Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wysokie spalanie pb i lpg omega 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 03 maja 2012 - 16:00

podam moze troche dziwną przyczynę ale moze wtryski leją albo ktorys zawór ssący sie zawiesza i tak jest ale to tylko moje gdybanie daleko do mnie masz tak bym coś wymyślili :D

#22 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 05 maja 2012 - 09:19

kolego naprawde dziwna sprawa.
zczytane bledy na ecu??
TPS - czujnik polozenia przepustnicy
jec do dobrego elektryka samochodowego niech posprawdza czujniki oscyloskopem nic ci wiecej nie pomoge ewentualnie pomierz rezystancje na czujnikach walu,TPS, przeplywomierz i sprawdz jak pracuja , mussz podpiac pod kompa. sonda lambda moze tez dawac zle wskazania ewentualnie pojezdzij z odpieta sonda....

ciezko na odleglosc stwierdzic


on juz pod komputerem byl chyba z 4razy 2razy u mechanika i 2 u elektornika. wiecej u nas w miescie nie ma. jeden jest naprawde dobry przyjezdzaja do niego osoby z calego wojewodztwa i nie tylko. ale jak on powiedzial on robi nowe samochody ale sprawdzil tez omege i nic nie bylo. zero bledow sonda pieknie pracuje, spaliny sa ok, uklad wydechowy szczelny, kolektor nie ma dziur, przeplywomierz pracuje , sonda rowniez sprawna. nie mam juz pomyslow na nia.

podam moze troche dziwną przyczynę ale moze wtryski leją albo ktorys zawór ssący sie zawiesza i tak jest ale to tylko moje gdybanie daleko do mnie masz tak bym coś wymyślili :D


jak ma omedze pomoc to ja moge cala polske przejechac:D
juz myslalem nad zmiana silnika , ale to raczej nie pomoze bo to wina jest pewnie w osprzecie. Jeden mechanik powiedzial ze cykaja mi szklanki i przez to moze tyle palic az.a

#23 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 maja 2012 - 11:38

a czy przypadkiem silnik nie pracuje w trybie awaryjnym? Wchodzi powyżej 4500 rpm? Resetowałeś mapy pb?

#24 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 06 maja 2012 - 19:21

a czy przypadkiem silnik nie pracuje w trybie awaryjnym? Wchodzi powyżej 4500 rpm? Resetowałeś mapy pb?


nie ma trybu awaryjnego. wszystko chodzi tak jak powinno .
resetowlem komputer techem1 . czy to mapy tez sresetowalo?

#25 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 maja 2012 - 21:11

wiesz co ciężkie przyczyny ale musi być przyczyna sam przechodziłem przez naprawę dziwną a są jakies objawy typu brak mocy czy też szarpanie gaśniecie moze chodzi ciągle na ssaniu i czujnik temperatury komputera źle coś daje

#26 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 06 maja 2012 - 21:29

wiesz co ciężkie przyczyny ale musi być przyczyna sam przechodziłem przez naprawę dziwną a są jakies objawy typu brak mocy czy też szarpanie gaśniecie moze chodzi ciągle na ssaniu i czujnik temperatury komputera źle coś daje


nie mam pojecia czy czujnik temp jest dobry. a na komputerze nic nie wyjdzie? na tech1 i zwyklym u elektryka?
objaw nie ma zadnych raczej. tylko jak dodam szybciej gazu to jest takie mmuuu i dopiero zaczyna sie zbierac. albo np jade jest ok, dodam troszke gazu auto wkreca sie na 2,5tys i zaraz spada do 2tysiecy i jest takie muuu i dopiero jak dodam wiecej gazu zeby wbil sie nizszy bieg jest ok skrzynia automat.

a czy slaby? niby ma 136km ale z 1.9tdi 110km nie mam szans.

#27 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 06 maja 2012 - 21:34

Do TDI nie masz co startować, zwłaszcza inwalidem :lol:

A co do diagnostyki - tu nie ważny sprzęt, tu się doświadczenie i wiedza diagnosty liczą!!

#28 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 06 maja 2012 - 21:37

Do TDI nie masz co startować, zwłaszcza inwalidem :lol:

A co do diagnostyki - tu nie ważny sprzęt, tu się doświadczenie i wiedza diagnosty liczą!!


inwalidem? :)
mam niby 136km no ale z passatem 125km w benzynie tez nie daje rady. ogolnie wydaje mi sie ze nie ma tych 136km ani na benzynie ani na gazie

#29 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 06 maja 2012 - 22:12

Bo 2.0 jest zdecydowanie za słabe do Omegi!! Jak bym musiał się kulać 2.0 w Omedze to zdecydowanie wolałbym X20DTH :D

#30 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 maja 2012 - 07:51

Bo 2.0 jest zdecydowanie za słabe do Omegi!! :D


dokładnie, przy tej masie 136 to za mało. Aby pojeździć to trzeba trzymać min. 3500 rpm. Tylko wtedy zaczyna się miłe spalanie.

