Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Swap silnika c20let w miejsce x20se


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
63 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 10 października 2011 - 20:32

Witam czy jest mozliwosc włozenia silnika od leta do omegi?
Jakie przeróbki beda z tym zwiazane?

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2011 - 20:33

silnik, wiazka, zawieszenie, hamulce, uklad paliwowy itp.




 


#3 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 10 października 2011 - 20:37

I jak wyglada sprawa mocowania tego silnika bo w cali jest montowany poprzecznie?No i jaka skrzynie do tego?

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2011 - 20:39

nie ma tu zadnego let'a wiec bedziesz pionierem. mocowania mozna dosprawac do sanek aczkolwiek podejrzewam ze na sanki od 2.0 16v wejdzie bez przerobek. skrzynai albo od 3.0 albo od 2.2 dti (jak bym wsadzil od diesla)




 


#5 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 października 2011 - 20:43

aarti7 masz tego LETa czy planujesz??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#6 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 10 października 2011 - 20:45

Pytam o taka przeróbke bo znajomy chce mi odsprzedac kompletnego swapa za 2.5kola tylko nie wiem czy to spasi a nie moge znalezc za duzo info na ten temat w google.

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2011 - 20:46

Pytam o taka przeróbke bo znajomy chce mi odsprzedac kompletnego swapa za 2.5kola tylko nie wiem czy to spasi a nie moge znalezc za duzo info na ten temat w google.


dolicz sobie jeszcze z 5 na robote i rozne graty i bedzie OK




 


#8 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 10 października 2011 - 20:48

A sam sobie nie poradze zeby nie liczyc roboty skoro bede miał komplet na swap?
Acha a czy wał napedowy tez trzeba zmieniac od 3.0

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2011 - 20:53

wal, dyfer itp. najwiekszy cyrk bedzie z kompem i wiazka.




 


#10 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 10 października 2011 - 20:58

Czemu maja byc problemy z kompem skoro bede go miał od leta wraz z wszystkimi wiazkami i czujnikami?Prosze o szczegóły?

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2011 - 21:00

wiazka od budy jest inna. to bedziesz musial przerobic




 


#12 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 10 października 2011 - 21:06

Tzn.jest to do przejscia które wiazki dokładniej trzeba by przerabiac?

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2011 - 21:07

wszystko jest do zrobienia. jak sie uprzesz to i 4.4 z bmw wsadzisz. kwestia zasobnosci portfela.




 


#14 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 10 października 2011 - 21:13

Tzn. pytam o ten akurat silnik bo takowy moge miec chocby jutro.Do tej pory robiłem kompletny remont nadwozia zawiechy hamulce itp. noi ten x20se mi nie wystwrcza chciałbym leta ale najpierw musze sie upwenic ze sam sobie z nim poradze tzn. ze go odpale po włozeniu.Ale moze macie inne pomysły prostsze na swapa ale zeby moc oscylowała w granicach leta?

#15 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 10 października 2011 - 21:31

Ale moze macie inne pomysły prostsze na swapa ale zeby moc oscylowała w granicach leta?


do 2.0 8v to raczej nic prostego. tak latwo chyba nic nie wsadzisz, czegobys nie wymyslil = przerobki.

#16 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 10 października 2011 - 21:37

Ja chyba jednak sie upre i spróbuje tego leta wsadzic jutro obejrze dokładniej ten silnik i pogadam ze znajomym elektrykiem.

#17 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 10 października 2011 - 21:40

jesli sie upierasz, Twoja wola. do odwaznych swiat nalezy :)

jakie masz teraz ori hamulce z przodu przy tych 115KM? chodzi o srednice. przod i tyl.

dowiedz sie tez, ile ciezszy bedzie LET od Twojego SE. wkoncu LET 16-to zaworowy.

#18 OFFLINE   aarti7

aarti7
  • 29 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 10 października 2011 - 21:52

Tarcze zmieniałem na nowe TRW bodajze 286mm A ile jest ciezszy let nie mam pojecia

#19 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 10 października 2011 - 21:58

no to wlasnie. sprawdz wagi tych dwoch silnikow. moze wystarczy twardsze amory kupic, bo jesli LET duzo ciezszy to na tych amorach co masz teraz, to Ci zejdzie za mocno w dol, i amory po jakims niedlugim czasie :pokoj:

tak samo z hamulcami moznaby cos zrobic. przy 2.5/3.0 sa z przodu 296mm wentylowane, i tyl 286mm pelne (w moim przypadku wentylowane). i i tak nie hamuje to idealnie.

tak jak pisal beast wczesniej, zawieche i hamulce bedzie trzeba przygotowac. na twardsze, i mocniejsze. wkoncu nie bedziesz mial 115KM tylko 204KM (teoretyczie).

#20 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 10 października 2011 - 22:53

dozuce pare groszy od siebie;)
na poczatek radzil bym kupic dugie auto, to te troche postoi nawet jesli bedziesz mial zdolnego elektryka.
z ktorego roku to jest let ??
jaki uklad zaplonowy??
co masz zamiar zrobic z IC
trzeba by to jakos wystroic czyli jakis ECU master bedzie potrzebny.

do takiego zabiegu trzeba miec gleboka kieszen sporo czasu i cierpliwosci
i zrobic jak najwiecej samemu bo w przecwnym wypadku to twoj kieszen moze tego nie wytrzymac;)

EDIT:
pozatym jak montowac takiego leta to tez trzeba by go podkerecic odrazu na jakies 280-300ps