Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zmiany pomiedzy 95 a 98


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
79 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2006 - 12:12

1. no to kolejna zmiana która mi przyszła na mysl, dla wersji bez klimatornika, 5 biegowy wentylator dmuchawy wewnąrzej oraz nowy rozdzielacz ciśnień dla nagrzewnicy, rozmieszczenie pozycji nawiewów jest inne. NIe jestem pewien czy przy okazji nie rozwiązano tym samym pewnej bolączki, mianowicie obieg wewnętrzny nie działa gdy naweiw jest ustawiony nas szybe...

2. dodatkowo roczniki 97, mają inny zestaw liczników - który można też zastosować w wersjach przed 97 tylko że trzeba na tym słupku pozamieniać piny i to nieźle namieszać...


ale góne różnice to, ograniczenie elementów mechanicznych w środku, praktycznie do połowy zredukowało to bebechy licznika - poważnie jest w środku praktycznie pusty. Po druge kosmetyczna zmiana te - niby lepsze nowsze - płytke drugowaną mają koloru niebieskiego i zarówki są w pomarańczowych oprawkach, te poprzednie płyty drukowane sązielone bądź brązowe a oprawki są czarne.

doszła dodatkowa żaróweczka dla światła halogenów. czyli przednie i tylne mają oddzielne lamki.

najważniejsza cecha to programnowanie licznika przez tech - ustawianie punktu zerwoego licznika oraz obrotomierza, diagnostyka wskazań licznika, co do tego, korekcja wyświetlania w sensie MILE KILOMETRY - można to zmienić na poziomie software a nie hardware jak to było w przypadku starszych liczników....

3. inne to to że klapka schowka podłokietnika nie zamyka się już na magnes ale na zatrzask który mi się już raz popsuł.... grrrr - nie poprawiono wyskakujących purchli...

4. podświetlenie cyferek oraz pokręteł nawiewowych, tak, te malutkie 0 i suwaczki się ładnie świecą.

5. inny profil wewnętrzny popielniczki - małe a cieszy.... hehe są niewymienne z 96

6. podszybie, od 96 + plastik podszybia posiada dodatkowe wygłuszenie, które mi się uwaliło - różnicy nie czuć, ponadto ściana grodziowa ma lepsze wygłuszenia.

7. przewody klimatyzacji dla roczników do 97 są łączone na gwintach, po 97 są szybkozłączki,

8. skrzynki przekaźników z silnku od 96 mają chłodzenie który włącza czujnik w chłodnicy, załącza odkurzacz który wygania ciepło z puszki chłodząc motronik - dużo w tym sensu,

9. zmieniło się dla 97 + położenie tabliczki znamionowej a w zasadzie jej nie ma, jest za to naklejka na prawym słupku centralnym zamiast tego

10. rocznik 96 + posiadają regulacje częstotliwości pracy wycieraczek

11. roczniki modelowe 98 bodajże mają ładniejsze MIDy, szczegóły zamieściłem w poradach technicznych

12. chyba ktoś już to pisał ale od 97 plu 2.0 ma takie same chamulce jak mv6

narazie m i nie przychodzi nic nowego do głowy...

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 sierpnia 2006 - 12:20

no to kolejna zmiana która mi przeszła na mysl, dla wersji bez klimatornika, 5 biegowy wentylator dmuchawy wewnąrzej oraz nowy rozdzielacz ciśnień dla nagrzewnicy, rozmieszczenie pozycji nawiewów jest inne. NIe jestem pewien czy przy okazji nie rozwiązano tym samym pewnej bolączki, mianowicie obieg wewnętrzny nie działa gdy naweiw jest ustawiony nas zybe...


u mnie 4 biegi wentylatora i obieg wewnetrzny nie dziala gdy pokretlo jest na szybe . Sprawdzone orgaloneptycznie jak go wczoraj naprawialem. z tym, ze czy to bolaczka ??? w tescia AII z 2005 roku tez sie obieg wylacza jak sie na szyby skieruje nawiew




 


