Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerywanie na LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Barteq

Barteq
  • 84 postów
  • Dołączył: 10-09-2010
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 26 września 2011 - 21:35

Witam.Mam taki problem mniej więcej miesiąc po założeniu gazu przy ruszaniu gdy dodam sporo gazu zaczyna mi przerywać na gazie.Po przełączeniu na benzynie tego nie czuje lecz gazownik stwierdził że wina leży po stronie przewodów lub świec a może cewki...a może może...Powiedział że nie pracuje na jednym gaże. Błędów nie ma. Pokazało tylko coś ala spadek napięcia chwilowy.

Proszę o podpowiedzi :)



#2 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 26 września 2011 - 22:08

Może któraś świeczka się poddaje powoli albo kabel. Na gazie zapłon pracuje ciężej niż na benzynie, inne warunki zapłonu etc. Kiedy robiłeś wymianę zapłonu?

#3 OFFLINE   Barteq

Barteq
  • 84 postów
  • Dołączył: 10-09-2010
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 26 września 2011 - 22:41

Kable i świece wymieniam dopiero po 10 (wypłata mnie trzyma) a co będzie dalej zobaczymy :) Chciałem się właśnie dowiedzieć co jeszcze może być odpowiedzialne za takie działanie :)

#4 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2011 - 07:42

Układ zapłonowy. Relatywnie jeszcze źle ustawiony LPG, choć zakładam, że jest OK.
Musisz postarać się o porządne kable i świece z odpowiednio ustawioną przerwą między elektrodami.

#5 OFFLINE   Barteq

Barteq
  • 84 postów
  • Dołączył: 10-09-2010
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 27 września 2011 - 13:33

A co sądzicie o kablach i świecach NGK ? Jak się w Oplu spisują ?

#6 OFFLINE   jac644

jac644
  • 39 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Tykocin

Napisany 27 września 2011 - 14:10

Ja bym od razu sprawdził cewkę.Przerabiałem to u siebie.Świece,kable a to własnie cewka miała przebicie.Pzdr.

#7 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2011 - 14:30

NGK

Godne polecenia.

#8 OFFLINE   Warchlak

Warchlak
  • 29 postów
  • Dołączył: 13-01-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 01 września 2012 - 17:08

Ja też miałem ten problem - kompletna wymiana świec i przewodów wysokiego napięcia

#9 OFFLINE   grzegorzp

grzegorzp
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-10-2012

Napisany 07 października 2012 - 15:47

U mnie jest ten sam problem na gazie prerywa i nie ma siły, słabo wchodzi na obroty. Tylko to się stało nie długo po wymianie reduktora i jednego wtrysku. ALE MAŁO TEGO czasami jest dorzezgaszę samochód i zapalę ponownie gasnie kontrolka i chodzi normalnie tak jak na benzynie ma siłe i nie przerywa. O co chodzi?

#10 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2012 - 18:28

Zawiesza się któryś z elektrozaworów albo parownik:)

#11 OFFLINE   greg200

greg200
  • 210 postów
  • Dołączył: 21-08-2011

Napisany 07 października 2012 - 19:05

U mnie jest ten sam problem na gazie prerywa i nie ma siły, słabo wchodzi na obroty. Tylko to się stało nie długo po wymianie reduktora i jednego wtrysku. ALE MAŁO TEGO czasami jest dorzezgaszę samochód i zapalę ponownie gasnie kontrolka i chodzi normalnie tak jak na benzynie ma siłe i nie przerywa. O co chodzi?


Skoro wtrysk to sekwencja a skoro sekwencja to po wymianie reduktora i wtrysku była robiona kalibracja i ustawianie mapy mnożnika? I jaka kontrolka? Jeśli check to jaki błąd pokazuje?

#12 OFFLINE   grzegorzp

grzegorzp
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-10-2012

Napisany 16 października 2012 - 10:55

kontolka w ktalogu (niemieckim) pisze motorelektronik ale mam problem bo gdy jadę o mechanika to jest dobrze i nie wyświetla żadnego błędu

#13 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 stycznia 2016 - 17:59

Od nowego roku mój bolid się uwziął i robi mi same problemy :( Ten jest dość dziwny, ponieważ wczoraj jechałem sobie ze stałą prędkością. Przejechałem jakieś 80 km i poczułem, że pomimo naciskania gazu Omega zaczyna hamować - tak jakby kończył się gaz, a zatankowałem za 100 zł. Docisnąłem mocniej, lekko szarpnęła i jechała dalej. Tak było parokrotnie - jak poczułem, że za bardzo wytraca prędkość, to przełączyłem na chwilę na benzynę, potem wróciłem na gaz i było już w porządku. Tak czy siak - niepokoi mnie to. Co mogło być przyczyną? Słabej jakości gaz? Tankuję tylko na Orlenie, no ale wiadomo jak to jest... Może to coś z reduktorem? Wymieniałem go parę lat temu, przejechałem na nim dopiero z 50 tysięcy km. A jak padał stary, to od razu przy przełączeniu na gaz po prostu mi gasła. Macie jakieś sugestie?

PS. Mam instalkę drugiej generacji.

Pozdrawiam!


Edytowany przez 522, 07 stycznia 2016 - 18:00.


#14 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 stycznia 2016 - 20:20

Albo parownik układ zapłonowy (kable , świece).
No chyba ze regulacji auto nie widziało od tych 50kkm

#15 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 stycznia 2016 - 20:43

Ja miałem tak przed wymianą filtrów gazu że potrafiła nagle stracić moc i zero reakcji na pedał gazu

#16 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 stycznia 2016 - 20:45

Świece i kable (NGK) wymieniałem w połowie października, więc to na pewno odpada. Instalację serwisuje zawsze przy zmianie oleju, więc filtry to też pewnie nie są... Zostaje parownik. Jak niedawno miałem inny problem z gazem, to padły odpowiedzi, że być może trzeba przeczyścić w nim jakieś membrany - objawy byłyby podobne/takie same? Chociaż sam już nie wiem, bo dziś zaczęła mi przerywać i nie jechać także na benzynie (klik) :(