zmiany pomiedzy 95 a 98
#21 OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2006 - 12:12
2. dodatkowo roczniki 97, mają inny zestaw liczników - który można też zastosować w wersjach przed 97 tylko że trzeba na tym słupku pozamieniać piny i to nieźle namieszać...
ale góne różnice to, ograniczenie elementów mechanicznych w środku, praktycznie do połowy zredukowało to bebechy licznika - poważnie jest w środku praktycznie pusty. Po druge kosmetyczna zmiana te - niby lepsze nowsze - płytke drugowaną mają koloru niebieskiego i zarówki są w pomarańczowych oprawkach, te poprzednie płyty drukowane sązielone bądź brązowe a oprawki są czarne.
doszła dodatkowa żaróweczka dla światła halogenów. czyli przednie i tylne mają oddzielne lamki.
najważniejsza cecha to programnowanie licznika przez tech - ustawianie punktu zerwoego licznika oraz obrotomierza, diagnostyka wskazań licznika, co do tego, korekcja wyświetlania w sensie MILE KILOMETRY - można to zmienić na poziomie software a nie hardware jak to było w przypadku starszych liczników....
3. inne to to że klapka schowka podłokietnika nie zamyka się już na magnes ale na zatrzask który mi się już raz popsuł.... grrrr - nie poprawiono wyskakujących purchli...
4. podświetlenie cyferek oraz pokręteł nawiewowych, tak, te malutkie 0 i suwaczki się ładnie świecą.
5. inny profil wewnętrzny popielniczki - małe a cieszy.... hehe są niewymienne z 96
6. podszybie, od 96 + plastik podszybia posiada dodatkowe wygłuszenie, które mi się uwaliło - różnicy nie czuć, ponadto ściana grodziowa ma lepsze wygłuszenia.
7. przewody klimatyzacji dla roczników do 97 są łączone na gwintach, po 97 są szybkozłączki,
8. skrzynki przekaźników z silnku od 96 mają chłodzenie który włącza czujnik w chłodnicy, załącza odkurzacz który wygania ciepło z puszki chłodząc motronik - dużo w tym sensu,
9. zmieniło się dla 97 + położenie tabliczki znamionowej a w zasadzie jej nie ma, jest za to naklejka na prawym słupku centralnym zamiast tego
10. rocznik 96 + posiadają regulacje częstotliwości pracy wycieraczek
11. roczniki modelowe 98 bodajże mają ładniejsze MIDy, szczegóły zamieściłem w poradach technicznych
12. chyba ktoś już to pisał ale od 97 plu 2.0 ma takie same chamulce jak mv6
narazie m i nie przychodzi nic nowego do głowy...
#22 OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2006 - 12:20
no to kolejna zmiana która mi przeszła na mysl, dla wersji bez klimatornika, 5 biegowy wentylator dmuchawy wewnąrzej oraz nowy rozdzielacz ciśnień dla nagrzewnicy, rozmieszczenie pozycji nawiewów jest inne. NIe jestem pewien czy przy okazji nie rozwiązano tym samym pewnej bolączki, mianowicie obieg wewnętrzny nie działa gdy naweiw jest ustawiony nas zybe...
u mnie 4 biegi wentylatora i obieg wewnetrzny nie dziala gdy pokretlo jest na szybe . Sprawdzone orgaloneptycznie jak go wczoraj naprawialem. z tym, ze czy to bolaczka ??? w tescia AII z 2005 roku tez sie obieg wylacza jak sie na szyby skieruje nawiew
#23 OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2006 - 13:19
dla mnie taki topik jest ciekawy i dla osób pewnie które będą kupowały omegę - z zewnątrz np. sprawdzenie czy nie była bita bo niekiedy wstawia dany element z przedliftowej, w środku czy coś grzebane nie było no i z ciekawości jakie różnice i dlaczego warto poliftówke kupić lub też niesłuchajcie, takie tematy to są naprawde bezsensu
wiec ja poczytam z przyjenmościa
Sprzedam moją Vectrę: http://forum.omegakl...p=231458#231458
kupię: Kawe Eliminator 250/ Suzi Marauder 250/ Suzi GS 500 z owiewkami
#24 OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2006 - 13:35
To jest nie świecący znaczek hi hi
http://photos.allegr...551/121755517_2
A to jest świecący znaczek i takie były już w 95 roku pod koniec
Tak samo się zgadzam że temat dobry są takie machloje że niektórzy nie wiedzą co i jak np wersia CD
a ma nie malowane lusterka niby nic ale już oznaka ze kombinowane...
