Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
526 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 listopad 2011 - 16:36

Dopóki temat znajduje się w dziale stricte technicznym a nie w off topie treści niemerytoryczne polecą do kosza !!

Miałem na myśli otwarte dyskusje techniczne, również luźne wypowiedzi na temat modyfikacji (krytykę także). Wymiana poglądów i wiedzy jest w końcu sensem forów internetowych.
Tak więc będziemy śmiecić merytorycznie, o tuningu. :)
Edit:
Właśnie jestem po wieczornej przejażdżce. Trochę ognia było, naprawdę fajnie jeździ. Powyżej 5k obr włącza się czasem check. Wyszło, że to błąd 74 - zbyt duży przepływ powietrza (>590kg/h przy obr<6520)...
Mam nadzieję, że to dobry znak przed hamownią, a nie padająca przepływka ;)

Dzisiaj byliśmy na hamowni.
Oto co wyszło:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
W najbliższych planach wymiana Nm na KM i wywalenie przepływki

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 listopad 2011 - 16:56

niezly przebieg momentu :)

a zoltek ?




 


#23 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 listopad 2011 - 17:04

podoba mi sie moment

a to i ja wrzuce wrzuce wykres

po zakupie auta, seria z wycietymi katami

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us


i po zrobieniu puszki + wydech... wszystko robiłem sam :)

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Niebawem zrzucamy głowice, bo istnieją podejrzenia ze zawor moze nie trzymac do konca + wkoncu moze ten lekki zamach + wałeczki leżą :)

#24 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 listopad 2011 - 17:28

jakie wałeczki masz cyfermichał?

całkiem niezle ilku. co dalej w planach?

#25 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopad 2011 - 17:36

Ilku, klasa :metal2:

a to i ja wrzuce wrzuce wykres

Masz dziwny przebieg momentu, dół jest strasznie kiepski, w zakresie 3500-4000 rpm Ilku ma prawie 100Nm więcej. Dopiero od 4500 coś się zaczyna dziać, ale jak na dolot z puszką i tak brakuje ze 20 niutków :no:

Albo faktycznie silnik do remontu, albo wydech tak dusi silnik na niskich i średnich obrotach. Trudno dobrze policzyć wydech w wolnossaku, za to spier*** bardzo łatwo :)

#26 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 listopad 2011 - 17:57

jakie wałeczki masz cyfermichał?


G :p

Albo faktycznie silnik do remontu, albo wydech tak dusi silnik na niskich i średnich obrotach. Trudno dobrze policzyć wydech w wolnossaku, za to spier*** bardzo łatwo :)


Jest coś z głowicą, na dwoch delikatnie kuleje kompresja, proba olejowa nie pomaga :) także głowiczki, a przy okazji sie to skrobnie tutaj, to tam :), plus moze siakies ruraki wjadą co by udroznic drogi oddechowe :)


Masz dziwny przebieg momentu, dół jest strasznie kiepski, w zakresie 3500-4000 rpm Ilku ma prawie 100Nm więcej. Dopiero od 4500 coś się zaczyna dziać, ale jak na dolot z puszką i tak brakuje ze 20 niutków :no:



No ale u mnie nic przy silniku jeszcze nie tykane :) A u kolegi Ilku ... no sam widzisz :)

#27 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 listopad 2011 - 18:31

Zamontowana jest pompa walbro 255, także paliwa w bród. Kwestia może leży w ECU od X30XE, jednak różnica pojemności jest, a przy przyśpieszaniu dawki bierze z pamięci.
Niedługo podłączę ECU mastera i wyrzucę przepływkę (przejdę na MAP). Dzięki temu będzie można podlać co nieco i zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu.
Mam nadzieję, że to trochę poprawi górę, bo dół jest całkiem fajny, dobrze czuć to w trasie.
Moment naprawdę duży wyszedł, chyba wynika to z usprawnienia przepływu na wydechu.
Dla porównania mój wykres z 2007r z X30XE i puszką.
Dodany obrazek

#28 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 listopad 2011 - 19:15

czy walbro podejdzie do kosza z omegi? tez mnie czeka wymiana na coś wydajniejszego. Wtryski bedziesz zmienial?

