Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Raschey Omega C 2,5 DTI ponad 200KM,ponad 430NM


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2007 - 12:19

czytając te wszystkie postyraschey, pomyślałem że fajnie byłoby zmienić moje mv6 na 2.5dti i zaczipować. Jednak po tym wszystkim odechciało się i jeszcze jedno nie zniese klekota w osobówce :grin:

#22 OFFLINE   jacko

jacko
  • 83 postów
  • Dołączył: 07-04-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 07 lipca 2007 - 12:39

Kazdy facet ma jaja i kazdy chce byc lepszy od drugiego dlatego im wiecej kuni tym lepiej.

Z drugiej strony tak sie zastanawiam i pewnie bym swojego zczipowal ale tylko ze wzgledu na mniejsze spalanie bo na to klade glowny nacisk w eksploatacji samochodu.

A jak przyjdzie mi ochota na szpanowanie i pokazywanie co to ja nie potrafie na drodze to kupie sobie "bolida" :mrgreen:

Nie kumam czemu robicie z limuzyny wyscigowke :shock:
[center:c39c0511f9]Dodany obrazek[/center:c39c0511f9]

#23 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2007 - 12:49

Kazdy facet ma jaja i kazdy chce byc lepszy od drugiego dlatego im wiecej kuni tym lepiej.

Z drugiej strony tak sie zastanawiam i pewnie bym swojego zczipowal ale tylko ze wzgledu na mniejsze spalanie bo na to klade glowny nacisk w eksploatacji samochodu.

A jak przyjdzie mi ochota na szpanowanie i pokazywanie co to ja nie potrafie na drodze to kupie sobie "bolida" :mrgreen:

Nie kumam czemu robicie z limuzyny wyscigowke :shock:


Oho...
Jezdzilem tym 2.0DTH czy tez 2.0DDTI w Vectrze 3 lata i po przesiade na 2.5 DTI kumam juz czemu ludzie robia z "limuzyny wyścigówke" :tere-fere:
I choc nie jestem mega ścigantem to nizsze spalanie i troche wieksza moc z tego silnika to sa to rzeczy wrecz porzadane.

Co by nie pisac kolejnego nie na temat postu dodam tu ,że nie uważam ,że 2.0 jest "wyjatkowo słaby".
Powiem ze jest jak na furę o masie blisko 1.8t jest dosc mulowaty. To jest moje zdanie. Vectra C (mialem z salonu wiec bez "grypki) ,osiagi ma takie jak nubira 1.6(tez jezdzilem od nowosci) -sa zadowalajace,ale dla mnie roznica miedzy 2.0 a 2.5DTIi jest wyraznie dostrzegalna. Zwlaszcza to czuc przy wyprzedzaniu.BEZPIECZNIEJ o wiele.
Nie oto jednak chodzi w tym temacie.

#24 OFFLINE   jacko

jacko
  • 83 postów
  • Dołączył: 07-04-2007
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 07 lipca 2007 - 12:59

Owego czasu korzystajac z uprzejmosci lexima, ktory zczipowal swojego 2.5 nie przesadzajac z moca, przejechalem sie tym samochodem i owszem lepiej sie zbiera od mojego ale szalu nie ma. Roznica jest ale niewielka :tere-fere:

Byc moze w Twoje vektrze silniczek zlapal jakos "grypke" i dlatego uwazasz ze ta jednostka jest wyjatkowo slaba :tere-fere:
[center:c39c0511f9]Dodany obrazek[/center:c39c0511f9]

#25 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2007 - 13:10

Panowie odchodzicie od tematu.. na temat chipów są inne wątki, np.:
http://forum.omegakl...read.php?t=5023 CHIPTUNING - Testy
http://forum.omegakl...read.php?t=4387 Chip tuning MV6 na Allegro
http://forum.omegakl...read.php?t=2081 CHIP DO 2,5 TD
http://forum.omegakl...read.php?t=1663 Chip tuning
http://forum.omegakl...read.php?t=4862 chwalę się ;) - czyli zachipowałem omegę
http://forum.omegakl...read.php?t=1424 Wiecej koni w omie 2.5 td

