Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
526 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2012 - 20:25

Ilku na tej hamowni sprawdzałem swoja omege, mocowo wyszło wiarygodnie bo z puszka na pająki 186 km a na lpg 179 km, za to moment miałem coś strasznie mocno zaniżony (miałem chip-sa w ecu od kolegi z forum - AndrzejMT- i nie wiem czy to nie był problem).

Za to z miesiąc temu hamowałem Jette (2010r.) 1.4 TSI i wyszło dobrze, czyli moment fabryczny a koni o 4 więcej niż podaje producent (dodatkowo facet z hamowni porównał mój wykres z leonem tsi i było podobnie). Ciężko powiedzieć jak interpretować te wyniki...

Co do mechaniki rozumiem, że sam składasz/remontujesz silnik ? Pytam bo poszukuje kogoś w temacie być może do remontu mojego x25xe na wiosne...

#62 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 08 lutego 2012 - 21:43

to poćwicz, bo ILKU zrobi z viki wiatrak :D

to za kilka miesiecy zlapiemy sie z czyms na prawa reke :D:p

#63 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 lutego 2012 - 11:23

to za kilka miesiecy zlapiemy sie z czyms na prawa reke :D:p

Nie wiem czy vectra doczeka stopienia śniegu, pewnie wcześniej pójdzie na żyletki?
Pobawić się zawsze można, gdzie teraz robi się ścigi na koszalinie??
Prawdziwa zabawa będzie z sapiącymi autami... ;)

Co do mechaniki rozumiem, że sam składasz/remontujesz silnik ? Pytam bo poszukuje kogoś w temacie być może do remontu mojego x25xe na wiosne...

Robię sam. Głowice daje zawsze do Złotowa, najlepsza obróbka na pomorzu i 100% pewności.
Pomyśl tylko czy jest sens remontować 2,5
Podam ci przybliżone koszty części i roboty:
- zrobienie głowic 600
- pierścienie 300
- panewki (jeśli będą potrzebne) 300
- uszczelki wszelakie 300
To tak z grubsza. Do tego robocizna, paliwo, itp itd z 800zł.
Wychodzi 2300zł i nadal masz 2,5 i nie ruszoną pompę oleju co może być miną...
Czyli dokładasz 1000zł i masz moje 3,2 po kompletnym remoncie.
Swoje 2,5 sprzedajesz i jesteś prawie na 0 ze zdrowym, 235 konnym silnikiem pod maską :D

#64 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 09 lutego 2012 - 11:40

Nie wiem czy vectra doczeka stopienia śniegu, pewnie wcześniej pójdzie na żyletki?
Pobawić się zawsze można, gdzie teraz robi się ścigi na koszalinie??
Prawdziwa zabawa będzie z sapiącymi autami... ;)

zobaczym jak to bedzie z tymi sniegami
nie bardzo jest z kim jezdzic niestety wiec scigow brak, ale na strefie jak cos da sie cos pojechac ;)
najwieksza zabawa z sapiacymi autami bedzie wystartowac :hihi:

#65 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2012 - 01:12

Robię sam. Głowice daje zawsze do Złotowa, najlepsza obróbka na pomorzu i 100% pewności.
Pomyśl tylko czy jest sens remontować 2,5
Podam ci przybliżone koszty części i roboty:
- zrobienie głowic 600
- pierścienie 300
- panewki (jeśli będą potrzebne) 300
- uszczelki wszelakie 300
To tak z grubsza. Do tego robocizna, paliwo, itp itd z 800zł.
Wychodzi 2300zł i nadal masz 2,5 i nie ruszoną pompę oleju co może być miną...
Czyli dokładasz 1000zł i masz moje 3,2 po kompletnym remoncie.
Swoje 2,5 sprzedajesz i jesteś prawie na 0 ze zdrowym, 235 konnym silnikiem pod maską :D


Ciekawie piszesz o swoim 3.2 i dajesz do myślenia...

U mnie problemem jest spadek ciśnienia na jednym garze do 8 bar, próba olejowa, robiona zresztą w Koszalinie wykazuje, że pierścienie do wymiany...

A jak wyglada sprawa katalizatorow przy silniku 3.2 ? Obawiam sie bledu check w zwiazku z ich przytkaniem (dużo osób z 3.2 i 2.6 ma ten problem). Masz u siebie katalizatory czy można to obejsc w inny sposob ??

#66 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 10 lutego 2012 - 10:29

Ciekawie piszesz o swoim 3.2 i dajesz do myślenia...

U mnie problemem jest spadek ciśnienia na jednym garze do 8 bar, próba olejowa, robiona zresztą w Koszalinie wykazuje, że pierścienie do wymiany...

A jak wyglada sprawa katalizatorow przy silniku 3.2 ? Obawiam sie bledu check w zwiazku z ich przytkaniem (dużo osób z 3.2 i 2.6 ma ten problem). Masz u siebie katalizatory czy można to obejsc w inny sposob ??

