Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Turbo Opel Omega C 2.2 DTI 120 KM 2002r.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 sierpnia 2011 - 07:53

Witajcie :)

Mam pytanie kiedy ma się włanczać turbina, tzn przy ilu obrotach ? tym konkretnym aucie ?
:tank:

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2011 - 08:56

turbina chodzi caly czas. tyle ze od okolo 1700-1800 obrotow cisnienie produkowane przez turbine jest wieksze od cisnienia atmosterycznego i dopiero zaczyna doladowywac




 


#3 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 sierpnia 2011 - 19:49

turbina chodzi caly czas. tyle ze od okolo 1700-1800 obrotow cisnienie produkowane przez turbine jest wieksze od cisnienia atmosterycznego i dopiero zaczyna doladowywac


To wiem , akurat regeneruje Turbosprężarki, ale nie znam parametrów każdego auta :)

mówisz ze w tym modelu ta turbina ma takie parametry pracy ??

tylko ze nie czuje tego jej włączenia w tych obrotach :/ tylko powyżej 2.5 tys co moze byc nie tak ??

:tank:

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 sierpnia 2011 - 11:19

To wiem , akurat regeneruje Turbosprężarki, ale nie znam parametrów każdego auta :)

mówisz ze w tym modelu ta turbina ma takie parametry pracy ??

tylko ze nie czuje tego jej włączenia w tych obrotach :/ tylko powyżej 2.5 tys co moze byc nie tak ??

:tank:


podlacz kompa i sprawdz przy jakich obrotach zaczyna byc widoczne doladowanie. zasadniczo w dti nie czuc tak doladowania jak w cdti ze cie wciska w fotel.




 


#5 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 sierpnia 2011 - 17:13

podlacz kompa i sprawdz przy jakich obrotach zaczyna byc widoczne doladowanie. zasadniczo w dti nie czuc tak doladowania jak w cdti ze cie wciska w fotel.


no tak ale jakie jest ciśnienie na postoju a jakie ma być w momencie doładowania ?

:tank:

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 sierpnia 2011 - 21:16

masz podane w tabeli. na postoju - jest amosteryczne a przy 2000 rpm juz jest kolo 1.2-1.4 bar doladowania




 


#7 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 sierpnia 2011 - 21:33

hmmm ... ta tabela to gdzie ja znajdę ?

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 sierpnia 2011 - 09:38

na komputerze przy odczycie livedata




 


#9 OFFLINE   dino1010

dino1010
  • 1 postów
  • Dołączył: 20-08-2011

Napisany 20 sierpnia 2011 - 10:31

Narazie nic mi nie potrzeba -ale dobrze wiedziec gdzie szukac:)

#10 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 sierpnia 2011 - 20:52

założyłem dziś używany czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym i jak wcześniej miałem ciśnienie 1.09-1.10 na postoju, tak teraz mam 1.19-1.21 .

zastanawia mnie praca EGR u mnie jest 230 a powinno byc ok 250 - 300 ?
przepływka jest w zakresie 200 - 350

egr jest czysty, podciśnienia szczelne, turbina ok,

co może być ze wywala błąd P0400 i Turbo nie włancza się wtedy kiedy powinna

:tank:

#11 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 sierpnia 2011 - 20:58

a może tulejka w pokrywie kolektora ssącego... ? sprawdź czy nie ma luzów i nie chodzi... jest wykonana z innego metalu niż pokrywa kolektora /aluminium/. U mnie to było przyczyną 0400....

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 sierpnia 2011 - 07:26

założyłem dziś używany czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym i jak wcześniej miałem ciśnienie 1.09-1.10 na postoju, tak teraz mam 1.19-1.21 .

zastanawia mnie praca EGR u mnie jest 230 a powinno byc ok 250 - 300 ?
przepływka jest w zakresie 200 - 350

egr jest czysty, podciśnienia szczelne, turbina ok,

co może być ze wywala błąd P0400 i Turbo nie włancza się wtedy kiedy powinna

:tank:


szczelnosc podcisnien, wydajnosc pompy vacuu




 


#13 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 sierpnia 2011 - 10:06

ale jeśli podciśnienie jest szczelne to co pozostaje ??

Pompa vacuu ?

:tank:

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 sierpnia 2011 - 10:45

Pompa vacuu ?


Sprawdź vacumetrem jakie podciśnienie wytwarza.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 sierpnia 2011 - 19:14

Sprawdź vacumetrem jakie podciśnienie wytwarza.



a jakie powinno być ciśnienie ? tzn podciśnienie ?


:tank:

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 sierpnia 2011 - 19:46

a jakie powinno być ciśnienie ? tzn podciśnienie ?


:tank:


idealne minus 0.9 bar. minimum do poprawnej pracy -0.5 bar.




 


#17 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 sierpnia 2011 - 20:28

a jeśli to nie podciśnienie ?? jutro oczywiście sprawdzę


:tank:

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 sierpnia 2011 - 21:00

na bank masz nieszczelnosc na podcisnieniach albo siedzi ci egr




 


#19 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 sierpnia 2011 - 11:43

Dziś byłem u gościa co 20 lat siedzi w diagnostyce i sprawdził mi auto i podciśnienia są ok , przepływka ok, egr ok,

jedynie co może być przyczyna to zabrudzone klapki w kolektorze ssącym, które czyści się co 70 tys km.

:tank:

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 sierpnia 2011 - 12:09

wyczysc i bedziesz wiedzial. robilem auta z niedzialajacymi klapkami i roznicy w mocy nie bylo. jakie miales doladowanie przy 2000 rpm ?