#26 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 lipca 2007 - 13:34

Tak jak ktoś pisał No risk no fun :diable:
Robiąc to liczyłem się z tym że coś może paść.Właśnie zazwyczaj dziej się to drugiego dnia,albo nie można auta zapalić albo co innego.
U mnie akurat co innego.Co będe wiedział pewnie w Pn.Silnik jest tak wytrzymały jak jego najsłabsza część.Widocznie to co się teraz zepsuło było już na wykończeniu i pewnie za kilka tysięcy i tak by nawaliło.Podkręcenie silnika po prostu przyspieszyło ten proces.No cóż tak jak napisałem byłem tego świadomy.
Ktoś tu pisał o sprzedawaniu MV6i kupowaniu DTI.Bzdura,DTI nie będzie nigdy jak MV6,a MV6 jak DTI bo to są różne silniki i inaczej się nimi jeździ.Jak ktoś się chce ścigać i to koniecznie Omegą to kupuje wtedy MV6 i ją pałuje.DTI się do tego nienadaje,pisałem wczęśniej,służy do komfortowego przemieszczania się z punku A do B i do tego potrafi dostarczyć trochę przyjemności z jazdy.
W serii tak samo może coś polecieć no ale to tylko samochód.Kwestia jest taka że ja przez program przyspieszyłem ten proces.
Jeśli o mnie chodzi to nie żałuje tego programu ani trochę bo jest bezpieczny a auto zapitala nieziemsko.
Mam nadzieje że naprawa to nie będzie nic poważnego.
Ps.Przesiadłem się na Golfa II i jest trochę "dziwnie" :neutral:
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#27 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2007 - 15:32

droset, ale w BMW jest trochę inny osprzęt.


Artur ale konretnie co, bo turbina i skrzynia są te same co w becie, więc co oprócz softu może ograniczać moc, o jakim osprzęcie piszesz?

#28 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 lipca 2007 - 17:44

droset, ale w BMW jest trochę inny osprzęt.


Artur ale konretnie co, bo turbina i skrzynia są te same co w becie, więc co oprócz softu może ograniczać moc, o jakim osprzęcie piszesz?

Jak robiłem swoje auto Marek mówił że jest to samo.Mówił że robił 525d z takim silnikiem i różnią się jedynie softem.W tym BMW zrobili 220KM ale tamto auto miało przejechane 80kkm a moje ma 210kkm więc postanowiliśmy że nie będziemy szaleć i bezpiecznie zrobimy 200KM.Jak widać coś musiało paść i padło by pewnie tak somo szybko przy 180KM.Tylko według mnie jak już robić to od 200KM w górę,zależy jaki kto ma przebieg i jak auto trzyma serię.Moje w serii miało równo 150KM.Więc tym bardziej się dziwię że coś poadło.Cóż widocznie tak musiało być.
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#29 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2007 - 18:20

Jakiś czas temu słyszałem w TV taką teze (z ust jakiegoś niemieckiego tunera), a potem gdzieś przeczytałem na necie ,że pawidłowo wykonany chip-tuning skraca żywotnoś silnika o ok 1000km na 100 000km przebiegu.
Nie wiem czy jest to wymierne, ale założenie jest takie,że tuningowane auto wcześniej bylo prawidłowo użytkowane i wszelkie czynności obsługi, także były wykonywane należycie.
Trudno przewidziec jaką historię auto rashey-a ma naprawdę w związku z tym zawsze MOŻE coś strzelic.

#30 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2007 - 19:01

Jakiś czas temu słyszałem w TV taką teze (z ust jakiegoś niemieckiego tunera), a potem gdzieś przeczytałem na necie ,że pawidłowo wykonany chip-tuning skraca żywotnoś silnika o ok 1000km na 100 000km przebiegu.
Nie wiem czy jest to wymierne, ale założenie jest takie,że tuningowane auto wcześniej bylo prawidłowo użytkowane i wszelkie czynności obsługi, także były wykonywane należycie.
Trudno przewidziec jaką historię auto rashey-a ma naprawdę w związku z tym zawsze może coś strzelic.


Nic mu nie strzeli, nie ma co przesadzac :!: . Jak ma cos pasc to i tak padnie wczesniej czy pozniej. A to ,ze skroci zywotnosc silnika( jezeli tak jest ) o 1tys km na 100tys to pestka przeciez ( choc nie wiem w jaki sposob ktos to obliczyl ?! )

#31 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2007 - 19:42

Silnik jest tak wytrzymały jak jego najsłabsza część.Widocznie to co się teraz zepsuło było już na wykończeniu i pewnie za kilka tysięcy i tak by nawaliło..