#31 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 07 maja 2012 - 09:01

dokładnie, przy tej masie 136 to za mało. Aby pojeździć to trzeba trzymać min. 3500 rpm. Tylko wtedy zaczyna się miłe spalanie.


ja czy mam 2tys czy 4tys to i spalanie wacha sie w takiej samej wartosci.
ale to nie temat o mocy silnika. tylko co moze byc przyczyna takiego spalania

#32 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 maja 2012 - 10:18

Dawno temu jeden z kolegów z LOB wojował z takim spalaniem w omie dwazero w automacie. Przyczyna (według tego co mówił) tkwiła w alternatorze. Podobno coś tam świrowało napięcie i czujniki głupiały.

#33 OFFLINE   spidylubin

spidylubin
  • 34 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 09 maja 2012 - 11:07

Dawno temu jeden z kolegów z LOB wojował z takim spalaniem w omie dwazero w automacie. Przyczyna (według tego co mówił) tkwiła w alternatorze. Podobno coś tam świrowało napięcie i czujniki głupiały.



sprawdze to napewno. jakieś innepomysły ktoś ma?

#34 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2012 - 17:45

a czy slaby? niby ma 136km ale z 1.9tdi 110km nie mam szans.

Do TDI nie masz co startować


Nie przesadzajcie, Ja Octawkę 1,9 TDI 110KM właśnie łykam i na PB i na LPG :) Wiadomo że to są centymetry i wszystko zależy od startu bo raz łyknąłem a raz równo :) Ale juz z z XEVa nie róbcie takiej padaczki, no chyba że wam pali 10l w mieście :smiech: Jak by wam paliła 16l to by co niektórzy nie mieli problemów z takimi TDIkami o podobnej wadze do Omegi :p :)
spidylubin A z tego co piszesz to ja myślę że masz coś z ASB nie tak, możliwe że coś powariowała i trzeba wyregulować przerzucanie biegów :)

#35 OFFLINE   manyVU

manyVU
  • 228 postów
  • Dołączył: 17-01-2012
  • Skąd: Strzelce Kraj.

Napisany 09 maja 2012 - 19:52

panowie a co powiecie na spalanie 16L Pb y22xe kombi, śmigam po mieście odcinki po 2-3 km ale bez żadnych korków itp. bo to małe miasteczko. czy to normalne spalanie? nie wywala Mi żadnego błędu ani nic, cewka sprawdzona, świece wymienione. to jest normalne spalanie takiego silnika?? jak by moja paliłe nawet te 12L to bym ją po kołach całował :D

#36 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2012 - 19:56

spalanie 16L Pb y22xe kombi, śmigam po mieście odcinki po 2-3 km

Wg mnie norma bo silnik niedogrzany.

#37 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 09 maja 2012 - 20:00

a co powiecie na spalanie 16L Pb y22xe kombi, śmigam po mieście odcinki po 2-3 km ale bez żadnych korków itp. bo to małe miasteczko.

ja mam 2.0 sedana i komp pokazuje ciągle 15,7-15,9 Pb

czy to normalne spalanie?

myślę, że przy "takich" trasach to tak :tak:
ciągle na "wzbogaconej" dawce się jeździ :?

#38 OFFLINE   manyVU

manyVU
  • 228 postów
  • Dołączył: 17-01-2012
  • Skąd: Strzelce Kraj.

Napisany 09 maja 2012 - 20:01

ale temp. pokazuje na poziomie 80-90 stopni :/

#39 OFFLINE   mrogal

mrogal

    ex PREZES SyBy

  • 1 419 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Pasłęk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 09 maja 2012 - 20:03

ale temp. pokazuje na poziomie 80-90 stopni

po 2-3 km??:o
poza tym krótkie odcinki i silnik on/off robisz i to też nie jest "oszczędność" :F

edit z innego tematu:

no więc tak, listwa z cewkami sprawdzona wszędzie po 0,3, świece wymienione co do gumek to jedna okazała się pęknięta i póki co zaizolowałem taśmą izolacyjną ( czekam na nowe ) lewarek od zmiany biegów przestał się telepać a silnik chodzi równiej ale mimo to spalanie nadal na poziomie 16,2L i ani mniej ani więcej. a powiedzcie mi czy jak sonda będzie padnięta lub powoli będzie padała to komp coś pokaże, zapali się jakiś CHECK czy coś? jak można samemu sprawdzić sondę?


:o sie nie rozbijaj na kilka tematów, bo zaczniesz wymieniać coś co chwile według jednego a w innym będą inne podpowiedzi:hmmm:

#40 OFFLINE   manyVU

manyVU
  • 228 postów
  • Dołączył: 17-01-2012
  • Skąd: Strzelce Kraj.

Napisany 09 maja 2012 - 20:10

no odcinki po 2-3km ale takich odcinków dzienni robię z 20 :D dlatego taka temp.