Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Instalacja do 2.0 16v X20XEV pomozcie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 października 2011 - 23:10

Witam!

Planuje pojutrze zakladac instalacje gazowa do mojej nowej Omegi :-) silnik 2.0 16v.

Wymyslilem sobie:

Stag 300 Plus ISA2
Zavoli Zeta S

do tego mysle nad listwa - nie stac mnie za bardzo na MATRIX'a, chcialbym aby kompletna instalacja z montazem wyszla ok 2000zl.

W zwiazku z tym zastanawiam sie nad wtryskami OMVL DREAM REG - co o nich sadzicie ? faktycznie lepsze od Valdemara ?

W poprzednim aucie mialem Valtek'a 34 i bylo calkiem spoko, ale teraz widze ze podrozaly bardzo i nie wiem czy jest sens sie w nie pchac.

Poleccie o co mam cisnac gazownika zeby potem nie bylo problemow i zebym mogl sie cieszyc gazem a nie go przeklinac (jak to przy slynnym Zenicie i Tomasetto Artic - przy temperaturze 35st przelaczenie i dalej pracowal nie rowno :/)

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2011 - 10:02

kolego ja miałem w swojej x20xev właśnie Zenita + reduktor emmegas + valdki i 40 tys km zrobiłem bez najmniejszych problemów ze strony lpg, potem sprzedałem bo ruda brała się za blachę ale wiem że auto dalej jeździ i jedyne co kolo zmienił to listwę na nową, podstawą bezawaryjnej eksploatacji instalacji lpg nie jest jej marka a człowiek który ją zamontuje i ustawi

#3 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 października 2011 - 11:14

Valdki sobie daruj :) wez juz regi bo w stosunku do ceny sa bardzo dobre i o 10 drozsze od valdkow :)

Komletacja moim zadaniem bardzo dobra, dobry reduktor i jest si :)

Tylko gdzie to za 2tys zaloza?
Jak w zakladzie to ich dobrze skontroluj czy jest wszystko ze sztuka zamontowane

bo sam kit na regach i zavoli kosztuje 1000zl do tego zbiornik i wielozawor plus przewody itd to daje nam 1600-1650 zl :)

wiec jesli maja zarobic 350 i odjac od tego vat to moga sie nie popisac umiejetnosciami :)

#4 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 10 października 2011 - 18:30

Jeśli już bardzo chcesz oszczędzić na komponentach , to zamontuj STAG 200 , ale daj dobre wtryskiwacze , np. HANA . Reduktor OK .

#5 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 października 2011 - 22:13

zalozone:

Stag 4 300 Plus
OMVL Reg
Zavoli Zeta N
butla 50l w bagazniku w poprzek


komplet dalem 2100 z montazem, duzo ? :)

Pomijajac to ze gazownik nie podlaczyl przycisku od ben/gaz to jest spoko i jezdzi to to nawet :)

#6 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2011 - 02:24

czy ma jeszce jakis sens zakladac instalacje gazowa- montaz 2600, cena gazu 2,85 a pozniej koszta napraw?:jump:

#7 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 października 2011 - 08:40

Jeśli już bardzo chcesz oszczędzić na komponentach , to zamontuj STAG 200 , ale daj dobre wtryskiwacze , np. HANA . Reduktor OK .


Stag 200 wspolpracuje z programem 1,14 i nie ma sensu wstawiac tam wtryskiwacze hanna. Mija sie to z celem :jump:

zalozone:

Stag 4 300 Plus
OMVL Reg
Zavoli Zeta N
butla 50l w bagazniku w poprzek


komplet dalem 2100 z montazem, duzo ? :)

Pomijajac to ze gazownik nie podlaczyl przycisku od ben/gaz to jest spoko i jezdzi to to nawet :)


to coz to za gazownik ktory przelacznika nie podlaczyl?

czy ma jeszce jakis sens zakladac instalacje gazowa- montaz 2600, cena gazu 2,85 a pozniej koszta napraw?:jump:


kwestia dyskusyjna, zapewne za dwa trzy tygodnie benka tez pojdzie do gory :)

#8 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 października 2011 - 09:07

Komorowski Autogaz Manieczki os. Slowianskie 20.

Chlopcy bardzo fajnie robia, juz trzecie auto u nich stawialem do zatrucia. Wszystko estetycznie i sensownie. Jedynie jak sie robi od 15stej do 22 to potem patrzy sie na to zeby to uruchomic a nie zeby dbac o detale ;-)

Ma ktos jakas wzorcowa mapke do STAG'a ? zeby obejrzal ? wyrzuca mi komunikat po strojeniu - dysze sa za duze. Wrzucone sa te standardy czyli 2,5mm - wedlug tabeli dla tego silnika 2,4-2,6 wiec jestem gdzeis w normie.

