Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kody błędów silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 27 sierpnia 2013 - 16:58

tak,jeden przewód z wtrysku jest dopięty do masy(przechodzi przez ECU),drugi sygnałowy też idzie do złącza ecu.

#42 OFFLINE   asyeiusz

asyeiusz
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-09-2012

Napisany 27 sierpnia 2013 - 17:24

A bo zaczołem się juz martwić że coś cię poważnie w module pokićkało. A wiecie może jaka powinna być wartość sprawnej cewki ile ohm powinno być????

#43 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 27 sierpnia 2013 - 20:34

było na forum wiele razy-ok 100 ohm,jeżeli masz opelscanera,zrób test przestawiania kąta wtrysku pompy-czy będzie słyszalna zmiana w pracy silnika(wtyczka od przestawiacza z dołu pompy,czy dobrze złączka siedzi) i w programie,podczas zwiększania obr.silnika czy zmienia się kąt(wtedy wiadomo,że wtrysk sterujący daje sygnał i w pompie nie jest przytarty przestawiacz tego kąta).u mnie ,gdy padła cewka we wtrysku ster.(przerwa),już tylko po włączeniu zapłonu od razu zapalał się check.

#44 OFFLINE   asyeiusz

asyeiusz
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-09-2012

Napisany 27 sierpnia 2013 - 21:39

noo u mnie też od razu po przekręceniu kluczyka zapala się check. Cewka starego wtrysku i nowego mają: stary 4,7 około a nowa 7,2 około
Więc skoro ma mieć około 100 to znaczy że mam obie cewki uszkodzone. Jutro reklamuję wtrysk i zobaczymy co dalej. wielkie dzięki i pozdrawiam.

#45 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 27 sierpnia 2013 - 21:46

jeżeli pewny jesteś pomiarów na "gołym" wtrysku to tak.

#46 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 listopada 2016 - 20:29

Witam, wiem,że  zaraz będzie upomnienie ... ale nie byłem pewien gdzie się wbić.

OMA 2.2  D T I   weszła w tryb awaryjny . Pod komputerem pokazało błąd P0100   ... czyli błąd czujnika  MAF  (wytłumaczono mi , że jest to przepływomierz powietrza ).  Parametr za wysoki, ... i szukaj sobie sam.

Pomyślałem o przepływomierzu , zatem odpaiłem silnik po jego odłączeniu  i praca auta taka sama. Czy mogę wnioskować , że to uszkodzony przepływomierz  .. czy jednak sto innych przyczyn za ty stoi .

Wymieniać przepływkę , czy to będzie wymiana całego auta po omacku. Proszę o pomoc.



#47 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 listopada 2016 - 21:57

Myśląc logicznie jeżeli odpinasz jakiś czujnik od auta i nie wpływa to na jego prace to znaczy że auto wcześniej działało z tymże właśnie czujnikiem uszkodzonym

#48 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 listopada 2016 - 16:36

Tomc, Na naszym forum jest temacik, w sprawdzonych poradach, o przepływomierzach, a masz :peace:   http://forum.omegakl...ti-za-pol-ceny/. Ja ostatnio wymieniałem używaną bosch-owską wkładkę od astry za 50zł, Handlarzowi kopara opadła, bo podjechałem omegą...ze swoim OS i na miejscu wszystko sprawdziłem. Auto teraz samo spod tyłka spiernicza. :smiech: Poczytaj, zdecyduj.

 

Rozumiem, że gość od kompa wykasował błąd i p0100 wrócił ponownie? Jeśli jest, to ten błąd, to szukasz przepływki i nie ma co się zastanawiać.

Uzupełnij swój profil o "skąd:" ludzie omegami jeżdżą w całej Polsce, zawsze mógłbyś poprosić o możliwość podmianki na próbę i masz pewność. Zapraszam pomogę ;)


Edytowany przez Pirania, 24 listopada 2016 - 16:48.


#49 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 listopada 2016 - 19:57

Wielkie dzięki za odzew. Postaram się temat do końca tygodnia rozkminić. Dam znać co mi się udało naprawić. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

 

Zmieniłem przepływomierz i poprawiło się , częściej chodzi normalnie ..... wpada w "CHEK"  ale żadziej , jak przygazuję to jest OK! no i dalej nie wiem co jest. Mówią mi mądrzy ludzie, że to filtr powietrza, że nieszczelności w całym układzie dolotowym ... itd. Jedno co zauważyłem to , że czasami przy pierwszym odpaleniu to zawala dym z pod maski , jak ją podnoszę to ewidentnie wali dymem z okolicy kolektora dolotowego. Wali srogo. I też zdarzyło się , że też buchnęło dymem z okolicy turbiny. Wygląda na to , że szczelność ;....... 0,0 . Nie chcę walić się w wydatki a i też nie chciałbym się pozbywać mojej BABCI . Nie mam kasy na zmiany a i też na radykalne remonty.


Edytowany przez tomc, 05 grudnia 2016 - 19:55.