Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ILKU garage czyli różne tematy tuningu omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
526 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 13 październik 2011 - 20:22

Witam
Aby nie śmiecić w innych wątkach, pozwoliłem sobie założyć nowy temat.
Będę wrzucał tu różne ciekawostki dotyczące tuningu i zwiększania mocy lub osiągów w omedze.
Na początek przedmiot potrzebny do zmiany koła zamachowego dwumasowego na jednomasowy z C20XE czyli tulejka do wysprzęglika:
Tulejka pasuje w przypadku zastosowania płaskiego koła zamachowego z C20XE. W przypadku innego (grubszego) koła konieczne będzie jej stoczenie (skrócenie).
Fotki poniżej:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Do montażu całości potrzebne są 3 nowe śruby M6 najlepiej z łbem imbusowym. Osobiście preferuje INOX :D



#2 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 20 listopad 2011 - 22:08

Update.
Udało mi się doprowadzić moją B do stanu jeżdżącego. W budzie siedzi zestaw p.t.:
Y32SE przerobiony na X32XE (doprężony, osprzęt od X30XE, koło zamachowe 4,5kg, aludekle, alupuszka na pająki, kolektory wyd. z Y32SE, brak EGR - wisi na kablu).
Wizualnie komora do lekkiej poprawki, ale jeździ ;)
Dodany obrazek
Wrażenia:
dobrze się zbiera, dosyć mało pali
Z okolic sprzęgła dochodził dziwny dźwięk (jakby łożysko wpadało w rezonans przy niskich obrotach). Wczoraj zdjąłem skrzynie i rozebrałem wysprzęglik, wyjmując z niego sprężynę dociskającą. Efekt - mniej odgłosów. W mniejszym stopniu, ale rezonans jeszcze jest. Wydaj mi się, że docisk od C20XE/LET ma inaczej wyprofilowane łopatki słoneczka od tych z omegi i łożysko sprzęgła omegowe nie współpracuje z nim tak jak trzeba. Zamierzam zaadoptować łożysko od C20XE/LET do omegi. Mam nadzieję, że to definitywnie zlikwiduje ten efekt.
BTW. Na pewnym portalu aukcyjnym wystawiłem moją A 3000. Fajne auto. Polecam :)

#3 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 301 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopad 2011 - 23:06

ILKową A3000 polecam w 100% - najszybsza omega A jaką dane mi było poznać :)

...a czarnulę B po dotarciu zapraszam na mały sparring z żółtkiem, może mnie to zmotywuje do dalszego dłubania :D

#4 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopad 2011 - 23:08

Update.
BTW. Na pewnym portalu aukcyjnym wystawiłem moją A 3000. Fajne auto. Polecam :)


Ja widziałem :) kiedyś kupię taką jako klasyka :)

#5 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopad 2011 - 23:13

A macie może jakiś filmik jak to się zbiera? Ile do setki 60-160, coś miarodajnego żeby zobaczyć jak to ma się do serii.

#6 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4038 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopad 2011 - 23:24

dobrze się zbiera, dosyć mało pali

Pod górki podjeżdża?? :p

Jestem ciekaw co w sprzęgle hałasuje bo moje tez planuje złożyć na lekkim zamachu...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#7 OFFLINE   Pugi

Pugi

    OMEGA Fan rulez..

  • 145 postów
  • Dołączył: 01-12-2006
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 listopad 2011 - 23:46

ILKU zawsze ma dobre omegi byłem kiedyś u niego z zamiarem kupna pewnej czarnej omegi A;) ILKU napisz coś o układzie hamulcowym;)

#8 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 listopad 2011 - 23:49

brak EGR - wisi na kablu


może to głupio za brzmi - ale co to daje ? z czystej ciekawości pytam bo nie wiem ;)

i kolejna sprawa masz jakis wykresik z hamowni etc?
widze zabudowany filtr, normalny czy stozek tam zalega ?

#9 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 listopad 2011 - 07:12

ILKową A3000 polecam w 100% - najszybsza omega A jaką dane mi było poznać :)
...a czarnulę B po dotarciu zapraszam na mały sparring z żółtkiem, może mnie to zmotywuje do dalszego dłubania :D

Już dotarta :)
Następnym razem do Szczecina przylecę omegą to sprawdzimy, bo sam jestem ciekaw ;)

A macie może jakiś filmik jak to się zbiera? Ile do setki 60-160, coś miarodajnego żeby zobaczyć jak to ma się do serii.

Na zawodach zlotowych wyszło 15,89 na 1/4mili co dało I miejsce.
Były gdzieś filmiki z tego, ale nie bardzo teraz wiem gdzie. G-tech pokazuje lekko powyżej 6s do 96km/h

ILKU zawsze ma dobre omegi byłem kiedyś u niego z zamiarem kupna pewnej czarnej omegi A;) ILKU napisz coś o układzie hamulcowym;)

Standardowy zestaw brembo do omegi. Zaciski czterotłoczkowe brembo i tarcze 323x30. Temat opisał kiedyś IMMO.

może to głupio za brzmi - ale co to daje ? z czystej ciekawości pytam bo nie wiem ;)
i kolejna sprawa masz jakis wykresik z hamowni etc?
widze zabudowany filtr, normalny czy stozek tam zalega ?

