Wieksza chłodnica oleju V6
#21 OFFLINE
Napisany 29 września 2011 - 08:23
mam 3.2 v6
#22 OFFLINE
Napisany 29 września 2011 - 09:59
Ten plastikowy wlot powietrza też od diesla? Przewody gumowe też?(spasowały?) Mocowanie też 2,5TD i pasuje do karoserii?
Co to za chłodnica z przodu? Wygląda na zaślepione IC
#23 OFFLINE
Napisany 29 września 2011 - 10:11
wlot, chlodnica, mocowanie chlodnicy fabryczne z dekla. przewody tez sa z dekla, tylko weze sa dluzsze i koncowki wziete z ori przewodów olejowych zeby byl P&P
tak to jest ic. bedzie sluzyl do innych celów.
#24 OFFLINE
Napisany 29 września 2011 - 10:15
A do czego IC? chcesz jakiegoś Eatona zamontować?
#25 OFFLINE
Napisany 29 września 2011 - 10:25
#26 OFFLINE
Napisany 29 września 2011 - 10:31
Ta fotka to taka ma być czy to tylko miniaturka bo otwiera się fotosik.
#27 OFFLINE
#28 OFFLINE
#29 OFFLINE
Napisany 01 października 2011 - 18:43
Nie pochwaliłeś się tylko z czego jest IC
NO bo to temat o wieksWj chlodnicy oleju a nie o kompresorze.
#30 OFFLINE
Napisany 01 października 2011 - 23:39
iveco daily 3.0 hpi
#31 OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 20:11
Ja mam u siebie chłodnicę od automata, skrzynia już manual
Niestety czasami przy dłuższych podjazdach pod górę temperatura potrafi dojść do 100 stpni i również dzieje się tak w korkach przy upałach z włączoną klimą.
Właśnie zacząłem rozkminiać, czy nie dołożyć dodatkowego chłodzenia oleju w miejscu gdzie kiedyś chłodził się olej z automata.
Jednak zanim podejmę jakieś akcje to skonsultuję się z wami.
Co o tym myślicie ??
Myślę, że napewno olej do przekładni atomatycznej jest rzadszy, więc podejrzewam, że ciśnienie jego w chłodnicy będzie większe niż oleju silnikowego. Z tym, że na ciśnienie proporcjonalny wpływ ma temperatura (im większ tym większe ciśnienie).
Olej silnikowy grzeje się napewnodo 80 stopni bądź więce, a do jakich temperatur może się grzać olej ze skrzyni automatycznej?
Ogólnie rozkminiam to, gdyż wymiana chłodnicy na nową z manuala może kosztować tyle samo co dorobienie węży ciśnieniowych, a przy tym mieć lepszą wydajność.
Co o tym sądzicie ?
#32 OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 20:21
dlatego ze bedziesz mial jedną chlodnice ale z dwoch miejsc by musiala odprowadzac cieplo(niby tak było ale zauwaz ze manual ma CALA chlodnice - bez wydzielonego miejsca na chlodzenie skrzyni). wiec stratny bedziesz. lepszym rozwiazaniem jest osobna chlodnica z osobnym dolotem/wylotem.
na dodatek weze olejowe pod miską? nie widze tego, przy glebie mozesz przetrzeć/ uszkodzic i niesciescie gotowe.
ale na pytanie czy bedzie lepiej niz seria przy opcji chlodzenia automata? mysle ze tak ale gra nie warta swieczki.
#33 OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 20:28
No i jak wspomniałem nowa chłodnica około 400pln, a węże myślę że maks 250pln
#34 OFFLINE
Napisany 02 października 2011 - 20:32
Niewiem jakie cisnienie dawala skrzynia automat wiec nie odpowiem czy wytrzyma ten patent.
#35 OFFLINE
#36 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 06:48
Jak dla mnie rezygnowanie z bardzo dobrego rozwiązania z wymiennikiem ciepła jest bez sensu. Robicie coś bez sprawdzenia, czy to jest wogóle potrzebne.
Woda dużo lepiej odbiera ciepło niż powietrze. Seryjny wymiennik ciepła utrzymuje temp. oleju na poziomie +/- 90*. Dopuszczalna temp oleju to 150*. Zapas dosyć duży.
W MV6 swego czasu miałem zamontowany zegar ciśnienia i temp oleju. Nawet podczas upalania, jazdy bokiem, ścigów na lotnisku nigdy nie było więcej jak 100* a przy normalnej jeździe było zawsze 90*.
Teraz kolejna kwestia:
Silnik z chłodnicą zewnętrzną bez termostatu będzie długo osiągał temperaturę pracy. W wymienniku olej silnikowy podgrzewa płyn w pierwszej fazie po uruchomieniu co ma wpływ na mniejsze zużycie silnika i paliwa.
Chcąc obniżyć temp płynu (a więc i oleju) oleju prościej jest kupić termowłącznik do chłodnicy od diesla z temp załączania 87*, który kosztuje 15zł i pasuje p'n'p
#37 OFFLINE
#38 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 14:16
Dorzucę swoje 3 grosze:
Jak dla mnie rezygnowanie z bardzo dobrego rozwiązania z wymiennikiem ciepła jest bez sensu. Robicie coś bez sprawdzenia, czy to jest wogóle potrzebne.
Woda dużo lepiej odbiera ciepło niż powietrze. Seryjny wymiennik ciepła utrzymuje temp. oleju na poziomie +/- 90*. Dopuszczalna temp oleju to 150*. Zapas dosyć duży.
W MV6 swego czasu miałem zamontowany zegar ciśnienia i temp oleju. Nawet podczas upalania, jazdy bokiem, ścigów na lotnisku nigdy nie było więcej jak 100* a przy normalnej jeździe było zawsze 90*.
Teraz kolejna kwestia:
Silnik z chłodnicą zewnętrzną bez termostatu będzie długo osiągał temperaturę pracy. W wymienniku olej silnikowy podgrzewa płyn w pierwszej fazie po uruchomieniu co ma wpływ na mniejsze zużycie silnika i paliwa.
Chcąc obniżyć temp płynu (a więc i oleju) oleju prościej jest kupić termowłącznik do chłodnicy od diesla z temp załączania 87*, który kosztuje 15zł i pasuje p'n'p
To ja chyba u siebie w 3.0 własnie taki mam bo mi od 90 patrzac na zegar odpala wentylatory..
#39 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 16:55
michal987654321 masz manuala ?
#40 OFFLINE
Napisany 03 października 2011 - 17:06
I on też ma dwa biegi ??
michal987654321 masz manuala ?
tak, ma dwa biegi tyle ze ten pierwszy jest znacznie szybszy/głosniejsdzy niz normalnie w 3.0
tak mam manualna skrzynie