Amortyzatory
#21 OFFLINE
Napisany 20 września 2012 - 15:57
Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor
#22 OFFLINE
Napisany 20 września 2012 - 19:57
Dywagacje o zastąpieniu ich zwykłymi mógłbym porównać do zastąpienia elektrycznych szyb korbką. Opuszczać też można:)
#23 OFFLINE
Napisany 20 września 2012 - 22:49
jest sens ale tylko GM takie jak mają być omegowe amorkina upartego jestem w stanie wziac nivo,tylko czy to jest sens?
jak dasz zwykłe to od razu daj sprężyny (pod te zwykłe amorki) i też najlepiej oryginalne GM
#24 OFFLINE
Napisany 11 października 2012 - 09:50
#25 OFFLINE
Napisany 11 października 2012 - 22:31
Rok temu na przeglądzie miałem po 71% tył i 72% przód, ale czułem, że auto za bardzo buja przy hamowaniu i tył trochę nosi przy gwałtowniejszych manewrach. Wymieniłem komplet amorów, odboje i łożyska amorów.
Stare amory - przód jeszcze symulował działanie, ale nadaje się tylko i wyłącznie do montażu "na sztukę", tył - 1 amor w stanie jak przednie, drugi wylany.
Wniosek - nie wierzę badaniom amorów na przeglądzie, miesiąc po wymianie miałem robiony przegląd i wyszło, że amory mają koło 80%, dokładnie nie pamiętam - koleś aż zdziwił się, wchodząc pod auto, że są nówki i już nawet nic nie komentował.
#26 OFFLINE
Napisany 12 października 2012 - 18:46
miesiąc po wymianie miałem robiony przegląd i wyszło, że amory mają koło 80%
a ile miały mieć ??, chyba jeszcze nikt nie wymyślił takich amorów które miałyby 100% sprawności , sprawność amortyzatora nie zależy tylko i wyłącznie od samego amora , wpływ ma również stan zawieszenia , czy felga jest stalowa czy aluminiowa (im mniejsza masa nieresorowana tym lepiej) ba nawet ciśnienie w oponach ma wpływ
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#27 OFFLINE
Napisany 12 października 2012 - 19:36
Sprawność amortyzatora wynika z konstrukcji amortyzatora i jego stanu zużycia drogi moderatorze. Natomiast sprawność zawieszenia zależy między innymi od sprawności amortyzatora.sprawność amortyzatora nie zależy tylko i wyłącznie od samego amora
Z własnego doświadczenia mogę jedynie uczulić kolegę, że miałem na przeglądzie sytuacją, gdy pomiar wykazał 80% sprawności, a gdy pojechałem na wymianę dwa dni później, oba przednie były w totalnej ruinie.
Tak więc, jeśli przód niepokojąco nisko nurkuje na śpiących policjantach, albo masz wrażenie, że auto stoi nisko, nie zwlekaj, tylko szukaj nowych amorów pomimo wyniku testu na maszynie.
#28 OFFLINE
Napisany 12 października 2012 - 20:22
Sprawność amortyzatora wynika z konstrukcji amortyzatora i jego stanu zużycia drogi moderatorze. Natomiast sprawność zawieszenia zależy między innymi od sprawności amortyzatora.
a co sprawdzają na stacji diagnostycznej ?? właśnie sprawność amora w połączeniu z zawiechem , a o tym tu mowa , aby sprawdzić sprawność samego amora to trzeba go wymontować z auta , na stacji sprawdzasz sprawność amora zabudowanego a co za tym idzie stan zawieszenia ma wpływ na wynik pomiaru , nigdy żaden pomiar nie da 100% sprawności
gdy pomiar wykazał 80% sprawności, a gdy pojechałem na wymianę dwa dni później, oba przednie były w totalnej ruinie.
jak już pisałem na takie coś ma wpływ między innymi ciśnienie w oponach (zmienia się amplituda drgań) i mogą pojawić się przekłamania , sam sprzęt do diagnostyki też pozostawia wiele do życzenia
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#29 OFFLINE
Napisany 12 października 2012 - 21:17
W Omedze miałem podobnie - amortyzatory na wykończeniu, a na stacji 70%.
Po zmianie amorków na nowe - nadal 70% było, a różnica pracy podczas jazdy bardzo zauważalna
#30 OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 07:01
jaki wpływ na wysokość auta maja amorki??masz wrażenie, że auto stoi nisko,
Nie widze w tym żadnego związku.
#31 OFFLINE
Napisany 18 listopada 2012 - 19:43
#32 OFFLINE
Napisany 18 listopada 2012 - 21:21
Drżenia budy doszukiwałbym się gdzie indziej, na pewno nie tam.
Zaczynając od opon przez felgi po układ napędowy, czyli wał do wyważenia, zatarty wieloklin wału, zużyte przeguby napędowe.
Nawet zwichrowane tarcze hamulcowe mogą powodować drżenie auta w czasie jazdy.
#33 OFFLINE
#34 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 13:48
I oczywiście mam pytanie. Jakiej firmy części polecacie? Przeglądając Allegro można dostać je (amorki) za 150 jak i za 450 zł, a ja - jeszcze - się na tym nie znam. Chodzi mi o jakąś podpowiedź, jak będę wiedzieć czego szukam, to wtedy posprawdzam ceny w hurtowniach w Poznaniu - na pewno tam będzie taniej niż u mnie
#35 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 14:10
Podepnę się pod temat. Od pewnego czasu czuję, że coś z prowadzeniem Omci jest nie tak. Dzisiaj więc zajechałem do stacji diagnostycznej. Okazało się, że do wymiany mam - jak przeczuwałem - amortyzatory z przodu (w sumie to jeden, ale wiadomo, że wymienie parami) + po stronie pasażera "drążek poprzeczny, końcówka wewnętrzna krótka". Z tyłu bez zastrzezeń, nie ma żadnego luzu.
I oczywiście mam pytanie. Jakiej firmy części polecacie? Przeglądając Allegro można dostać je (amorki) za 150 jak i za 450 zł, a ja - jeszcze - się na tym nie znam. Chodzi mi o jakąś podpowiedź, jak będę wiedzieć czego szukam, to wtedy posprawdzam ceny w hurtowniach w Poznaniu - na pewno tam będzie taniej niż u mnie
Najlepiej szukaj amorkow firmy Bilstein, Sachs lub KYB. Te polecam bo sprawdzone.
#36 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 14:42
Podepnę się pod temat. Od pewnego czasu czuję, że coś z prowadzeniem Omci jest nie tak. Dzisiaj więc zajechałem do stacji diagnostycznej. Okazało się, że do wymiany mam - jak przeczuwałem - amortyzatory z przodu (w sumie to jeden, ale wiadomo, że wymienie parami) + po stronie pasażera "drążek poprzeczny, końcówka wewnętrzna krótka". Z tyłu bez zastrzezeń, nie ma żadnego luzu.
I oczywiście mam pytanie. Jakiej firmy części polecacie? Przeglądając Allegro można dostać je (amorki) za 150 jak i za 450 zł, a ja - jeszcze - się na tym nie znam. Chodzi mi o jakąś podpowiedź, jak będę wiedzieć czego szukam, to wtedy posprawdzam ceny w hurtowniach w Poznaniu - na pewno tam będzie taniej niż u mnie
potwierdzam W 20xev miałem Bilstein'a B4 i było fajnie, w obecnej wracałem do seryjnego zawiasu z gleby i też zamontowałem B4. Czuć że są ciut twardsze ale jeździ się na nich dobrze:D Od kczech możesz kupić komplet za bardzo dobre pieniążkiNajlepiej szukaj amorkow firmy Bilstein, Sachs lub KYB. Te polecam bo sprawdzone.
Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor
#37 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 16:31
#38 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 18:06
Numer jeden to Bilstein - choćby i B4.
Numer dwa - Sachs.
A Kayaby bym nie dotknął nawet po doświadczeniach warsztatowych z jej jakością i walką z wymianą na gwarancji.
#39 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2013 - 20:08
#40 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2013 - 00:04