Ma ktos pomysl co z tym zrobic ? zmienic cisnienie ?

#9 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 11 października 2011 - 14:37

Stag 200 wspolpracuje z programem 1,14 i nie ma sensu wstawiac tam wtryskiwacze hanna. Mija sie to z celem

A dlaczego wstawianie Hanek do STAGa 200 mija się z celem? Ja bym powiedział wręcz przeciwnie :)

Ma ktos jakas wzorcowa mapke do STAG'a ? zeby obejrzal ? wyrzuca mi komunikat po strojeniu - dysze sa za duze. Wrzucone sa te standardy czyli 2,5mm - wedlug tabeli dla tego silnika 2,4-2,6 wiec jestem gdzeis w normie.

To, że program wyrzuca błąd, że dysze są za duże wcale nie znaczy, że rzeczywiście są. Trzeba by się podpiąć pod kompa, przejechać i ocenić.

#10 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 października 2011 - 14:41

Jaki mnożnik ustawił się po auto kalibracji ?

#11 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 11 października 2011 - 18:06

arnixx , doucz się : http://www.ac.com.pl...trukcje-obslugi
STAG 200 obsługuje się najnowszym oprogramowaniem .

#12 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 października 2011 - 22:26

pytanko mam - co mam zrobic i z jakim punktem zeby moja mapa byla lepsza niz to co widac ? zalaczam screeny z mapy i odchylki u mnie z dnia dzisiejszego

#13 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 października 2011 - 14:32

Pomoze ktos ze STAGIEM ? jak w poscie ponizej

#14 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 13 października 2011 - 20:16

Po I : instalacja świeżo zamontowana , więc jak coś nie chodzi to jedź niech poprawiają . Po co samemu grzebać ? chcesz stracić gwarancję ?
Po II : mnożnik za wysoko , nie wiadomo jakie ciśnienie robocze . Jesli ciśnienie 1-1.1 to podniósłbym ciśnienie na 1.25 i kalibracja i regulacja na drodze od nowa. Jeśli ciśnienie juz wysokie to rozwiercić dysze w listwie o 0.2 - 0.4 mm i kalibracja i regulacja na drodze od nowa .
Jeśli nie chcesz nic zmieniać to obniż przedostatni punkt na mnożniku , a ostatni trochę do góry .
A tak w ogóle jeśli chcesz grzebać to przeczytaj instrukcję ( na www.ac.com.pl ) , jest tam wszystko dobrze opisane .
A jak sobie nie poradzisz to pisz , od tego jest forum ;)

#15 OFFLINE   walkalone

walkalone
  • 112 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 października 2011 - 22:44

Przy cisnieniu 1,2 wył o to ze za duze dysze, przy 1,1 i 2,5mm dyszach jest niby w normie - taki przyklad znalazlem z reszta na ac.com.pl
jezdzilem, przesuwalem i uzyskalem cos takiego...
Jedyny problem - wyrzuca - blad-zapetlenie wtryskiwacza - wtryskiwacz otrzymal kolejny sygnal wtrysku przy trwajacym poprzednim - czy cos w ten desen. CO z tym zrobic ?
Dodam ze regulowalem wczesniej sobie AGC Zenit'a w innym aucie i tam byla lekko inna bajka z punktami na mapce ale uwazam ze w/g idei powinno byc ok. mozliwe ze ten wykres sie jeszcze troche zblizy - ostatnia mapa gazowa odczytana tak na szybko juz.
Jakies sugestie ? mnoznik mysle ze w normie (pisza na ac.com.pl ze moze byc od 1,1 do 1,6).
Co do gwarancji...
otoz Ci kolesie umieja zamontowac ale zestroic juz nie - zrobili autoadaptacje z finiszem - dysze za duze. Po czym powiedzieli ze tak moze byc i ze mam sie nie martwic. A jak chcialem ustawic w trakcie jazdy to odpowiedz - nie mamy kabla do STAG'a, sorry, ale samo sie ustawi i bedzie ok... grr

#16 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 14 października 2011 - 08:31

Podnieś ciśnienie i olej komunikat o za dużych dyszach.

#17 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 października 2011 - 09:23

arnixx , doucz się : http://www.ac.com.pl...trukcje-obslugi
STAG 200 obsługuje się najnowszym oprogramowaniem .



Witaj. Fakt, cały czas myślałem o tej starszej wersji i całkowicie zapomniałem że śmiga już na najnowszym oprogramowaniu :(

#18 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 14 października 2011 - 10:50

Jeśli jest komunikat o otwartych wtryskiwaczach , ale sonda jest na bogato to komunikat możesz zignorować . Ale generalnie zwiększył bym ciśnienie , jak pisze bula. Mnożnik obniży się i może nie będzie komunikatu .