Brak kierunkowskazów- kontrolka haka pomocy :(
#1 OFFLINE
Napisany 23 września 2011 - 08:24
Mam wielką nadzieję, że ktoś z was poradzi mi jak pozbyć się problemu. Tydzień temu został odpięty hak od mojej Omki- wszystko ok do czasu... Przedwczoraj zaczęła zapalać się na krótko kontrolka od przyczepki- tak jakbym ją ciągnęła a haka przecież brak wczoraj to już porażka-w momencie gdy w czasie jazdy włączałam kierunki zamigały kilka razy i zaraz włączała się ta nieszczęsna kontrolka przy czym kierunki przestawały działać. Było też tak, ze po włączeniu któregoś z kierunków natychmiast wyświetliła się kontrolka haka co się równa brak kierunków w momencie świecenia się kontrolki nie działają wskaźniki kierunków- brak też tego charakterystycznego tykania
Jak myślicie czy chodzi tu o masę, czy może to inny feler? czy w Omciach jest moduł?
Pozdrawiam.
#2 OFFLINE
Napisany 23 września 2011 - 08:47
#3 OFFLINE
Napisany 23 września 2011 - 09:26
Dziwie się trochę, że dopiero po tygodniu ta kontrolka się odzywa-może rzeczywiście jakieś zwarcie?
#4 OFFLINE
Napisany 23 września 2011 - 16:58
#5 OFFLINE
Napisany 21 września 2018 - 19:43
Odkopię trochę prehistoryczny temat. Moją padaczkę dotknął taki sam przypadek, jak w tytule.
Przekaźnik/przerywacz sprawdzony - OK
Włącznik awaryjnych podmieniłem - b/z
Kable przedzwonione - OK
Pytanie do znawców kabelkologii samochodowej:
Czy na stykach włącznika kierunkowskazów (manetka) powinno się pojawić napięcie (oczywiście zapłon - ON)?
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#6 OFFLINE
Napisany 21 września 2018 - 20:13
. Moją padaczkę dotknął taki sam przypadek, jak w tytule.
1 Jeśli miałeś hak to sprawdź kable na wyjściu z haka , czy nie łapią wilgoci i robią zwarcie.
2 lekarstwem może być zamiana przekaźnika kierunkowskazów na trzypinowy - z hakiem jest czteropinowy.
3 Jeśli tylko nie ma kierunków lub w ogóle nie masz haka , to trzeba wydłubać włącznik świateł awaryjnych i przeczyścić styki papierem ściernym.
W sumie , to warto zacząć od tego.
#7 OFFLINE
Napisany 22 września 2018 - 17:56
Dzięki @vertix za porady. Wszystkie punkty już wcześniej przerobiłem. Efektów brak, jak i kierunków oraz awaryjnych.
Przy włączaniu awaryjnych świeci się kontrolka z hakiem, przekaźnik "pyka" tylko raz.
Po włączeniu zapłonu świeci się kontrolka z hakiem.
Przy zamykaniu CZ kierunki świecą, no ale to odrębny układ z własnym przekaźnikiem.
Stąd ponawiam pytanie (by wykluczyć lub obwinić włącznik awaryjnych):
Czy na stykach włącznika kierunkowskazów (manetka) powinno się pojawić napięcie (oczywiście zapłon - ON)?
Edytowany przez czeladnik, 22 września 2018 - 17:57.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją