Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

2*TuRBO DO 2.5TD Da rade?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 14 listopada 2011 - 20:50

witam kiedyś blednie rozpoznawszy problem silnika wymieniłem turbinę, ale okazało się ze niepotrzebnie i teraz mam dwie, wiec zrodził mi się taki pomysł ,żeby zamontować dodatkowe turbo,

JAKIEŚ POMYSŁY?

zasadę działania znam smarowanie to nie problem , ale ni cholery nie mogę znaleźć kolektora wydechowego na dwie turbiny tak zęby podpasowalo albo jakieś magicznej przejściówki na dwa turbo.

a tak wogóle to zastanawia mnie napędzenie turbinki turbiną.

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 listopada 2011 - 21:38

turbo napędza turbo to by było perpetum mobile..

#3 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 listopada 2011 - 21:41

Pomysl moze fajny, ale skoro zle raz ustaliles usterke i wymieniles niepotrzebnie turbine to jestes pewien ze poslkladasz ewetualnie wszystko w calosc dobrze? Chyba w OB nie bylo takiego projektu.

#4 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2011 - 21:43

To już chyba lepiej było by wsadzic GET-a :D

#5 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 listopada 2011 - 21:59

moim zdaniem ciekawszym pomysłem jest omega 3.0TD
raz, że z częściami przy projekcie 2,5 TD biturbo będzie słabo. 2 to myślę że i silnik nie będzie zbyt szczęśliwy z takiego doładowania

#6 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 14 listopada 2011 - 22:02

adamesce silniczek chodzi ok, tylko po co turbinka ma leżeć jak może działać, zawsze można wsadzić zawór blow i raczej sie wtedy nie przegnie.

#7 OFFLINE   Pugi

Pugi

    OMEGA Fan rulez..

  • 145 postów
  • Dołączył: 01-12-2006
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2011 - 22:09

moim zdaniem ciekawszym pomysłem jest omega 3.0TD


i do tego jakaś rzeźba z kolektorem i turbinami od 535 E60 i będzie biturbo klekot omega;)

#8 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 14 listopada 2011 - 22:32

tez zastanawialem sie na nad napedzeniem pasowym. zobaczymy pare projektów widzialem i trzeba by to przemyslec.

#9 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 listopada 2011 - 22:39

dlaczego patent nie przejdzie? chociazby dlatego ze glowice w td to kondon, nastepnie swoj przebieg nie pozwoli na dlugi zywot takowego sprzetu.

#10 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 14 listopada 2011 - 22:56

cos takiego, i cos mysle ze bede mial co robic....

#11 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 listopada 2011 - 22:57

niewiem gdzie to zmiescisz..... ale rób, ja trzymam kciuki :)

#12 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 14 listopada 2011 - 22:59

parę rzeczy trzeba usunąć i miejsce na takie rondo się znajdzie ale sam powiedz pomysł z takim rondem jak ci się widzi?

z tego co wiem to gruba uszczelke pod glowice potrzebuje, zawór blow, dojscie do uksztaltowania rur bedzie. dwa turba mam.

najleprze jest to ze nie trzeba strojenia, powinna sie zbierac od dolu.

#13 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 listopada 2011 - 23:04

liczyłeś koszta takiego wynalazku? nie chce studzic emocji ale to nie jest tania rzecz.

Pozatym podejrzewam ze ten silnik tego nie wytrzyma. przerabialismy juz 2 silniki 170KM (na 1 turbinie)ktore sie skonczyly, teraz jezdzi trzeci i jeszcze sie jakos trzyma. Jesli chodzi o wytrzymalosc to jest lipa jak vałka.

#14 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 14 listopada 2011 - 23:16

w brew pozorom moc nie wzrosnie duzo chodzi o to ze ona z miejsca bedzie sie zbierala , potem jak juz wejdzie na obroty moc bedzie przyblizona do tej co ma, to jest polączenie szeregowe, za to jakbym mial wiekrza turbine wstawiac jako druga ,..... ciezko bym sie nad tym zastanawial, ale dwie takie same nie zrobia silnikowi (podobno) nic zlego

#15 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 listopada 2011 - 23:31

teraz to mozna cuda na kiju tworzyc z silnikiem.

Ale realia są takie ze przeliczysz koszta + to ze ten silnik tego raczej nie wytrzyma + mało miejsca pod maską = odpuscisz temat.

2.5TD maja juz swoje KM najechane, wiekszosc nie jest w rewelacyjnej kondycji, na dodatek jest to slaby silnik konstrukcyjnie.

do tego by musialybyc pewnie wieksze wtryski wydajniejsza pompa, dolot icek, program. Mnostwo pieniedzy to pochlonie.

Ja sie sam szarpie z eatonem do vałki. jeszcze jestem w murzyńskiej ***** a juz kasy poszlo troche.

#16 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2011 - 23:32

w brew pozorom moc nie wzrosnie duzo chodzi o to ze ona z miejsca bedzie sie zbierala , potem jak juz wejdzie na obroty moc bedzie przyblizona do tej co ma, to jest polączenie szeregowe, za to jakbym mial wiekrza turbine wstawiac jako druga ,..... ciezko bym sie nad tym zastanawial, ale dwie takie same nie zrobia silnikowi (podobno) nic zlego

:masakra: po prostu.
Daj do tego przełożenie na moc drugie przełożenie na szybkość jak to tuningowcy w komarkach robią i będzie 5 do setki i poleci 300 :dziura:

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2011 - 07:05

turbo napędza turbo to by było perpetum mobile..

czemu przecież są takie konstrukcje z mniejszą turbiną działającą od dołu i duża pracującą później

#18 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 listopada 2011 - 07:26

niby tak ale koledze chodzi o to ze ma w pelni sprawny motor omegi i ma dwie turbiny sprawne i chce z tego co ma w stodole zlozyc jednego potwora. Poszukaj moze gdzies na stronach z rozszerzeniem .de Moze sasiedzi cos takiego przerabiali. Sadze ze bedzie bardzo duzo rzezby a wystrojenie calosci bedzie bardzo trudna sprawa. Sadze ze jesli Ty nie masz w reku fachu ze spawalnictwa i mechaniki to bedzie mial problem.

#19 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2011 - 09:04

Jak przeliczy koszty to ochłonie i zapasową turbinę na Allegro wystawi. Skończy się temat jak zwykle :hehe:

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2011 - 09:50

jak już się bawić w takie coś to jedna turbina powinna być mniejsza aby dawał ciśnieni już od praktycznie obrotów biegu jałowego