Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kody błędów silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 10 listopada 2011 - 17:59

Witam
Czy ktoś zna takie kody i lokalizacje czujników-zaworów-cewek:
PO 100- (MAF) czujnik przepłwu masy powietrza (WAF) czujnik przepływu objętości powietrza
PO 110- (IAT) czujnik temperatury powietrza dolotowego
PO 247- Zawór B/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie
PO 243- Zawór A/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie

#2 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 listopada 2011 - 21:15

Witam
Czy ktoś zna takie kody i lokalizacje czujników-zaworów-cewek:
PO 100- (MAF) czujnik przepłwu masy powietrza (WAF) czujnik przepływu objętości powietrza
PO 110- (IAT) czujnik temperatury powietrza dolotowego
PO 247- Zawór B/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie
PO 243- Zawór A/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie


witaj z tego co wiem to dwa pierwsze to przepływka
któryś z zaworów egr lub turbo

jaki masz samochód ??

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2011 - 00:06

PO 100- (MAF) czujnik przepłwu masy powietrza (WAF) czujnik przepływu objętości powietrza
PO 110- (IAT) czujnik temperatury powietrza dolotowego


Sprawdź konektor przepływomierza, możliwy brak kontaktu lub przepływka "dokonała żywota".

PO 247- Zawór B/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie
PO 243- Zawór A/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie


Turbina przeładowuje, sprawdź selenoid sterowania turbiną. Znajdziesz go w okolicy prawej poduszki silnika. W sprawdzonych poradach jest opis.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#4 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 12 listopada 2011 - 09:27

Co to ten selenoid sterowania turbiną czy to ten elektrozawór

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2011 - 17:07

czy to ten elektrozawór?


Tak.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 12 listopada 2011 - 21:07

wymieniłem na nowy!

#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2011 - 22:02

wymieniłem na nowy!


Pozwól, że trochę "pociągnę Cię za język":
- jakie objawy (w aucie) skłoniły Cię do zakładania dwóch tematów
- czy kontrolka silnika świeci się po uruchomieniu

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#8 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 12 listopada 2011 - 22:28

Nie nie świeci się nic. Auto straciło moc jak przydepne więc zacząłem szukać przyczyny,pierwsze podpięcie pod kompa pokazało EGR i elektrozawór sterujący turbiną. Sprawdziłem EGR na innym podciśnieniu niby działa pooprostu reaguje na wolnych otwiera zawór na wysokich zamyka. Elekt.zaw -jak zasysałem raz zamykał raz przepuszczał i chałasował więc wymieniłem. Podane błędy są po podpięciu po naprawie. Różnica taka że wcześniej gruszka po odpaleniu reagowała delikatnie się wciągajac i po wdepnięciu na maxa pedału-brak reakcji.Teraz po odpaleniu gruszka odrazu zamyka się na maxa a przy dogazowaniu silnik telepie a nawet gaśnie. Dlatego dwa posty raz po to by dowiedzieć się jak powinno działać gruszka dwa znaczenie kodów trzy zlokalizowanie tych zaworów cewek itd

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2011 - 22:55

Podane błędy są po podpięciu po naprawie.


Jeszcze dwa pytania, z czego jedno "głupkowate":)
- nie zamieniłeś przy wymianie przewodów podciśnień na selenoidzie turbiny?
- czy sprawdziłeś to co pisałem w drugim temacie?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2011 - 08:26

sprawdź też czujnik ciśnienia w kolektorze ten z tyłu

#11 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 listopada 2011 - 07:14

kolega "DamianSz" moze miec racje bo zle jest obliczane powietrze w kolektorze i zle potem jest turbo sterowane

#12 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 16 listopada 2011 - 16:58

Wymieniłem na nowy bo przy odkręcaniu ułamała się ta rurka co wchodzi w kolektor, może było coś ryte wole żeby tej końcówki nie wciągło. Po założeniu nowego start i niby dobrze pojechałem na kompa usunołem błędy i wracając znowu kicha. Wystartowałem niby poszła do 3 biegu i zakopciła straciła moc i to samo. Po chwili przydepłem i znowu poszła i tak do 180 i tak na zmiane. Chciał bym jeszcze sprawdzić kilka rzeczy. Może ktos wie czy na elektrozawur sterujący turbo idzie 12v zaraz po odpaleniu czy przy jakimś zakresie obrotów. Czy gruszka powinna zaraz po odpaleniu powinna się wciągnać na maxa o to zapytałem już w innym temacie. co steruje EGR i co powoduje że mam wciąż błąd w steroawaniu tym zaworem. To zawór mechaniczny z podpiętym podciśnieniem zaraz z wako więc z czego komputer odczytuje błąd OP400. I jeszcze jedno. Co to ten 'Zawór B/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie"

#13 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 listopada 2011 - 22:05

Co steruje EGR i co powoduje, że mam wciąż błąd w steroawaniu tym zaworem. To zawór mechaniczny z podpiętym podciśnieniem zaraz z wako więc z czego komputer odczytuje błąd OP400. I jeszcze jedno. Co to ten 'Zawór B/cewka regulacyjna przepustnicą do spalin turbo/super doładowanie"


EGR steruje ECU za pośrednictwem selenoidu, takiego samego jak sterujący kierownicą łopatek turbiny (czyli ta cewka, o którą pytasz się po raz drugi:masakra:).

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#14 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 17 listopada 2011 - 11:05

Więc moje pytanie brzmi gdzie ten solenoid ,u mnie do EGR idzie wężyk odrazu z trujnika zaraz z wako.

#15 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2011 - 11:19

Więc moje pytanie brzmi gdzie ten solenoid


Selenoid zaworu EGR znajdziesz pod kolektorem ssącym (trzeba go zdjąć niestety),
tóż obok czujnika temperatury.
A'propo błędu P0400, obecnośc jego powoduje wyłączenie sterowania turbiną i stąd pozostałe błędy związane z doładowaniem.
Albo EGR stoi "na dębowo", albo selenoid uszkodzony, zapchany filterek.

ps. Postaraj się pisać poprawnie!!

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#16 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 17 listopada 2011 - 11:57

Widzisz idąc po podciśnieniu dochodzę do grubego węża który idzie z wako i nie ma po drodze żadnego zaworu. Ale widziałem jeden elektrozawór tak w okolicy z prawej strony silnika pod kolektorem mniej więcej na końcu silnika z zaślepionym wężykiem podciśnienia. Może to to. Jest tam koło tego zawór pnełmatyczny na wężu z wodą(płyn z chłodnicy) ez wężyka myślałem żę to od tego i na odwrót.Sorki za błędy - pośpiech

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2011 - 22:57

Ale widziałem jeden elektrozawór tak w okolicy z prawej strony silnika pod kolektorem mniej więcej na końcu silnika z zaślepionym wężykiem podciśnienia.


To właśnie ten elektrozawór/selenoid. Skoro podciśnienie jest zaślepione, to jest i winowajca całego zamieszania. Ktoś przed Tobą miał kłopot z EGR-em i poszedł na łatwiznę:masakra:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   gumis6730

gumis6730
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-04-2011

Napisany 17 listopada 2011 - 23:23

Zapewne masz rację a nawet na pewno że ktoś zaleciał w kulki ale tak jest od dawna a problemy są od niedawna. Dlaczego wcześniej autko chodziło mimo że EGR miał obejście a nagle zaniemogło. Raz wciska w fotel za chwilę jałowizna jak bym miał 50 koni a nie 150.

#19 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2011 - 23:34

Dlaczego wcześniej autko chodziło mimo że EGR miał obejście a nagle zaniemogło. Raz wciska w fotel za chwilę jałowizna jak bym miał 50 koni a nie 150.


Dlatego, że selenoid kiepsko znosi jałową pracę. W końcu się "zbuntował" i zablokował w jednej pozycji, "Wielki Brat" (ECU) odczytał to, jako awarię zaworu EGR i odłączył selenoid sterowania turbiną.

Ot cała historyja:p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2011 - 06:48

Ale widziałem jeden elektrozawór tak w okolicy z prawej strony silnika pod kolektorem mniej więcej na końcu silnika z zaślepionym wężykiem podciśnienia.

albo to jest zawór od poduszek silnika bo on jest na końcu a od EGRu jest zaraz obok samego EGR