Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
526 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 marca 2012 - 22:55

Ale nie tłumiki komorowe, czy jakie one tam nie są. Do turbo musi być przelot bo inaczej naprawdę są kwiatki...

#82 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 marca 2012 - 22:55

to prosilbym fotki tam icka jak to poupychasz, ja jutro bede rury ciagnal i narazie chyba pod wzmocnieniem bedzie ic

#83 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 marca 2012 - 23:10

Trochę słaba jakość:
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#84 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 marca 2012 - 23:12

aaa wentyle cieńkie fiimc :D no wlasnie. ja sie zastanawiam czy aby na chlodnice oleum nie zalozyc takiej.

#85 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 marca 2012 - 00:52

z prawej strony to Ci lampa raczej nie wejdzie :)

#86 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 24 marca 2012 - 07:17

super ze juz tak daleko prace zajszly, ~380 peknie na tym zestawie jak nic :)

#87 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 marca 2012 - 10:10

To jedyny temat Tuningowy na tym forum który warto czytać i w sumie można bo reszta to forumowa teoria. Zastanawia też fakt że autor tematu jest "przybyszem" z http://www.bestiales.pl/ i na http://www.omegaklub.eu/ nie ma konkurencji, nikt niczego podobnego nie zrobił z takim rozmachem. Super temat :duze_hihi:

#88 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2012 - 10:39

Bo u nas jest wielu doktorów-teoretyków ;)

#89 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 marca 2012 - 20:11

ILKU silnik pasuje na łapy oryginalne bez przeróbek ?

#90 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 25 marca 2012 - 22:07

ILKU silnik pasuje na łapy oryginalne bez przeróbek ?

Heh, to żart??
Jak silnik montowany poprzecznie może pasować na oryginalne łapy?? ;)
Łapy są nowe, znaczy zrobione. :)

#91 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 26 marca 2012 - 20:36

Downgrade w ilości tłoków i pojemności...
Zobaczymy jak z mocą. TD05-16G zrobi swoje ;)
Dół silnika jest z B234, głowica z B205, skrzynia R25, zamach z B235, docisk i tarcza z Y22DTH bodajże.
Silnik oczywiście po kapitalce.


czy turbo masz zamontowane za seryjnym kolektorze czy tez cos przerabiales ??

#92 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 27 marca 2012 - 06:25

czy turbo masz zamontowane za seryjnym kolektorze czy tez cos przerabiales ??

Kolektor właśnie buduje, niestety seryjnego mimo chęci nie udało się zastosować :(
O tyle lepiej, że seryjny nie był przygotowany pod twinscroll, a nowy będzie :)

#93 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2012 - 15:30

O tyle lepiej, że seryjny nie był przygotowany pod twinscroll, a nowy będzie

dwa kanały będą aż po samą głowicę ? czy może gdzieś w kolektorze będą się łączyły w jedno

#94 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 16:18

Robiąc barana można podzielić idealnie pod twin scrolla w 4 cylindrach. Trochę mniej fajnie wygląda to przy 5 cylindrowym silniku, wtedy IMHO nie ma sensu taka kombinacja i lepiej wychodzi sama flansza twin scroll + rozdział delikatny przed nią.

#95 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 27 marca 2012 - 18:42

Idealnie można dzielić jak się ma dużo miejsca, realnie wychodzi to trochę gorzej ;)
Będą cztery kanały, łączące się przy samej flanszy w dwa wloty do turbo.

#96 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:12

Czyli 4-1-2?? Czy 4-2?? Bo różnica dosyć spora, pierwszy przypadek to bezsensowne straty... A w Omedze jest dostatecznie dużo miejsca, nie widziałeś jak to wygląda w przypadku auta z poprzecznym silnikiem i wydechem "od tyłu" - np. VAG 1.8T. A wkładają tam spore "lochy" na poprawnie zrobionym twin-scrollu. Baran wbrew pozorom nie zajmuje aż tak dużo miejsca, zawsze można zrobić barana + turbo top-mount.

#97 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 28 marca 2012 - 07:32

Przecież napisałem jasno, że cztery kanały będą podłączone do dwóch wlotów do turbo (twin scroll). Cyl. 1 i 4 do jednego, 2 i 3 do drugiego. Nie będzie żadnego połączenia między nimi.
Co do miejsca, to niema go za wiele, do tego obudowa turbosprężarki jest niesymetryczna poprzecznie (tzn w jedną stronę jest szersza niż w drugą) i to sprawia, że musi być w pionie. Inaczej koliduje z ABSem.

#98 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2012 - 11:22

To jedyny temat Tuningowy na tym forum który warto czytać i w sumie można bo reszta to forumowa teoria. Zastanawia też fakt że autor tematu jest "przybyszem" z http://www.bestiales.pl/ i na http://www.omegaklub.eu/ nie ma konkurencji, nikt niczego podobnego nie zrobił z takim rozmachem. Super temat :duze_hihi:


tu się nie ma co zastanawiac - tu trzeba docenić i podziękować, że kolega całkowicie bezinteresownie dzieli się swoją obszerną wiedzą z innymi :D

...w sumie trochę szkoda, że jakimś cudem zloty nam wyszły w jednym terminie - bo zobaczyć takie cudeńka jak omega B 2,3T, A R6 3,0T, A R6 3,6 biturbo, B V8, czy Senek 4,0 - to jest naprawdę bezcenne ;)

#99 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2012 - 12:03

Ja jestem pelen uznania i podziwu. Co do "rodzynkow" z "bestiales" wlasnie mam zamiar od Waszego kolegi kupic A R6 3.0 24v kombi z Warszawy.

Co do zlotu to kiedyś pytałem na tym forum o "bestiales" to kazano nie pytać co i jak "w trawie piszczy".

#100 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 28 marca 2012 - 21:04

Ja jestem pelen uznania i podziwu. Co do "rodzynkow" z "bestiales" wlasnie mam zamiar od Waszego kolegi kupic A R6 3.0 24v kombi z Warszawy.

Co do zlotu to kiedyś pytałem na tym forum o "bestiales" to kazano nie pytać co i jak "w trawie piszczy".


wystarczylo zajrzec na LOB i bys wszystko wiedzial
prosze bardzo zebys nie bladzil w przyszlosci

http://motonews.pl/s...op=fvf&c=31&f=9

ILKU jakies juz jakies fotki kolektora wydechowego??