Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana dyfra


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adiiiiiiii

adiiiiiiii
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Okolice Ostrowca Świętokrzyskiego

Napisany 03 czerwiec 2009 - 08:17

Witam mam pytanie odnośnie mostu. W mojeo Omedze 2.0i padł most. Tzn strasznie szumi i juz ciezko wytrzymac ten hałas przy jakiejs dalszej trasie. Moge nabyć taki most od Omegi 2.0 ale automatu (moja jest w manualu) tylko zastanawiam sie czy bedzie pasował.... Dodam że obie są w sedanie. Głównie chodzi mi i przełożenie.
Prosze o pilna Odp i Dzięki

#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4915 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwiec 2009 - 08:37

Witam mam pytanie odnośnie mostu. W mojeo Omedze 2.0i padł most. Tzn strasznie szumi i juz ciezko wytrzymac ten hałas przy jakiejs dalszej trasie. Moge nabyć taki most od Omegi 2.0 ale automatu (moja jest w manualu) tylko zastanawiam sie czy bedzie pasował.... Dodam że obie są w sedanie. Głównie chodzi mi i przełożenie.
Prosze o pilna Odp i Dzięki


nie ma różnicy czy to był aftomat czy manual wał tylko jest inny
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

#3 OFFLINE   adiiiiiiii

adiiiiiiii
  • 83 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Okolice Ostrowca Świętokrzyskiego

Napisany 03 czerwiec 2009 - 08:55

Bardzo dzięki bardzo za szybką odpowiedz. Czyli że kupuje i zakładam ten od autamatu:)

#4 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 20 październik 2011 - 20:34

witam mam jutro wymianę dyfra z 4,22 na 3,9 i panowie w tym dyfrze 3,9 jest urwany jakiś jeden czujnik czy mogę go przełożyć z 4,22 i czy nie będę miał jakiś błąd na kompie czy muszę odpinać akumulator z góry dziękuje za szybka pomoc

#5 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 październik 2011 - 20:45

Aku nie trza odpinac, czujnik mozesz przelozyc.

#6 OFFLINE   ubocik

ubocik
  • 224 postów
  • Dołączył: 26-04-2009
  • Skąd: Płock

Napisany 20 październik 2011 - 20:52

aha to super powiedz długo schodzi z taka wymiana duzo roboty z tym jest bo dla mnie te 4,22 nie dla mnie za krótkie przełożenia :p

#7 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 20 październik 2011 - 20:57

aha to super powiedz długo schodzi z taka wymiana duzo roboty z tym jest bo dla mnie te 4,22 nie dla mnie za krótkie przełożenia :p


Mi wymiana dyferencjału zajęła około 2 godzinki. Najgorsze było odkręcenie półosi i wału.
Później już tylko odpinasz kabelki od czujników ABS, odkręcasz 3 śruby trzymające dyfer i schodzi. Najlepiej postawić go sobie na podnośniku i dopiero odkręcać, bo możesz nie utrzymać i ci spadnie. W tym "nowym" od razu olej wymień.

#8 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 11 marzec 2012 - 23:49

Wymian dyfra to ok max 2 godzin

kup wd40 dobry imbus nr 8 do śrub od półosi i jak dobrze pamiętam klucze 17 18 15 i 13
odkręć śruby na półosiach potem musisz odkręcić 3 śruby od wału przy łączeniu z dyfrem i trzeba podważyć łyżka żeby wyciągnąć wał odpinasz czujniki i potem zostają ci 2 śruby po bokach dyfra

najlepiej kanał mieć a i przed odkręcaniem półosi podnieś samochód i postaw na jakiś klockach i pozdejmuj koła z tyłu będzie lepiej w razie co odkręcać półośki i wyciągnąć dyfer

ogólnie dyfer ma 3 śruby mocujące
pierwsza Omega B 1996r. 2.0 16Vmanual kombi
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan


WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf


#9 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 czerwiec 2012 - 21:40

Wymian dyfra to ok max 2 godzin

kup wd40 dobry imbus nr 8 do śrub od półosi i jak dobrze pamiętam klucze 17 18 15 i 13
odkręć śruby na półosiach potem musisz odkręcić 3 śruby od wału przy łączeniu z dyfrem i trzeba podważyć łyżka żeby wyciągnąć wał odpinasz czujniki i potem zostają ci 2 śruby po bokach dyfra

najlepiej kanał mieć a i przed odkręcaniem półosi podnieś samochód i postaw na jakiś klockach i pozdejmuj koła z tyłu będzie lepiej w razie co odkręcać półośki i wyciągnąć dyfer

ogólnie dyfer ma 3 śruby mocujące


O które "śruby na półosiach" konkretnie chodzi? Czy trzeba zdejmować koła i wymontowywać piasty celem wyjęcia półosi? Jeśli to możliwe to proszę o jakąś fotkę z internetu ze strzałką co i jak.
> Radek <

#10 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 19 czerwiec 2012 - 21:59

O które "śruby na półosiach" konkretnie chodzi? Czy trzeba zdejmować koła i wymontowywać piasty celem wyjęcia półosi? Jeśli to możliwe to proszę o jakąś fotkę z internetu ze strzałką co i jak.


półośki przykręcone są chyba 6 śrubami od tyłu koła. Koło musisz zdjąć, żeby wyjąć półośkę z dyfra. robota "kanałowa".

w tym czymś czerwonym zaznaczone śruby:
Dodany obrazek
By cypber at 2012-06-19

strzałka pokazuje gdzie:
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 czerwiec 2012 - 22:10

Hoho wielkie dzięki, teraz temat wydaje się być jasny jak słońce. Pozostaje jedno pytanie - po odkręceniu śrub zaznaczonych na pierwszej fotce (imbusy) - czy wystarczy wcisnąć półóś w kierunku dyferencjału żeby wyjąć ją z piasty, a następnie pociągnąć w przeciwnym kierunku i wieloklin wyjdzie z dyferencjału? Czy też potrzebne są jakieś dodatkowe zabiegi?
Czy przy wymianie dyferencjału potrzebne będą jakieś oryginalne nowe uszczelki / uszczelnienia, śruby, tuleje metalowo-gumowe itp.?

Acha - dopytam jeszcze o drugi temat, który mnie interesuje: gdybym zdecydował się na dyferencjał 4.22 - czy ktokolwiek z forumowiczów wie jakie będzie przekłamanie licznika? Jeśli dobrze rozumiem ideę - przekłamanie będzie rosło wraz ze wzrostem prędkości samochodu. Ile wynosi prędkość "licznikowa" powiedzmy przy prędkości 100 km/h wg GPS oraz przy 200 km/h wg GPS? W tej chwili jeżdżę na oponach 225/50 i jest to absolutnie maksymalna średnica koła, którą można montować (w tej chwili odległość między krawędzią opony a kielichem amortyzatora to jakieś 5mm...). Sprawdzałem wskazania licznika z GPSem i mogę napisać, że odchylenie wskazania licznika od wartości "GPSowych" to maksymalnie 1km/h przy prędkości 200km/h, oczywiście na prostym odcinku. Widać, że taka średnica kół odpowiada "prawdzie". Czy macie jakieś doświadczenia w temacie?

Acha - no i tak w ogóle to szukam dyferencjału do silnika X30XE z automatyczną skrzynią biegów. Gdyby ktoś chciał mi pomóc to proszę o info na priva. Dzięki.
> Radek <

#12 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 czerwiec 2012 - 06:04

Pozostaje jedno pytanie - po odkręceniu śrub zaznaczonych na pierwszej fotce (imbusy) - czy wystarczy wcisnąć półóś w kierunku dyferencjału żeby wyjąć ją z piasty, a następnie pociągnąć w przeciwnym kierunku i wieloklin wyjdzie z dyferencjału? Czy też potrzebne są jakieś dodatkowe zabiegi?

nie, nie potrzeba nic więcej

Czy przy wymianie dyferencjału potrzebne będą jakieś oryginalne nowe uszczelki / uszczelnienia, śruby, tuleje metalowo-gumowe itp.?

dobrze jest wymienić simmeringi półosi w moście (te plastikowe kółeczka:p) groszowe sprawy no i olej też wymień. Wchodzi 0.9 albo 1 litr (do szpery inny olej)

gdybym zdecydował się na dyferencjał 4.22 - czy ktokolwiek z forumowiczów wie jakie będzie przekłamanie licznika?

nie powinno być, zwiększą się obroty silnika a co za tym idzie i spalanie.:p

#13 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 20 czerwiec 2012 - 07:34

nie, nie potrzeba nic więcej

dobrze jest wymienić simmeringi półosi w moście (te plastikowe kółeczka:p) groszowe sprawy no i olej też wymień. Wchodzi 0.9 albo 1 litr (do szpery inny olej)

nie powinno być, zwiększą się obroty silnika a co za tym idzie i spalanie.:p


Jaki olej proponujesz / proponujecie? Który się sprawdza?
Czy ktoś z Was ma pod ręką numery katalogowe simmeringów? Sprawdzałem na http://opeloem.com - tam jest 59 różnych grubości pierścieni.......... Który jest poprawny? (http://opeloem.com/o...tment_ring.html)
> Radek <

#14 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 czerwiec 2012 - 07:49

Do zwyklego mostu lej zwykly olej do dyfrow GM >> http://allegro.pl/or...2408565810.html

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 czerwiec 2012 - 08:14

Jaki olej proponujesz / proponujecie? Który się sprawdza?
Czy ktoś z Was ma pod ręką numery katalogowe simmeringów? Sprawdzałem na http://opeloem.com - tam jest 59 różnych grubości pierścieni.......... Który jest poprawny? (http://opeloem.com/o...tment_ring.html)


to jest podkladka regulacyjna do luzu miedzyzebnego - uszczelniacz jest na niej




 


#16 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 20 czerwiec 2012 - 08:23

to jest podkladka regulacyjna do luzu miedzyzebnego - uszczelniacz jest na niej


Jak zamówić to cudo? czy ma numer katalogowy?
> Radek <

#17 OFFLINE   zamelek

zamelek
  • 18 postów
  • Dołączył: 10-02-2010
  • Skąd: Leszno

Napisany 25 czerwiec 2012 - 21:08

co do prędkości podawanej na liczniku to powinna być prawidłowa ,bez znaczenia jakie przełożenie mostu jest bo w omedze impulsy przebytej drogi na licznik są podawane z ABS i aby oszukiwało na prędkości musiałbyś mieć większy lub mniejszy obwód koła(opony). Ja w swojej omci mam most od 2,5 td i nic nie oszukuje zmieniły się tylko prędkości na poszczególnych biegach , teraz przy 150km/h mam tylko 3 tys obrotów no i jest bardziej mułowaty

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4323 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 czerwiec 2012 - 05:37

co do prędkości podawanej na liczniku to powinna być prawidłowa ,bez znaczenia jakie przełożenie mostu jest

tak ale ze względu na różne przełożenia skrzyni i dyfra przy tej samej prędkości są różne obroty silnika na danym biegu

#19 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 26 czerwiec 2012 - 08:42

co do prędkości podawanej na liczniku to powinna być prawidłowa ,bez znaczenia jakie przełożenie mostu jest bo w omedze impulsy przebytej drogi na licznik są podawane z ABS i aby oszukiwało na prędkości musiałbyś mieć większy lub mniejszy obwód koła(opony). Ja w swojej omci mam most od 2,5 td i nic nie oszukuje zmieniły się tylko prędkości na poszczególnych biegach , teraz przy 150km/h mam tylko 3 tys obrotów no i jest bardziej mułowaty


To, że prędkość mierzona jest na podstawie impulsów z ABS wyjaśnia temat.
Ale nadal niewiele wiem o podkładkach regulacyjnych luzu międzyzębnego. Jak się je dobiera? Czy ktoś zna zasady? Może jakiś manual?
> Radek <

#20 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 czerwiec 2012 - 10:24

TO jest do regulacji szpery. W zwyklym moscie tego nie ma. A sam tego raczej nie zrobisz. Lepiej to komus zlecic, kto to juz robil.
Tu masz temat >> http://www.opelomega...topic.php?t=969