Raschey Omega C 2,5 DTI ponad 200KM,ponad 430NM
#1 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2007 - 22:10
Wrażenia z jazdy po programie są takie :shock: :shock: :shock:
Auto zaczęło tak szybko jeździć, że się w głowie nie mieści,nie poznaje samochodu.Każde bardziej zdecydowane naciśnięcie gazu powoduje że auto zaczyna mocno jechać a nie zbiera się i zbiera jak wcześniej.Teraz używanie "kickdown" i "Sport" kompletnie nie ma sensu.
Wyprzedzanie aut jadących z "normalną" prędkością odbywa się w tempie expresowym.Wciskając przy 100km/h pedał dosłownie wgniata w fotel.Ciąg nie słabnie gdzieś do 180km/h.Do 200km/h chwila moment i już.Max to 220km/h.Przy starcie też wrażenia są super. Czuć że auto rwie do przodu jak głupie.Z ręczną skrzynią podejrzewam że miałbym spory problem żeby nadążyć ze zmianą biegu.
Nie ma żadnego porównania z serią,warto wydać na tą modyfikację każdą (podkreślam,każdą) złotówkę,nie żałuje ani jednej choć kosztowało to majątek.
Auto było mierzone kilka razy i stąd temperatura zasysanego powietrza 50 stopni.Przy normalnej temperaturze wychodzi moc lekko ponad 200KM,moment ponad 430NM :bigok:
Skrzynia oczywiście to automat i stąd "hopki" na wykresie.
Ps. A najlepsze jest to że "przy okazji" spadło spalanie.Widać to bardzo wyraźnie nawet po chwilowym spalaniu które jest dużo mniejsze przy takim samym przyspieszaniu jak wcześniej.
Jestem super zadowolony
:bud: :yes_yes: :bud: :yes_yes: :bud: :yes_yes:
[edit chomiczek] kolego nie przeklinamy na forum :zolta_kartka:
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#2 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2007 - 22:18
Obrazek
Wrażenia z jazdy po programie są takie :shock: :shock: :shock:
Auto zaczęło tak szybko jeździć, że się w głowie nie mieści,nie poznaje samochodu.Każde bardziej zdecydowane naciśnięcie gazu powoduje że auto zaczyna mocno jechać a nie zbiera się i zbiera jak wcześniej.Teraz używanie "kickdown" i "Sport" kompletnie nie ma sensu.
Wyprzedzanie aut jadących z "normalną" prędkością odbywa się w tempie expresowym.Wciskając przy 100km/h pedał dosłownie wgniata w fotel.Ciąg nie słabnie gdzieś do 180km/h.Do 200km/h chwila moment i już.Max to 220km/h.Przy starcie też wrażenia są super. Czuć że auto rwie do przodu jak głupie.Z ręczną skrzynią podejrzewam że miałbym spory problem żeby nadążyć ze zmianą biegu.
Nie ma żadnego porównania z serią,warto wydać na tą modyfikację każdą (podkreślam,każdą) złotówkę,nie żałuje ani jednej choć kosztowało to majątek.
Auto było mierzone kilka razy i stąd temperatura zasysanego powietrza 50 stopni.Przy normalnej temperaturze wychodzi moc lekko ponad 200KM,moment ponad 430NM :bigok:
Skrzynia oczywiście to automat i stąd "hopki" na wykresie.
Ps. A najlepsze jest to że "przy okazji" spadło spalanie.Widać to bardzo wyraźnie nawet po chwilowym spalaniu które jest dużo mniejsze przy takim samym przyspieszaniu jak wcześniej.
Jestem super zadowolony
:bud: :yes_yes: :bud: :yes_yes: :bud: :yes_yes:
[edit chomiczek] kolego nie przeklinamy na forum :zolta_kartka:
:bud: pieknie :diable: :diable: pisz ile floty to kosztowalo.
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 05 lipca 2007 - 23:49
Temperatura utrzymuje się w normie,czyli tak jak przed modyfikacją.
Skrzynia normalnie zmienia biegi,nie ma żadnych problemów.
Tak jak pisałem zapitala nieziemsko teraz to auto :diable:
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#5 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 00:12
#6 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 00:49
#7 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 01:27
Spoko parametry ,osiągi pewno tez.
Wspaniała robota nic dodać nic ująć. Po prostu robi wrażenie 430Nm!!?? :shock:
To zwija asfalt : :
No ciekaw jestem jak to będzie po kilkudziesięciu tysiącch przebiegu.
Czy było coś jeszcze modyfikowane oprócz komputera??
Czy tuner zalecił jakieś specjalne procedury przeglądów, czy tez dal jakieś wskazówki co do obsługi auta??
Gratuluje chciałbym zobaczyć jak to jeździ. Sam myślę o zrobieniu czegoś podobnego na przyszłą wiosnę :idea: .
Teraz sam zakup Omki ostro mnie wyszczuplił z kasy... :sad: neutral: wiec póki co nie poszaleje. Z tego co jednak nam tu pokazałeś to sie opyla i to ostro!!! :shock:
[edit chomiczek] oprócz (nie oprucz) forum poczytaj słownik
#8 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 08:57
bo mnie caly czas to meczy, ciekawy jestem jak po podniesieniu mocy, czy nie beda bardziej narazone na uszkodzenie.
#9 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 10:32
Zacząłęm patrzeć na diesele,spalanie na akceptowalnym poziomie ale osiągi pozostawiały sporo do życzenia.W Dieselu bardzo mi się podoba to że jedzie od samego dołu i nie trzeba go ciągnąc do samej góry żeby pojechać.
W jednym kusiły osiągi w drugim spalanie.
Długo myślałem nad tą sytuacją i miałem nie lada dylemat.W końcu olśnienie.
Plan był taki aby kupić nowoczesnego Diesela i zrobić go na 200KM.No i postanowiłem kupić 2,5 DTI i zrobić program.Co prawda nie była to tania zabawa bo 2,5 DTI kosztuje majątek,program też mnóstwo kaski.Ale udało się.
Plan wykonany w 200%
Teraz mam osiągi jak w benzynie,spalanie jak w dieselu a nawet mniejsze i taki moment który dosłownie zabija :shock: Uwierzcie mi że to czuć.
Oczywiście to auto to nie jest wyścigówka bo nie takie miało pełnić zadanie.Do wyścigów spod świateł polecam Ibize albo Leona.Tutaj mam duży komfortowy samochód z automatem,którym jeździ się przyjemnie,bardzo przyjemnie.
Teraz autem można się komfortowo przemieszczać z punktu A do B.
I o to chodziło :-)
Jest to najmocniejszy możliwy BEZPIECZNY dla podzespołów program.Można było zrobić max. 220KM tylko wtedy już robi się ciasno.Marek powiedział że nie ma to sensu bo osiągi będą praktycznie takie same.Może coś nie wytrzymać,auto zaczyna dymić i zdecydowanie spada wytrzymałość wszystkich podzespołów.Ja zdecydowałem że chcę przejechać autem więcej niż 5000km i cieszyć się długą i bezawaryjną eksploatacją.a jaka to opcja? chodzi mi konkretnie który to poziom mocy? czy da rade jeszcze wycisnąć?
Nie tylko program był napisany nowy, specjalnie pod moje auto.Czy było coś jeszcze modyfikowane oprócz komputera??
Przede wszystkim należy bezwzględnie przestrzegać zasad eksploatacji aut z silnikami diesela.Jest o tym nawet na naszym forum.Czy tuner zalecił jakieś specjalne procedury przeglądów, czy tez dal jakieś wskazówki co do obsługi auta??
Nie dawać w gaz na zimnym silniku,poczekać chwilę aż się rozgrzeje.
Po szybkiej jeździe nie gasić odrazu silnika,poczekać chwilę aż wystudzi się turbina.
Nie pałować na maxa silnika,bo to nie jest auto do upalania.Jak trzeba,sytuacja tego wymaga to się przyciska i wtedy ogień i gromy :bad:
Nic nie wydłubywałem.Jak motor miałem rozebrany to dokładnie je obejrzałem i wydaje się że jest z nimi wszystko wporządku.Rozmawiałem z Markiem i on też mówił że nie powinno się nic stać.raschey, a blaszki z kolektora wydlubales?
bo mnie caly czas to meczy, ciekawy jestem jak po podniesieniu mocy, czy nie beda bardziej narazone na uszkodzenie.
Pozdrawiam :driver:
Ps.
Wreszcie autobusy mnie nie wyprzedzają :mrgreen:
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#10 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 12:03
Z tego co wiem to one maja tak 130KM i 320NM .Ma klucha jednak dość ciężka jest i na pseudautobanie naszym polskim mialem problem zeby mu uciec,wkoncu i tak na tym Hitlerowskim odcinku trasy z plyt betonowych musialem odpuscic bo zal mi bylo zawieszki...
Te 430NM by sie przydalo troche.
Gratuluje raz jeszcze i juz zbieram KASE!
Myslalem ze moze jeszcze jakies elementy trzeba by wymienic np:tłoki czy zawory, ale skoro wszyscy co "programuja" te silniczki sa zadowoleni to moze rzeczywiscie to nie szkodzi furce.
#11 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 13:54
Facet jechał z żoną i małym dzieckiem. Rejstracja DW czyli Wrocław.
Jak do niego dojechałem i zrobiło się przed nim pusto to jak depnął to myślałem że asfalt rozerwie :twisted: Dźwięk dosłownie jak w startującym odrzutowcu... Miałem wrażenie jak bym hamował a nie wciskał pedał gazu.
Niestety po dosłownie kilku metrach wymiękł i mnie puścił
Pewnie go żona skilowała :guns:
Zaraz wychodzę z pracy i ide pośmigać :driver: :diable:
EDIT:
Pierwsze wrażenia z jazdy po mieście przy mokrej nawierzchni i przy padającym lekko deszczu :shock:
Kurcze myślałem że umie jeździć tym samochodem ale teraz od nowa muszę się nauczyć jeździć :driver: Trzeba bardzo delikatnie z gazem bo samochód "kopie jak głupi" i zaraz zrywa przyczepność i miga kotrola ESP.
No nic jade uczyć się jeździć dalej :razz:
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#12 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 15:18
Ja skilowałem nawet nowe Audi RS4
sam sobie odpowiedziałeś ...gdyby gość chciał to by cie połknął gdybyś miał nawet dwa DTI do kupy sprzęgniętepo dosłownie kilku metrach wymiękł i mnie puścił
#13 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 15:26
a co on napisal? Przeciez napisał ze mu uciekł tylko pozniej facet w audi odpuscił. :mrgreen:sam sobie odpowiedziałeś ...gdyby gość chciał to by cie połknął gdybyś miał nawet dwa DTI do kupy sprzęgnięte
Tyle ze zle napisal ze skillował. Bo nie skillował
#14 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 19:32
teraz nie jeden jadący TDI 140konnym może się zdziwić jak może jechać 2,5DTI, bo tylko tyle odczyta z klapy. Ale i sporo TDi jest zachipowanych, więc można się zdziwić goniąc niby przecietnego dieslaWczoraj musiałem zroić trase Koszalin-Szczecin-Koszalin i jechal za mną czerwony Pasat TDI
Z tego co wiem to one maja tak 130KM i 320NM .Ma klucha jednak dość ciężka jest i na pseudautobanie naszym polskim mialem problem zeby mu uciec,wkoncu i tak na tym Hitlerowskim odcinku trasy z plyt betonowych musialem odpuscic bo zal mi bylo zawieszki...
Te 430NM by sie przydalo troche.
Gratuluje raz jeszcze i juz zbieram KASE!
Myslalem ze moze jeszcze jakies elementy trzeba by wymienic np:tłoki czy zawory, ale skoro wszyscy co "programuja" te silniczki sa zadowoleni to moze rzeczywiscie to nie szkodzi furce.
ps. ciekaw jestem jakie osiągi będzie mieć twoja omka, od 0-100km, elastyczność Vbieg od 80 do 120km/k itp
ps.
ok 200KM w omce daje radę, obyś był zadowolony z tego chipa do końca użytkowania tego silnika. Faktycznie pokusa tych dodatkowych koników :twisted: jest ogroma
#15 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2007 - 21:18
jakbym siedział za kierownicą tego audi to napewno by tak nie było.Ja skilowałem nawet nowe Audi RS4
Przecież to RS4 :shock: 420 koni 4,8 sek do setki i napęd Quattro czyli cztery łapy,
nijak jest porównanie Twojego diesela do RS4 :tere-fere:
#16 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 01:19
Z takim Audi to ja mogę się ścigać na ilość spalonego paliwa,kto mniej i tyle.
Teraz uwaga.Bedzie niespodzianka.
Siwy dym spod maski,auto chodzi jak traktor.Coś się wysrało.
Chyba przegieliśmy z tymi parametrami.
Jak będe wiedział więcej dam znać o ile nie przypłace tej sytuacji zawałem
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#17 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 09:39
Chyba będe żył :mrgreen:
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#18 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 11:35
Mimo wszystko - imponujące ale pytanie na jak długo - nurtujące.
#19 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 11:47
Czy 200KM to przesada - może, to się okaże narazie awaria nie jest tragiczna i może wynika z tego, że auto nie jest już nowe. Chyba za wcześnie żeby mówić o porażce czy sukcesie przy tym konkretnym tuningu. Uważam że jakiekolwiek wnioski będzie można wyciągać po kilkudziesięciu tys. km. nie wiem może po 40 lub 50?
Raschey, bardzo fajnie że to wszystko opisujesz i powodzenia :piwo:
Mam nadzieję że wszystko będzie ok.
ps.
może daj to wszystko tu: http://forum.omegakl...read.php?t=5023
#20 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2007 - 12:12
Z drugiej jednak strony:
no risk no fun :diable: .
Życzę raschey powodzenia i jak napisałem w poprzednim poście - imponujące :driver: