Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Instalacja wodorowa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 11:59

najlepiej zrobić to na 1 gen na jakimś mikserze w dolocie , będzie tanio i można dać 100% PB i 20% lpg tylko że przy silnikach benzynowych sterowanych przez ECU sterownik natychmiast wprowadzi korekty i będzie kicha przy dieslu jest to łatwiejsze ale zawsze w stosunku do za akceptowania przez sterownik silnika

#42 OFFLINE   Pasieq

Pasieq
  • 5 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 05 lutego 2012 - 12:41

Mam właśnie 1 generacje lpg. Tylko nie zrozumiałem o co chodzi ci z tymi %. Czyli ogólnie twierdzisz ze moge spokojnie takie cos zalozyc? O ile spalanie by spadlo?

#43 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2012 - 12:50

poczytaj na necie opinie użytkowników, nie czytaj opinii sprzedawców owych cudownych "generatorów" o wydajności kilku gramów na godzinę.

#44 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 12:55

Kolega chciałby dodawać to hho do LPG, bo jakoś nie rozumiem tej walki o zmniejszenie spalania. Chyba nie ma nic tańszego jak LPG - oprócz zmiany silnika na mniejszy :hmm:

#45 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 05 lutego 2012 - 13:02

też mam omkę 2.0 ecotec z lpg I generacji i bawiłem sie z hho... powiem szczerze ze montowanie generatora w tak małym silniku jest troche mało opłacalne... miałem generator z allegro i pracował na 15-20 A i takie obciążenie powoduje wieksze zuzycie czy lpg czy pb o około 15-20 % a oszczędność paliwa przy używaniu hho po przeliczeniach to coś koło 5%. ja miałem doprowadzony hho do silnika poprzez mikser lpg na przepustnicy. wydaje mi sie że lepszym rozwiązaniem jest uzyskanie wodoru poprzez gotowanie wody w "mini kotle" przytwierdzonym do kolektora wydechowego(używanie go nie powoduje wzrostu obciążenia silnika). Podobno jednym ze składników spalin lpg jest para wodna i może lepiej było by wykorzystać spaliny lpg powtórnie np przez egr??

#46 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2012 - 13:44

montowanie "generatora" nie ma sensu ani w małym, ani w dużym silniku. Bilans energetyczny jest mocno ujemny - generowanie wodoru pożera kilkukrotnie więcej energii niż można uzyskać spalając go.

ja mam znacznie lepszy pomysł:
Próbowałem ten pomysł opatentować, ale zacząłem otrzymywać pogróżki, parę razy porysowali mi samochód, jakiś typ zaczepiał moje dziecko w parku oferując mu słodycze... Widać lobby naftowe działa - zrezygnowałem z pomysłu opatentowania w trosce o swoje i bliskich bezpieczeństwo. Ale dzisiaj postanowiłem podzielić się całkowicie za darmo swoim pomysłem, niech świat się rozwija dzięki mojemu genialnemu wynalazkowi. Oto idea:

koszt całkowity - 500 zł.
lista zakupów:
- silniczek od wentylatora chłodnicy (używka na szrocie ok 50 zł)
- dwa alternatory (mogą być od skody, ale najlepsze od golfa gti) - ok. 200 zł
- pasek kllinowy i koło pasowe od golfa gieteika - ok 50 zł.
- parę kątowników, śrubki, pomoc kolegi z migomatem, kabelki, złączki - ok 100 zł.
- używany akumulator od golfa gti (lepszy ale też droższy byłby od audika) - 100 zł.

Wykon:
1. koło pasowe mocujesz do silniczka wentylatora (migomatem albo jakimś klejem, ja kleiłem na klej do szyb)
2. z kątowników budujesz ramę dla całego układu w taki sposób, by można było połączyć paskiem klinowym koła pasowe alternatorów i silniczka. WAŻNE! koła pasowe muszą być idealnie w jednej płaszczyźnie, inaczej pasek będzie spadywał.
3. łączymy paskiem koła pasowe tak by był lekko naciągnięty.
4. łączymy kablami plusa z plusem na jednym alternatorze, silniczku i akumulatorze, to samo robimy z minusem. Na kablu z akumulatora montujemy wyłącznik, by nie marnować niepotrzebnie darmowej energii.
5. drugi alternator podłączamy kable i z nich możemy zasilać dowolne urządzenie 12V.