#25 OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2006 - 13:46
no wyposażenie a wersja to też temat rzeka i wiedza potrzebna przy zakupie auta, bo tak to mogą kit wciskać aż miłoTak samo się zgadzam że temat dobry są takie machloje że niektórzy nie wiedzą co i jak np wersia CD
a ma nie malowane lusterka niby nic ale już oznaka ze kombinowane...
Sprzedam moją Vectrę: http://forum.omegakl...p=231458#231458
kupię: Kawe Eliminator 250/ Suzi Marauder 250/ Suzi GS 500 z owiewkami
#26 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2006 - 01:52
A jak to było ze swiatłami, czy w sedanach jest róznica ze względu na tylne lampy matowe i nie matowe. Matowe widzialem w omeie z 99r a niematowe z 95? Czy to jest siakis tunik?
#27 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2006 - 15:19
#28 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2006 - 15:21
#29 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2006 - 16:00
MID się zmienil,
nie zmienił się, dopiero w roku modelowym 98, czyli pod koniec 97 się zmienił, pisałem o tym.
dodano funkcję telefonu komórkowego
chodzi o telefon w samochodzie? był od 94 roku, taką kupił szfagier mojego złomiarza....
po `96 występował fabryczny alarm
przed 96 też był alarm fabryczny,
zmienilo sie skalowanie na zegarach (chyba ktos juz o tym wspominal)
nie zmieniło się, co się zmieniło to się zmieniło..
zmieniono zaslepki klamek wewn.
to dobra uwaga, zaślepki klamek do 97 nie mają faktury, te po maja fakturę jak całe boczki,
W 98 zakonczono montowanie silnika 2.0i
nie prawda, montowali go nawet w omegach C do końca 2000 roku... a to ździwko co nie??
powołuj się na sprawdzone źródła, nic z kosmosu..
#30 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2006 - 19:17
MID się zmienil,
nie zmienił się, dopiero w roku modelowym 98, czyli pod koniec 97 się zmienił, pisałem o tym.dodano funkcję telefonu komórkowego
chodzi o telefon w samochodzie? był od 94 roku, taką kupił szfagier mojego złomiarza....po `96 występował fabryczny alarm
przed 96 też był alarm fabryczny,zmienilo sie skalowanie na zegarach (chyba ktos juz o tym wspominal)
nie zmieniło się, co się zmieniło to się zmieniło..zmieniono zaslepki klamek wewn.
to dobra uwaga, zaślepki klamek do 97 nie mają faktury, te po maja fakturę jak całe boczki,W 98 zakonczono montowanie silnika 2.0i
nie prawda, montowali go nawet w omegach C do końca 2000 roku... a to ździwko co nie??
powołuj się na sprawdzone źródła, nic z kosmosu..
- MID się zmienił już na rok modelowy `96 na 100% temat przerabiałem dogłębnie (jak się uperasz popytaj kolesia z allegro co je naprawia - nick Zwiefka) z resztą mam foty obu, samego display`a i wtyczek, które też są różne.
jeśli chodzi o telefon w aucie to miałem na myśli jego zintegrowanie właśnie z MID-em (do `96 tego nie było!!)
- skalowanie zegarów również się zmieniło na 100%, mam w domu jednen komplet zegarów z rocznika `94 na części, a w aucie `96 i są one różne : oba od wersji benzynowej (jakby co służe fotkami porównawczymi :razz: )
- jeśli chodzi o silniki drogi Panie to napisałem 2.0i czyli x20se a nie x20xev :twisted:
reasumując: wykazujesz się głęboką nieznajomością tematu, przy czym łatwo przychodzi Tobie kontestować wypowiedzi innych (nie pierwszy raz z resztą - przynajmniej w stos. do mojej osoby : ), ale cóż ludzie są różni :roll:
Co do źródeł moich informacji, to tak jak pisałem (nie jestem kosmonautą ), mam dowody w postaci fotek porównawczych oraz dokumentacji z danymi pojazdów GM i jeżeli piszę o czymś to zazwyczaj jestem tego pewien : : :
no offence
#31 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2006 - 21:06
Kurcze ciekawi mnie ten wygląd wyświetlacza bo o kostkach i kabelkach to nie bardzo wiem.