Moze wywalal blad przeplywki bo sie jej zakres pracy skonczyl przy takim dawkowaniu, czy sie myle?

#29 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 listopad 2011 - 19:20

Walbro się mieści w koszu (jest nawet mniejsza niż oryginał).
Drugi pomiar był na przepływce od 7GSI. Moją wyczyściłem i jest już OK.

#30 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 301 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 listopad 2011 - 23:45

a zoltek ?

czekaj, jeszcze corelem poprawiam :D


Drugi pomiar był na przepływce od 7GSI.


no właśnie, przepływka z żółtka = +3KM.
strach pomyśleć, ile by wyszło, jakby czarnulę na żółto przemalował :jump:

a serio - auto robione z klasą i dbałością o detal. Piękna sztuka :up:

#31 OFFLINE   Pepcio

Pepcio
  • 2382 postów
  • Dołączył: 16-03-2008
  • Skąd: Syców
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopad 2011 - 14:41

Temat przeczyszczony i powrócił na swoje miejsce :)

#32 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 listopad 2011 - 23:32

kolektory wyd. z Y32SE


Kolektory z 3,2 z powiększonym prześwitem o dopalanie ? Czemu nie seryjne z powiększonym otworem?

#33 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 listopad 2011 - 04:33

kolektory z 3.2 sa lepiej wykonane niz z 3.0 to golym okiem widac, pozatym 3.2 nie ma edgara ani zadnych wyjść do niego.

#34 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 listopad 2011 - 03:03

ILKU czy możesz podać wymiary tulejki potrzebnej do wysprzęglika tej na pierwszych fotkach ?? jeśli oczywiście to nie tajemnica :)

#35 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 15 grudzień 2011 - 20:14

Mały update.
Auto już chodzi z ECU MASTEREM Det2
Dzisiaj przy okazji trasy zrobiłem konwersję MAF - MAP.
Jutro wywalam przepływkę i zostaje jedynie MAP sensor :)
Oto co wyszło:
Dodany obrazek

Mam nadzieję, że przepływka wypadnie na dobre ;)

#36 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 grudzień 2011 - 22:57

No to pedz na hamownie, jak odczucia? ile obstawiasz? :)

#37 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 17 grudzień 2011 - 22:07

Na hamownie trochę za wcześnie.
Na razie wywaliłem przepływomierz i zastąpiłem go MAP sensorem czyli czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym. Samo w sobie nie przynosi to mocy.
Wrażenia:
- brak różnicy w użytkowaniu auta (niema szarpania itp, jeździ zupełnie normalnie)
- niesamowicie równe wolne obroty (na Pb i LPG). Muszę patrzeć na deskę bo czasem mi się wydaje, że silnik zgasł, a on ma równiutkie 600obr/min. Wynika to z sygnału podawanego do ECU. Sygnał z MAPa jest stabilniejszy. Sygnał z przepływki ciągle lekko faluje, co było widać na wykresie w ECUmasterze.
- chyba lepiej ciągnie z dołu - w tej chwili zamiast przepływki jest rura fi 80
Ogólnie jestem zadowolony. Teraz muszę skołować szerokopasmówkę i zrobić konkretne strojenie :)

#38 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudzień 2011 - 12:13

Na razie wywaliłem przepływomierz

Znaczy się można śmiało wrzucać twin cold air intake :D

#39 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 301 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudzień 2011 - 14:02

Znaczy się można śmiało wrzucać twin cold air intake :D


chyba wystarczy grzybek np HKS w miejsce puszki filtra z doprowadzeniem z kratki zderzaka ;)

#40 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 13 styczeń 2012 - 17:05

Byłem dzisiaj na hamowni, zrobić pomiar po wyrzuceniu przepływki
Szału niema, doszło trochę niutków:
Dodany obrazek
Co ciekawe na podtlenku propanu ma więcej mocy jak na Pb :D
Dodany obrazek
Ciekawy jestem jednego - gdzie się podziała moc... ;)
Edit:
Wartości AFR przy pomiarze nr 4. Może trochę przelany jest przy max obciążeniu??:
Dodany obrazek