Po włączeniu włącznika z akumulatora pujdzie prąd do silniczka, ten zacznie się kręcić napędzając alternator, który z kolei wytworzy prąd ładujący akumulator. Dodatkowy alternator wytwarza darmowy prąd którym możemy zasilać dowolne urządzenie 12V.

co jakiś czas trzeba podładować akumulator, bo się on po prostu przez noc wyładowuje (wiadomo - używka), ja w swoim projekcie mam podłączony prostownik na stałe, ale dzięki temu mogę korzystać z darmowego prądu non-stop.

jakby ktoś chciał zasilić mój skromny budżet to na priv mogę podać nr konta do wpłat :-P

#47 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 05 lutego 2012 - 14:01

no ok patent dobry ale gdzie w aucie to zamontujesz?? strasznie dużo miejsca to zajmie... w bagażniku??

#48 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 14:59

na dachu i do tego dorzuci się turbinę napędzaną wiatrem i mamy oto ni miej ni więcej "Perpetuum Mobile" no i trzeba oczywiście napomknąć że omesia pali wtedy 5 litrów gazu ale na 2 000 mil morskich:jump:

#49 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 15:06

ja mam znacznie lepszy pomysł:

nie pisz takich żeczy po jeszcze ktoś będzie chciał to skonstruować :masakra:

to urządzenie to niedorobione perpetum mobile , bo po pierwsze co to za darmowy prąd jak silniczek napędzający drugi altek żre nam prąd z aku ?? , po drugie wątpię aby silnik wentylatora uciągnął obciążony alternator , prościej byłoby po prostu zamontować drugi alternator napędzany od silnika

Po włączeniu włącznika z akumulatora pujdzie prąd do silniczka, ten zacznie się kręcić napędzając alternator, który z kolei wytworzy prąd ładujący akumulator. Dodatkowy alternator wytwarza darmowy prąd którym możemy zasilać dowolne urządzenie 12V.


rozumiem że napisałeś to wszystko tak dla jaj :masakra: , równie dobrze można by to dowolne urządzenie podłączyć do tego aku z którego zasilany jest silniczek

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#50 OFFLINE   Pasieq

Pasieq
  • 5 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 05 lutego 2012 - 17:35

Widzę zdania bardzo podzielone. Ale doncortino cały czas powtarzasz to samo ktoś kto czytał temat od początku cały czas widzi i zapamiętuje twoje negatywna odpowiedz ze nie bo nie da rady wodoru będzie za mało. Owszem może nie wszystko jest tutaj takie jasne i przejrzyste bo jest to nowość i każdy mówi to co słyszał i wyczytał. Mam rodzinę w Kanadzie i tam maja Dodge Rama z potężnym silnikiem diesla nie wiem ile dokładnie ale kolo 5 litrów ma na pewno i maja takowa instalacje zamontowana i działa. Placek jest w tym ze kupili te auto już z zamontowana instalacja i nie wiedza o ile faktycznie spalanie jest mniejsze. Jak będę wiedział więcej również się podzielę ale póki co bardzej interesuje mnie wypowiedz TomEk WRO o tej instalacji albo kogokolwiek kto już ten wynalazek posiada naszych autach. :) Myślę ze to kwestia czasu jak zaczną to montować najpierw w szopach za drobne pieniądze a jak koncerny w końcu nie będą miały argumentów to normalnie w serwisach i innych mniej lub bardziej prywatnych warsztatach.

#51 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 20:07

Widzę zdania bardzo podzielone. Ale doncortino cały czas powtarzasz to samo ktoś kto czytał temat od początku cały czas widzi i zapamiętuje twoje negatywna odpowiedz ze nie bo nie da rady wodoru będzie za mało. Owszem może nie wszystko jest tutaj takie jasne i przejrzyste bo jest to nowość i każdy mówi to co słyszał i wyczytał. Mam rodzinę w Kanadzie i tam maja Dodge Rama z potężnym silnikiem diesla nie wiem ile dokładnie ale kolo 5 litrów ma na pewno i maja takowa instalacje zamontowana i działa. Placek jest w tym ze kupili te auto już z zamontowana instalacja i nie wiedza o ile faktycznie spalanie jest mniejsze. Jak będę wiedział więcej również się podzielę ale póki co bardzej interesuje mnie wypowiedz TomEk WRO o tej instalacji albo kogokolwiek kto już ten wynalazek posiada naszych autach. :) Myślę ze to kwestia czasu jak zaczną to montować najpierw w szopach za drobne pieniądze a jak koncerny w końcu nie będą miały argumentów to normalnie w serwisach i innych mniej lub bardziej prywatnych warsztatach.


Tak jak z gazownią najpierw partyzantka i montowanie eksperymentalnych instalacji a do tego ostre zabobony na temat gazu że wybuchnie że silnik po 20 tys. na gazie to na szrot a teraz potężna gałąź przemysł zwłaszcza w Polsce 2 miejsce na świecie pod względem ilości samochodów na LPG jeszcze tylko Turcja do wyprzedzenie według szacunków stanie się to w połowie 2013 roku jeśli dynamika rozwoju tej branży u nas nie zwolni a na to się raczej nie zanosi:tank:

#52 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2012 - 21:28

Tak jak z gazownią najpierw partyzantka i montowanie eksperymentalnych instalacji a do tego ostre zabobony na temat gazu że wybuchnie że silnik po 20 tys. na gazie to na szrot a teraz potężna gałąź przemysł zwłaszcza w Polsce 2 miejsce na świecie pod względem ilości samochodów na LPG jeszcze tylko Turcja do wyprzedzenie według szacunków stanie się to w połowie 2013 roku jeśli dynamika rozwoju tej branży u nas nie zwolni a na to się raczej nie zanosi:tank:



jest zasadnicza różnica - nikt nigdy nie kwestionował że lpg nadaje się jako zamiennik benzyny, natomiast w przypadku "generatorów HHO" każdy rozsądny człowiek znający choćby podstawy fizyki i chemii puknie się znacząco w głowę.

Sprzedawcy zestawów twierdzą, że po montażu tego cuda trzeba jeszcze "oszukać" komputer silnika. Prowadzi to do tego, że silnik zaczyna jeździć na ubogiej mieszance. Wówczas rzeczywiście spalanie benzyny może się obniżyć, ale:
1. jestem pewien, że bez "generatora" można oszukać komputer z dokładnie tym samym efektem
2. jazda na ubogiej mieszance to zagłada dla zaworów i katalizatorów.

Zastanówcie się jeszcze nad jedną rzeczą:
Dlaczego w necie jest mnóstwo pochwał dla systemu autorstwa sprzedawców tego badziewia, a praktycznie nie ma pozytywnych opinii użytkowników?

#53 OFFLINE   szakal2004

szakal2004
  • 223 postów
  • Dołączył: 31-12-2010
  • Skąd: sochaczew
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 21:36

Na razie to wszystko co tu piszemy to cze gadanie kiedyś sprawa zrobi się jasna dużo osób tego spróbuje i się okaże czy to coś sensownego czy badziew taki jak ceramizery magnetyzery i tym podobne. Jak dotąd nie wypowiedział się nikt kto osobiście testował tę instalację.