EGRa niema bo niepasował do kolektorów z 3,2. Poza tym brzydko wygląda i wpuszcza syf do wyczyszczonego kol. ssącego. Po wywaleniu żeliwa dodatkowo mniej waży ;)
Filtr jest normalny, aczkolwiek ma przerobiony wylot do przepływomierza na okrągły z trąbką. Izolacja chroni przed rozrzedzeniem powietrza ;)
Wykresik z hamowni będzie, niestety w Koszalinie niema za bardzo gdzie więc trzeba jechać gdzieś dalej...

#10 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 listopad 2011 - 08:53

noo takie coś to ja lubie :)

bardzo ładnie ilku. ciekawe ile maszyna wypluje na hamowni.

Jakis uklad wydechowy? bo nie doczytalem lub nie napisales :)

Rowniez chetnie bym sie zmierzył z moja seria :D przy jakies okazji.

BTW. moja na lekkim zamachu tez jakoś mniej pali

#11 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 listopad 2011 - 11:12

Ilku,
sorki za wtrącenie się do tematu, ale bardzo ciekawi mnie czy dałoby radę wsadzić pod maskę Omegi B silnik od Insignii 2.8 V6 Turbo 325KM?
Widzę, że jesteś obcykany w temacie swapów bardziej niż niejeden mechanik gawędziarz i chciałem poznać Twoją opinię jak się to przedstawia mechanicznie (finansowo to na razie mozna sobie odpuścić:p).

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4321 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopad 2011 - 13:42

chciałem poznać Twoją opinię jak się to przedstawia mechanicznie

mechanicznie to można prawie wszystko na V8 tam wepchać

#13 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 listopad 2011 - 13:58

Bo tak czytam nie raz tematy o swapowaniu i zastanawiam się czy nie lepiej zamiast silnika 3.0 czy 3.2 o mocy rzędu 210-220KM wstawić jednostkę o mniejszej pojemności z wiekszą mocą i bardziej zaawansowaną technologicznie i przystosowaną do kolejnych modyfikacji.
Z miejscem to akurat nie byłby problem, ale zapewne byłoby troche roboty z przeniesieniem napędu, wszak w Insignii jest skrzynia 6 ( albo i 7 biegowa), części wiadomo droższe, ale sporo można dostac i co ważne-są to części z niedużym przebiegiem.

Jakie mogą być problemy z takim swap'em?Pytam czysto teoretycznie (a jak wygram w totka to zapytam praktycznie:p)

#14 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 listopad 2011 - 14:00

nie psujta ilkowi temata. 2.8 jest montowany poprzecznie, w omedze silnik jest wzdluznie, najwiekszy problem bedzie z turbiną bo w omedze łatwo nie zmiescisz. nic wiecej nie wiem na temat 2.8.

#15 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4038 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 listopad 2011 - 14:04

akie mogą być problemy z takim swap'em?Pytam czysto teoretycznie

skrzynia biegów, mocowanie silnika, instalacja elektryczna... wszystko do przerobienia...
Nikt chyba jeszcze nie próbował pasować do omegi...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#16 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 listopad 2011 - 14:06

nie psujta ilkowi temata. 2.8 jest montowany poprzecznie, w omedze silnik jest wzdluznie, najwiekszy problem bedzie z turbiną bo w omedze łatwo nie zmiescisz. nic wiecej nie wiem na temat 2.8.


Of course;)
Sorki Ilku:pad:
A może niedługo pojawi się update jak Ilku wstawił 2.8 do Omegi:)

#17 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 listopad 2011 - 16:34

Hej
Niemam nic przeciwko zaśmiecaniu wątku i luźnym wypowiedzią :)
Po to jest taki wątek, żeby śmiecić i dyskutować do woli.
Także czujcie się jak u siebie :D

Co do tematu swapów. Tak jak koledzy napisali, da się zrobić wszystko, ale rozsądek w omedze kończy się na V8.
Co do 2,8T to słyszałem same złe opinie, np. rozrząd się sypie, a części trzeba ściągać ze stanów. Nie wspomnę, że za kompletny rozrząd do 2,8 kupimy całe 3,2 lub 2x 2,0T saaba, które da się spokojnie na podobną moc wkręcić.
Do tego problem ze skrzynią.
Decyzja zapadła, w czwartek będę w Szczecinie służbowo i przy okazji z 7GSI zwiedzimy hamownię. :)

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4321 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopad 2011 - 16:40

a ciekawy był by projekt HEMI w omedze np takie 345 :D

#19 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 301 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopad 2011 - 18:11

Hej
Decyzja zapadła, w czwartek będę w Szczecinie służbowo i przy okazji z 7GSI zwiedzimy hamownię. :)


ano :D

i żółtek w końcu się ujawni z biturbo z fotoszopa i wykresem z corela na 549,49KM :cycki::spacer::dance::0shoot::0suicide:

ło kufa jakie emoty :dziadek:

:D

#20 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9148 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopad 2011 - 18:28

Hej Niemam nic przeciwko zaśmiecaniu wątku i luźnym wypowiedzią Po to jest taki wątek, żeby śmiecić i dyskutować do woli. Także czujcie się jak u siebie


Dopóki temat znajduje się w dziale stricte technicznym a nie w off topie treści niemerytoryczne polecą do kosza !!

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p