Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak najszybciej można wystartować z autometem ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 czerwca 2007 - 20:19

Technika jaką ja stosuje to trzymam pedał od hamulca jedną nogą tak mocno żeby mi auto nie ruszało a drugą gaz na 2-2,5tyś obrotów żeby turbina pompowała,przy starcie puszczam hamulec i gaz w podłogę.Stosując tą technikę udało mi się zebrać wcale nie takie potężne baty dzisiaj od BMW Z4 a chłopak zrobił zdziwioną minę że ja jeszcze jadę :lol: (wiem,wiem nie ścigał się,ja też bo nie mam czym :cool: )
Teraz pytanie czy nie rozwle w ten sposób skrzyni (bardzo bym tego nie chciał).
Innego sposobu na szybkie wystartowanie tym autem nie widze.
Wiem że z manualem jest lepiej wystartować ale teraz już nie zamienie auta na manual bo za bardzo mi się podoba jazda automatem :bigok: Teraz jako drugie auto chce BMW 335D Coupe :razz:
Słyszałem jeszcze że ktoś trzymał gaz w podłodze i z N zapinał D i po trzech razach wysypała mu się skrzynia,nie wiem czy się tak da bo nie próbowałem i nie zamierzam.



#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2007 - 20:35

jest to najbardziej szkodliwy sposób użytkowania automatu jaki mozna wymyslić zaraz po trzymaniu wysokich obrotów na N i wrzuceniu D.

Człowieku jak chcesz sie mierzyć z innymi autami .. kup se Lotus Omege, albo Omege A3000 w manualu, a nie katuj ASB z diselem..

To co piszesz to poprostu głupota. Nie chce Cie obrazić, ale naprawde nie znam innych słów na opisanie tego co opisujesz i o co pytasz...

#3 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 czerwca 2007 - 20:55

Człowieku jak bym chciał się ścigać dieselem to bym sobie kupił Seata Ibize TDI a nie krowe która waży 1800kg i ma przelicznik wagi do mocy śmiechawy.
Proszę przeczytaj jeszcze raz mojego posta bo widze że nie przeczytałeś uważnie.
"Słyszałem jeszcze że ktoś trzymał gaz w podłodze i z N zapinał D i po trzech razach wysypała mu się skrzynia,nie wiem czy się tak da bo nie próbowałem i nie zamierzam."-słowa nie próbowałem i nie zamierzam oznaczają że nie robiłem tego i nie będe robił.
Nie oznacza to bynajmniej że nie zamierzam szybko ruszać tym samochodem.
I w tym celu pytam się czy startując w ten sposób:Trzymam gaz tak żeby turbina pompowała i jednocześnie hamulec żeby auto nie jechało, nie rozwalam skrzyni :?:
Jeśli skrzyni to nie robi różnicy to nie widze problemu żeby tak robić jak ma się ochotę
na szybszy start.Jeśli to jej szkodzi to znaczy że trzeba ruszać normalnie i tyle.Płakać nie zamierzam z tego powodu bo auto to nie kupowałem do ścigania się tylko do przemieszczania się i automat też kupiłem z świadomością że auto będzie wolniejsze niż z manualem ale auto i tak "nie jedzie" więc bardziej zależało mi na komforcie.
Mam nadziej że tym razem zostałem dobrze zrozumiany i nie uważam bynajmniej za głupotę pytanie na forum czy taki start jest szkodliwy czy nie bo nie zamierzam moich prób przypłacić wymainą skrzyni.
Pozdrawiam.
No offence
Ps.Obroniłem dziś mój projekt sieci teleinformatycznej na 5 :mrgreen:

#4 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 czerwca 2007 - 20:57

raschey, z jednej strony wypytujesz o wymianę oleju w ASB i sposób eksploatacji który ma jej przedłużyć żywotność a z drugiej strony piszesz jak chcesz ją katować. Faktycznie trochę to niezrozumiałe.
Myślę że jak zmienisz oprogramowanie tak jak masz w planach to nie będą ci potrzebne takie sposoby.

PS
też się wybieram do masters tuning, napisz mi może na PW czego się tam dowiedziałeś i jakie są opcje?

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 czerwca 2007 - 21:00

Trzymam gaz tak żeby turbina pompowała i jednocześnie hamulec żeby auto nie jechało, nie rozwalam skrzyni :?:



Gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia przy ruszaniu samochodem z miejsca po uprzednim całkowitym zatrzymaniu pojazdu powoduje jedynie nadmierne przeciążanie elementów skrzyni, które nie jest adekwatne do przyspieszenia samochodu. Zdecydowane, ale liniowe wciskanie pedału przyspieszenia w chwili ruszania samochodem po jego uprzednim zatrzymaniu gwarantuje lepszy czas przyspieszenia niż gwałtowne, pełne wciśnięcie tego pedału.


polecam dalsza czesc lektury na stronie http://automat.pl




 


#6 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 30 czerwca 2007 - 08:20

Należy używać tylko jednej nogi (dla osób pełnosprawnych zaleca się by to była noga prawa) do operowania zarówno pedałem przyspieszania jak i hamulca. W czasie jazdy gwałtowne wciśnięcie pedału hamulca przy wciśniętym pedale gazu zazwyczaj kończy się uszkodzeniem skrzyni. Częste, zbyt długie wciskanie pedału przyspieszania przy wciśniętym pedale hamulca ma ten sam skutek.


No to mamy jasność że w ten sposób rozwalamy skrzynie czyli nie robimy tak.

Zdecydowane, ale liniowe wciskanie pedału przyspieszenia w chwili ruszania samochodem po jego uprzednim zatrzymaniu gwarantuje lepszy czas przyspieszenia niż gwałtowne, pełne wciśnięcie tego pedału.


Tutaj się nie zgodze bo startując z hamulcem (źle dla skrzyni) auto wystrzeliwuje jak z procy,wciskając pedał liniowo poprostu się rozpędza dynamicznie.
Sprawa wyjaśniona,automatem ruszamy normalnie jeśli chcemy nim trochę pojeździć.
Pozdrawiam.

#7 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2007 - 08:47

Proszę przeczytaj jeszcze raz mojego posta bo widze że nie przeczytałeś uważnie.


kolego to raczej Ty czytaj ze zrozumieniem.... ja przeczytalem wszytsko bardzo dokladnie.

"Słyszałem jeszcze że ktoś trzymał gaz w podłodze i z N zapinał D i po trzech razach wysypała mu się skrzynia,nie wiem czy się tak da bo nie próbowałem i nie zamierzam."-słowa nie próbowałem i nie zamierzam oznaczają że nie robiłem tego i nie będe robił.
Nie oznacza to bynajmniej że nie zamierzam szybko ruszać tym samochodem.
I w tym celu pytam się czy startując w ten sposób:Trzymam gaz tak żeby turbina pompowała i jednocześnie hamulec żeby auto nie jechało, nie rozwalam skrzyni :?:


Teraz przeczytaj swojego posta jeszcze raz i zobacz jakie zadałeś pytanie (podpowiedz: teraz je wytłuściłeś)
Następnie przeczytaj od czego zacząłem swoją odpowiedz (dla ułatwienia cytat poniżej)

jest to najbardziej szkodliwy sposób użytkowania automatu jaki mozna wymyslić zaraz po trzymaniu wysokich obrotów na N i wrzuceniu D.


Jakies problemy ze zrozumieniem tego prostego zdania?

poza tym tutaj:

Tutaj się nie zgodze bo startując z hamulcem (źle dla skrzyni) auto wystrzeliwuje jak z procy,wciskając pedał liniowo poprostu się rozpędza dynamicznie.


Myslisz sie. Proporcjonalne i stopiowe wciskanie gazu da lepszy efekt niż wcisniecie gazu w podłoge. I cale nie chodziło o trzymanie jednoczesne hamulca i gazu, a porównanie sytuacji kiedy:
1. puszczamy hamulce, wciskamy gaz do dechy
2. puszczamy hamulec, wciskamy gaz proporcjonalnie do prędkości.

Znów nie czytałeś ze zrozumieniem, ale wracając do tematu - drugi sposób jest efektywniejszy, ze wzgledu na skład mieszanki w silniku przy niższych obrotach i pełnym wychyleniu przepustnicy.

Inaczej sie ma, jesli przepustnica w całości sterowana jest elektronicznie (np. BMW 730i i inne). Tam niezależnie od tego jak trzymasz pedał gazu, przepustnica otwartta jest tylko w takim stopniu, jaki jest mozliwy z punktu widzenia równowagi moc-obroty.

#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 czerwca 2007 - 10:30

Inaczej sie ma, jesli przepustnica w całości sterowana jest elektronicznie (np. BMW 730i i inne). Tam niezależnie od tego jak trzymasz pedał gazu, przepustnica otwartta jest tylko w takim stopniu, jaki jest mozliwy z punktu widzenia równowagi moc-obroty.


W omedze z silnikiem 3.2 V6 - nie jest sterowana przepustnca elektronicznie :?: Pytam z ciekawosci bo jezdze czasem taka na automacie i calkiem inaczej reaguje na gaz od mojej, ale moze tylko dlatego ze gaz nie jest na linke.

Technika jaką ja stosuje to trzymam pedał od hamulca jedną nogą tak mocno żeby mi auto nie ruszało a drugą gaz na 2-2,5tyś obrotów żeby turbina pompowała,przy starcie puszczam hamulec i gaz w podłogę

Zniszczysz skrzynie taka jazda, automatem mozesz sie scigac jadac juz pewna predkoscia po wcisnieciu S - bo omega jest troche ciezka na starty z miejsca. Choc powiem ci ze moja MV6 w manualu odchodzi calkiem ladnie, ale zadko to robie.

