Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana dyfra


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 styczeń 2018 - 12:14

Według wyliczen na kalkulatorze masz 4.22. Jak dasz dyfer 3.7 bedziesz miał 114km/h.
Tu masz kalkulator
http://www.unixnerd....co.uk/revs.html
Wpisz dane z przelozeniami twojej skrzyni i jaki dyfer. Twoja skrzynia ma na 5 biegu 0.845
Wszystko na forum podane jest . Wystarczy poszukać. Jskbys ten 4.22 chcial sprzedac to ja sxukam własnie taki . Mam w domu 3.45 i 3.7 chybs tez . Mozemy sie zamienic jsk coś.

Edytowany przez manieko58, 16 styczeń 2018 - 12:19.


#82 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 styczeń 2018 - 23:35

manieko58 - nie znam niestety skrzyni jaką mam. Niedawno kupiłem samochód, zajrzeć wgłąb niego się nie da, bo pogoda jest zesrana jak każdy widzi. Zauważyłem jednak, że faktycznie przy 100 km/h mam 3 tys obrotów. I chciałbym to zmienić, mieć mniejsze obroty przy tej samej prędkości. Tylko czy ten motor uciągnie te auto na takim zmienionym dyfrze? Zamienić się możemy tyle że dopiero na wiosnę. Póki co pogoda zniechęca do czegokolwiek.

Ten 3.7 pozwoli mi zyskać raptem 14 km/h więcej tylko przy 3 tys obrotów? To na tym 3.45 ile km więcej zyskam? Potrafisz mi powiedzieć?

Jak już gadamy o dyfrach - orientujesz się czy ten mój może mieć szperę? Lub które miały?


Edytowany przez memberofhs, 16 styczeń 2018 - 23:38.


#83 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 styczeń 2018 - 12:27

Według twego silnika masz skrxynie r25b . W temacie "Rodzaje skrzyń i przełożeń" jest opisana jaka skrzynia przy jakim silniku wystepowała . Przy twoim y22xe powinien byc dyfer 3.9 . Jedli dałbyś dyfer 3.45 prxy 3 tyß obr miałbyś 122.4km/h a przy 2.5 tyś 102km/h zakładajac ze skrzynie masz w seri . Tylko przy tym dyfrze z moca to juz bedzie lipa . Moim zdaniem daj maks 3.7 .
Co do szpery to z tego co wyczytałem to róźnie bylo montowane . W wieksxosci przy wiekszych silnikach . Mozesz stanac jednym kolem na piachu i drugim ns asfalcie i dac po garach . Jesli zaczna ciagnac dwa koła naraz to raczej jest szpera . A jesli to co na piasku to niema. Jedyny pewny sposob to wyciagnac prawa połoś i zajrzec do środka. Jak bedzie widac dwie oski na krxyż to dyfer szperowany .
Poprzedni własciciel pewnie chciał troche ożywić ome i dał dyfer 4.22. Jesli nie zalezy ci na mocy to dawaj 3.45 ale moim zdaniem to za dużo omcie osłabi.

#84 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 styczeń 2018 - 06:58

Ostatnio pokręciłem się na śniegu to zauważyłem że oba koła się kręcą. Natomiast gdy podjeżdżałem pod górkę to tylko jedno się kręciło w poślizgu. Więc nie wiem.
A omega z tym silnikiem już jest bardzo słaba:-\. To mój drugi samochód passat w tdi lepiej się zbiera, pewnie przez turbo. Omega z tym 2.2 zdechłe jest. Zastanawiam się czy zmenić dyfer, zmienić V bieg w skrzyni (zębatkę) czy szukać skrzyni VI biegową. Najgorsze, że seryjnie nie było oryginalnych skrzyń VI biegowych. Spawać dzwony, kołnierze z omegi do skrzyni bmw mnie nie bawi. Nie wiem, a założenie skrzyni z omegi diesla, np. 2.5 dti?

#85 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 styczeń 2018 - 12:17

Jesli chcesz skrxynie dac z dti to z 2.2 pasuje bez problemu. Z 2.5 ma inny dzwon. Musiał bys bebechy przekładać. Dziwne ze nacdyfrze 4.22 jedt taka mułowata . Brachol ma seryjne 2.0 na ori skrzyni i dyfrze 3.9 i daje rade. Przy tym silniku to za duzo nie zwojujesz.
Ja u siebie przy 3.0 bede dawał teraz skrzynie z 2.2 dti (ma najdłuzsza 5) i dyfer 4.22 . Przy takiej konfiguracji pierwsze 4 biegi bede miał krutsze a 5 bedzie identyczna jak teraz mam przy ori skrzyni i dyfrze 3.9.
Chcesz mocy w omedze to swapuj na 2.5 chociaż lub turbo zapodaj

#86 OFFLINE   arklin

arklin
  • 133 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 styczeń 2018 - 21:37

Czeka mnie wymiana dyfra. Zakupiłem juz egzemplarz na wymianę razem z półosiami. Pomyślałem jednak o wymianie uszczelniaczy tylko niechcialbym czegoś uszkodzić. Jak zabrać się za wyjęcie półosi? Jak to zrobić aby nic nie uszkodzić, czy są jakieś myki aby to sprawnie wykonać?

#87 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 337 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 styczeń 2018 - 21:42

Wystarczy szarpnąć i same wyskoczą.Wymiary uszczelniaczy półosi 35x65x10.