Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak kierunkowskazów- kontrolka haka pomocy :(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sylwia0807

sylwia0807
  • 30 postów
  • Dołączył: 15-09-2011
  • Skąd: Chojnice
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 23 września 2011 - 08:24

Witam
Mam wielką nadzieję, że ktoś z was poradzi mi jak pozbyć się problemu. Tydzień temu został odpięty hak od mojej Omki- wszystko ok do czasu... Przedwczoraj zaczęła zapalać się na krótko kontrolka od przyczepki- tak jakbym ją ciągnęła a haka przecież brak :( wczoraj to już porażka-w momencie gdy w czasie jazdy włączałam kierunki zamigały kilka razy i zaraz włączała się ta nieszczęsna kontrolka przy czym kierunki przestawały działać. Było też tak, ze po włączeniu któregoś z kierunków natychmiast wyświetliła się kontrolka haka co się równa brak kierunków :( w momencie świecenia się kontrolki nie działają wskaźniki kierunków- brak też tego charakterystycznego tykania :(
Jak myślicie czy chodzi tu o masę, czy może to inny feler? czy w Omciach jest moduł?
Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2011 - 08:47

a jak kable zostały odpięte może masz zwarcie gdzieś, o ile pamiętam to jest moduł

#3 OFFLINE   sylwia0807

sylwia0807
  • 30 postów
  • Dołączył: 15-09-2011
  • Skąd: Chojnice
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 23 września 2011 - 09:26

Niewiem jak z tymi kablami właśnie, mechanik zdejmował hak... jadę dziś do niego z tym felerem i zapytam czy zrobił porządek z nimi..
Dziwie się trochę, że dopiero po tygodniu ta kontrolka się odzywa-może rzeczywiście jakieś zwarcie?

#4 OFFLINE   Iwona

Iwona
  • 128 postów
  • Dołączył: 19-04-2010
  • Skąd: WKZ/WZW

Napisany 23 września 2011 - 16:58

podejrzewam że to może być zwarcie. Hak ja mam zdejmowany (tzn sama jestem w stanie go zdjąć)może źle ci coś zamontował?
:zocha:

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 września 2018 - 19:43

Odkopię trochę prehistoryczny temat. Moją padaczkę dotknął taki sam przypadek, jak w tytule.

Przekaźnik/przerywacz sprawdzony - OK

Włącznik awaryjnych podmieniłem - b/z

Kable przedzwonione - OK

Pytanie do znawców kabelkologii samochodowej:

Czy na stykach włącznika kierunkowskazów (manetka) powinno się pojawić napięcie (oczywiście zapłon - ON)?


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2018 - 20:13

. Moją padaczkę dotknął taki sam przypadek, jak w tytule.

 

1 Jeśli miałeś hak to sprawdź kable na wyjściu z haka , czy nie łapią wilgoci i robią zwarcie.

2 lekarstwem może być zamiana przekaźnika kierunkowskazów na trzypinowy - z hakiem jest czteropinowy.

3 Jeśli tylko nie ma kierunków lub w ogóle  nie masz haka , to trzeba wydłubać włącznik świateł awaryjnych i przeczyścić styki papierem ściernym. 

W sumie , to warto zacząć od tego.



#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 września 2018 - 17:56

Dzięki @vertix za porady. Wszystkie punkty już wcześniej przerobiłem. Efektów brak, jak i kierunków oraz awaryjnych.

Przy włączaniu awaryjnych świeci się kontrolka z hakiem, przekaźnik "pyka" tylko raz.

Po włączeniu zapłonu świeci się kontrolka z hakiem.

Przy zamykaniu CZ kierunki świecą, no ale to odrębny układ z własnym przekaźnikiem.

 

Stąd ponawiam pytanie (by wykluczyć lub obwinić włącznik awaryjnych):

Czy na stykach włącznika kierunkowskazów (manetka) powinno się pojawić napięcie (oczywiście zapłon - ON)?


Edytowany przez czeladnik, 22 września 2018 - 17:57.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p