Turbo Opel Omega C 2.2 DTI 120 KM 2002r.
#41 OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2012 - 20:53
#42 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 05:42
#43 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 08:06
możliwe że cięgno pomiędzy gruszką a ramieniem kierowajki jest za mocno napięteto co mogę zrobić żeby zmniejszyć fabryczne ustawienia turbosprężarki ? jesli okaze sie ze to jej wina ?
#44 OFFLINE
#45 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 13:49
gruszka by sie sypła tak ze po niej nie widac ?
Możliwe, ale najpierw proponuję wymienić przepływomierz na sprawny. Przez jego wskazania ECU "inaczej" steruje selenoidami turbiny i zaworu EGR.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#46 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 13:57
#47 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:15
oraz EGR.
Stopień otwarcia zaworu EGR, dla ECU ma duże znaczenie w kwestii ustawienia łopatek turbiny.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#48 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:16
Bo ja wiem że takiej zależności nie ma.
#49 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:25
A pokażesz mi mapę z dowolnego ECU podobnej generacji która taką zależność wyraża
No cóż, mapy Ci nie pokażę (nie mam takich zdolności kartograficznych:p)
Bo ja wiem że takiej zależności nie ma.
Zależność jest np:
- w przypadku usterki selenoidu EGR, ECU wyłącza selenoid sterowania geometrią łopatek turbiny.
- w przypadku dużych różnic w otwarciu zaworu EGR (żądane/rzeczywiste), ECU również wyłącza selenoid sterowania geometrią łopatek turbiny.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#50 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:29
Mówisz tylko i wyłącznie o trybie awaryjnym. Zmiana kilku bitów i ta zależność w trybie awaryjnym znika.(...) Zależność jest np:
- w przypadku usterki selenoidu EGR, ECU wyłącza selenoid sterowania geometrią łopatek turbiny.
- w przypadku dużych różnic w otwarciu zaworu EGR (żądane/rzeczywiste), ECU również wyłącza selenoid sterowania geometrią łopatek turbiny.
Przy normalnej pracy silnika, również po właściwym wyłączeniu EGRu w sofcie żadnych zależności nie ma.
Ciśnienie doładowania jest sterowane w zależności od kilku czynników
- obrotów silnika
- dawki paliwa (zależnie od konkretnego sterownika wymaganej przez kierowce - czyli z pedału gazu albo rzeczywistej i tu może być delikatny wpływ przepływomierza, jednak nie jest on bezpośredni/liniowy)
- ciśnienia atmosferycznego (zabezpieczenie turbosprężarki)
- maksymalnego ciśnienia doładowania ustawionego w programie
Poza tym, po wyłączeniu EGRu, można praktycznie zrezygnować z przepływomierza jako elementu mającego jakikolwiek wpływ na dawkę paliwa, a co za tym idzie wyeliminować jakikolwiek jego wpływ na ciśnienie doładowania.
#51 OFFLINE
#52 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2015 - 22:11
#53 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 00:39
#54 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 07:54
#55 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 10:14
Skoro jeździłeś autami a suszarką pod maską to nie powinno Cię to dziwić.
#56 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 12:31
#57 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 14:03
charakterystyczne jest to, że jak jest przed samymi tymi obrotami, jest taka chwila zastoju i nagle ogromny kop
Sprawdź, czy geometria turbiny pracuje.
Pisz po Polsku, ze znakami przestankowymi. Trudno czytać taki "bełkot".
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#58 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 17:37
Wiem że tu chodzi o coś z podćisnieniami
Robione już miałem:
1.przepływka bosch nowa wymieniona rok temu
2.czujnik ćisnienia turbiny czyszczony
3.Nagar na kolektorze czyszczony rok temu
4.EGR czyszczony
Nie mam pomysłu co może być przyczyną?pomocy
#59 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 18:40
zapewne gdzieś ucieka podciśnienie
#60 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 20:59
turbina wstaje od jakiś 1500obr
Potwierdzam, w naszym silniku turbo czuć już od 1500obr.
Proponuje sprawdzić wszystkie podciśnienia i\lub podmienić elektrozaworki te przy chłodnicy, są tam dwa, jeden od turbo a drugi od klap kolektora, zamień je miejscami i zobaczysz czy będzie różnica (ps. te zaworki mają podobne właściwości i są zamienne ).
Jeżeli nie będzie różnicy to do sprawdzenia podciśnienia, może już pompa vac niedomaga.