Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie przy hamowaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Eisley

Eisley
  • 68 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 lipca 2007 - 22:26

Witam :)

Od jakiegoś czasu odczuwam spore szarpanie i wibracje całym nadwoziem podczas hamowania. Im intensywniej hamuje i im wieksza predkosc z ktorej hamuje, tym bardzie to jest odczuwalne. Sadzilem, ze to moje stare tarcze hamulcowe sa juz pokrzywione. Wymienilem je razem z klockami, ale objaw nie ustapil. Pytanie brzmi, czy jakas czesc zawieszenia (gumowa?) odpowiedzialna jest za utrzymanie samochodu w ryzach w takich sytuacjach jak hamowanie i to ona jest odpowiedzialna za wibracje? Moze cos w ukladzie kierowniczym?

Z gory dzieki za podpowiedzi...


Z omegowym pozdrowieniem....

#2 OFFLINE   scorpion110

scorpion110
  • 99 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: KOŃSKIE

Napisany 12 lipca 2007 - 22:43

Mialem identyczne objawy i rowniez pierwsze podejrzenia padly na tarcze - wymienilem komplecik i zadowolony wyjechalem na jazde probna....hamowanie i lipa...objawy zostaly te same...
Rozebralem raz jeszcze wszystko i zaczalem grzebac - okazalo sie ze przyczyna calego bałaganu byl osad z rdzy i smaru , ktory umiejscowil sie pomiedzy tarcza hamulcowa a piasta.
Nie ma z tym wiele roboty, wiec mozesz sie pokusic o taki manewr - byc moze masz ten sam problem. Błachostka a jak sie okazuje bardzo wazna. Wyczysc dokladnie te elementy jakims pilnikiem, papierem sciernym i pociagnij delikatnie na koniec miedzią w sprayu.
Przy okazji zwróc uwage na to czy prowadnice zaciskow luźno sie przesuwaja - jesli stawiaja duzy opor rozbierz to i wyczysc dokladnie przy pomocy czegos w stylu WD40
[center:b46e1d946c]http://img362.images...rpion110gv6.jpg[/center:b46e1d946c]

Rzeczy niemozliwe załatwiamy od reki - na cuda trzeba chwile poczekac

#3 OFFLINE   Eisley

Eisley
  • 68 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 lipca 2007 - 22:53

Dziękuję za sugestię, w wolniejszej chwili się tym zajmę :)
Z omegowym pozdrowieniem....

#4 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 13 lipca 2007 - 17:21

Też coś podobnego załważyłem u siebie.z reguły przy wyższych prędkościach przy odpowiedniej sile hamowania zaczyna mi telepać kierownicą i całym nadwoziem.Wystarczy że zmienię siłę z jaką wciskam pedał na mocniej abo słabiej i już się wszysto uspokaja.
Podejrzewałem tarcze w pierwszej kolejności.
Powiedz jak to wyczyścić albo sprawdzić czy jest taka konieczność,trzeba odkręcać tarcze czy widać to bez tego :?:

EDIT:
Jeszcze mam taki objaw że przy większych prędkościach karoseria jak by drga czy coś w tym stylu,co to może być :???:
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2007 - 18:09

EDIT:
Jeszcze mam taki objaw że przy większych prędkościach karoseria jak by drga czy coś w tym stylu,co to może być :???:


to też mogą być tarcze, ale zwykle jest to:
1. źle wyważone koła (np. odpadł jeden odważnik)
2. krzywe opony - pękło 'płutno'
3. krzywa felga (ale to raczej przy bardzo małych prędkościach czuc najlepiej)
4. łożysko na wale/krzyżak na wale

#6 OFFLINE   scorpion110

scorpion110
  • 99 postów
  • Dołączył: 04-11-2006
  • Skąd: KOŃSKIE

Napisany 14 lipca 2007 - 02:18

Powiedz jak to wyczyścić albo sprawdzić czy jest taka konieczność,trzeba odkręcać tarcze czy widać to bez tego

no niestety tarcze musisz zdemontowac, co za tym idzie zaciski rowniez, ale nie ma z tym duzo roboty wiec warto zerknac. Po zdjeciu tarcz wyczysc dokładnie ich wewnetrzna czesc oraz piaste tak zebys sie dokopał do czytstego metalu. Teoretycznie niewielkie kawalki rdzy w połaczeniu z pyłkiem wytworzonym przez zdzieranie sie klockow i do tego jakis stary smar moze byc przyczyna szarpania - przynajmniej w moim przypadku. W efekcie wydalem ssssiakies 500 zł na tarcze i klocki a wystarczylo to wszystko dokladnie wyczyscic :???:
[center:b46e1d946c]http://img362.images...rpion110gv6.jpg[/center:b46e1d946c]

Rzeczy niemozliwe załatwiamy od reki - na cuda trzeba chwile poczekac

#7 OFFLINE   jedrus

jedrus
  • 78 postów
  • Dołączył: 01-01-2007
  • Skąd: BRA

Napisany 17 lipca 2007 - 10:01

a jak mi szarpalo przy hamowaniu to wymienile tuleje gumowo metalowe na wachaczu i szarpanie zniklo :wink:

#8 OFFLINE   Eisley

Eisley
  • 68 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 lipca 2007 - 20:50

Już po bólu...okazało się, że w moim przypadku winna byla koncowka drazka, ktora sie juz wytlukla i rzeczywiscie stukala jak ta lala...po wymianie, szarpanie przy hamowaniu w 85% zniknelo...teraz drzy na tyle malo, ze prawie nie czuc...
Z omegowym pozdrowieniem....

#9 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 17 lipca 2007 - 23:24

U mnie raczej części typu tuleje itp. są oki bo auto było sprawdzane na jakiś szarpakach czy coś w tym stylu.
Trzeba będzie zobaczyc.Dzięki scorpion :piwo:
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen: