Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Turbo Opel Omega C 2.2 DTI 120 KM 2002r.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 kwietnia 2012 - 20:53

Doładowanie masz za duże zdecydowanie. Kierownice VNT muszą być ostro zamknięte żeby bez obciążenia na wolnych tyle wypompować. Szkoda turbosprężarki moim zdaniem.

#42 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 kwietnia 2012 - 05:42

to co mogę zrobić żeby zmniejszyć fabryczne ustawienia turbosprężarki ? jesli okaze sie ze to jej wina ?

#43 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwietnia 2012 - 08:06

to co mogę zrobić żeby zmniejszyć fabryczne ustawienia turbosprężarki ? jesli okaze sie ze to jej wina ?

możliwe że cięgno pomiędzy gruszką a ramieniem kierowajki jest za mocno napięte

#44 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 kwietnia 2012 - 13:13

gruszka by sie sypła tak ze po niej nie widac ?

#45 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 kwietnia 2012 - 13:49

gruszka by sie sypła tak ze po niej nie widac ?


Możliwe, ale najpierw proponuję wymienić przepływomierz na sprawny. Przez jego wskazania ECU "inaczej" steruje selenoidami turbiny i zaworu EGR.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#46 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 13:57

Z pewnością nie stawia wymogu ciśnienia doładowania z powodu jakiegokolwiek odczytu przepływomierza. Jedyne na co bezpośredni wpływ ma odczyt przepływomierza, to dawka paliwa oraz EGR.

#47 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:15

oraz EGR.


Stopień otwarcia zaworu EGR, dla ECU ma duże znaczenie w kwestii ustawienia łopatek turbiny.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#48 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:16

A pokażesz mi mapę z dowolnego ECU podobnej generacji która taką zależność wyraża??

Bo ja wiem że takiej zależności nie ma.

#49 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:25

A pokażesz mi mapę z dowolnego ECU podobnej generacji która taką zależność wyraża


No cóż, mapy Ci nie pokażę (nie mam takich zdolności kartograficznych:p)

Bo ja wiem że takiej zależności nie ma.


Zależność jest np:
- w przypadku usterki selenoidu EGR, ECU wyłącza selenoid sterowania geometrią łopatek turbiny.
- w przypadku dużych różnic w otwarciu zaworu EGR (żądane/rzeczywiste), ECU również wyłącza selenoid sterowania geometrią łopatek turbiny.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#50 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 14:29

(...) Zależność jest np:
- w przypadku usterki selenoidu EGR, ECU wyłącza selenoid sterowania geometrią łopatek turbiny.
- w przypadku dużych różnic w otwarciu zaworu EGR (żądane/rzeczywiste), ECU również wyłącza selenoid sterowania geometrią łopatek turbiny.

Mówisz tylko i wyłącznie o trybie awaryjnym. Zmiana kilku bitów i ta zależność w trybie awaryjnym znika.

Przy normalnej pracy silnika, również po właściwym wyłączeniu EGRu w sofcie żadnych zależności nie ma.
Ciśnienie doładowania jest sterowane w zależności od kilku czynników
- obrotów silnika
- dawki paliwa (zależnie od konkretnego sterownika wymaganej przez kierowce - czyli z pedału gazu albo rzeczywistej i tu może być delikatny wpływ przepływomierza, jednak nie jest on bezpośredni/liniowy)
- ciśnienia atmosferycznego (zabezpieczenie turbosprężarki)
- maksymalnego ciśnienia doładowania ustawionego w programie

Poza tym, po wyłączeniu EGRu, można praktycznie zrezygnować z przepływomierza jako elementu mającego jakikolwiek wpływ na dawkę paliwa, a co za tym idzie wyeliminować jakikolwiek jego wpływ na ciśnienie doładowania.

#51 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 kwietnia 2012 - 20:49

czyli szukam przepływki i obserwuję dalej co będzie

#52 OFFLINE   lippen20

lippen20
  • 49 postów
  • Dołączył: 16-01-2014
  • Skąd: Piotrków Trybunalski
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 lutego 2015 - 22:11

WITAJCIE!! jestem tutaj nowy tak więc sorka za wszelkie błedy.mam omege 2.2 DTI w której wszystko działa jak nalezy poza jednym mankamentem mianowice moja turbina jest slyszalna i w kreca sie na obroty tylko zastanawia mnie dlaczego ona prawdziwe kopyto dostaje powyzej 2500 obr ,jest to dosyc wkurzajacy problem bo to stanowczo za wysoko.pomocy co to moze byc ?pozdrawiam

#53 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 lutego 2015 - 00:39

to Twoje pierwsze auto z turbiną? Poniżej 2000 nie masz na co liczyć, żeby turbo dawało kopa :)

#54 OFFLINE   lippen20

lippen20
  • 49 postów
  • Dołączył: 16-01-2014
  • Skąd: Piotrków Trybunalski
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 lutego 2015 - 07:54

miałem juz diesle z turbiną ,tylko chodzi mi o to ze turbo powinno startowac od około 2 tys a ona stratuje powyzej 2500 i charakterystyczne jest to ze jak jest przed samymi tymi obrotami jest takia chwila zastoju i nagle ogromny kop .nie jest to takie dynamiczne kwkrecanie sie turbiny jak powinno byc

#55 OFFLINE   bimber

bimber

    Slow & Low

  • 164 postów
  • Dołączył: 26-05-2013
  • Skąd: Chorzów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2015 - 10:14

Przecież to jest właśnie TURBO DZIURA :)
Skoro jeździłeś autami a suszarką pod maską to nie powinno Cię to dziwić.
Prawdziwy facet musi mieć wał, a nie jakieś tam przeguby :)

#56 OFFLINE   lippen20

lippen20
  • 49 postów
  • Dołączył: 16-01-2014
  • Skąd: Piotrków Trybunalski
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 lutego 2015 - 12:31

Czyli wszystko jest w porządku?:) dzięki panowie ,także spokojna moja głowa :D

#57 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 lutego 2015 - 14:03

charakterystyczne jest to, że jak jest przed samymi tymi obrotami, jest taka chwila zastoju i nagle ogromny kop


Sprawdź, czy geometria turbiny pracuje.

Pisz po Polsku, ze znakami przestankowymi. Trudno czytać taki "bełkot".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#58 OFFLINE   lippen20

lippen20
  • 49 postów
  • Dołączył: 16-01-2014
  • Skąd: Piotrków Trybunalski
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 lutego 2015 - 17:37

A więc tak .podjechałem do gościa co się zajmuje turbinami następnie posprawdzał mi wszystkie parametry na komputerze jak i manualnie .według jego opinii sama turbina w sobie chodzi bardzo dobrze i na pewno jest sprawna ,ale niestety pokazało jemu błąd p0400 i tu się pojawiają schody.

Wiem że tu chodzi o coś z podćisnieniami

Robione już miałem:
1.przepływka bosch nowa wymieniona rok temu
2.czujnik ćisnienia turbiny czyszczony
3.Nagar na kolektorze czyszczony rok temu
4.EGR czyszczony


Nie mam pomysłu co może być przyczyną?pomocy

#59 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2015 - 18:40

turbina wstaje od jakiś 1500obr
zapewne gdzieś ucieka podciśnienie

#60 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 lutego 2015 - 20:59

turbina wstaje od jakiś 1500obr


Potwierdzam, w naszym silniku turbo czuć już od 1500obr.
Proponuje sprawdzić wszystkie podciśnienia i\lub podmienić elektrozaworki te przy chłodnicy, są tam dwa, jeden od turbo a drugi od klap kolektora, zamień je miejscami i zobaczysz czy będzie różnica (ps. te zaworki mają podobne właściwości i są zamienne ).
Jeżeli nie będzie różnicy to do sprawdzenia podciśnienia, może już pompa vac niedomaga.