#23 OFFLINE   Cosma

Cosma

    VU

  • 70 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 28 sierpnia 2006 - 13:19

słuchajcie, takie tematy to są naprawde bezsensu

dla mnie taki topik jest ciekawy i dla osób pewnie które będą kupowały omegę - z zewnątrz np. sprawdzenie czy nie była bita bo niekiedy wstawia dany element z przedliftowej, w środku czy coś grzebane nie było no i z ciekawości jakie różnice i dlaczego warto poliftówke kupić lub też nie ;)
wiec ja poczytam z przyjenmościa :p
pzdr. Cosma
Sprzedam moją Vectrę: http://forum.omegakl...p=231458#231458
kupię: Kawe Eliminator 250/ Suzi Marauder 250/ Suzi GS 500 z owiewkami

#24 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 sierpnia 2006 - 13:35

He he może nie zbyt precyzyjnie się wyraziłem i aby rozwiać wątpliwości

To jest nie świecący znaczek hi hi

http://photos.allegr...551/121755517_2

A to jest świecący znaczek i takie były już w 95 roku pod koniec

Dodany obrazek

Tak samo się zgadzam że temat dobry są takie machloje że niektórzy nie wiedzą co i jak np wersia CD
a ma nie malowane lusterka niby nic ale już oznaka ze kombinowane...

 


#25 OFFLINE   Cosma

Cosma

    VU

  • 70 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 28 sierpnia 2006 - 13:46

Tak samo się zgadzam że temat dobry są takie machloje że niektórzy nie wiedzą co i jak np wersia CD
a ma nie malowane lusterka niby nic ale już oznaka ze kombinowane...

no wyposażenie a wersja to też temat rzeka i wiedza potrzebna przy zakupie auta, bo tak to mogą kit wciskać aż miło ;)
pzdr. Cosma
Sprzedam moją Vectrę: http://forum.omegakl...p=231458#231458
kupię: Kawe Eliminator 250/ Suzi Marauder 250/ Suzi GS 500 z owiewkami

#26 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 29 sierpnia 2006 - 01:52

Bardzo dobry temat...
A jak to było ze swiatłami, czy w sedanach jest róznica ze względu na tylne lampy matowe i nie matowe. Matowe widzialem w omeie z 99r a niematowe z 95? Czy to jest siakis tunik?

#27 OFFLINE   Vilip

Vilip
  • 73 postów
  • Dołączył: 15-05-2006
  • Skąd: Hansestadt Danzig

Napisany 29 sierpnia 2006 - 15:19

do `96 roku nie był dostępny klimatronic, MID się zmienil, dodano funkcję telefonu komórkowego, pozamieniano miejscami wyśw. daty/radio i kompa, zmieniono urządzenia na jednowtyczkowe, po `96 występował fabryczny alarm a sam immo zmieniono z podczerwieni na radio, zmienilo sie skalowanie na zegarach (chyba ktos juz o tym wspominal), zmieniono zaslepki klamek wewn. ktore się wycieraly. W 98 zakonczono montowanie silnika 2.0i. W sumie jest tego sporo, szczególnie pomiędzy rokiem 96-98 (II modernizacja).

#28 OFFLINE   Vilip

Vilip
  • 73 postów
  • Dołączył: 15-05-2006
  • Skąd: Hansestadt Danzig

Napisany 29 sierpnia 2006 - 15:21

do `96 roku nie był dostępny klimatronic, MID się zmienil, dodano funkcję telefonu komórkowego, pozamieniano miejscami wyśw. daty/radio i kompa, zmieniono urządzenia na jednowtyczkowe, po `96 występował fabryczny alarm a sam immo zmieniono z podczerwieni na radio, zmienilo sie skalowanie na zegarach (chyba ktos juz o tym wspominal), zdaje się że kontrolna swiatla przeciwmgielnego powedrowala z wlacznika na zegary, zmieniono zaslepki klamek wewn. ktore się wycieraly. W 98 zakonczono montowanie silnika 2.0i. W sumie jest tego sporo, szczególnie pomiędzy rokiem 96-98 (II modernizacja).

#29 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2006 - 16:00

MID się zmienil,


nie zmienił się, dopiero w roku modelowym 98, czyli pod koniec 97 się zmienił, pisałem o tym.

dodano funkcję telefonu komórkowego


chodzi o telefon w samochodzie? był od 94 roku, taką kupił szfagier mojego złomiarza....

po `96 występował fabryczny alarm


przed 96 też był alarm fabryczny,

zmienilo sie skalowanie na zegarach (chyba ktos juz o tym wspominal)


nie zmieniło się, co się zmieniło to się zmieniło..

zmieniono zaslepki klamek wewn.


to dobra uwaga, zaślepki klamek do 97 nie mają faktury, te po maja fakturę jak całe boczki,

W 98 zakonczono montowanie silnika 2.0i


nie prawda, montowali go nawet w omegach C do końca 2000 roku... a to ździwko co nie??

powołuj się na sprawdzone źródła, nic z kosmosu..