#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2007 - 11:05

W omedze z silnikiem 3.2 V6 - nie jest sterowana przepustnca elektronicznie Pytam z ciekawosci bo jezdze czasem taka na automacie i calkiem inaczej reaguje na gaz od mojej, ale moze tylko dlatego ze gaz nie jest na linke.


ZTCP linki nie ma, ale przepustnica sterowana jest poprostu proporcjonalnie do wychylenia potencjometru. WIec jest to tylko zastąpienie linki przewodem. Z elektronicznym sterowaniem nie ma nic wspolnego.

Ale jesli sie myle, niech mnie ktoś poprawi.

#10 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 30 czerwca 2007 - 11:08

Proszę przeczytaj jeszcze raz mojego posta bo widze że nie przeczytałeś uważnie.


kolego to raczej Ty czytaj ze zrozumieniem.... ja przeczytalem wszytsko bardzo dokladnie.

"Słyszałem jeszcze że ktoś trzymał gaz w podłodze i z N zapinał D i po trzech razach wysypała mu się skrzynia,nie wiem czy się tak da bo nie próbowałem i nie zamierzam."-słowa nie próbowałem i nie zamierzam oznaczają że nie robiłem tego i nie będe robił.
Nie oznacza to bynajmniej że nie zamierzam szybko ruszać tym samochodem.
I w tym celu pytam się czy startując w ten sposób:Trzymam gaz tak żeby turbina pompowała i jednocześnie hamulec żeby auto nie jechało, nie rozwalam skrzyni :?:


Teraz przeczytaj swojego posta jeszcze raz i zobacz jakie zadałeś pytanie (podpowiedz: teraz je wytłuściłeś)
Następnie przeczytaj od czego zacząłem swoją odpowiedz (dla ułatwienia cytat poniżej)

jest to najbardziej szkodliwy sposób użytkowania automatu jaki mozna wymyslić zaraz po trzymaniu wysokich obrotów na N i wrzuceniu D.


Jakies problemy ze zrozumieniem tego prostego zdania?

poza tym tutaj:

Tutaj się nie zgodze bo startując z hamulcem (źle dla skrzyni) auto wystrzeliwuje jak z procy,wciskając pedał liniowo poprostu się rozpędza dynamicznie.


Myslisz sie. Proporcjonalne i stopiowe wciskanie gazu da lepszy efekt niż wcisniecie gazu w podłoge. I cale nie chodziło o trzymanie jednoczesne hamulca i gazu, a porównanie sytuacji kiedy:
1. puszczamy hamulce, wciskamy gaz do dechy
2. puszczamy hamulec, wciskamy gaz proporcjonalnie do prędkości.

Znów nie czytałeś ze zrozumieniem, ale wracając do tematu - drugi sposób jest efektywniejszy, ze wzgledu na skład mieszanki w silniku przy niższych obrotach i pełnym wychyleniu przepustnicy.

Inaczej sie ma, jesli przepustnica w całości sterowana jest elektronicznie (np. BMW 730i i inne). Tam niezależnie od tego jak trzymasz pedał gazu, przepustnica otwartta jest tylko w takim stopniu, jaki jest mozliwy z punktu widzenia równowagi moc-obroty.


Cita dla mnie temat jest zamknięty bo sprawa została wyjaśniona więc pozwolisz że nie będę znów cytował kto co napisał i co kto odpisał.
Każdy widzi co jest napisane.
Pozdrawiam.
EOT

#11 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 lipca 2007 - 00:00

ale jest tu fajna dyskusja....

ja zawsze ruszam z miejsca... puszczahjąc hamulec i wciskając jednostajnie gaz... tak do 3 tyś... poźniej zdarza się i pedał w podłoge..ale rzadko...

przy zmianie z D na R, zawsze czekam w pozycji N jakies 0,5s a pożniej dopiero zapinam bieg...
gaz wciskam w momencie kiedu już zmieni bieg i cheja w droge...
w końcu to nie my ale autmat zmienia biegi i mimo to tez porzreba na to chwilki....

#12 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2007 - 00:55

A ja sie tak zastanawiam co to moze byc jak kilka razy w tygodniu mam tak ze depne pedal normalnie pod światłami a Omcia nie chce isc :( rusza bardzo powoli i dopiero idzie jak turbinka sie ruszy, jest to na tyle wkurzajace ze miedzy mna a autem z przodu robi sie luka na kilka autek i wszyscy sie za mna ciagna, nawet trabanty mnie biora :bad: :bad:

Moze to byc wina skrzynki?