Jedną część wyeliminowałeś i mam nadzieję, że następnej (-ych) nie będzie. Niekoniecznie mogło być tak, że

Podkręcenie silnika po prostu przyspieszyło ten proces.No cóż tak jak napisałem byłem tego świadomy.

Jest on obliczony na 150KM i lekki zapas i jak wcześniej pisałem 200KM to o 1/3 więcej.

droset, jestem/byłem przekonany, że turbina różni się szczegółami, a silnik trwałością użytych materiałów (tłoki i pierścienie oraz głowica) - może to tylko plotki konkurencji Opla.

#32 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2007 - 20:10

droset, jestem/byłem przekonany, że turbina różni się szczegółami, a silnik trwałością użytych materiałów (tłoki i pierścienie oraz głowica) - może to tylko plotki konkurencji Opla.


Artur i tu się mylisz bo:
1) turbina jest taka sama (Gareta) - wiem bo taką kupowałem i sprawdzałem to w serwisie Gareta, ten sam model, to samo oznaczenie katalogowe.
2) tłoki również identyko - wiem bo trzymając tłok z mojego silnika gość wymontował identyczny z silnika bety i oznaczenia na tłokach również identyczne
3) pierścienie jak kupowałem w cer motor to człowiek je zamawiał z katalogu dla bmw
4) kilka pierdół jak uszczelmiacze zaworów, szpilki do głowicy kupowałem w ASO BMW.
5) jak np. pojedziesz kupić wtryskiwacz do ASO Opla to dostaniesz w pudełku na którym bezczelnie nalepką GM jest zaklejone logo BMW - wtryski są bosha.
itd.

Artur, jeżeli to cię nie przekonuje że jest to w 100% silnik BMW no to już nie wiem :wink:

Jedyna kwestia co do osprzętu, który może mieć wpływ na moc to intercooler. Tego nie sprawdzałem ale podejrzewam że to już jest oplowskie (taki mały wypierdek)

#33 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2007 - 21:04

Maz taki silnik, to wiesz najlepiej. Może to rzeczywiście plotki konkurencji :shock: Z drugiej strony nie bardzo wierzę, aby BMW "dało" coś takiego samego Oplowi, nigdy tak nie było. Nie ma się o co spierać. :wink:
Oby Auta jeździły, a Nas kłopoty omijały... :drink:

#34 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 07 lipca 2007 - 23:48

Weź pod uwagę Artur że w BMW ten sam silnik ma 163KM (170KM wychodzą na hamowni) i pewnie też jeszcze zapas.Byłbym daleki od stwierdzania że 200KM to dla tego silnika hard core i dużo za dużo.Tak jak pisałem Marek robi w furach z mniejszym przebiegiem po 220KM i nic się nie dzieje.To że u mnie się coś sypnęło jest kwestią szczęścia a raczej jego braku.Z rachunku prawdopodobieństwa wynika że teraz możecie chłopaki spokojnie robić swoje DTI bo ja trafiłem ten "szczęśliwy numerek" :???:
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#35 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2007 - 23:52

Z rachunku prawdopodobieństwa wynika że teraz możecie chłopaki spokojnie robić swoje DTI bo ja trafiłem ten "szczęśliwy numerek"


dzięki za poświęcenie ale już więcej tego nie rób tylko napraw auto, śmigaj nim i zdawaj relacje :wink:

#36 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 lipca 2007 - 16:02

No i jest winowajca:
Dodany obrazek
Jest to jakaś rurka od EGR :roll:
EDIT:
Tak wygląda po naprawie:
Dodany obrazek
Myślałem że musi być nowe ale jest pospawane i tak zostaje.Po rozmowie z kilkoma osobami w tym z Markiem S. doszedłem do wniosku że nie ma sensu tego wymieniać i floty marnować.
Marek poleca olej do mojego autko Mobil 1 Rally Formula 5W-50,co myślicie :idea:
2.5 DTI-ponad 200KM, ponad 430NM :-)
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:

#37 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2007 - 20:23

raschey, jak sprawuje się autko?

#38 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2007 - 19:02

Nakręć jakieś filmy i wrzuć na serwer jak możesz.

#39 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2007 - 13:26

raschey, napisz jak sie auto sprawuje

#40 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2007 - 13:36

A śmigałeś moze z jakąś MV6?
Bo na moje to z takim momentem Mv6 nie podskoczy.