Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana dyfra


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 styczeń 2018 - 12:14

Według wyliczen na kalkulatorze masz 4.22. Jak dasz dyfer 3.7 bedziesz miał 114km/h.
Tu masz kalkulator
http://www.unixnerd....co.uk/revs.html
Wpisz dane z przelozeniami twojej skrzyni i jaki dyfer. Twoja skrzynia ma na 5 biegu 0.845
Wszystko na forum podane jest . Wystarczy poszukać. Jskbys ten 4.22 chcial sprzedac to ja sxukam własnie taki . Mam w domu 3.45 i 3.7 chybs tez . Mozemy sie zamienic jsk coś.

Edytowany przez manieko58, 16 styczeń 2018 - 12:19.


#82 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 styczeń 2018 - 23:35

manieko58 - nie znam niestety skrzyni jaką mam. Niedawno kupiłem samochód, zajrzeć wgłąb niego się nie da, bo pogoda jest zesrana jak każdy widzi. Zauważyłem jednak, że faktycznie przy 100 km/h mam 3 tys obrotów. I chciałbym to zmienić, mieć mniejsze obroty przy tej samej prędkości. Tylko czy ten motor uciągnie te auto na takim zmienionym dyfrze? Zamienić się możemy tyle że dopiero na wiosnę. Póki co pogoda zniechęca do czegokolwiek.

Ten 3.7 pozwoli mi zyskać raptem 14 km/h więcej tylko przy 3 tys obrotów? To na tym 3.45 ile km więcej zyskam? Potrafisz mi powiedzieć?

Jak już gadamy o dyfrach - orientujesz się czy ten mój może mieć szperę? Lub które miały?


Edytowany przez memberofhs, 16 styczeń 2018 - 23:38.


#83 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 styczeń 2018 - 12:27

Według twego silnika masz skrxynie r25b . W temacie "Rodzaje skrzyń i przełożeń" jest opisana jaka skrzynia przy jakim silniku wystepowała . Przy twoim y22xe powinien byc dyfer 3.9 . Jedli dałbyś dyfer 3.45 prxy 3 tyß obr miałbyś 122.4km/h a przy 2.5 tyś 102km/h zakładajac ze skrzynie masz w seri . Tylko przy tym dyfrze z moca to juz bedzie lipa . Moim zdaniem daj maks 3.7 .
Co do szpery to z tego co wyczytałem to róźnie bylo montowane . W wieksxosci przy wiekszych silnikach . Mozesz stanac jednym kolem na piachu i drugim ns asfalcie i dac po garach . Jesli zaczna ciagnac dwa koła naraz to raczej jest szpera . A jesli to co na piasku to niema. Jedyny pewny sposob to wyciagnac prawa połoś i zajrzec do środka. Jak bedzie widac dwie oski na krxyż to dyfer szperowany .
Poprzedni własciciel pewnie chciał troche ożywić ome i dał dyfer 4.22. Jesli nie zalezy ci na mocy to dawaj 3.45 ale moim zdaniem to za dużo omcie osłabi.

#84 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 styczeń 2018 - 06:58

Ostatnio pokręciłem się na śniegu to zauważyłem że oba koła się kręcą. Natomiast gdy podjeżdżałem pod górkę to tylko jedno się kręciło w poślizgu. Więc nie wiem.
A omega z tym silnikiem już jest bardzo słaba:-\. To mój drugi samochód passat w tdi lepiej się zbiera, pewnie przez turbo. Omega z tym 2.2 zdechłe jest. Zastanawiam się czy zmenić dyfer, zmienić V bieg w skrzyni (zębatkę) czy szukać skrzyni VI biegową. Najgorsze, że seryjnie nie było oryginalnych skrzyń VI biegowych. Spawać dzwony, kołnierze z omegi do skrzyni bmw mnie nie bawi. Nie wiem, a założenie skrzyni z omegi diesla, np. 2.5 dti?

#85 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 styczeń 2018 - 12:17

Jesli chcesz skrxynie dac z dti to z 2.2 pasuje bez problemu. Z 2.5 ma inny dzwon. Musiał bys bebechy przekładać. Dziwne ze nacdyfrze 4.22 jedt taka mułowata . Brachol ma seryjne 2.0 na ori skrzyni i dyfrze 3.9 i daje rade. Przy tym silniku to za duzo nie zwojujesz.
Ja u siebie przy 3.0 bede dawał teraz skrzynie z 2.2 dti (ma najdłuzsza 5) i dyfer 4.22 . Przy takiej konfiguracji pierwsze 4 biegi bede miał krutsze a 5 bedzie identyczna jak teraz mam przy ori skrzyni i dyfrze 3.9.
Chcesz mocy w omedze to swapuj na 2.5 chociaż lub turbo zapodaj

#86 OFFLINE   arklin

arklin
  • 171 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 styczeń 2018 - 21:37

Czeka mnie wymiana dyfra. Zakupiłem juz egzemplarz na wymianę razem z półosiami. Pomyślałem jednak o wymianie uszczelniaczy tylko niechcialbym czegoś uszkodzić. Jak zabrać się za wyjęcie półosi? Jak to zrobić aby nic nie uszkodzić, czy są jakieś myki aby to sprawnie wykonać?

