Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciężko odpala na ciepłym silniku - 2.5DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   worek11779

worek11779
  • 32 postów
  • Dołączył: 22-05-2009
  • Skąd: opole

Napisany 27 listopada 2011 - 13:58

Gdzieś znalazłem, że to może być rozrusznik- byłem w warsztacie gdzie zmienili mi tam kilka drobiazgów w rozruszniku ale bez regeneracji i jest nadal to samo... tylko dlaczego bez problemu odpala przy zimnym silniku? A przy ciepłym muszę z 3-5 razy próbować zanim złapie...

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2011 - 17:35

pod komputer i odczytać błędy po tym zostaje tylko sprawdzenie wartości na żywo i sprawdzenie wtrysków

#3 OFFLINE   worek11779

worek11779
  • 32 postów
  • Dołączył: 22-05-2009
  • Skąd: opole

Napisany 27 listopada 2011 - 17:40

Komputer nie wykazał żadnych błędów.

#4 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 listopada 2011 - 18:49

Wtryski do sprawdzenia.

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 listopada 2011 - 19:05

Komputer nie wykazał żadnych błędów.


Powtórzę za kolegami: wtryskiwacze do sprawdzenia.
Dodam jeszcze: :szukaj2: jest podobny temat i kilka innych o wtryskach.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 28 listopada 2011 - 17:02

Albo czujnik położenia wałków się konczy, u mnie tak było aż wkoncu na ciepłym wogóle nie odpalił ,na kompie też był brak błędów .

#7 OFFLINE   kingas

kingas
  • 16 postów
  • Dołączył: 15-12-2010

Napisany 01 lutego 2012 - 18:38

Po 1- omega na ciepłym silniku nie grzeje świec. Zrobiłam w swojej kombinacje z kablami wg schematu z neta. po 2-jeśli masz problem z odpaleniem na ciepłym zrób test. Na ciepłym polej pompę wtryskowa dwiema konewkami zimnej wody jak odpali wiadomo że siada pompa. Tak było u mnie. Teraz czy mróz czy ciepła pali na strzał.

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 lutego 2012 - 19:44

Tak było u mnie.


Temat dotyczy Y25DT, a w tym silniku nie stosujemy "konewek":p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2012 - 20:21

Na ciepłym polej pompę wtryskowa

w tym sęk że w tym silniku jej nie ma :o

#10 OFFLINE   AndrzejGDYNIA

AndrzejGDYNIA
  • 15 postów
  • Dołączył: 10-12-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 20 grudnia 2012 - 19:34

przy 2.5 Dti wystarczy że jeden wtrysk siądzie i będzie ciężko zapalał bo ciśnienie spada na listwie wtryskowej a na ciepłym jest jeszcze słabsze bo olej napędowy robi się rzadki od razu po zgaszeniu odpali a za 10 min już nie,trzeba czekać ok.40 min. i wtedy jak silnik trochę ostygnie to pali szybciej . Ja miałem takie objawy wymieniłem jeden wtrysk po sprawdzeniu który i palił na dotyk czy zimny czy ciepły. Ale czasem morze to być jakiś czujnik więc trzeba sprawdzić.

#11 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 30 sierpnia 2015 - 20:20

No właśnie jak to sprawdzić, mnie dopadł ten problem. Auto pali i chodzi ok jak jade w trasie i stanę w upał to póżniej mam problem z odpaleniem ale co dziwne dzieje się tak tylko jak jest wysoka temperatura na zewnątrz bo jeśli temperatura spada np. wieczorem to po trasie jak go zgaszę to po chwili odpali mi bez problemu chociaż temperatura silnika i tak jest wysoka co chyba może wykluczyć awarię pompowtryskiwacza. Pod kompem nie pokazuje żadnych błędów silnik pracuje równo i dynamicznie od którego czujnika zacząc poszukiwania ?

Edytowany przez PiTeR1975, 30 sierpnia 2015 - 21:26.


#12 OFFLINE   gogi 36

gogi 36
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Dęblin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 września 2015 - 13:26

No właśnie jak to sprawdzić, mnie dopadł ten problem. Auto pali i chodzi ok jak jade w trasie i stanę w upał to póżniej mam problem z odpaleniem ale co dziwne dzieje się tak tylko jak jest wysoka temperatura na zewnątrz bo jeśli temperatura spada np. wieczorem to po trasie jak go zgaszę to po chwili odpali mi bez problemu chociaż temperatura silnika i tak jest wysoka co chyba może wykluczyć awarię pompowtryskiwacza. Pod kompem nie pokazuje żadnych błędów silnik pracuje równo i dynamicznie od którego czujnika zacząc poszukiwania ?

miałem niedawno ten sam problem i tak samo to wyglądało gdy temparatura zewnatrzna się zmianiala .
czujnik położenia wałków rozrządu, ten łatwo dostępny z góry na jednym torx się trzyma. jeśli nie chcesz kupować sprawdz przejścia między pinami. u mnie na starym czujniku było przejście tylko między 1 i 3 pinem, a w nowym między 1 i 3 pomiędzy 1 i 2. może bedzie to samo. pozdrawiam