Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

jaka turbina do omy 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 28 sierpnia 2006 - 21:47

mam pytanko czy mozna wlozyc jakas turbine od jakiegos innego auta? robil juz ktos taka przerobke z gory dzieki


Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2006 - 22:03

mam pytanko czy mozna wlozyc jakas turbine od jakiegos innego auta? robil juz ktos taka przerobke z gory dzieki


kolego .. najpier czytaj, potem pytaj. To ułatwia życie.
Póki co - temat zaturbienia Omegi .. jest aktywny. A samo zatrurbienie - małoopłacalne, zwłąszvza dla 2,0

#3 OFFLINE   SIWYSDZ

SIWYSDZ
  • 290 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: łódzkie

Napisany 28 sierpnia 2006 - 22:21

cita nie wiem o co ci chodzi wiec moze mi wyjasnisz??o co chodzi czytaj a potem pytaj??
Czarny Opel Omega 3.2v6 z jasna skórą i full wyposazeniem

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2006 - 22:27

cita nie wiem o co ci chodzi wiec moze mi wyjasnisz??o co chodzi czytaj a potem pytaj??


to, ze zaraz pod Twoim wątkiem jest podobny
http://forum.omegakl...hread.php?t=388
Gdzie widac, na ile oplacalne jest wsadzanie turbo do omegi. Tam rozpatrują koledzy silnik V6, gdzie już zaturbianie jest nieoplacalne ... a Ty pytasz o 2,0. Potrzebujesz wiecej koni, kup V6 2,5 .. a jesli malo .. kup MV6. Turbo to żadne rozwiązanie, no chyba, ze masz kupe siana, jeszcze wiecej czasu, lubisz sie bujac z przerónbkami, chcesz to zrobic profeslonalnie wymieniając cały dół silnika ... ale nie sądze.

Teraz już rozumiesz ?[/b]

#5 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 29 sierpnia 2006 - 23:22

No niestety kolego ja też Cie nie pociesze. Turbo w silniku X20XEV niestety nie bardzo wychodzi. Jedynie dużym nakładem pracy i kosztów to ma przwo bytu. X20XEV jest ogólnie nie za ciekawym silnikiem to takich eksperymentów :neutral: Poprostu sie nie nadaje. Jak chcesz 2.0 turbo to już lepiej szukaj C20LET lub Z20LET a jak uturbiać to już lepiej C20XE.
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#6 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2006 - 06:54

No niestety kolego ja też Cie nie pociesze. Turbo w silniku X20XEV niestety nie bardzo wychodzi. Jedynie dużym nakładem pracy i kosztów to ma przwo bytu. X20XEV jest ogólnie nie za ciekawym silnikiem to takich eksperymentów :neutral: Poprostu sie nie nadaje. Jak chcesz 2.0 turbo to już lepiej szukaj C20LET lub Z20LET a jak uturbiać to już lepiej C20XE.


to nie do końca prawda, kolega z VKP uturbił C20XE i śmiga wspaniale, ale te koszty :(
kompletnego LETa można kupić za 4tys - Twój motor 2tys, to cały koszt wyniesie Cię jakieś 3tys


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#7 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 08:23

to nie do końca prawda, kolega z VKP uturbił C20XE


o tym mowa, C20Xe to nie X20XE

#8 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 09:32

a nie lepiej zmienić auto...........wyjdzie taniej.............np na 3.0

#9 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:00

o tym mowa, C20Xe to nie X20XE


Właśnie. C20XE jest dużo bardziej podatny na uturbienie niż X20XEV . C20XE był wykonany dokładniej, z lepszych materiałów, bo był jednostką topową w swojej klasie (2.0) . Natomiast X20XEV jest niby jednostką bliźniaczą , ale został "wykastrowany" za pomocą eco-bajerów
z paru koni i kilku NM , nie jest żadnym super silnikiem a co za tym idzie jakość wykonania i materiału użyte do budowy sie pogorszyły, częściowo pewnie miały na to wpływ ograniczenia kosztów produkcji itd. Na C20XE nie oszczędzali bo był to z założenia silnik który miał pseudo-sportowe ambicje i wiadomo że nikt ich nie oszczędzał. Teraz nie ma w ofercie opla wolnossącego silnika o takm przeznaczeniu , teraz jest OPC i wszystkie są uturbione fabrycznie.

a nie lepiej zmienić auto...........wyjdzie taniej.............np na 3.0


Nie każdy chce jeździć kolejną MV6. Czasami człowiek ma chęć zbudować coś innego :twisted:
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#10 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:34

nie porównujmy c20xe do x20xev.....ten pierwszy to silnik "pólwyczynowy "w którym zawory są chłodzone sodem..........poza tym jest zdolny do przeniesienia duzo wiekszych obciązen niż ekokibel x20xev.....a gdzie jeszcze go uturbiać.....
popatrz po niemieckich stronach ile jest KIT-ów do c20xe......
szkoda,ze 80% tych silników juz jest pozajeżdżanych :cry:

#11 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:50

Nie każdy chce jeździć kolejną MV6. Czasami człowiek ma chęć zbudować coś innego


no to jak ja, 3.0 z omegi A i brykamy...

#12 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 11:05

Nie każdy chce jeździć kolejną MV6. Czasami człowiek ma chęć zbudować coś innego


no to jak ja, 3.0 z omegi A i brykamy...

chciałbym sie bujnąć kadettem z c30se pod machą(sorki za off topa)

#13 OFFLINE   Obywatel

Obywatel
  • 97 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 13:36

chciałbym sie bujnąć kadettem z c30se pod machą(sorki za off topa)

To chyba musiałbyś dołożyć napęd 4x4 bo inaczej wyprzedziłyby Cię Twoje własne przednie koła :wink: Albo silnik centralnie - tak żeby dociążyć tylną oś - i napęd na tył :twisted:

#14 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 30 sierpnia 2006 - 14:28

o tym mowa, C20Xe to nie X20XE


Właśnie. C20XE jest dużo bardziej podatny na uturbienie niż X20XEV . C20XE był wykonany dokładniej, z lepszych materiałów, bo był jednostką topową w swojej klasie (2.0) . Natomiast X20XEV jest niby jednostką bliźniaczą , ale został "wykastrowany" za pomocą eco-bajerów
z paru koni i kilku NM , nie jest żadnym super silnikiem a co za tym idzie jakość wykonania i materiału użyte do budowy sie pogorszyły, częściowo pewnie miały na to wpływ ograniczenia kosztów produkcji itd. Na C20XE nie oszczędzali bo był to z założenia silnik który miał pseudo-sportowe ambicje i wiadomo że nikt ich nie oszczędzał. Teraz nie ma w ofercie opla wolnossącego silnika o takm przeznaczeniu , teraz jest OPC i wszystkie są uturbione fabrycznie.

a nie lepiej zmienić auto...........wyjdzie taniej.............np na 3.0


Nie każdy chce jeździć kolejną MV6. Czasami człowiek ma chęć zbudować coś innego :twisted:



glopoty piszesz o dokladnosci wykonania i uzytych materialow, sa identyczne w obu silnikiach, z zalozenie te silniki sie w bardzo duzym skrocie za***iscie roznia, zeby utyrbic XEVa trzeba mie co tym pojecie i doswiadczenie, ale to jest jak najbardziej wykonalne, ale calkowicie nieoplacalne, tak samo jak uturbianinei XE, nei ma sensu wywazac otwartych juz drzwi, jezeli chces zturbo to LET, jezlei chcesz dlubac XEVa dla lekkiego podneisienia mocy to sobie odpusc, jak juz wspomnailem niewdzieczne, nieoplacalne i do d*py
bylo milo ale sie i to skonczylo

#15 OFFLINE   piotr027

piotr027

    Dwie Omegi-jedna Edytki

  • 604 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Krotoszyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 21:56

jakieś same nerwusy na tym forum............nie mozna spokojniej??

#16 OFFLINE   iivo

iivo

    Piwosz OKP

  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 30 sierpnia 2006 - 22:16

jakieś same nerwusy na tym forum............nie mozna spokojniej??


Piotr bo to przez to że sie lato kończy i pogoda psuje to sie nazywa depresja powakacyjna czy jakoś tak :lol: :lol: :lol: :lol:

Podobno da sie to wyleczyć browarkiem i vodką w dużych ilościach :lol: :lol: :lol:

#17 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 30 sierpnia 2006 - 22:37

Też wyczuwam negatywne fluidy :lol: :lol: Chyba trzeba bedzie

to wyleczyć browarkiem i vodką w dużych ilościach

:mrgreen: :lol: :lol:
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#18 OFFLINE   iivo

iivo

    Piwosz OKP

  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 30 sierpnia 2006 - 22:38

O tak ma kolega 100 promilową racje :lol: :lol: :lol:

#19 OFFLINE   Obywatel

Obywatel
  • 97 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 sierpnia 2006 - 00:10

mam pytanko czy mozna wlozyc jakas turbine od jakiegos innego auta? robil juz ktos taka przerobke z gory dzieki

Może Turbinkę Kowalskiego :idea: :mrgreen:

#20 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2006 - 10:06

piotr027, nikt się tu nie denerwuje, tylko dobrze radzi, bo ma doświadczenia z tymi motorkami


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill