Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

eberspacher - nie dziala!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
103 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 grudnia 2011 - 20:21

przecięty /ostre krawędzie pod skosem/ był ten niebiesko-biały.
Czerwony był jakby hmmm przegryziony? rozpruty? końcówki miał zaśniedziałe i poszarpane...
Słyszałem, że koszt sterownika jest kosmiczny...

#42 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 grudnia 2011 - 20:44

Słyszałem, że koszt sterownika jest kosmiczny...


No wiesz, kosmiczna technologia:p, musi kosztować.
Spróbuj u tego "gościa": klimanorbi@gmail.com
Na Alle-coś tam kiedyś się reklamował : klima-norbi

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#43 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2011 - 10:54

Witam.Ja wymontowałem cały piecyk,wymieniłem uszczelki,świecę żarową,czujniki temperatury cieczy,sprawdziłem pompkę paliwa i piec nie działa,op com wywala usterkę ogólna dogrzewacza silnika,próbowałem odpalić na krótko wg porady z forum i niestety milczy.Czy może być uwalony lub zablokowany sterownik??

 


#44 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 grudnia 2011 - 10:55

ktoś ma jeszcze jakieś sprawdzone sugestie na to tykanie z ebera ?
I czy eber mógł spowodować zapalenie kontrolki ładowania po ok 40 sek od odpalenia auta?

#45 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2011 - 11:02

rafja moim zdaniem ktoś próbował Ci go odpalić na krótko bo niebiesko biały to chyba jest start z klimy albo plus z altka po starcie....jest to w jakiś sposób powiązane więc może być taka opcja że się ładowanie zapaliło ale nie jestem tego pewien więc się tym nie sugeruj.
rafja dzwoń jutro do tego gościa Sebastian 882235705 on Ci pomoże,ja kupiłem u niego części do pieca i jak mi nie ruszył kazał przysłać do sprawdzenia za free ale nie zdążyłem bo musiałem pilnie wyjechać..spoko gość
Nowy sterownik to koszt 800 zł,znalazłem na allegro...

 


#46 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 grudnia 2011 - 11:40

dzięki, zadzwonię...
ten niebiesko biały to cieniutki.... DamianSz pisał, że to od diagnostyki..
Z początk myślałem ze to tykanie to pompka podpompowuje paliwko... ale szło z ebera a nie z pompki...

#47 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2011 - 11:45

http://allegro.pl/d3...1971943897.html
Tutaj masz linka do Sebastiana.Skoro Damian tak pisał to tak jest .Ja z moim też nie mogę się uporać u mnie ani nic nie cyknie...u mnie było nawet paliwo odcięte i zaklejone,ludzie mnie słabią normalnie...
Z nim też rozmawiałem na temat przeróbki na postojówkę ponoć jest bardzo prosto przerobić,jest fachowiec.

 


#48 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2011 - 12:44

dzięki, zadzwonię...
ten niebiesko biały to cieniutki.... DamianSz pisał, że to od diagnostyki..
Z początk myślałem ze to tykanie to pompka podpompowuje paliwko... ale szło z ebera a nie z pompki...


biało-niebieski podłączony powinien być do obwodu lampki ładowania. Po co? nie mam pojęcia, ale chyba po to by startował tylko po odpaleniu silnika.
Diagnostyka jest na brązowo-białym.

#49 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2011 - 12:53

to w takim razie który to sygnał start z climatronika??

 


#50 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2011 - 12:57

to w takim razie który to sygnał start z climatronika??


czarno-biały

#51 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2011 - 13:05

o dzięki.ja właśnie podałem +12 V na czarno-biały i niebiesko-biały i niestety nie ruszyło to dziadostwo!!! Ale ominąłem chyba najważniejszą rzecz,nie sprawdziłem czy jest napięcie na głównym zasilaniu bodajże czerwony przewód i nie wiem czy on jest jakoś zabezpieczony....

 


#52 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2011 - 15:43

Od siebie dodam tylko, żeby piecyk wystartował musi dostać sygnał z climatornica, tak więc nie może być on w trybie "OFF", druga sprawa temp. zewnętrzna i cieczy chłodzącej, pierwsza musi spasć poniżej 3C, a temp. cieczy nie może być wyższa jak 70C

#53 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2011 - 15:56

Quote Napisał Robert 33 Zobacz post
to w takim razie który to sygnał start z climatronika

czarno-biały

ale po stronie instalacji auta bo od strony pieca jest czarny

o dzięki.ja właśnie podałem +12 V na czarno-biały i niebiesko-biały i niestety nie ruszyło to dziadostwo! Ale ominąłem chyba najważniejszą rzecz,nie sprawdziłem czy jest napięcie na głównym zasilaniu bodajże czerwony przewód i nie wiem czy on jest jakoś zabezpieczony....

bezpiecznik w środku F24

Od siebie dodam tylko, żeby piecyk wystartował musi dostać sygnał z climatornica, tak więc nie może być on w trybie "OFF", druga sprawa temp. zewnętrzna i cieczy chłodzącej, pierwsza musi spasć poniżej 3C, a temp. cieczy nie może być wyższa jak 70C

przy odpalaniu na krótko te warunki nie muszą być spełnione

biało-niebieski podłączony powinien być do obwodu lampki ładowania. Po co? nie mam pojęcia, ale chyba po to by startował tylko po odpaleniu silnika.

dokładnie to jest sygnał że silnik pracuje i jest obieg cieczy chłodzącej aby piec się nie zagotował

#54 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2011 - 17:04

dzięki DamianSz,już dorwałem się do twojego artykułu o eberze...nie jestem na chacie i nie wiem dokładnie który to bezpiecznik F 24 w kabinie a też coś słabo szukam bo nie mogę znależć opisu skrzynki bezpieczników w do naszych aut a chciał bym tacie powiedzieć który to bo wolałbym żeby w ciemno tam nie szukał...ale pobuszuję jeszcze może znajdę.Damian jeżeli próby na krótko nie poskutkowały nic nawet się nie odezwało,może być uwalony sterownik lub brak głównego napięcia??Pompka działa,nowas świeca,uszczelki,czujniki i nic.
Znalazłem 1 szy rząd 4 bezpiecznik,

 


#55 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2011 - 18:16

Damian jeżeli próby na krótko nie poskutkowały nic nawet się nie odezwało,może być uwalony sterownik lub brak głównego napięciaPompka działa,nowas świeca,uszczelki,czujniki i nic.

tak jak najbardziej, bezpiecznik pierwszy rząd od góry bezpieczników pionowych i to jest 4 od lewej

#56 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2011 - 18:59

dzięki Damian,już dzwoniłem do chaty,tato ma ten bezpiecznik jutro sprawdzić...doprowadza mnie to auto do szewskiej pasji i bankructwa ha ha....
i co mnie zastanawia że op com wywala usterkę ogólną że rozpoznaje jakiś błąd mimo że op com nie łączy się z podgrzewaczem

 


#57 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 grudnia 2011 - 20:07

i co mnie zastanawia, że op-com wywala usterkę ogólną, że rozpoznaje jakiś błąd mimo, że op-com nie łączy się z podgrzewaczem


Jak wymienisz bezpiecznik, dla systemu dogrzewacz będzie sprawny (Op-com nie pokaże błędu). Omega Bfl nie ma pełnej komunikacji CAN, a dogrzewacz jest traktowany jak "obce ciało". Nawet Tech II sprzętowy nie diagnozuje "ebera".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#58 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 grudnia 2011 - 20:18

witam czladnik.Dzięki za info.Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.....op com nie powinien widzieć błędu ebera???Ale u mnie naprawdę wywala taki błąd...nie pamiętam nr ale pisze wyraznie usterka ogólna dogrzewacza silnika...chyba że Cię nie rozumiałem i chodzi Ci że monituje jakąś usterkę,sory jak coś pokićkałem...

 


#59 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 grudnia 2011 - 20:51

witam czeladnik.Dzięki za info.Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.....op com nie powinien widzieć błędu ebera???Ale u mnie naprawdę wywala taki błąd...nie pamiętam nr ale pisze wyraznie usterka ogólna dogrzewacza silnika...chyba że Cię nie rozumiałem i chodzi Ci że monituje jakąś usterkę,sory jak coś pokićkałem...


Op-com lub Tech II "zobaczy" tylko niesprawność dogrzewacza w przypadku przepalonego bezpiecznika. Nie jest w stanie diagnozować samego urządzenia dlatego, bo "piecyk" jest analogowy.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#60 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2011 - 21:06

po wyjęciu bezpiecznik F24 sterownik silnika wywali błąd P0380