Niemam żadnych katalizatorów, EGRa, dodmuchu powietrza, podgrzewania przepustnicy.
Silnik pracuje na wiązce i komputerze od 3,0 więc niema żadnych problemów :)

#67 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2012 - 12:05

Niemam żadnych katalizatorów, EGRa, dodmuchu powietrza, podgrzewania przepustnicy.
Silnik pracuje na wiązce i komputerze od 3,0 więc niema żadnych problemów :-)


Cenna informacja. Na zdjęciu faktycznie nie widzę EGR-a, brak podpiętej do niego wtyczki nie wywala błędu ?? Brak podgrzewania przepustnicy nie sprawia problemów przy tych mrozach ?? Jak wygląda sprawa cewki, zakładamy listwy z 3.2/2.6 a cewkę z 3.0 wywalamy ?? Więcej pytań nie mam :p

#68 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lutego 2012 - 13:33

caly osprzet dajesz od 3.0 nic nie kombinujesz. przekladasz goly silnik




 


#69 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lutego 2012 - 15:48

egr ma pewnie ale wpiety i schowany- kostka i ten bubel co kostke sie w niego wpina zeby bledu nie wywalalo. niektorzy maja emulatory jakies i mniej miejsca to zajmuje.

#70 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 10 lutego 2012 - 16:13

egr ma pewnie ale wpiety i schowany- kostka i ten bubel co kostke sie w niego wpina zeby bledu nie wywalalo

Dokładnie tak :)
EDIT:
Mały update. Dzisiaj Vka wyskoczyła z omegi :)
Dochodzimy z Bryanem do wprawy, wyjęcie kompletnego silnika, skrzyni, wydechu itd w 2h :D
Silnik idzie do nowego nabywcy, a do omegi powoli wjeżdża saab.
Zostały mi jeszcze fajne graty z Vki (zestaw lekkiego zamachu, kolektory wydechowe, wiązka silnika z wpiętym i zestrojonym ECUmasterem) - chętni śledzić serwis aukcyjny lub pisać na priv ;)

#71 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 marca 2012 - 21:15

Update.
Nowa motorownia. Wkrótce odpalenie ;)
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#72 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 marca 2012 - 21:28

eeeee a v6 na r4 ? downgrade robisz :( b205r ? czy b23 ?




 


#73 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 716 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 23 marca 2012 - 21:30

Update.
Nowa motorownia. Wkrótce odpalenie


No ładnie to wygląda i pewnie moc będzie.
Jedno pytanie ILKU.
Z jaką skrzynią to jest złączone ?? I czy bezpośrednio czy trzeba coś kombinować??

POWODZENIA W MODACH !!

#74 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 marca 2012 - 21:35

Downgrade w ilości tłoków i pojemności...
Zobaczymy jak z mocą. TD05-16G zrobi swoje ;)
Dół silnika jest z B234, głowica z B205, skrzynia R25, zamach z B235, docisk i tarcza z Y22DTH bodajże.
Silnik oczywiście po kapitalce.

#75 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 marca 2012 - 21:54

w ile celujesz ? 250/330 ?




 


#76 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 marca 2012 - 22:00

Ile wyjdzie to się okaże :D To TD05 jeśli nie jest podłym chinolem powinno pod 400KM wystarczyć, a będzie wstawało bardzo niziutko (w 1.8 przy 3300-3500 obrotów jest 1bar, 1,05 bara ~330KM). Ja tam wolę zapytać jakie sterowanie silnikiem i jakie wtryski??
Setup silnika praktycznie najlepszy przy zachowaniu seryjnych gratów, no chyba żeby kucizną wjeżdżać...

#77 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 marca 2012 - 22:24

Wtryski siemens deka 630cc. Suszara jest z UK z evo8. Podobno wystarcza do 380KM.
Dosyć duży FMIC się zmieścił (600x300x76), orurowanie 63mm, downpipe prawdopodobnie 73mm, rozdzielony potem na dwa ori środkowe z Vki.
Sterowanie oczywiście trionic 5.5.
Zobaczymy co wyjdzie, nie napalam się na 400KM, raczej na to, że będzie fajnie wstawać boost :)
Program ogarnia Coobcio, więc będzie dobrze ;)

#78 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 marca 2012 - 22:38

klimy nie masz, bo widze ze icka tam pakujesz.

#79 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 23 marca 2012 - 22:41

Wtryski siemens deka 630cc. Suszara jest z UK z evo8. Podobno wystarcza do 380KM.
Dosyć duży FMIC się zmieścił (600x300x76), orurowanie 63mm, downpipe prawdopodobnie 73mm, rozdzielony potem na dwa ori środkowe z Vki.

Nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Downpipe 3" musowo, potem dawaj przelot 2,5", choćby i na 1 tłumiku. Cokolwiek innego zabije spool i moc, może za to drastycznie podnieść EGT.

Sterowanie oczywiście trionic 5.5.

To dlaczego sam sobie softu nie ogarniesz?? Przecież przy użyciu Trionic Suite masz soft po 5 kliknięciach, a potem możesz sobie dopracować resztę :D

#80 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 marca 2012 - 22:51

klimy nie masz, bo widze ze icka tam pakujesz.

Klima jest i zostaje, wszystko się zmieściło po odpowiednim dopasowaniu i przerobieniu :)

Nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Downpipe 3" musowo, potem dawaj przelot 2,5", choćby i na 1 tłumiku. Cokolwiek innego zabije spool i moc, może za to drastycznie podnieść EGT.
To dlaczego sam sobie softu nie ogarniesz?? Przecież przy użyciu Trionic Suite masz soft po 5 kliknięciach, a potem możesz sobie dopracować resztę :D

Wolę zostawić to komuś, kto wie co robi ;)
Co do wydechu to pole przekroju 2x55mm jest bardzo zbliżone do 1x73mm, więc tragedii nie będzie, a łatwiej to upchnąć pod podłogą. ;)