Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana sprzęgła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
88 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 14 września 2011 - 19:24

Koledzy,proszę Was o rady n/t wymiany sprzęgła.padł mi docisk,blaszki sie posypaly i mam zamiar zająć sie tym w sobotę.nigdy jeszcze nie zmieniałem sprzęgła,ani nawet nie ściągałem skrzyni,ale dryg do grzebania w mechanice mam i chcę to zrobić sam,zamiast dawać mechanikowi.
w jakie narzędzia muszę sie wyposażyć przed rozpoczęciem pracy,na jakie trudności mogę natrafić po drodze,czy śruby trzeba skręcać w jakis okreslony sposób,z jakąś siłą?czy skrzynię trzeba koniecznie podlewarować,czy da się ją w rękach zdjąć a później spowrotem założyć?ile może ważyć?wyczytałem gdzieś,ze wałek,na którym siedzi tarcza trzeba posmarować smarem z zawartościa MoS2-czy trzeba koniecznie takim,czy mozna uzyć jakiegokolwiek?
ewentualnie Panowie,proszę o wszelkie uwagi,które mogą pomóc mi jako laikowi w wymianie.z góry dziękuję i pozdrawiam

#2 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 14 września 2011 - 19:30

Narzedzi zadnych cudasnych nie trzeba,skrzynia nie jest ciezka,wyjmiesz sam natomiast do zamontowania przyda się ktos drugi,tarcza sprzegła musi byc załozona w odpowiednia strone,smaru użyłem grafitowego i to chyba wszystko...

#3 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 14 września 2011 - 21:22

Narzedzi zadnych cudasnych nie trzeba,skrzynia nie jest ciezka,wyjmiesz sam natomiast do zamontowania przyda się ktos drugi,tarcza sprzegła musi byc załozona w odpowiednia strone,smaru użyłem grafitowego i to chyba wszystko...


dzieki za odpowiedz.a czy tarcza jest oznaczona ktora stroną ma być założona?
co do narzędzi to wystarcza klucze nasadowe i płaskie,zgadza się?

#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2011 - 07:21

co do narzędzi to wystarcza klucze nasadowe i płaskie,zgadza się?

nie do końca jeszcze potrzeba nasadek typu TORX do odkręcenia docisku...

#5 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 15 września 2011 - 14:28

nie do końca jeszcze potrzeba nasadek typu TORX do odkręcenia docisku...



w jakiego rozmiaru torxa musze sie wyposażyć?

#6 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2011 - 15:06

Zdaje się że E10 lub E11, tylko nie wiem czy w pojedynczą nasadkę się wyposażysz :hmm:

#7 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 15 września 2011 - 18:51

nie do końca jeszcze potrzeba nasadek typu TORX do odkręcenia docisku...


Nie wiem jak w 2.2 ale w 2.0 nie ma torxów tylko normalne sruby.Tarcza jest oznaczona napisem w która strone ma isc ( u mnie był napis ''gearboxside'')

#8 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2011 - 19:49

jest możliwość odkręcenia zwykłą nasadką, ale jak jest trochę obrobiona to nie odkręcisz a obrobisz... A wydaje mi się że w 2.0 też jest na torxa, OA może być nasadka.

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 września 2011 - 20:03

do docisku torx 10... płaskim nie radzę próbować, bo śruby są po dokręcane dość dużą siłą...

do tego tarczę sprzęgła trzeba wycentrować... założyć tak jak poprzednią...
i do założenia skrzyni trzeba dwóch chłopa... choć ja zmieniałem sprzęgło bez zrzucania skrzyni a tylko ją odsunąłem i oparłem...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 15 września 2011 - 20:08

u mnie tez nie bylo torxow tylko zwykle sruby

#11 OFFLINE   umberto

umberto
  • 17 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: łódź

Napisany 16 września 2011 - 07:56

najlepszy do centrowania tarczy sprzęgła jest stary wałek sprzęgłowy

#12 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 17 września 2011 - 18:32

no i robota sie nie udała.
skrzynia wyciągnieta,sprzegło wymienione,skrzynia założona i podczas odpowietrzania upier..lił sie odpowietrznik i plyn pociekł ze skrzyni:/ nie wiem czy to przez odpowietrznik czy wysprzęglik.moze nie z siłownika bo przed wymianą nie było z niego wycieku. ale ogolnie lipa.cala robota psu w ****:/

#13 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 17 września 2011 - 19:20

no i robota sie nie udała.
skrzynia wyciągnieta,sprzegło wymienione,skrzynia założona i podczas odpowietrzania upier..lił sie odpowietrznik i plyn pociekł ze skrzyni:/ nie wiem czy to przez odpowietrznik czy wysprzęglik.moze nie z siłownika bo przed wymianą nie było z niego wycieku. ale ogolnie lipa.cala robota psu w ****:/


tu nie ma co plakac , tylko trzeba wykrecic ten urwany odpowetrznik i zmontowac nowy, troche zabawy bedzie ale, jak spi****les robote to teraz trzeba naprawic .
nie trzeba tego wcale mocno dokreca, wystarczy z wyczuciem

#14 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 17 września 2011 - 19:48

nikt absolutnie nie płacze,tylko nerw troche chwycił.pierwszy raz w zyciu robiłem sprzęgło i wszystko szło elegancko dopóki ten badziew nie trzasnął.możliwie,ze za mocno dokręcałem,ale strasznie cieżko chodził.
jak dorobić tą końcówke odpowietrznika?trzeba cały przewód od siłownika wymienić czy samą końcówkę?
jak sprzęgło zalane płynem to jeszcze coś z niego będzie,czy juz zmarnowane?

#15 OFFLINE   marcys1986

marcys1986
  • 159 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 18 września 2011 - 07:16

moim zdaniem moze byc ciezko sam odpowietrznik wymienic bo pewnie sie plastik tez spier.olil a tarcze jak odtluscisz to powinna chodzic

#16 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 września 2011 - 10:05

chyba trzebaby wymienić całą rurkę odpowietrznika od siłownika na zewnątrz skrzyni.chyba ze jest jakis inny sposób..
myślę,żeby kupić i wstawić uzywany wysprzęglik bo nie uśmiecha mi się płacić 5 stów za nowy.jak myślicie,warto brac uzywkę?pełno jest tego na allegro

#17 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2011 - 10:14

a nie możesz wykrętakiem wykręcić resztki odpowietrznika ??

#18 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 września 2011 - 10:42

o kurcze,racja.nie wiedzialem w sumie,ze tak to jest zbudowane.ciekawe tylko czy sprzęgło nie zostało zalane płynem i czy i tak nie trzeba będzie zdjąć skrzyni

#19 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2011 - 11:59

jeśli nie ukręciłeś przewodu to nie, ale najbardziej prawdopodobne jest to że sam odpowietrznik się ukręcił, brud, utleniający się metal(aluminium) dlatego ciężko było przykręcić, jeśli będziesz miał trochę szczęścia to zakończy się to zakupem nowego odpowietrznika za 2-2,5 zł ;)

#20 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 września 2011 - 12:49

jezeli ukrecil sie odpowietrznik z obudowy,a plyn pociekl tez z miejsca łączenia skrzyni z silnikiem,to moze znaczyc ze oderwala sie rurka gdzies od silownika w srodku obudowy skrzyni?bo w sumie jakby ciekł z otworu w miejscu gdzie byl odpowietrznik to wtedy oznaczaloby ze tylko odpowietrznik urwal sie,a daler rurka jest cala.
jakby okazalo sie ze rurka pekla w obudowie to jest sposob zeby ją naprawić,czy kupowac drugi wysprzeglik?