Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kody błędów silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 18 listopada 2011 - 11:41

Zaraz przy egr nic nie znalazłem i co teraz. Przynajmniej kostka powinna wisieć gdzieś obok no nie. Faktycznie poduszki są pnełmatyczne i nie były podłączone w dół zwisał przewód podciśńieniowy oczywiście zaślepiony to go podłączyłęm. Widać nie źle ktoś u mnie namieszał. Da się odblokować ECU.

#22 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 listopada 2011 - 11:56

Zaraz przy egr nic nie znalazłem i co teraz.


Tak czy siak, bez wymontowania kolektora ssącego nic nie zrobisz.

Da się odblokować ECU.


A co się w ECU zablokowało :zdziwko1:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#23 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 18 listopada 2011 - 12:03

, "Wielki Brat" (ECU) odczytał to, jako awarię zaworu EGR i odłączył selenoid sterowania turbiną.

Da się to naprawić

#24 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 listopada 2011 - 12:11

, "Wielki Brat" (ECU) odczytał to, jako awarię zaworu EGR i odłączył selenoid sterowania turbiną.

Da się to naprawić


:masakra:
1. Sprawdź zawór EGR (czy porusza się)
2. Sprawdź i połącz elektrozawór/selenoid EGR

Jak usprawnisz w/w elementy, skończą się problemy z doładowaniem.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#25 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 18 listopada 2011 - 15:06

Wszystko wie ma mianowicie dlaczego nie chodzi. Pojechałem na kompa i pokazało brak błędów. Pojechałem na lepszy sprzęt i pokazało że turbina przeładowuje. Przejechaliśmy się z kompem i faktycznie na starcie turbo ładuje aż za mocno bo ponad 220 i po jakimś czasie spada doładowanie do 90. Za wysokie ciśnienie rozłącza turbo i wchodzi w awaryjny. Ktoś ma jakieś pomysły dlaczego.

#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2011 - 16:07

Wszystko wie ma mianowicie dlaczego nie chodzi. Pojechałem na kompa i pokazało brak błędów. Pojechałem na lepszy sprzęt i pokazało że turbina przeładowuje. Przejechaliśmy się z kompem i faktycznie na starcie turbo ładuje aż za mocno bo ponad 220 i po jakimś czasie spada doładowanie do 90. Za wysokie ciśnienie rozłącza turbo i wchodzi w awaryjny. Ktoś ma jakieś pomysły dlaczego.

albo czujnik uwalony od ciśnienia albo źle ustawiona gruchą bądź solenoid do duszy

#27 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 listopada 2011 - 17:50

1. Sprawdź zawór EGR (czy porusza się)
2. Sprawdź i połącz elektrozawór/selenoid EGR

Jak usprawnisz w/w elementy, skończą się problemy z doładowaniem.


??

#28 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 listopada 2011 - 18:06

kolego czeladnik możesz jaśniej ??


#29 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 listopada 2011 - 18:48

kolego czeladnik możesz jaśniej ??


Przeczytaj wątek od początku, w poście #15 jest "jaśniej".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#30 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 01 grudnia 2011 - 18:53

. Sprawdź zawór EGR (czy porusza się)
2. Sprawdź i połącz elektrozawór/selenoid EGR

Jak usprawnisz w/w elementy, skończą się problemy z doładowaniem.
__________________

Zrobione. Selenoidy nowe obydwa ten przy turbo i odnaleziony ten przy EGR. Nowy czujnik temp i ciśnienia doładowania ten z tyłu kolektora. Nowy czujnik temp silnika bo też podawał na ECU 60 stopni na zimnym i 130 na rozgrzanym. Nadal bez zmian- przeładowuje. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły.

#31 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 grudnia 2011 - 19:00

Nadal bez zmian- przeładowuje


Jaki błąd się teraz pojawia??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#32 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 01 grudnia 2011 - 19:14

Mechanik nic nie mówił o błędach.

#33 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 grudnia 2011 - 19:27

Mechanik nic nie mówił o błędach.


No to ciekawe skąd wie, że turbina przeładowuje?
Proponuję zainwestować 200 PLN w OP-COM-a i samemu przeprowadzać diagnozę:yes:
W "trójkącie bermudzkim" (mech.-właściciel-forum) robi się błędne koło.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#34 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 02 grudnia 2011 - 18:30

Kolego. Jak jechałem raz z nim to zrobił coś takiego na laptopie podłączonym pod autko: mianowicie wyświetlił z wielu funkcji na widok wartości wymagane doładowania i wartości doładowania turbo. I sam widziałem co się dzieje a dzieje się tak nadal. Tuurbo nagle podaje większe ciśnienie niż ECU podaje jako wymagane do danego momentu. Może po prostu nie gadaliśmy o kodach błędu tylko o objawach.

Wszystko jasne. turbina sucha ale coś się do niej dostało jest cała skancerowana i zacinają się łopatki. Wirnik wyszczerbiony zarówno na dolocie jak i wydechu.

#35 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 grudnia 2011 - 20:09

Wszystko jasne. turbina sucha ale coś się do niej dostało jest cała skancerowana i zacinają się łopatki. Wirnik wyszczerbiony zarówno na dolocie jak i wydechu.


Pewnie blaszki przepustnic kolektora ssącego wykonały "brudną robotę":(
Sprawdzałeś kolektor kiedykolwiek??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#36 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 grudnia 2011 - 20:24

Wszystko jasne. turbina sucha ale coś się do niej dostało jest cała skancerowana i zacinają się łopatki. Wirnik wyszczerbiony zarówno na dolocie jak i wydechu.


w przypadku tych objawów wygląda na to ze albo idzie syf z filtra powietrza albo przez odme jakieś odłamki z głowicy , a z strony wydechu , złamana świeca albo fragmenty zaworów bądź coś innego

#37 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 04 grudnia 2011 - 19:39

Już wiem że autko miało robioną głowicę, świadczy o tym sylikon pod głowica a blaszek nie było przy pierwszym zdemontowaniu kolektora. Ktoś wiedział o następstwie spraw i dlatego ja ożenił dosyć tanio.

#38 OFFLINE   asyeiusz

asyeiusz
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-09-2012

Napisany 25 sierpnia 2013 - 14:08

Panowie wczoraj wieczorem zapaliła mi się kontrolka silnika na desce roz. dziś sprawdziłem błędy silnika i oto rezultaty.

81 - Sensor start wtrysku zwarcie lub obwód otwarty
Obecny

82 - Nieprawidłowy sygnał obr/min sen- sora startu wtryskiwacza
Obecny

comogą znaczyś te błędy. Co tym razem jest do wymiany. Silnik to ten 2,5 tds Ciągłe z nim problemy. pozdrawiam i czekam na odpowiedz

#39 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2013 - 16:05

comogą znaczyś te błędy

Wtrysk sterujący.

#40 OFFLINE   asyeiusz

asyeiusz
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-09-2012

Napisany 27 sierpnia 2013 - 15:27

Nowy wtrysk (300 zł :mad: ) to nie to nadal te same błedy.
Mieżyłem miernikiem stary wtrysk ma podobne wartosci jak nowy. Ale na jednym z przewodów wychodzących z wiązki po odpięciu wtrysku, Jest przejście do masy nie wiem czy tak ma być czy coo. pomocy????