#54 OFFLINE   Pasieq

Pasieq
  • 5 postów
  • Dołączył: 01-02-2012

Napisany 06 lutego 2012 - 00:41

Zastanówcie się jeszcze nad jedną rzeczą:
Dlaczego w necie jest mnóstwo pochwał dla systemu autorstwa sprzedawców tego badziewia, a praktycznie nie ma pozytywnych opinii użytkowników?


bo jest malo uzytkownikow. a nawet jezeli jest ich wiecej to trzeba poczekac na jakies sensownie udokumentowane testy

#55 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lutego 2012 - 14:27

Matko Boska ludzie co wy tu piszecie? doncortino robi sobie jaja opisując perpetuum mobile I rodzaju a niektórzy biorą to na poważnie. Temat dla fantastów kompletnych.

Skumajcie raz na zawsze jak do szkoły było za daleko.

Żeby zrobić kilo wodoru trzeba więcej się narobić niż można roboty z tego kilo wodoru zrobić. Czyli, jak zrobim kilo wodoru i go spalim to trza jeszcze paliwa dorzucić, żeby było tyle samo co na początku, więc się narobilim i jeszcze stracilim.

Z gotowania wody wodoru nie będzie.

Jak jeszcze trudno skumać to przykładzik:
Dodany obrazek

Z kilograma wody uzyskamy kilogram wodoru i tlenu(razem kilogram).
Jak spalimy ze sobą ten kilogram wodoru i tlenu to uzyskamy kilogram wody a do tego dużo energii. Wspaniale bo mamy dalej wodę, a do tego mieliśmy energię(ciepło) które możemy wykorzystać żeby znów z kilograma wody znów zrobić kilogram wodoru i tlenu.

Ale żeby z kilograma wody uzyskać kilogram wodoru i tlenu trzeba dużo energii i jeszcze trochę dołożyć. Więc o to trochę jesteśmy w plecy. W samochodzie jesteśmy w plecy o spalony LPG PB ON, olej po frytkach czy na czym tam jeździmy. I inaczej się nie da. Tak jak ziemia jest okrągła i krąży w ogół słońca, tak na rozbicie wody na wodór i tlen trzeba więcej energii jak da nam ponowne połączenie.(W idealnych warunkach tyle samo ale idealnych warunków nie ma).





JEDYNA opcja, gdzie to miało by sens, to gdyby podniosło sprawność silnika o czym chyba nikt nie wspomniał, ale sprawności pewnie też nie podnosi.

#56 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2012 - 15:58

w tym całym generatorze hho wodoru jest co kot napłakał ale jest i tlen który właśnie podobno podnosi sprawność paleniska w naszym motorku i jakieś cząstki wodoru zabłąkane >>> nie wiem bo nie sprawdzałem ale czytałem sprawozdania z doświadczeń ludzi którzy zrobili sobie doświadczenia i zbadali . Więc silnik podobno chodzi ciszej i równiej , benzyny spalił 20% więcej niż normalnie bez wynalazku przyrost mocy dosyć spory bo sondy trochę poszły na ubogo i ecu zwiększyło czasy wtrysków dolewając paliwa <<<<< więc sam generator daje niewiele nie wiem jak w dizlu czy jest jakiś efekt poza rozgrzanym do białości altkiem , mój kolega robi taki generator i próby zrobimy na wiosnę{generator ma być do mini spawarki}

#57 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lutego 2012 - 15:59

Ile to tlenu dorobi? efekt jak byśmy NOS wozili

#58 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2012 - 16:06

podobno 3 litry na minutę ale prądu ma brać 50 A PRZY 24V

#59 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 lutego 2012 - 16:10

podobno 3 litry na minutę ale prądu ma brać 50 A PRZY 24V


czyli wszystko co alternator omegi może zrobić. Nie zostało by nic na światła itd itp.
Co przy zapotrzebowaniu w metrach sześciennych na minutę...

#60 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2012 - 16:22

Sam jestem ciekaw co zrobi ecu silnika po podaniu tego gazu ale jest jedno ale aby elektroliza była efektywna do wody należy dodać sodę kaustyczna oczywiście w śladowych ilościach >>>> soda rozpuszcza aluminium robi z niego błotko<<<<<<<<