Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Wieksza chłodnica oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2011 - 10:09

Witam.

Czy ktos rozważał opcje z wiekszą/wydajniejszą chlodnica oleju w V6?

nie ukrywajmy ze przy butowaniu wszystko sie gotuje.

na dodatek odpadnie nam problem z rozszczelnieniem chlodniczki i obrzyganiem mazia w plynie chlodniczym.

czy ktos poza mną ma na tyle berecik zryty zeby rzeźbic?

#2 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2011 - 12:02

była koncepcja, żeby zrobić dodatkowe chłodzenie oleju, w chłodnicy, w miejscu do chłodzenia oleju od automatycznej skrzyni biegow... cały czas są przemyslenia *

* osoby ktore mają automat - sorka :)

#3 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2011 - 12:21

zalozylem temat z czystej ciekawosci. moze ktos juz kombinowal, jakas koncepcja.

ja zalozylem z 2.5 td . dzisiaj pierwsze testy jak motor poskladam.

#4 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2011 - 12:30

a jak z ciśnieniem nie ma problemow?

#5 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2011 - 12:33

dzisiaj odpalam, jak sie uklad napelni to nie powinno byc problemów. + zmiana filtra z wkladu na przykrecany + podstawka na temp oleju.

#6 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 września 2011 - 16:18

Sam nad tym myślę, tylko na razie nie ma czasu.
Albo zamiast tej co jest zewnętrzna w miejscu gdzie jest odkurzacz(zamiast niego)
albo w tym samym miejscu podstawę filtra inną i do tej drugiej opcji raczej bym chciał, starą bym nawet zostawił. Podstawę filtra z allegro albo z jakiegoś szrotu, dobrze by było ze sprawnym termostatem ale chyba nie koniecznie, ciągle otwarty mam w innym aucie i mam tam kontrolkę ciśnienia i jest ok.

#7 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 września 2011 - 09:38

po testach. chlodnica spelnia swoje zadanie, troszke dluzej sie silnik nagrzewa ale przy upalaniu jest spora roznica.

#8 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 września 2011 - 10:07

Jaka różnica? Masz wskaźnik temperatury? Jakieś konkrety? Podstawkę, też z 2,5TD?
Jak się dłużej nagrzewa to pewnie nie masz termostatu?

#9 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 września 2011 - 10:10

jeszcze nie mam czujnika temp. musialem na szybko poskladac bo do pracy nie ma czym jezdzic.

to ze dluzej sie nagrzewa to tez nie do przesady. Zatem jakikolwiek termostat jest tutaj zbedny.

#10 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 września 2011 - 10:42

Chodzi mi skąd wiesz, że działa lepiej?

#11 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 września 2011 - 10:49

napisałem wyzej. przy upalaniu nie gotuje sie jak wczesniej.



pozatym dopiero teraz czuc na zew chlodnicy ten kocioł co sie dział miedzy glowicami.

bedzie zegar to bede wiedzial dokladna temp oleju.

#12 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 września 2011 - 16:29

Ale przestała się gotować woda rozumiem?

#13 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 września 2011 - 16:31

tak wlasnie

#14 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 września 2011 - 18:36

daj jeszcze wiatrak elektryczny za chłodnica, znacznie pomorze przy niskich predkosciach.

#15 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 września 2011 - 20:09

tez o tym myslalem. Ale narazie spelnia zadanie wiec nie dokładam :)

#16 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2011 - 09:05

Czyli chłodzisz olej silnikowy w chłodnicy od automata (dokładnie w miejscu na olej od skrzyni automatycznej) ?

 


#17 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 września 2011 - 09:34

Nie mowa jest o chłodnicy oleju od turbo klekota.

#18 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 września 2011 - 22:18

A jak jest magistrala zrobiona olejowa w tym silniku?
Jak dałeś podstawę filtra od diesla i zostawiłeś oryginalną chłodnice to którą chłodnicą najpierw płynie olej?

#19 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2011 - 07:23

omg. nie chce mi sie tlumaczyc:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#20 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2011 - 08:19

I wszystko jasne
Dobra robota.
Rozumiem, że oryginalna chłodnica oleju poszła w niepamięć, ale jest dalej w silniku - jako "uszczelka" systemu chłodzenia :)

Bo nie wiem jaki masz silnik tak jak i ty :)