączył: 19-09-2008
  • Skąd: w-wa

Napisany 25 styczeń 2009 - 00:01

Byłem nadgorliwy i wymieniłem olej i filtr w skrzyni i przed wymiano było wszystko a po wymianie jadąc 20-30na godz. wyrzuci na luz i dopiero jak dodam mocno gazu to zaskoczy niewiem czy to przypadek czy to wina oleju (zalałem mobil)
kecaj

#9 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 17 luty 2009 - 16:48

olej o takich parametrach będzie dobry do mostu?? sae80w/90 api gl-5 ??
http://www.allegro.p...wice_tanio.html

można sie pogubić w tematach i olejach, chce zmienić dla spokoju ale tak żeby nie załatwić sobie mostu

#10 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 luty 2009 - 19:23

Ja zmieniałem w zeszłym tygodniu olej w skrzyni i nie żałuje. Ten, który zlałem był czarny i bardzo gęsty, a na wierzchu zrobił się kożuch. Nowy jaki jest każdy wie.

Jeśli chodzi o wymianę, to zgodzę się, że nie każdy producent takową przewiduje, ale takie skrzynie mają zazwyczaj tylko jeden korek (wlewowy). W omedze w skrzyni jest również korek spustowy - pytanie po co. Jeśli producent zalecałby wymianę tylko przy ewentualnym remoncie skrzyni to korek spustowy nie byłby potrzebny.
Ja kupiłem olej panoil czy coś takiego (sygnowany logo meredes-benz) z informacją na etykiecie, że wytrzymuje 300 tys kilometrów. Koszt 40 za litr.

#11 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 17 luty 2009 - 20:07

Ja chyba nie wymienię. W GolfieII, gdzie też producent nie przewiduje wymiany, nie był wymieniany przez 24 lata i ok.500tys.km. Jak sprzedawałem Golfa skrzynia biegów pracowała bez zarzutów. Decyzja należy do właściciela auta.

#12 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 17 luty 2009 - 21:12

pomóżcie :D
znalazlem taki olej do mostu myśle że będzie oki :
http://moto.allegro....pel_sae_90.html

tylko zastanawia mnie ten text:

W przypadku mostów napędowych z mechanizmem różnicowym z ograniczonym poślizgiem przewiduje się stosowanie specjalnego dodatku do oleju, który również posiadamy w naszej ofercie.


o co chodzi? jak rozpoznac czy u mnie coś takiego siedzi?
nie wiem czy sam olej styknie czy trzeba jeszcze "dodatek"

#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 luty 2009 - 21:19

o co chodzi? jak rozpoznac czy u mnie coś takiego siedzi?
nie wiem czy sam olej styknie czy trzeba jeszcze "dodatek"

Dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, to szpera, nie masz tego napewno ;)

#14 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 17 luty 2009 - 21:28

a jak to wygląda tzn. jak to rozpoznac czy jest? bo dalej nie wiem z czym to sie je a lubie wiedziec :D

#15 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 luty 2009 - 21:44

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_różnicowy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szpera
W skrócie: Gdy jedno koło traci przyczepność, drugie koło się nadal kręci, a nie jak w normalnym dyfrze, że kręci się to koło, które może kręcić się szybciej... Trochę chaotycznie, ale nie wiem jak to określić :) Było pisane na forum.

#16 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 luty 2009 - 21:45

rusz z miejsca i jak do 3 biegu będziesz mielił równo kołami to masz :D



 


#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 luty 2009 - 21:51

rusz z miejsca i jak do 3 biegu będziesz mielił równo kołami to masz

Jejek ma aftomata, więc napewno nie ma szpery ;)

#18 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 17 luty 2009 - 22:04

wielkie dzięki :D
teraz kumam, i dokładnie mam aftomata :cool:

#19 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 luty 2009 - 22:48

Ja chyba nie wymienię. W GolfieII, gdzie też producent nie przewiduje wymiany, nie był wymieniany przez 24 lata i ok.500tys.km. Jak sprzedawałem Golfa skrzynia biegów pracowała bez zarzutów. Decyzja należy do właściciela auta.


Też mam "dwójeczkę", świetne autko :D .
Ale weźcie też Panowie pod uwagę fakt, że producenci nie zakładają, że auto będzie eksploatowane przez 24 lata i więcej. Z tego co mi wiadomo to do 10`ciu lat i do widzenia. Dla Niemca 8`śmio letnia Audica to już chyba złom ;) . Ale ogólnie to ja byłbym za wymianą okresową ze względu i na zużycie i na starzenie oleju.

#20 OFFLINE   McGREGOR

McGREGOR
  • 116 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: SZCZECIN

Napisany 23 luty 2009 - 14:43

dziś przy okazji wymiany sprężyn z tyłu, poprosiłem o sprawdzenie poziomu oleju w moście ... brakowało troszkę więc dolali.... jak będzie sucho to się obada dlaczego go brakowało...

Generalnie tego oleju się nie wymienia ... tak mi powiedziano na warsztacie.


(Dla zainteresowanych koszt wymiany sprężyn wzmocnionych do sedana niemieckiej produkcji firmy "HAAS" to 520zł z robotą)