Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Wieksza chłodnica oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2011 - 08:23

orginalna chlodnica jeszcze siedzi, dopoki z nie wytna mi z cnc blachy na zaslepke. wtedy buta odrazu dostanie.

mam 3.2 v6

#22 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 września 2011 - 09:59

A ja ciągle w głowie miałem, że podstawkę dałeś od 2,5TD i obie chłodnice oleju u Ciebie działają.

Ten plastikowy wlot powietrza też od diesla? Przewody gumowe też?(spasowały?) Mocowanie też 2,5TD i pasuje do karoserii?



Co to za chłodnica z przodu? Wygląda na zaślepione IC :o

#23 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2011 - 10:11

wlot nie jest plastikowy tylko gumowy.

wlot, chlodnica, mocowanie chlodnicy fabryczne z dekla. przewody tez sa z dekla, tylko weze sa dluzsze i koncowki wziete z ori przewodów olejowych zeby byl P&P


tak to jest ic. bedzie sluzyl do innych celów.

#24 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 września 2011 - 10:15

Węże od czegoś czy nowe dorabiane?
A do czego IC? chcesz jakiegoś Eatona zamontować?

#25 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2011 - 10:25

weze nowe, zarobienie pospawanie koszt 150zł, ale koncowki do bloku musialem miec swoje.

Dodany obrazek

#26 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 września 2011 - 10:31

OOOO Kompresor. Nic nie mówi. Nie zapomnij się pochwalić jak to będzie chodzić!


Ta fotka to taka ma być czy to tylko miniaturka bo otwiera się fotosik.

#27 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2011 - 11:13

Nie pochwaliłeś się tylko z czego jest IC

 


#28 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 października 2011 - 18:28

??

 


#29 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 października 2011 - 18:43

Nie pochwaliłeś się tylko z czego jest IC


NO bo to temat o wieksWj chlodnicy oleju a nie o kompresorze.

:p

#30 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 października 2011 - 23:39

jak pijany hubi pisał nie temat o tym.



iveco daily 3.0 hpi

#31 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 października 2011 - 20:11

A wracając do tematu chłodnicy oleju.
Ja mam u siebie chłodnicę od automata, skrzynia już manual :)
Niestety czasami przy dłuższych podjazdach pod górę temperatura potrafi dojść do 100 stpni i również dzieje się tak w korkach przy upałach z włączoną klimą.
Właśnie zacząłem rozkminiać, czy nie dołożyć dodatkowego chłodzenia oleju w miejscu gdzie kiedyś chłodził się olej z automata.
Jednak zanim podejmę jakieś akcje to skonsultuję się z wami.
Co o tym myślicie ??
Myślę, że napewno olej do przekładni atomatycznej jest rzadszy, więc podejrzewam, że ciśnienie jego w chłodnicy będzie większe niż oleju silnikowego. Z tym, że na ciśnienie proporcjonalny wpływ ma temperatura (im większ tym większe ciśnienie).
Olej silnikowy grzeje się napewnodo 80 stopni bądź więce, a do jakich temperatur może się grzać olej ze skrzyni automatycznej?
Ogólnie rozkminiam to, gdyż wymiana chłodnicy na nową z manuala może kosztować tyle samo co dorobienie węży ciśnieniowych, a przy tym mieć lepszą wydajność.
Co o tym sądzicie ?

 


#32 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 października 2011 - 20:21

ja uwazam ze to bedzie gorsze rozwiazanie niz moje, a dlaczego?

dlatego ze bedziesz mial jedną chlodnice ale z dwoch miejsc by musiala odprowadzac cieplo(niby tak było ale zauwaz ze manual ma CALA chlodnice - bez wydzielonego miejsca na chlodzenie skrzyni). wiec stratny bedziesz. lepszym rozwiazaniem jest osobna chlodnica z osobnym dolotem/wylotem.

na dodatek weze olejowe pod miską? nie widze tego, przy glebie mozesz przetrzeć/ uszkodzic i niesciescie gotowe.


ale na pytanie czy bedzie lepiej niz seria przy opcji chlodzenia automata? mysle ze tak ale gra nie warta swieczki.

