Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cieknąca pompa wtryskowa 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
46 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 26 sierpnia 2006 - 12:11

WITAM
mam mały problem w omedze 2.5 td
od paru dni cieknie mi ropka z pompy wtryskowej ,
stojąc z przodu po prawej stronie pompy jest przykrencona kostka z kturej wychodzi kabel
i tam z pod tej stalowej kostki cieknie ropa [podejrzewam że z powodu rzepaku rozszczelniła sie]
chodzi mi o to czy jak odkręce tą kostkie będe mógł to sam uszczelnić
POZDRAWIAM



#2 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2006 - 13:52

Ta kostka o której piszesz to elektrozawór odcinający paliwo i nie powinno byc kłopotów z uszczelnieniem tego.

#3 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 26 sierpnia 2006 - 15:46

Później spróbuje zdjęcie wrzucić czy o to samo nam chodzi.

#4 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 26 sierpnia 2006 - 18:28

czy to moge odkręcić i uszczelnić Dodany obrazek

#5 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2006 - 19:04

Oczywiście że tak,to jest właśnie elektrozawór.

#6 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 27 sierpnia 2006 - 07:17

wielkie dzięki
w poniedziałek sprubóje dobrać sie do tego elektrozaworu i uszczelnić
POZDRAWIAM

#7 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 sierpnia 2006 - 10:55

Z tego co czytałem na LOB bo temat ciekawy to wcześniej czy później wszystko będziesz musiał uszczelnić jeśli chcesz jeździć na rzepaku bo rzepak rozpuszcza uszczelki starego typu, nawet BIO dizel ze stacji to robi.


Także moze by zabrać się za tą robote bardziej kompleksowo?

#8 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 27 sierpnia 2006 - 12:12

WITAM
chyba będe musiał przerwać jazde na rzepaku
Właściwie czy ktoś ma namiary na zestaw uszczelek do tej pompy
POZDRAWIAM

#9 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 29 sierpnia 2006 - 18:33

WITAM
okazało się że nie cieknie z tej kostki :roll: której zamieściłem zdjęcie tylko zgórnego dekla NASZCZĘŚCIE
odkręciłem go a teraz szukam takiej uszczelki
zaś tej kostki nieda się zdemontować bez rozbierania elektrozaworu
POZDRAWIAM Dodany obrazek

#10 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2006 - 20:19

Nie wiem czy ja dobrze widze.Czy to co trzymasz w ręku to nastawnik pompy :?: Bo jeśli tak i nie zaznaczyleś dokładnie miejsca położenia przed demontazem to bez techa się nie obejdzie.Zresztą po zdięciu nastawnika i tak trzeba będzie ustawiać.na techu.

#11 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 30 sierpnia 2006 - 04:42

To jest górny dekiel pompy wtryskowej

#12 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 06:45

Tak,tak zgadza się to jest cały nastawnik,a ten dekiel jest u góry,bo chyba o ten chodzi.Gorzej by było gdyby ciekło z tej dolnej widocznej na zdięciu. Dodany obrazek

#13 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 30 sierpnia 2006 - 13:44

witam
znalazłem oring do tego dekielka .wprawdzie okrągły [tam był prostokątny]myśle że powinno być dobrze
oprucz tego dół tego dekielka był krzywy około 0.4 mm :cry:
przeszlifowałem go i zaraz biore się za montarz
:?:

PS.
:?:
widze że masz styczność z pompami
interesuje mnie uszkodzona głowiczka do pompy
mam dostęp do dość dokładnych maszyn
chciałbym sprubować zregenerować taką głowiczkie
u mnie jest walnienta ale póki co nie chce jej ruszać
gdbyś miał to bym kupił w rossondnej cenie
pozdrawiam

#14 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 30 sierpnia 2006 - 21:18

WRESZCIE UPORAŁEM SIĘ zcieknącą pompą
teraz mam inny problem chcę ustawić zapłon
a nie wiem jaka jest średnica i skok gwintu . w pompie pod czujnik zegarowy
oraz czpien do blokowania koła zamachowego
jeśli by ktoś miał to prosił bym o jakieś WYMIARY
POZDRAWIAM

#15 OFFLINE   fitek

fitek
  • 29 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 14 września 2007 - 17:54

jjanusz mam taki san problem. Też mam wyciek z pod tego dekielka :-(
Gdzie kupiłeś ten oring i czy pamietasz może jego rozmiar?
carpe diem... z OMEGĄ ;-)

#16 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 16 września 2007 - 06:23

oring dobrałem w sklepie z częściami do samochodów ciężarowych
średnicy nie pamiętam ale grubość to fi 4

#17 OFFLINE   fitek

fitek
  • 29 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 17 września 2007 - 13:11

ok dzięki za info :)
carpe diem... z OMEGĄ ;-)

#18 OFFLINE   smoku

smoku
  • 43 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Tarnów

Napisany 23 listopada 2008 - 20:38

Witam nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego piszę tutaj.
Mam ten sam problem cieknie mi paliwo z tej czarnej kostki co wchodzi do pompy.Mój drugi problem to to że na ciepłym silniku muszę długo kręcić. Jak uważacie samo uszczelnienie coś pomoże czy trzeba robić regeneracje pompy.
czekam na odpowiedz

#19 OFFLINE   fitek

fitek
  • 29 postów
  • Dołączył: 29-08-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 24 listopada 2008 - 21:29

Witam nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego piszę tutaj.
Mam ten sam problem cieknie mi paliwo z tej czarnej kostki co wchodzi do pompy.Mój drugi problem to to że na ciepłym silniku muszę długo kręcić. Jak uważacie samo uszczelnienie coś pomoże czy trzeba robić regeneracje pompy.
czekam na odpowiedz


Co do długiego kręcenia to u mnie problem załatwił nowy akumulator i jak ręką odjął ;-)
ale niestety po jakimś czasie zaczęło cieknąć z pompy. Przyjrzyj się dokładnie czy to rzeczywiście z tego miejsca cieknie. Mi też sie tak wydawało, ale okazało się że ciekło z pod oringu wyżej i ropa spływała.
Pytałem w serwisie pomp wtryskowych i uzyskałem info że wymiana tego jednego oringu załatwi sprawę tylko na chwilę (200 zł) i że lepiej wymienić wszystkie uszczelki (400 zł ale przywoże już wyciągniętą pompę, drugie tyle chcieli za demontarz i montarz pompy).

Dorwałem gościa z serwisu BMW uszczelnił mi całą pompę za 350 zł ;-) + zestaw uszczelek do pompy ok 50 zł. ustawił nastawnik na słuch i pali od kopa za każdym razem ;-)
carpe diem... z OMEGĄ ;-)

#20 OFFLINE   smoku

smoku
  • 43 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Tarnów

Napisany 25 listopada 2008 - 16:50

Patrzyłem dziś i na 100% cieknie z tej czarnej kostki można to samemu zdemontować i uszczelnić czy nie.