#87 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 344 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 styczeń 2018 - 21:42

Wystarczy szarpnąć i same wyskoczą.Wymiary uszczelniaczy półosi 35x65x10.



#88 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 maj 2018 - 20:47

Pytanie chłopaki: mam omegę z 2002 roku w manualu, 2.2 16v benzyna. Zauważyłem że auto przy 100 km/h ma 3 tys obrotów. Ekonomii zero:/. Domyślam się, że mam dyfer 4,22. Na jakie przełożenie zmienić? Lub-na jaką skrzynię mam zmienić? Może na diesla? Może zmienić w swojej benzynowej skrzyni ostatni tryb (V bieg) z benzyny na dieslowe kółko? Robiłem już takie zabiegi w innych samochodach i dawało radę, obroty spadły o 500 przy tej samej prędkości. Co zalecacie?



#89 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 315 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 maj 2018 - 23:44

Jeżeli chodzi o dyfer to do Twojego silnika najdłuższy jaki byłbym polecił to 3.7 od benzyny bo od diesla to za długie przełożenia i silnik będzie miał zawsze pod górkę

#90 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 czerwiec 2018 - 10:21

Właśnie się zastanawiam czy wymieniać skrzynię czy dyfer? Kurde 100 km/h i 3 tys obrotów to zbyt sporo. Taka limuzyna a jedzie jak astra 1.6-też ma takie obroty. To aż się nie chce takim autem jeździć:-/. Jechać 100 km/h takim autem to wstyd. Podróżna, normalna prędkość to powinno być gdzieś 140 km/h. Jednak ekonomika słaba. Jak zbić te obroty? Jak można jeździć spokojnie te około 140 km/h by zachować te 2,5-3 tys obrotów? Tak wiem, ktoś powie 6 bieg. Była by taka skrzynia to bez wahania bym kupił. Może bebechy przełożyć z jakiejś 6 biegowej innej marki? Może wsadzić 5 biegowego diesla? Zmieniać skrzynię czy dyfer? I na jakie, od czego?

 

manieko58-masz ten dyfer 3.7 jeszcze? ze szperą?



#91 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 344 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 czerwiec 2018 - 17:33

Właśnie się zastanawiam czy wymieniać skrzynię czy dyfer? Kurde 100 km/h i 3 tys obrotów to zbyt sporo. Taka limuzyna a jedzie jak astra 1.6-też ma takie obroty. To aż się nie chce takim autem jeździć:-/. Jechać 100 km/h takim autem to wstyd. Podróżna, normalna prędkość to powinno być gdzieś 140 km/h. Jednak ekonomika słaba. Jak zbić te obroty? Jak można jeździć spokojnie te około 140 km/h by zachować te 2,5-3 tys obrotów? Tak wiem, ktoś powie 6 bieg. Była by taka skrzynia to bez wahania bym kupił. Może bebechy przełożyć z jakiejś 6 biegowej innej marki? Może wsadzić 5 biegowego diesla? Zmieniać skrzynię czy dyfer? I na jakie, od czego?

 

manieko58-masz ten dyfer 3.7 jeszcze? ze szperą?

Kolego z dyfrem 3.45 do tego silnika daj sobie spokój ja w swojej zamontowałem dyfer 3.45 fakt że przy 100km/h mam 2250 obrotów na 5 biegu ale na dynamice stracił muszę teraz na każdym biegu wyżej kręcić żeby go rozpędzić nie wspomnę o tym ze jak jedzie w aucie 5 osób i jeszcze włączę klimę to nie ma czym jechać.

 

Ps. Zapomniałem dodać ze u siebie mam wsadzoną skrzynie z 2.0 i tam 5 bieg jest ciut krótszy od tej skrzyni z 2.2.   



#92 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 czerwiec 2018 - 14:35

Co bardziej się nadaje? Zmienić dyfer na 3.45-3.27 czy skrzynię na 2.2 dti?