#30 OFFLINE   Vilip

Vilip
  • 73 postów
  • Dołączył: 15-05-2006
  • Skąd: Hansestadt Danzig

Napisany 29 sierpnia 2006 - 19:17

MID się zmienil,


nie zmienił się, dopiero w roku modelowym 98, czyli pod koniec 97 się zmienił, pisałem o tym.

dodano funkcję telefonu komórkowego


chodzi o telefon w samochodzie? był od 94 roku, taką kupił szfagier mojego złomiarza....

po `96 występował fabryczny alarm


przed 96 też był alarm fabryczny,

zmienilo sie skalowanie na zegarach (chyba ktos juz o tym wspominal)


nie zmieniło się, co się zmieniło to się zmieniło..

zmieniono zaslepki klamek wewn.


to dobra uwaga, zaślepki klamek do 97 nie mają faktury, te po maja fakturę jak całe boczki,

W 98 zakonczono montowanie silnika 2.0i


nie prawda, montowali go nawet w omegach C do końca 2000 roku... a to ździwko co nie??

powołuj się na sprawdzone źródła, nic z kosmosu..


- MID się zmienił już na rok modelowy `96 na 100% temat przerabiałem dogłębnie (jak się uperasz popytaj kolesia z allegro co je naprawia - nick Zwiefka) z resztą mam foty obu, samego display`a i wtyczek, które też są różne.
jeśli chodzi o telefon w aucie to miałem na myśli jego zintegrowanie właśnie z MID-em (do `96 tego nie było!!)

- skalowanie zegarów również się zmieniło na 100%, mam w domu jednen komplet zegarów z rocznika `94 na części, a w aucie `96 i są one różne :!: oba od wersji benzynowej (jakby co służe fotkami porównawczymi :razz: )

- jeśli chodzi o silniki drogi Panie to napisałem 2.0i czyli x20se a nie x20xev :twisted:

reasumując: wykazujesz się głęboką nieznajomością tematu, przy czym łatwo przychodzi Tobie kontestować wypowiedzi innych (nie pierwszy raz z resztą - przynajmniej w stos. do mojej osoby :!: ), ale cóż ludzie są różni :roll:
Co do źródeł moich informacji, to tak jak pisałem (nie jestem kosmonautą :lol: ), mam dowody w postaci fotek porównawczych oraz dokumentacji z danymi pojazdów GM i jeżeli piszę o czymś to zazwyczaj jestem tego pewien :!: :!: :!:


no offence

#31 OFFLINE   Omega16v

Omega16v
  • 519 postów
  • Dołączył: 06-07-2006
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2006 - 21:06

@Vilip

Kurcze ciekawi mnie ten wygląd wyświetlacza bo o kostkach i kabelkach to nie bardzo wiem.

Ale wydaje mi się że wyświetlacze zmieniły sie gdzieś koło 98 roku (dla mnie na gorsze)

Te stare mają od góry komunikaty radia i data w środku komunikaty kompa na dole zegarek

Te nowe od góry komunikaty kompa w środku komunikaty radia i daty na dole zegarek

Jeżeli o te zmiany chodzi


A jeżeli chodzi o skalowanie zegarów to tak te z 94 różniły się od tych nowszych (ja już 95 je mam)
kreseczkami na 105 115 itd

 


#32 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2006 - 21:09

owy `96 na 100% temat przerabiałem dogłębnie (jak się uperasz popytaj kolesia z allegro co je naprawia - nick Zwiefka) z resztą mam foty obu, samego display`a i wtyczek, które też są różne.
jeśli chodzi o telefon w aucie to miałem na myśli jego zintegrowanie właśnie z MID-em (do `96 tego nie było!!)


roczniki CI się pomyliły, MID się nie zmienił w 96 roku, zapraszam w takim razie was obu do lektury TIS, bo ciężko mi tutaj zamieścić jakieś linki.... tam jest wszystko dokłądnie napisane, a myśle że informacja serwisowa jest wiarygodna.. czy ma po prostu na chama tu przerzucać i udowadniać? nie musisz dogłebnie nic stwierdzać.... akurat w swoim aucie ciągnąłem instalacje do MIDa sam i wiem o co tam chodzi, a ci co naprawiają padnięte pixele niech się nie interesują tym w którym roku była zmiana, bo podają fałszywe informacje, niech robią to co im wychodzi najlepiej..

- jeśli chodzi o silniki drogi Panie to napisałem 2.0i czyli x20se


wiem lepiej od CIebie co piszesz, ja mówiłem o silniku X20SE - był montowany do końca 2000 roku

wykazujesz się głęboką nieznajomością tematu, przy czym łatwo przychodzi Tobie kontestować wypowiedzi innych (nie pierwszy raz z resztą - przynajmniej w stos. do mojej osoby :!: ),


otwórz sobie TIS, dane techniczne pojazdów, następnie rocznik modelowy 98, i wejdź w temat TID/MID i wtedy zobaczysz na własne oczy od kiedy była zmiana MIDa,

Jeszcze prościej, proponuje sprawdzić po rpostu w informacji serwisowej dla 96, 97, 98, w wyposażeniu elektronicznym nadwozia w zakładce MID, kolejny raz zobaczysz w którym roku pojawił się MID z RDS i przestaniesz pieprz... farmozony typu "głęboka nieznajomość tematu"

ale cóż ludzie są różni :roll: :mrgreen: :mrgreen:

#33 OFFLINE   Vilip

Vilip
  • 73 postów
  • Dołączył: 15-05-2006
  • Skąd: Hansestadt Danzig

Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:12

owy `96 na 100% temat przerabiałem dogłębnie (jak się uperasz popytaj kolesia z allegro co je naprawia - nick Zwiefka) z resztą mam foty obu, samego display`a i wtyczek, które też są różne.
jeśli chodzi o telefon w aucie to miałem na myśli jego zintegrowanie właśnie z MID-em (do `96 tego nie było!!)


roczniki CI się pomyliły, MID się nie zmienił w 96 roku, zapraszam w takim razie was obu do lektury TIS, bo ciężko mi tutaj zamieścić jakieś linki.... tam jest wszystko dokłądnie napisane, a myśle że informacja serwisowa jest wiarygodna.. czy ma po prostu na chama tu przerzucać i udowadniać? nie musisz dogłebnie nic stwierdzać.... akurat w swoim aucie ciągnąłem instalacje do MIDa sam i wiem o co tam chodzi, a ci co naprawiają padnięte pixele niech się nie interesują tym w którym roku była zmiana, bo podają fałszywe informacje, niech robią to co im wychodzi najlepiej..

- jeśli chodzi o silniki drogi Panie to napisałem 2.0i czyli x20se


wiem lepiej od CIebie co piszesz, ja mówiłem o silniku X20SE - był montowany do końca 2000 roku

wykazujesz się głęboką nieznajomością tematu, przy czym łatwo przychodzi Tobie kontestować wypowiedzi innych (nie pierwszy raz z resztą - przynajmniej w stos. do mojej osoby :!: ),


otwórz sobie TIS, dane techniczne pojazdów, następnie rocznik modelowy 98, i wejdź w temat TID/MID i wtedy zobaczysz na własne oczy od kiedy była zmiana MIDa,

Jeszcze prościej, proponuje sprawdzić po rpostu w informacji serwisowej dla 96, 97, 98, w wyposażeniu elektronicznym nadwozia w zakładce MID, kolejny raz zobaczysz w którym roku pojawił się MID z RDS i przestaniesz pieprz... farmozony typu "głęboka nieznajomość tematu"

ale cóż ludzie są różni :roll: :mrgreen: :mrgreen:


nie chce mi sie przerzucac z Tobą argumentami typu "zobacz sobie TIS" (którego z resztą trzeba umieć czytć), bo to dla mnie dziecinada i strata czasu :grin:


ale do rzeczy: dalej obstaje przy swoim i wiem że mam rację, wraz z wprowadzeniem modernizacji na rok `96 (zmiana kierownicy etc) wprowadzono MID`a z zamienionymi komunikatami (komp i góry, radio po środku) oraz nieznacznie zmieniono czcionkę zegarka. Względem starego były też bodaj 3 funkcje (m.in ilość przejechanych km). Zbiegło się to z wprowadzeniem na rynek VB, która miała od samego początku już ten nowy MID. Jeśli chodzi o RDS to był już w starym midzie (komp. po środku, data + radio u góry), nie obsługiwał natomiast tel. komórkowego i występował tylko w OB `94-`95.
Ponieważ wersji MIDów była conajmniej kilka, producenci też byli różni, toteż TIS podaje ich zmiany, nie twierdze że w `98 była jakaś modernizaja, w każdym razie to o czym pisze tutaj wprowadzono w roku modelowym `96, takie są fakty, czy nazwiesz to piep... czy nie :lol:

#34 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:25

nie chce mi sie przerzucac z Tobą argumentami typu "zobacz sobie TIS" (którego z resztą trzeba umieć czytć), bo to dla mnie dziecinada i strata czasu :grin:


Jeżeli uważasz, że sprawdzanie kompetentnych danych oraz źródeł to dziecinada.... :???: aha... przeciez ty nie umiesz czytać... zapomniałem... :mrgreen:

wprowadzono MID`a z zamienionymi komunikatami (komp i góry, radio po środku)



zrozum że nie masz racji, bo ta zmiana była w roczniku modelowym 98, jeszcze raz odsyłam CIę do konkretnych dancyh

eśli chodzi o RDS to był już w starym midzie


nie dość że nie masz racji i nie potrafisz czytać, to mało tego, nie rozumiesz co czytasz nawet jak Ci się poniekąd udaje..... ja nie powiedziałem że stary MID nie ma RDSu, ale nie ma ustawiania czasu poprzez RDS - rozumiesz już? to była kolejna rzecz charakteryztyczna dla jak to mówisz "MIDA nowego typu"

tel. komórkowego i występował tylko w OB `94-`95.


nie bede się o to kłócił, ale biorąc pod uwagę Twój całokształt, wraz z szydzeniem sobie z TISa, to zaczynam w to nie wierzyć.... a zapewnien typu "usta handlarza na giełdzie bądź w komisie" tu nie potrzebujemy.... chcemy.. faktów :mrgreen:

onieważ wersji MIDów była conajmniej kilka, producenci też byli różni, toteż TIS podaje ich zmiany, nie twierdze że w `98 była jakaś modernizaja, w każdym razie to o czym pisze tutaj wprowadzono w roku modelowym `96, takie są fakty, czy nazwiesz to piep... czy nie :lol:


Midów było tylko 2 rodzaje, do 98 i po 98, cozywisćie pomijając te które wychodziły w "C"

PS
a niestety fakty takie nie są, odezwij się do GAWORa niech Ci powie z któego roku omege z silnikiem X20SE znalazłem... skończą się twoje wydumane fakty

#35 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:28

wprowadzono MID`a z zamienionymi komunikatami (komp i góry, radio po środku)

powiem tyle,mam 97 i mam stary typ mida RDS na górze komunikaty kompa w środku zegar na dole,ilości przejechanych km nie wyświetla

#36 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:29

powiem tyle,mam 97 i mam stary typ mida RDS na górze komunikaty kompa w środku zegar na dole,ilości przejechanych km nie wyświetla


i takie są fakty!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#37 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2006 - 10:35

Bc30se ma zawsze racje :twisted: i nie ma h*ja we wsi :) :mrgreen:

Pozdrawiam was ciule a w szczegolnosci "znawce" :idea:

#38 OFFLINE   Krzycho

Krzycho
  • 114 postów
  • Dołączył: 16-08-2006

Napisany 30 sierpnia 2006 - 11:07

....Pozdrawiam was ciule .... :idea:



tylko nasz obecny papierz może tego zwrotu używać :mrgreen:

#39 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2006 - 12:12

Hrabia, sądząc po Twoim podpisie, to zależy Ci na czystości języka polskiego, a używasz wulgaryzmów. Prosiłbym Cię o więcej konsekwencji w swoim postępowaniu.


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#40 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 30 sierpnia 2006 - 12:42

właśnie,Piterek mnie uprzedził bo z całym szacunkiem nie wiem jak jest w innych częściach kraju ale w moich rejonach (śląsk) ci.ul znaczy tyle co ch...,sk.. albo podobnie :wink: