Spalanie 20l, uszkodzona sonda???
#1 OFFLINE
Napisany 09 września 2011 - 11:22
Moim problemem jest świeżo nabyta omega 2.0 16v sedan w automacie z sekwencją stag 200...
Problem taki ,ze autko wciąga 20l na mieście wcale nie szalejąc;)
Byłem na regulacji u gaziarza i wtedy spalanie wskoczyło z 17 na 20;))
Stwierdził przy poprawce ,ze sonda cały czas stoi w miejscu, niezależnie od obciążenia zawsze mamy 3,8 max wahanie to 0,05.
Wcześniej komputer pokazywał mi błąd 13 - sonda lambda obwód otwarty,ale po czyszczeniu styków juz nie świeci....
jeżdzi super na benzynie i na gazie... odpala bez problemu:(
Jakieś pomysły???
dodam jeszcze ze czasem potrafią jej poalować obroty tak dosyc znacznie. na gazie. folują miedzy 400-1000 obr
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 11 września 2011 - 22:47
Dwa dni temu odpiołem go na zapalonym silniku, tak jakby troche przygasł i zaraz sie ustabilizował. Zaświecił sie czek endżine ,że tak powiem (żart).
Jak podłączyłem to dokłądnie to samo i zgasła kontrolka.
Dzisiaj rzucił błędem 38 - niskie napięcie regulacji sondy;p
Dodam jeszcze ,że jakiś ***** co zmieniał rozrząd przed moim zakupem źle go założył, mi sie udało bez problemów samemu wymienic:P
Myślisz ,że to sonda??
#4 OFFLINE
Napisany 11 września 2011 - 23:50
Jaka masz instalacje gazowa? Możliwe że w ustawieniach centralki gazu masz źle ustawioną emulacje i dlatego sonde blokuje.
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 19:03
sonda taka sama, na 4 kabelki.
dziwne bo napięcie na oscyloskopie dalej wynosiło 3,7 czyli identycznie jak na mojej sondzie z omegi z tym ,że świecił sie cały czas check engine.
załatwiłem sobie kabel i interfejs wiec na świeżo moge sprawadzać oscyloskop.
Może mi ktoś pomóc??
To chyba jednak nie sonda???
dzieki za pomoc koledzy:)))
Dzisiaj sie okazało ,że odczepiony był kabelek przy sondzie idący do centralki od LPG.
Po podłączeniu cały czas świeci się "czek endżajn".
Błąd 38..
Sonda umarła????????
#8 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 20:00
dzisiaj podłączyłem sonde z mojego sejka 1.1
sonda taka sama, na 4 kabelki.
dziwne bo napięcie na oscyloskopie dalej wynosiło 3,7 czyli identycznie jak na mojej sondzie z omegi z tym ,że świecił sie cały czas check engine.
załatwiłem sobie kabel i interfejs wiec na świeżo moge sprawadzać oscyloskop.
Może mi ktoś pomóc??
To chyba jednak nie sonda???
dzieki za pomoc koledzy:)))
Dzisiaj sie okazało ,że odczepiony był kabelek przy sondzie idący do centralki od LPG.
Po podłączeniu cały czas świeci się "czek endżajn".
Błąd 38..
Sonda umarła????????
to ze ma 4 kable to nie znaczy ze jest taka sama. w seju masz 1 woltowa w omedze 5v. i nie wystepuje w zadnym zamienniku - tylko oryginal.
#9 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 20:28
pare minut temu do tego doszedłem....
po co z moją sonda? do śmieci?
moze masz jakaś sonde?
#10 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 20:37
Masz racje kolego;)
pare minut temu do tego doszedłem....
po co z moją sonda? do śmieci?
moze masz jakaś sonde?
nie koniecznie do kosza najpierw zresetowal bym kompa i wylaczyl lpg. jesli zwisl to powinien ruszyc. niestety bez tech1 sie nie obejdzie. opcom tez ma taka funkcje ale dziala w 30 % przypadkow na simtec 56.1
#11 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 20:44
#12 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 20:46
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 20:50
Nie w tym silniku.słyszałem coś o odłanczaniu aku na noc działa to?
#15 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 20:52
najekonomiczniej ,że tak powiem;p
#16 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 21:00
#17 OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 21:14
W takim razie czekam na info i być moze do jutra;)
#18 OFFLINE
Napisany 15 września 2011 - 14:57
Miałem to samo sonda stała w miejscu, kupiłem nową sondę i dalej tak samo, dopiero wykasowanie wartości pomogło.
sonde znalazłem tylko nie obiecuję czy będzie dobra bo mogło być tak że sonda była uwalona i wartości tez były przestawione adres poszedł na pw
#19 OFFLINE
Napisany 15 września 2011 - 19:34
Kasować w OS sie nie dało;P
Może ktos ze ślaska ma techa?;]