#93 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 315 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 czerwiec 2018 - 22:01

Skrzynia z 2.2 dti tu nic Tobie nie da.Przełożenie na skrzyniach jest tak znikomo różne że nie dostrzeżesz różnicy przed i po.Tu tylko dyfrem możesz coś wskorać.Ja u siebie mając 3.0 V6 musiałem zmienić skrzynie i wybrałem tzw. R30 czyli R25 R28 z kodem HP która występowała w limitowanej edycji dla policji 3.2 V6 manual i ta sama skrzynia wędrowała do 2.2 DTI.Nie mam różnicy na przełożeniu tyle że R30 jest trwalsza

Edytowany przez adiwoj24, 28 czerwiec 2018 - 22:03.


#94 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 344 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 czerwiec 2018 - 06:03

Kolega jeżeli ma pieniądze to pierw spróbuje na moście 3.70 jak będzie mu za mało to wtedy próbuje 3.45 ale 3.27 może sobie odpuści bo żadnej przyjemności z jazdy nie będzie miał.  



#95 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 315 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 czerwiec 2018 - 22:56

Kolega jeżeli ma pieniądze to pierw spróbuje na moście 3.70 jak będzie mu za mało to wtedy próbuje 3.45 ale 3.27 może sobie odpuści bo żadnej przyjemności z jazdy nie będzie miał.

Całkowicie się z Toba zgadzam.Mosty od diesla w benzynie to nie jest dobre połączenie

#96 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 lipiec 2018 - 17:04

Jestem po wymianie dyfra 2 swoim 22. 16v z 4.22 na 3.27. Powiem krótko: nie żałuję. Wreszcie te auto jedzie na trasie jak powinno, nie jak astra 1.4. I i II bieg nie widać w ogóle różnicy w przełożeniu, na IIIcim dopiero coś się dzieje, Vtka to już lux:-). Brak LSD, chętnie kupię gdy ktoś ma. Gdyby ktoś chciał to został mi dyfer 4.22 z półosiami w dobrym stanie, z czujnikami absu, łożyska ciche. W dziale "sprzedam" nie wiedzieć dlaczego nie mogę dać ogłoszenia:/. Pisać na priv proszę.

 

Doradźcie mi koledzy jaka skrzynia nada się do tego silnika by jeszcze naciągnąć obroty w dół? Ktoś pisał że z 2.2 dti ma dłuższe przełożenia niż 2.2 16v, pasuje dzwon. A która ze skrzyń jest najdłuższa dla omeg? Lub z której bebechy podejdą do mojej skrzyni tak by tylko obudowa została?]



#97 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 344 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 lipiec 2018 - 17:20

Jestem po wymianie dyfra 2 swoim 22. 16v z 4.22 na 3.27. Powiem krótko: nie żałuję. Wreszcie te auto jedzie na trasie jak powinno, nie jak astra 1.4. I i II bieg nie widać w ogóle różnicy w przełożeniu, na IIIcim dopiero coś się dzieje, Vtka to już lux:-). Brak LSD, chętnie kupię gdy ktoś ma. Gdyby ktoś chciał to został mi dyfer 4.22 z półosiami w dobrym stanie, z czujnikami absu, łożyska ciche. W dziale "sprzedam" nie wiedzieć dlaczego nie mogę dać ogłoszenia:/. Pisać na priv proszę.

 

Doradźcie mi koledzy jaka skrzynia nada się do tego silnika by jeszcze naciągnąć obroty w dół? Ktoś pisał że z 2.2 dti ma dłuższe przełożenia niż 2.2 16v, pasuje dzwon. A która ze skrzyń jest najdłuższa dla omeg? Lub z której bebechy podejdą do mojej skrzyni tak by tylko obudowa została?]

To ile kolega ma na piątym biegu obrotów przy 100km/h i ile przy 140km/h?



#98 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 lipiec 2018 - 21:28

krulik1- przy 100 km/h mam coś koło 2100-2200 tys obrotów, przy 140 km/h mam 2900-3 tys obrotów



#99 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 344 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 lipiec 2018 - 05:45

krulik1- przy 100 km/h mam coś koło 2100-2200 tys obrotów, przy 140 km/h mam 2900-3 tys obrotów

Jak wygląda elastyczność jazda na tym moście pewno musisz wyżej kręcić na obrotach żeby ją rozpędzić.



#100 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 lipiec 2018 - 00:12

Pierwszy i drugi bieg bez zmian. Zbiera się te auto normalnie. Orzy trójce czuć już opory lekkie, z czwórki na piątkę słabo się rozpędza i długo, trzeba ciągnąć do 2,5 tys obrotów. Mimo wszystko warto mieć 120 km/h przy 2,5 obrotów