Ale wydaje mi się że wyświetlacze zmieniły sie gdzieś koło 98 roku (dla mnie na gorsze)
Te stare mają od góry komunikaty radia i data w środku komunikaty kompa na dole zegarek
Te nowe od góry komunikaty kompa w środku komunikaty radia i daty na dole zegarek
Jeżeli o te zmiany chodzi
A jeżeli chodzi o skalowanie zegarów to tak te z 94 różniły się od tych nowszych (ja już 95 je mam)
kreseczkami na 105 115 itd
#32 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2006 - 21:09
owy `96 na 100% temat przerabiałem dogłębnie (jak się uperasz popytaj kolesia z allegro co je naprawia - nick Zwiefka) z resztą mam foty obu, samego display`a i wtyczek, które też są różne.
jeśli chodzi o telefon w aucie to miałem na myśli jego zintegrowanie właśnie z MID-em (do `96 tego nie było!!)
roczniki CI się pomyliły, MID się nie zmienił w 96 roku, zapraszam w takim razie was obu do lektury TIS, bo ciężko mi tutaj zamieścić jakieś linki.... tam jest wszystko dokłądnie napisane, a myśle że informacja serwisowa jest wiarygodna.. czy ma po prostu na chama tu przerzucać i udowadniać? nie musisz dogłebnie nic stwierdzać.... akurat w swoim aucie ciągnąłem instalacje do MIDa sam i wiem o co tam chodzi, a ci co naprawiają padnięte pixele niech się nie interesują tym w którym roku była zmiana, bo podają fałszywe informacje, niech robią to co im wychodzi najlepiej..
- jeśli chodzi o silniki drogi Panie to napisałem 2.0i czyli x20se
wiem lepiej od CIebie co piszesz, ja mówiłem o silniku X20SE - był montowany do końca 2000 roku
wykazujesz się głęboką nieznajomością tematu, przy czym łatwo przychodzi Tobie kontestować wypowiedzi innych (nie pierwszy raz z resztą - przynajmniej w stos. do mojej osoby : ),
otwórz sobie TIS, dane techniczne pojazdów, następnie rocznik modelowy 98, i wejdź w temat TID/MID i wtedy zobaczysz na własne oczy od kiedy była zmiana MIDa,
Jeszcze prościej, proponuje sprawdzić po rpostu w informacji serwisowej dla 96, 97, 98, w wyposażeniu elektronicznym nadwozia w zakładce MID, kolejny raz zobaczysz w którym roku pojawił się MID z RDS i przestaniesz pieprz... farmozony typu "głęboka nieznajomość tematu"
ale cóż ludzie są różni :roll: :mrgreen: :mrgreen:
#33 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:12
owy `96 na 100% temat przerabiałem dogłębnie (jak się uperasz popytaj kolesia z allegro co je naprawia - nick Zwiefka) z resztą mam foty obu, samego display`a i wtyczek, które też są różne.
jeśli chodzi o telefon w aucie to miałem na myśli jego zintegrowanie właśnie z MID-em (do `96 tego nie było!!)
roczniki CI się pomyliły, MID się nie zmienił w 96 roku, zapraszam w takim razie was obu do lektury TIS, bo ciężko mi tutaj zamieścić jakieś linki.... tam jest wszystko dokłądnie napisane, a myśle że informacja serwisowa jest wiarygodna.. czy ma po prostu na chama tu przerzucać i udowadniać? nie musisz dogłebnie nic stwierdzać.... akurat w swoim aucie ciągnąłem instalacje do MIDa sam i wiem o co tam chodzi, a ci co naprawiają padnięte pixele niech się nie interesują tym w którym roku była zmiana, bo podają fałszywe informacje, niech robią to co im wychodzi najlepiej..- jeśli chodzi o silniki drogi Panie to napisałem 2.0i czyli x20se
wiem lepiej od CIebie co piszesz, ja mówiłem o silniku X20SE - był montowany do końca 2000 rokuwykazujesz się głęboką nieznajomością tematu, przy czym łatwo przychodzi Tobie kontestować wypowiedzi innych (nie pierwszy raz z resztą - przynajmniej w stos. do mojej osoby : ),
otwórz sobie TIS, dane techniczne pojazdów, następnie rocznik modelowy 98, i wejdź w temat TID/MID i wtedy zobaczysz na własne oczy od kiedy była zmiana MIDa,
Jeszcze prościej, proponuje sprawdzić po rpostu w informacji serwisowej dla 96, 97, 98, w wyposażeniu elektronicznym nadwozia w zakładce MID, kolejny raz zobaczysz w którym roku pojawił się MID z RDS i przestaniesz pieprz... farmozony typu "głęboka nieznajomość tematu"
ale cóż ludzie są różni :roll: :mrgreen: :mrgreen:
nie chce mi sie przerzucac z Tobą argumentami typu "zobacz sobie TIS" (którego z resztą trzeba umieć czytć), bo to dla mnie dziecinada i strata czasu :grin:
ale do rzeczy: dalej obstaje przy swoim i wiem że mam rację, wraz z wprowadzeniem modernizacji na rok `96 (zmiana kierownicy etc) wprowadzono MID`a z zamienionymi komunikatami (komp i góry, radio po środku) oraz nieznacznie zmieniono czcionkę zegarka. Względem starego były też bodaj 3 funkcje (m.in ilość przejechanych km). Zbiegło się to z wprowadzeniem na rynek VB, która miała od samego początku już ten nowy MID. Jeśli chodzi o RDS to był już w starym midzie (komp. po środku, data + radio u góry), nie obsługiwał natomiast tel. komórkowego i występował tylko w OB `94-`95.
Ponieważ wersji MIDów była conajmniej kilka, producenci też byli różni, toteż TIS podaje ich zmiany, nie twierdze że w `98 była jakaś modernizaja, w każdym razie to o czym pisze tutaj wprowadzono w roku modelowym `96, takie są fakty, czy nazwiesz to piep... czy nie
#34 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:25
nie chce mi sie przerzucac z Tobą argumentami typu "zobacz sobie TIS" (którego z resztą trzeba umieć czytć), bo to dla mnie dziecinada i strata czasu :grin:
Jeżeli uważasz, że sprawdzanie kompetentnych danych oraz źródeł to dziecinada.... ??: aha... przeciez ty nie umiesz czytać... zapomniałem... :mrgreen:
wprowadzono MID`a z zamienionymi komunikatami (komp i góry, radio po środku)
zrozum że nie masz racji, bo ta zmiana była w roczniku modelowym 98, jeszcze raz odsyłam CIę do konkretnych dancyh
eśli chodzi o RDS to był już w starym midzie
nie dość że nie masz racji i nie potrafisz czytać, to mało tego, nie rozumiesz co czytasz nawet jak Ci się poniekąd udaje..... ja nie powiedziałem że stary MID nie ma RDSu, ale nie ma ustawiania czasu poprzez RDS - rozumiesz już? to była kolejna rzecz charakteryztyczna dla jak to mówisz "MIDA nowego typu"
tel. komórkowego i występował tylko w OB `94-`95.
nie bede się o to kłócił, ale biorąc pod uwagę Twój całokształt, wraz z szydzeniem sobie z TISa, to zaczynam w to nie wierzyć.... a zapewnien typu "usta handlarza na giełdzie bądź w komisie" tu nie potrzebujemy.... chcemy.. faktów :mrgreen:
onieważ wersji MIDów była conajmniej kilka, producenci też byli różni, toteż TIS podaje ich zmiany, nie twierdze że w `98 była jakaś modernizaja, w każdym razie to o czym pisze tutaj wprowadzono w roku modelowym `96, takie są fakty, czy nazwiesz to piep... czy nie
Midów było tylko 2 rodzaje, do 98 i po 98, cozywisćie pomijając te które wychodziły w "C"
PS
a niestety fakty takie nie są, odezwij się do GAWORa niech Ci powie z któego roku omege z silnikiem X20SE znalazłem... skończą się twoje wydumane fakty
#35 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:28
powiem tyle,mam 97 i mam stary typ mida RDS na górze komunikaty kompa w środku zegar na dole,ilości przejechanych km nie wyświetlawprowadzono MID`a z zamienionymi komunikatami (komp i góry, radio po środku)
#36 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:29
powiem tyle,mam 97 i mam stary typ mida RDS na górze komunikaty kompa w środku zegar na dole,ilości przejechanych km nie wyświetla
i takie są fakty!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#37 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:35
Pozdrawiam was ciule a w szczegolnosci "znawce" :idea:
#38 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 11:07
....Pozdrawiam was ciule .... :idea:
tylko nasz obecny papierz może tego zwrotu używać :mrgreen:
#39 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 12:12
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#40 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2006 - 12:42