Predzej wysprzeglik podziekowal. Bez zrzucenia skrzyni sie nie dowiesz niestety.jezeli ukrecil sie odpowietrznik z obudowy,a plyn pociekl tez z miejsca łączenia skrzyni z silnikiem,to moze znaczyc ze oderwala sie rurka gdzies od silownika w srodku obudowy skrzyni?
wymiana sprzęgła
#21 OFFLINE
Napisany 18 września 2011 - 12:52
#22 OFFLINE
Napisany 18 września 2011 - 13:04
no to jeszcze raz musisz zrzucić skrzynię, bo w ten sposób nabijamy sobie posty, a z pracami stoisz w miejscu...plyn pociekl tez z miejsca łączenia skrzyni z silnikiem
#23 OFFLINE
Napisany 18 września 2011 - 13:41
w sumie racja.a tak juz z ciekawosci,ile czasu powinna zając taka robota?bez kluczy pneumatycznych bo takich nie mam.mi cała wymiana zajęła około 6 godzin bo cięzko było dojść do niektórych śrub a jak juz sie udało to ciężko było odkręcać w zakamarkach,gdzie ni ebyło jak ruszyć kluczem.w miedzyczasie jeszcze było troche czasu poświęcone na oglądanie itd.tym razem mam nadzieje pójdzie szybciej bo śruby już lżej pójdą i wiadomo gdzie jakie są i co ewentualnie zdemontowac zeby zrobic miejsce itd
#24 OFFLINE
Napisany 18 września 2011 - 22:29
bez zadnych specjalistycznych kluczy i podniosnikow , mozna wyjac skrzynie w okolo 2 godziny to tak naprawde na spokojniew sumie racja.a tak juz z ciekawosci,ile czasu powinna zając taka robota?bez kluczy pneumatycznych bo takich nie mam.mi cała wymiana zajęła około 6 godzin bo cięzko było dojść do niektórych śrub a jak juz sie udało to ciężko było odkręcać w zakamarkach,gdzie ni ebyło jak ruszyć kluczem.w miedzyczasie jeszcze było troche czasu poświęcone na oglądanie itd.tym razem mam nadzieje pójdzie szybciej bo śruby już lżej pójdą i wiadomo gdzie jakie są i co ewentualnie zdemontowac zeby zrobic miejsce itd
#25 OFFLINE
Napisany 19 września 2011 - 08:51
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#26 OFFLINE
Napisany 19 września 2011 - 09:35
#27 OFFLINE
Napisany 25 września 2011 - 20:39
drugi raz robota pzebiegła o niebo lepiej.śruby zruszone,także nie było problemów z odkręceniem,poza tym wiadomo,gdzie są umieszczone i co po kolei demontować.zdjęcie skrzyni zajęło niespełna godzinę.satysfakcja z roboty jest wielka.
dziekuje Kolegom Szanownym za rady i uwagi i pozdrawiam
#28 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 21:11
#29 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 22:09
#30 OFFLINE
#31 OFFLINE
Napisany 19 marca 2013 - 09:19
Witam ,pytanie odnośnie wymiany sprzęgła- czy ktoś pomoże? mam omegę b sedan 2.0 99r 16V 136KM - jakie sprzęgło polecacie? czy można wymienić samą tarczę? przy wciskaniu pedału jest okrutne jarmolenie -biegi zmienia normalnie ale boję się już jeździć i chce coś z tym zrobić...mechanik stwierdził"organoleptycznie ze tysiaka muszę szykować... jak sprawdziś co mam kupić, czy może odrazu komplet kupowć? trochę zielony w temacie sprzęgła jestem stąd tyle niewiadomych z mojej strony... pomoże ktoś?
Komplet LUK-a (tarcza, docisk, łożysko) to około 450 pln. Nie wiadomo w jakim stanie jest wysprzęglik (nówka to około 500 pln). Plus robota mecha (ja płaciłem 80 pln)
Zawsze jest możliwość regeneracji tarczy jeśli docisk jest ok - ale to po wyjęciu sprzęgła.
Wymiana podobno prosta jak masz miejsce, sprzęt i trochę umiejętności manualnych (patrz wcześniejsze posty).
#32 OFFLINE
Napisany 19 marca 2013 - 12:48
możliwe, że padł już wysprzęglik. Zmieniałem niedawno sprzęgło i okazało się, że wysprzęglik też wyzionął ducha. Hałasował przy wciskaniu pedału sprzęgła. Koszt części ok 1000zł za LUK-a + 300zł za robociznę.przy wciskaniu pedału jest okrutne jarmolenie
#33 OFFLINE
Napisany 19 marca 2013 - 12:51
Przy padnietym wysprzegliku nie ma rozlaczenia sprzegla. A jak po wcisnieciu sprzegla slychac mielenie to do wyboru jest lozysko wyciskowe albo docisk.możliwe, że padł już wysprzęglik
I generalnie sprzeglo wymienia się kompletne. No chyba ze ktos lubi co 2 miesiące wyciagac skrzynie to można najpierw zmienić tarcze, potem docisk a na koniec lozysko.
#34 OFFLINE
Napisany 19 marca 2013 - 13:12
#35 OFFLINE
Napisany 26 marca 2013 - 12:58
#36 OFFLINE
Napisany 26 marca 2013 - 13:38
#37 OFFLINE
Napisany 26 marca 2013 - 16:31
#38 OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 16:35
lapa ja tam gdzie trzeba było łączyłem trzy długie przedłużki do klucza nasadowego i każdą śrubę bez problemu odkręciłem..
witam czy jakie przedłużki masz na mysli ?? i czy bez tych przedłużek też da rade zciągnąc skrzynię ??
#39 OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 17:01
#40 OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 17:26
Przedłużki są w dwóch rozmiarach. Przydatny może też być przegub kardana.witam czy jakie przedłużki masz na mysli ??
http://img17.allegro...0/65/3176606531