Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Wieksza chłodnica oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 października 2011 - 21:57

Niestety dla mnie standardowy wymiennik ciepła był niewystarczający. i to nie na jednym silniku bo i na 3.0 i na 3.2.

Po zmianie chłodnicy nastapil spadek temp oleju przy ostrym piłowaniu. mierzone bylo gajgerem przed i po. tak wyglada sprawa w moim silniku( moze to tylko odosobniony przypadek?). co do kazdego innego - to juz zalezy od uzytkownika i jego silnika.

ale niestety to

Silnik z chłodnicą zewnętrzną bez termostatu będzie długo osiągał temperaturę pracy. W wymienniku olej silnikowy podgrzewa płyn w pierwszej fazie po uruchomieniu co ma wpływ na mniejsze zużycie silnika i paliwa.

jest prawdą

#42 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 09 października 2011 - 07:07

To jaka była temp. oleju przed założeniem chłodnicy zewnętrznej??
Może wymienniki były wadliwe (kamień, osad, nagar itp).
99,9% V6 jeździ na wymiennikach, ileś procent jest katowanych i jest OK.
Ty trafiłeś dwa egzemplarze i oba miały z tym problem...

#43 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2011 - 20:43

Wrócę ze swoim małym ot.
michal987654321 wymieniłem dzisiaj chłodnicę - stawiłem nową do manualnej skrzyni.
Dodałem na nią nawe czujniki (górny - chyba temp. dla ECU i dolny uruchamiający śmigło).
Werdykt jest następujący.
Przy 95 stopniach śmigło zaczyna zbijać temp. do 90, ale nie udaje mu się to i jazdę próbną spędziłem na non stop włączonym wiatraku.
Drugi bieg jeszcze mi się nie załączył, ale tamten ma się włączać przy 100 i zbijać temp. do 95.

Mam nadzieję, że jutro jak otworzę maskę, to okaże się, że nie ma stanu płynu chłodzącego i po dolaniu go już będzie ok, jak nie to wkładam sporwrotem stary czujnik.

 


#44 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2011 - 09:32

Trochę późno, ale napiszę co i jak.
Od momentu wymiany chłodnicy i czujników nie zmieniałem nic pod maską, ani nie dolewałem płynu. Zrobiłem zato już około 1500 km i powiem że w trasie trzyma równiótko 92,5 stopni, tylko nie wiem czy wiatrak chodzi wtedy na pierwszym biegu, bo nie sprawdziłem.
W ogóle zauważyłem, że mój problem chyba dotyczy termostatu. bo jak wracam np z trasy 100 kilometrowej, gaszę silnik, po czym po około 5 min. odpalam znowu to na zegarze mam 100 -105 stopni i szybko spada do 95 okloło.

 


#45 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2011 - 09:41

W ogóle zauważyłem, że mój problem chyba dotyczy termostatu. bo jak wracam np z trasy 100 kilometrowej, gaszę silnik, po czym po około 5 min. odpalam znowu to na zegarze mam 100 -105 stopni i szybko spada do 95 okloło.

to nie problem termostatu tylko pompki elektrycznej przy chłodnicy, po zgaszeniu silnika powinna pracować razem z wiatrakami by zbić temperaturę, by nie było takiego efektu jak właśnie u Ciebie, zobacz czy pompka w ogóle pracuje i czy po zgaszeniu silnika pracują wentylatory i idzie zasilanie na pompkę...

#46 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 października 2011 - 15:41

Na starym czujniku pracowała po zgaszeniu, tylko, że na tym czujniku nowym, 1. bieg wiatraków wyłącza sie po stacujce. Na 2. biegu nie sprawdzałem, czy pomka chodzi, ale wiatraki po wyłączeniu stacyjki chodzą.

Na starym czujniku i starej chłodnicy też miałem takie przypadki, że po wyłączeniu ciepłego silnika i za jakiś czas po włączeniu silnika spowrotem miałem nawet ponad 100 stopni.
Już sam nie wiem co może być tego powodem.
Podejrzewam właśnie zawór termiczny, albo mam gdzieś błąd w sztuce przy podłączeniu węży wodnych, bo dodam, że to był automat i inny silnik - było 3.0, teraz jest 2,5 na osprzęcie 3.0