#33 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 października 2011 - 20:28

Głównie zastanawiam się czy to wytrzyma. Węże pod miską broń cię panie boże, bardziej myślałem wokół silnika (na misce).
No i jak wspomniałem nowa chłodnica około 400pln, a węże myślę że maks 250pln

 


#34 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 października 2011 - 20:32

na misce? w omedze? tym bardziej tego nie widze. kilometry weza, nat miska smiga kolo pasowe. nowa chlodnica 400zl? jutro w pracy lukne po ile mam

Niewiem jakie cisnienie dawala skrzynia automat wiec nie odpowiem czy wytrzyma ten patent.

#35 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 października 2011 - 20:40

Ok to do jutra

 


#36 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 03 października 2011 - 06:48

Dorzucę swoje 3 grosze:
Jak dla mnie rezygnowanie z bardzo dobrego rozwiązania z wymiennikiem ciepła jest bez sensu. Robicie coś bez sprawdzenia, czy to jest wogóle potrzebne.
Woda dużo lepiej odbiera ciepło niż powietrze. Seryjny wymiennik ciepła utrzymuje temp. oleju na poziomie +/- 90*. Dopuszczalna temp oleju to 150*. Zapas dosyć duży.
W MV6 swego czasu miałem zamontowany zegar ciśnienia i temp oleju. Nawet podczas upalania, jazdy bokiem, ścigów na lotnisku nigdy nie było więcej jak 100* a przy normalnej jeździe było zawsze 90*.
Teraz kolejna kwestia:
Silnik z chłodnicą zewnętrzną bez termostatu będzie długo osiągał temperaturę pracy. W wymienniku olej silnikowy podgrzewa płyn w pierwszej fazie po uruchomieniu co ma wpływ na mniejsze zużycie silnika i paliwa.
Chcąc obniżyć temp płynu (a więc i oleju) oleju prościej jest kupić termowłącznik do chłodnicy od diesla z temp załączania 87*, który kosztuje 15zł i pasuje p'n'p ;)

#37 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2011 - 08:19

W sumie za takie pieniądze można po próbować :)

 


#38 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2011 - 14:16

Dorzucę swoje 3 grosze:
Jak dla mnie rezygnowanie z bardzo dobrego rozwiązania z wymiennikiem ciepła jest bez sensu. Robicie coś bez sprawdzenia, czy to jest wogóle potrzebne.
Woda dużo lepiej odbiera ciepło niż powietrze. Seryjny wymiennik ciepła utrzymuje temp. oleju na poziomie +/- 90*. Dopuszczalna temp oleju to 150*. Zapas dosyć duży.
W MV6 swego czasu miałem zamontowany zegar ciśnienia i temp oleju. Nawet podczas upalania, jazdy bokiem, ścigów na lotnisku nigdy nie było więcej jak 100* a przy normalnej jeździe było zawsze 90*.
Teraz kolejna kwestia:
Silnik z chłodnicą zewnętrzną bez termostatu będzie długo osiągał temperaturę pracy. W wymienniku olej silnikowy podgrzewa płyn w pierwszej fazie po uruchomieniu co ma wpływ na mniejsze zużycie silnika i paliwa.
Chcąc obniżyć temp płynu (a więc i oleju) oleju prościej jest kupić termowłącznik do chłodnicy od diesla z temp załączania 87*, który kosztuje 15zł i pasuje p'n'p ;)



To ja chyba u siebie w 3.0 własnie taki mam bo mi od 90 patrzac na zegar odpala wentylatory.. :)

#39 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2011 - 16:55

I on też ma dwa biegi ??
michal987654321 masz manuala ?

 


#40 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2011 - 17:06

I on też ma dwa biegi ??
michal987654321 masz manuala ?


tak, ma dwa biegi tyle ze ten pierwszy jest znacznie szybszy/głosniejsdzy niz normalnie w 3.0

tak mam manualna skrzynie