Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana tulei belki tylnej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
102 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Snapo

Snapo
  • 58 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Głowno/k.ŁDZ

Napisany 13 sierpień 2012 - 09:01

Czy ktoś jeszcze może coś powiedzieć na ten temat?

#42 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpień 2012 - 20:58

Kupujesz do Omegi B i z głowy.

#43 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpień 2012 - 21:53

Czy ktoś jeszcze może coś powiedzieć na ten temat?


Tu widac roznice (po lewej B a po prawej A)
Zdjecie zaczerpniete z OOF
Dodany obrazek

#44 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopad 2012 - 22:32

Tu widac roznice (po lewej B a po prawej A)
Zdjecie zaczerpniete z OOF
Dodany obrazek

No to mają jakieś złe zdjęcie chyba.
W sobotę wyjmowałem u siebie stare (jeszcze oryginały) i jedyną różnicą było to, ze oryginały nie były do końca pełne(jak na foto post #37), a od OA miałem pełne. Co do wymiarów wszystko jest to samo. Nawet znaki jak ustawić. Wszystko pasuje. Założyłem od OA i obserwuję co się będzie działo. Puki co zrobione jakieś 300 km po różnych nawierzchniach i żadnych negatywnych, ubocznych skutków nie zaobserwowałem.
Wcześniej jak oglądałem w sklepie na opakowaniu, nawet było zaznaczone Omega A 87-93 i Omega B 94-2003 wszystkie wersje silnikowe i nadwozia.

#45 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1891 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 luty 2013 - 12:44

te tuleje od A i od B miałeś oryginalne ?

#46 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 07 luty 2013 - 19:09

przed chwilą wymieniłem u siebie prosiaki i zajęło mi to dosłownie godzinke. robiłe m z podnośnika . wyszły lekko breszką w wcisnęłem rękami lekko nasmarowane silikonem. efekt to sztywniejsze auto , nie myszkuje tył i precyzyjniejszy układ kierowniczy

#47 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 luty 2013 - 20:27

te tuleje od A i od B miałeś oryginalne ?

W B miałem oryginały. Nie wiem czy jeszcze fabryka, czy już ktoś zmieniał. Ale raczej fabryka. Te od A były w zamienniku. Na opakowaniu oznaczone tylko Omega A. Niestety nie pamiętam jaki producent. Ale na pewno nic typu Febi czy Lemforder. Jakiś wynalazek na pewno. Było na stanie garażu to włożyłem. Jak na razie jakiś 2000 km po Łódzkich dziurach i daje radę.
W sobotę będę dłubał pod autem, to zajrzę obadać jak się trzymają.

#48 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 luty 2013 - 20:30

To ja mam takie pytanie w kwestii formalnej:

Jak będę zmieniał za 15lat te tuleje bo niedawno wsadziłem Lemfordera, to kupić od OA bo pasują i są pełne?

#49 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 07 luty 2013 - 22:31

słuchaj ja zamówiłem w IC tuleje a OA i OB i jest między nimi różnica w średnicach zew. OA ma 96-97mm a OB ma 100-101mm także wątpie zeby od OA pasiły do OB...

#50 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 styczeń 2014 - 09:04

Jest różnica. W tulejach od A ten kołnierz, na którym opiera się belka jest o 8mm niżej względem tego matelowego trzpienia zatopionego osiowo, przez który idzie długa śruba (zdjęcia). Reszta jest faktycznie identyko. Mam obie te tuleje Lemfordera i będę dostosowywał te od A aby były faktycznie identyczne jak te od B. Jestem w trakcie przygotowywania porady.

#51 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 styczeń 2014 - 14:18

Jest różnica. W tulejach od A ten kołnierz, na którym opiera się belka jest o 8mm niżej względem tego matelowego trzpienia zatopionego osiowo, przez który idzie długa śruba (zdjęcia). Reszta jest faktycznie identyko. Mam obie te tuleje Lemfordera i będę dostosowywał te od A aby były faktycznie identyczne jak te od B. Jestem w trakcie przygotowywania porady.



A po co kombinować jak już jest w ofercie poliuretan. Ja bym się nie czaił, po co przerabiać i kombinować jak masz na tacy podane.

http://poliuretany.o...94-03-2szt.html

#52 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 styczeń 2014 - 14:56

A po co kombinować jak już jest w ofercie poliuretan. Ja bym się nie czaił, po co przerabiać i kombinować jak masz na tacy podane.

http://poliuretany.o...94-03-2szt.html


A jak te tuleje wyglądają? Czy one jakoś się uginają jak guma czy są sztywne jak plastik?

#53 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 styczeń 2014 - 15:09

A jak te tuleje wyglądają? Czy one jakoś się uginają jak guma czy są sztywne jak plastik?


To ze strony producenta http://poliuretany.olkusz.pl/

Optymalnie dobrane składy naszych PEZ /Poliuretanowych Elementów Zawieszeń/ w tej wersji cechuje znakomita "pamięć kształtu"- sprężystość, dynamika pracy, doskonale tłumią drgania i hałas zawieszenia, nie "starzeją się"- nie parcieją jak guma, która traci/ i tak już słabe /swoje właściwości po krótkim okresie użytkowania w ciężkich warunkach eksploatacyjnych.Są odporne na oleje , 10% roztwory kwasów, niepalne, antystatyczne, samosmarowne, niebrudzące.Mogą pracować w środowiskach o ph 4-12. Wersja Qdure-flex nie odnosi się do konkretnej jednostkowej twardości i po konsultacjach ze specjalistycznymi warsztatami jest przez nas stosowana w całej gamie produktów odnoszącej się do poduszek/tulei zawieszeń samochodowych w twardości ShA 55-95.

#54 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 styczeń 2014 - 15:14

Czyli one pracują jak guma i się uginają czy są bardziej jak łożysko ślizgowe i pozwalają tylko się kręcić w okół osi?

#55 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 styczeń 2014 - 15:21

Czyli one pracują jak guma i się uginają czy są bardziej jak łożysko ślizgowe i pozwalają tylko się kręcić w okół osi?


Mam takie w ręku i są jak dobrej jakości guma :)

#56 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 styczeń 2014 - 07:16

A po co kombinować jak już jest w ofercie poliuretan. Ja bym się nie czaił, po co przerabiać i kombinować jak masz na tacy podane.

http://poliuretany.o...94-03-2szt.html


Można się bawić w poliuretany, to prawda, ale z tego co widzę są 2 razy droższe od Lemforder'ów do OA. A i tak te pełne od OA dożyją końca tegoż auta więc moim zdaniem nie ma co wydawać kasy na coś z czego się nie skorzysta. A modzik przystosowujący je do OB jest banalnie prosty.

#57 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 styczeń 2014 - 17:43

modzik przystosowujący je do OB jest banalnie prosty.


No to dawaj Irzyk do porad, może ktoś skorzysta :)

#58 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 luty 2014 - 13:45

No to dawaj Irzyk do porad, może ktoś skorzysta :)


Bardzo proszę, jest gotowa :)

http://forum.omegakl...ead.php?t=94404

#59 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 21 maj 2014 - 21:32

czy ktoś miał przypadek że prosiak nie chciał za cholerę wyjść z gniazda ? Dzisiaj zabrałem się za wymianę tulei belki tylnej (prosiaków ) i wszystko szło pięknie ,robota banalna na 15 minut chyba na stronę ,ale wystąpił mały problem.
Część gumowa z tulei metalowo gumowej wyskoczyła ,bo jej wiek ( oryginał mający tyle lat co auto ) sprawił że była kompletnie rozwalona, a jej metalowy oplot siedzi dalej w gnieździe i ani myśli wyjść . Nie poradził sobie z tym nawet ściągacz .
Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym względzie? Bo auto jutro idzie do mechanika ,bo i tak musze to wymienić ,bo na ta chwilę wsadziłem resztke tulei na miejsce (druciarstwo na maksa :-) ) żeby powoli móc się przemieszczać . Więc z roboty na pól godziny powstało zmarnowane popołudnie w kanale a koniec końców auto i tak pójdzie do mechanika.

#60 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 maj 2014 - 06:58

czy ktoś miał przypadek że prosiak nie chciał za cholerę wyjść z gniazda ? Dzisiaj zabrałem się za wymianę tulei belki tylnej (prosiakĂłw ) i wszystko szło pięknie ,robota banalna na 15 minut chyba na stronę ,ale wystąpił mały problem.
Część gumowa z tulei metalowo gumowej wyskoczyła ,bo jej wiek ( oryginał mający tyle lat co auto ) sprawił że była kompletnie rozwalona, a jej metalowy oplot siedzi dalej w gnieździe i ani myśli wyjść . Nie poradził sobie z tym nawet ściągacz .
Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym względzie? Bo auto jutro idzie do mechanika ,bo i tak musze to wymienić ,bo na ta chwilę wsadziłem resztke tulei na miejsce (druciarstwo na maksa :-) ) żeby powoli mĂłc się przemieszczać . Więc z roboty na pĂłl godziny powstało zmarnowane popołudnie w kanale a koniec końcĂłw auto i tak pĂłjdzie do mechanika.


Chyba każdy kto to samodzielnie robil napotkał taki problem, złotego środka nie ma, jedni grzali, inni palili, ja użyłem przecinaka, młotka i nap... uderzalem ile wlezie aż puscilo