Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

automat - przełączenie na P podczas jazdy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 listopad 2011 - 20:41

Co się stanie jeśli podczas jazdy ok. 50km/h przełączy się wajchę automatu w położenie P?
Ja znam odpowiedź, ciekawe jakie są Wasze spostrzeżenia.

#2 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 21 listopad 2011 - 20:50

Ja już z niecierpliwoscią czekam na odpowiedz,ale sam chyba nie chciałbym sprawdzac na własnej skrzynce:o
Zastanawia mnie tylko,czy tak jak w przypadku wyjętego kluczyka ze stacyjki jest zablokowane wjchowanie,to czy w czasie jazdy też nie ma jakiegos zabezpieczenia.
Pewnie sie myle.

#3 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 listopad 2011 - 20:54

Uwali zapadkę albo i nie, pisk i samochód stanie, nie chciałbym sprawdzać ale nie dałbym głowy, że się rozleci.

Ojciec w Senatorze A2 przełączył z D na N(jeździł na luzie) myślał, że ma D i chciał na N i przegazować, wrzucił przy 40-50 R i przegazował, pisk opon silnik zgasł stanęliśmy. Wrzucił P odpalił wrzucił D i pojechaliśmy. Skrzynię rozbierałem później na złom za dzieciaka, była całkiem w niezłym stanie.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 listopad 2011 - 21:01

Co się stanie jeśli podczas jazdy ok. 50km/h przełączy się wajchę automatu w położenie P?
Ja znam odpowiedź, ciekawe jakie są Wasze spostrzeżenia.


na wsteczny nic ale na P zahamuje i poleci blokada w skrzyni. kiedys zrobilem tak przy 5km/h i bylo niezle zdziwienie :o




 


#5 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 21 listopad 2011 - 21:05

na wsteczny nic ale na P zahamuje i poleci blokada w skrzyni. kiedys zrobilem tak przy 5km/h i bylo niezle zdziwienie :o


Jeszcze raz:jadąc 40-50km/h przełączając na R (wsteczny)nic sie nie stanie?:o

#6 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 listopad 2011 - 21:10

Myślę, że:
W omedze elektronika nie przełączy elektrozaworów
A ojciec mój w senatorze tak zrobił, skrzynia bez elektroniki raczej ale nic się nie stało!

#7 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 21 listopad 2011 - 22:30

Kolega tak zrobił podczas jazdy...Było około 50 na godzinę....Usłyszałem coś jakby zgrzyt (nie pamietam miałem wypite) ale auto jechało normalnie,Dopiero na 2 dzień mi się przypomniało ale skrzynia chodziła normalnie...

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 listopad 2011 - 21:05

opiszę swoje doświadczenia:
jadąc z dość stromej góry zachciało mi się hamowania biegami... Ale odruchowo zamiast na "1" przełączyłem gwałtownym ruchem na "P" i... nic.
Tzn pojawił się turkot, tak jakby zapadka skakała na kole z wypustami, szybko przełączyłem z powrotem na P i jeżdżę dalej. Skrzynia chodzi normalnie.
Dodam jeszcze, że wajcha była w położeniu P - to nie było tak że się nie dało "wbić" "P". Przypuszczam, że zapadka nie jest na sztywno związana z lewarkiem, tylko jakoś elastycznie.

Edit:
Doczytałem właśnie w serwisówce skrzyni, że jeśli podczas jazdy wajchę ustawi się w pozycji P to zapadka będzie "skakać" (ang. ratchet) po zagłębieniach koła blokady do momentu spadku prędkości poniżej 5 km/h. Nie zamierzam sprawdzać, innym też nie polecam :-P

A co do wrzucenia "R" podczas jazdy do przodu - każdy automat (no, powiedzmy że prawie każdy) ma zabezpieczenie przed zniszczeniem w tej sytuacji. W omedze sterownik nie włączy wstecznego dopóki prędkość nie spadnie poniżej 12 km/h

#9 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 22 listopad 2011 - 21:49

Dobrze zasilic wiedze o taką informacje,bo gdyby doszło do takiej sytuacji i zaczeło by mi cos terkotac to pewnie zwieracz by mi puscił ze strachu:)
Całe szczescie Omegi to cud-auta,z full zabezpieczeniami ;)(z wyjątkiem zabezpieczenia na rudą)

#10 OFFLINE   bolciu

bolciu
  • 8 postów
  • Dołączył: 21-06-2011

Napisany 23 listopad 2011 - 13:19

w pogromcach mitów był kiedyś odcinek w którym robili takie doświadczenie. Rozpędzali auto i wrzucali wsteczny. Nic się nie działo

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 listopad 2011 - 20:58

w pogromcach mitów był kiedyś odcinek w którym robili takie doświadczenie. Rozpędzali auto i wrzucali wsteczny. Nic się nie działo


pamiętam. Próbowali też wrzucić wsteczny w manualu - nie da się.

#12 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 23 listopad 2011 - 22:29

A ja dziś próbowałem tez wrzucic wsteczny z 5.....Co prawda auto stało,ale zauważyłem że nie idzie wrzucic.MOzna wrzucic z 5 na wsteczny jeśli z 5 wrzucimy luz i po chwili wsteczny....Tak szło na postoju auta...Jak jest w jeżdzie nie wiem i nie chce próbować....

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4321 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopad 2011 - 07:15

A ja dziś próbowałem tez wrzucic wsteczny z 5.....Co prawda auto stało,ale zauważyłem że nie idzie wrzucic.MOzna wrzucic z 5 na wsteczny jeśli z 5 wrzucimy luz i po chwili wsteczny....Tak szło na postoju auta...Jak jest w jeżdzie nie wiem i nie chce próbować..

bo u nas w manualu jest zapadka zabezpieczająca, nawet słychać jej stuknięcie jak z 5 wrzucasz luz

#14 OFFLINE   Yasió

Yasió
  • 4 postów
  • Dołączył: 14-05-2017
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 maj 2017 - 08:21

Witam. Dopiszę się bo po co zakładać nowy temat, ostatnio dwa razy przy około 30 km/h wjeżdżając z asfaltu na piaszczystą drogę skrzynia sama wrzuciła na N... Na chwile duże obroty bo wiadomo trzyma się nogę na gazie, zatrzymałem się wrzuciłem D i pojechałem dalej, o co może chodzić? :o Pozdrawiam.



#15 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 135 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 20 maj 2017 - 11:20

ze masz luzny lewarek i duze nierownosci na drodze? :) Jak lekko popchniesz wajche to tez Ci przeskoczy z D na N.



#16 OFFLINE   Yasió

Yasió
  • 4 postów
  • Dołączył: 14-05-2017
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 maj 2017 - 12:50

Jak jest LUŹNY to źle? :o Noo z tymi nierównościami to się zgadza. :) Czyli mogę być w miarę spokojny o skrzynię, nie uszkodziła się przez to? :o



#17 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 135 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 20 maj 2017 - 15:19

Nie słyszałem jeszcze o opcji by skrzynia zmieniała położenie wajchy, ale może to jakaś opcja ekstra ;)

Jak widzisz za luźna wajcha ma tendencje do samoczynnej zmiany położenia, no chyba, że dostała rozumu i uznała, że za szybko jedziesz po nierównościach ;)