Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana dyfra


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 23 lipiec 2013 - 09:25

właśnie pokopałem w temacie i wyszło mi że w 3.0 powinien być 3.7 więc jak chcesz sobie troszke poprawić przyspieszenie to możesz zapakować most z 2.0 to bedzie 3.9 przełożenie. Ciut wyższe obroty ale do zaakceptowania. Chyba że chcesz mieć sporo lepsze przyśpieszenie to pakuj most z 2.2 automat od 2000 roku albo manuala po 2001 przełożenie 4.22 ale tu obroty są znacznie wyższe na każdym biegu.

#62 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 lipiec 2013 - 11:53

Wg. tej strony prawdopodobnie ma 3.70

:oonie:walnolem sie:szpital:
faktycznie nie wiem czemu myslalem,ze ma manuala.sorka

#63 OFFLINE   matigreg06

matigreg06
  • 228 postów
  • Dołączył: 08-08-2008
  • Skąd: zielona góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipiec 2013 - 20:13

Ja mam 2,2 w manualu i przełożenie było 3,9, teraz mam dyfer od 2,2 automat i przełożenie 4,22 różnica w prędkości jest ok 12km/h

#64 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 105 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marzec 2014 - 18:30

Odgrzeje kotleta. Może i banalne pytanie, bo myśląc analogicznie do poprzedniej odpowiedzi ona sama się nasuwa, ale czy do omy 2,5dti manuala na 100% będzie pasował dyferencjał od automatu?:help:
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#65 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marzec 2014 - 20:41

Odgrzeje kotleta. Może i banalne pytanie, bo myśląc analogicznie do poprzedniej odpowiedzi ona sama się nasuwa, ale czy do omy 2,5dti manuala na 100% będzie pasował dyferencjał od automatu?

fizycznie tak tyle że man miał 3,45 a auto 3,27 niewielka różnica może być mało odczuwalna, teoretycznie na automatowym słabsze rozpędzania ale większe Vmax

#66 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 105 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 marzec 2014 - 21:41

Jeszcze raz zawrócę głowy nie zakładając nowego postu. Jakim momentem należy dokręcić główną nakrętkę(tą gdzie dochodzi tłumik drgań skrętnych) w przekładni tak aby nie zgnieść pierścienia napinającego wałek?
Z góry dzięki za info.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#67 OFFLINE   audib5

audib5
  • 4 postów
  • Dołączył: 21-10-2013

Napisany 23 październik 2014 - 23:07

witam mam małe pytanie rozleciał Sie moSt, moje pytanie czy do omegi 2.5 v6 pasuje od 2.0 16v badz od 2.5 tds????

#68 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 październik 2014 - 01:28

Tak ...pasuje
I popraw tytuł swojego posta ;)
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#69 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 24 październik 2014 - 05:25

Pasowac pasuje, kwestia tylko jakie jest przelozenie.

#70 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 październik 2014 - 09:09

We wszystkich benzynach 2.0 i 2.2 flansza na wałku atakujacym jest mniejsza niż w pozostałych.

#71 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 październik 2014 - 10:59

We wszystkich benzynach 2.0 i 2.2 flansza na wałku atakujacym jest mniejsza niż w pozostałych.


Przekładasz swoją od 2.5 i ogień :D
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#72 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 277 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 11 grudzień 2014 - 01:05

Do wymiany potrzeba:

2 lozysk skf br578571 od strony osiek
http://www.finditpar...sh-skf-br578571
Tu utawia sie wszystko pierscieniami zaciskowymi?


i jednego tego lozyska od strony walu, czy 2?
http://www.ebay.com/...2343694&vxp=mtr
A od strony walu podkladka? Jak mocno nalezy dociagnac nakretke, aby lozyska byly odpowiednio zacisniete?

Czy wie ktos jak dobiera sie grubosci pierscieni i tej podkladki?

#73 OFFLINE   MIENKOWSKI5

MIENKOWSKI5
  • 1 postów
  • Dołączył: 29-11-2014

Napisany 09 styczeń 2015 - 11:05

Witam, niedawno kupiłem omegę 2.2 16V w automacie. Zastanawiam się czy poprzedni właściciel nie wymienił dyfra na inny bo straszny muł, mam takie pytanie jakie obroty powinny być przy 100km/h ? u mnie 2400-2500.

#74 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 styczeń 2015 - 11:16

Witam, niedawno kupiłem omegę 2.2 16V w automacie. Zastanawiam się czy poprzedni właściciel nie wymienił dyfra na inny bo straszny muł, mam takie pytanie jakie obroty powinny być przy 100km/h ? u mnie 2400-2500.


Niestety, asfaltu tym autem nie pozwijasz ;) W manualu na "5" tak będzie jak napisałeś, przy 160 km/h mam 4000 rpm. Niech ktoś z ASB wypowie sie ale nie sądzę aby to była sprawa wału.

#75 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7732 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 styczeń 2015 - 13:19

Niech ktoś z ASB wypowie sie ale nie sądzę aby to była sprawa wału.


no na pewno nie wału, bo wał tylko przenosi napęd ;)

mam takie pytanie jakie obroty powinny być przy 100km/h ? u mnie 2400-2500.


Jest ok. Masz 3.9 lub 4.22

#76 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 styczeń 2015 - 15:21

Czy wie ktos jak dobiera sie grubosci pierscieni i tej podkladki?


Pierścieniami segera ustala się luz między zębny. Niestety jest ich sporo do wyboru i jeżeli zdecydujesz się na oryginalne to nie są tanie, nie wiem niestety jak z ich dostępnością. Najlepiej użyć farby , najcześiej żółtej do ustalania luzu. Smarujesz zęby obracasz kilka razy i patrzysz czy farba przenoisi się równomiernie na zębatkę ataku. Zanim to jednak zrobisz musisz odpowiednio ciasno dokręcić nakrętke na ataku. Nie pamiętam teraz dokładnie, bardzo dawno temu to robiłem. Sprawdzę czy mam w domu jeszcze info na ten temat i w razie czego napiszę tutaj.

#77 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 styczeń 2018 - 00:01

Witam kolegów:-). Prośbę mam i pytanie. Mam omegę w sedanie z 2002 roku, motor 2.2 benzyna. Przy 100 km/h mam 3 tys obrotów. Domyślam się że mam dyfer o przełożeniu 4.22. Na jaki mogę zmienić by mieć mniejsze obroty? Na 3.7? Dobrze by było mieć przy tej prędkości jakieś 2,2-2,5 tys obrotów a nie 3 tys. Inną kwestią była by wymiana skrzyni na 6-cio biegową, lecz do tych samochodów takowych nie było. Może się ktoś wypowiedzieć? Liczę na fachową pomoc przyjaznych kolegów;-)



#78 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1217 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 styczeń 2018 - 09:48

Skrzynia manual czy automat? Ja miałem most 4.22 i przy 3 tys obr miałem 120km/h

#79 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 styczeń 2018 - 09:54

Skrzynia manualna.

#80 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 styczeń 2018 - 11:18

Nikt nic ni wie?