zmiany pomiedzy 95 a 98
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 10:51
#3 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 11:56
w silnikach nic
akurat nic, dodatkowe pompy oleju od 97 bodajże.... od cholery się zmieniło że nawet nie jesteś w stanie tego wiedzieć.. .a co mówić o pamiętaniu....
propounuje wgrać tis i przeglądać zmiany w rocznikach modelowych powolutku...
#4 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 13:56
w silnikach nic. Natomiast w wewnatrz- inna kieronica, zagłowki, materiały wykoczenia tapicerki, swiatla soczewki we wszykich...reszty nie pamietam. Aha chyba jeszcze tylne lampy w sedanach były matowione- taka prawidlowosc zauwazylem
w silnikach 2.0 16V X20XEV zaszły małe choć duże zmiany. np. doszły wałki równoważące, fachowo nazywa się to jednostka równoważenia drgań czy coś.
Mam taki motor, i faktycznie jest znacznie cichszy od poprzedniego (miałem 94) Praktycznie od 90km/h nie słyszę silnika (oczywiście przy wyłączonym radiu!!)
Taki stan utrzymuje się do 200km/h. (słychać tylko pęd powietrza)
Ogólnie motor chodzi równiej, niedrga pomimo małych obrotów(ok 650/min) jakie serwuje mu nowy komp Simtec 56.5 (który też jest nowy od 98) (mam porównanie do 3 omeg z tymi silnikami).
Poza tym zmienił się np. system obwodów hamulców. Od 98 są też dwa układy,ale teraz działają po przekatnej (poprzednio na daną oś).
Serwotronic jest dostępny we wszystkich modelach
Tarcze hamulcowe zwiększyły się (od IX 97) do 296mm (przód)
#5 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 14:40
#6 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 15:05
#7 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 15:48
#8 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 15:59
#9 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 17:01
a to coś, co mi się wstęnie wydawało pompą w silniku przy rozbiórce nowszej 2.0, myślałem że to do cholery pompa, a to jest wałek wyrównoważający... więc pomp olejowych nie było.. mój błąd..
z tym ze nie chodzilo mi o kwestie czysto techniczne ale raczej o zmieny wizualny wew/zew
P.s czy w omach jest informacja o niezapietych pasach ? bo kontrolke na desce zauwazylem ale sie nie swieci
#10 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 17:34
#11 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 17:41
#12 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 19:20
w starszych omegach to taka brzydka czarna nalepka, w nowszych juz "wystajace" pewnie z plastiku pomalowanego na srebrno
#13 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 19:35
oo z zewnetznych zmian to na przyklad wlasnie ten znaczek na tylnej klapie bagaznika w sedanie
w starszych omegach to taka brzydka czarna nalepka, w nowszych juz "wystajace" pewnie z plastiku pomalowanego na srebrno
to samo dotyczy kombi
#14 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 21:13
#15 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2006 - 21:24
TO by się dało poznać po tym czy ma zamek u pasażera.... w 96 już go nie było
aaaa to jest na pewno zmieniona macha :mrgreen: , bo kierownica jest z przed roku modelowego 96....
dobrze że ja mam 96... inny samochód...
#16 OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2006 - 17:41
Jeżeli ktoś kupuje omege z przed listopada 95 roku musi właśnie zwracać na to uwagę maska jest podstawą.
Ja mam koniec listopada 95 rok już mam klimatronik kierownice ze świecącym znaczkiem (xenony ale założone przez Niemca ale były już soczewki)maska wygięta , zamek tylko od kierowcy
#17 OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2006 - 20:38
#18 OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2006 - 21:02
#19 OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2006 - 22:15
Jestem na etapie montowania w swojej omie lampki wewnętrznej od C bo... ładniejsza. Lampka - akura ta moja ma o jeden tylko kabelek wiecej od tej z B. POdłączyłem ją organoleptycznie i działa, ale ten jeden kabelek mnie męczył - jak i wtyczka która jest przygotowana na 9 aż kabelków - powtarzam 9 bo w zwykłej lamce są tylko 4.
I teraz po kolei:
B
brązowy - masa
czarno szary - centralka zamków
czerwony - wyciągany przycisk w sterowaniu od świateł
czarny - plus po masie
C - tą którą mam ja
kopia z B +
czerwono żółty - oddzielna do tego lampka?? co to jest, według TIS - CHILD SAFETY SEAT TRANSPONDERS??? o co chodzi??? mało tego to coś jeszcze łączy się z komputerkiem airbagów, czyżby boczne nie wybuchały jeżeli wpięty jest FABRYCZNY oplowski fotelik dla dziecka????
dalej, jest jeszcze 4 kable,
3 idą wedlug schematu do centralki alarmu - dodatkowy czujnik ruchu oprócz tych na słupchach
1 - mikrofon który jest wpięty do, telefonu oraz systemu TELEMATICS...
i teraz zrozumcie mnie, jak ktoś daje temat - różnice C i B.. odpowiedzi standard - lifting... d*pa nie lifting to są całkiem inne auta
nanosi się to też na różnice w rocznikach 95-98 - czego moze być nawet dowodem instalacja na przed-wstępnych bezpiecznikach które leżą na akumulatorach.
Zmian jest tak wiele, że nie sposób je wyszczególnić, a te o których wiemy z życia są po prostu najmniej ważne, jak się zwykło mówić "DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓŁACH"
kierownice ze świecącym znaczkiem
przeróba - nigdy nie bylo takich kierownic, najprawdopodobniej nie masz poduszki powietrznej, jeśli lampka w liczniku od airbagu dizała poprawnie to znaczy że ktoś zastąpił poduszke opornikiem, chyba że tak jak napisał hrabia masz na myśli ten inny znaczek chromowaną nalepke na ładniejszej poduszce....
#20 OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2006 - 09:00
Wiec kontunujmy go bo to jest dobre jak chce si enp kupic auto...