Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kodowanie pilota


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   elitek

elitek
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 25 sierpnia 2006 - 01:44

Mam Omelke 2.0 z '94 i kluczyk "lyzke". Moje pytanie to czy da sie zaprogramowac pilota w kluczyku tak aby domykal okna?


Elitek Polska

#2 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 25 sierpnia 2006 - 08:08

Cześć, może tu znajdziesz potrzebne info:
http://forum.omegakl...odowanie pilota
http://forum.omegakl...odowanie pilota

#3 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpnia 2006 - 12:23

a widzicie, gość wymienił baterie w pilocie w vectrze, i nie da rady z powrotem zaprogramować.... co się stało?

#4 OFFLINE   elitek

elitek
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-08-2006
  • Skąd: Bielsk Podlaski

Napisany 25 sierpnia 2006 - 14:42

Juz wszystko dziala. Dzieki za pomoc
Elitek Polska

#5 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2006 - 08:10

Elitek.
Udało ci się przeprogramować pilota tak, żeby domykał okna z pozycji pilota?
Jak to zrobiłeś?
Może ktoś to opisze?

#6 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2006 - 08:31

Może ktoś to opisze?

wsiadasz do samochodu
zamykasz drzwi
wkładasz kluczyk do stacyjki
przekręczas zapłon (bez uruchamiania silnika tylko kontroli się palą)
naciskasz i trzymasz przycisk do zamykania samochodu
do czasu aż się zamknie centralny i spowrotem otworzy...

#7 OFFLINE   krzysiekmik

krzysiekmik
  • 10 postów
  • Dołączył: 29-11-2006
  • Skąd: świdnica

Napisany 06 grudnia 2006 - 19:27

wejdz do auta włóz kluczyk przekręć żeby sie zapaliły kontrolki , przytrzymaj przycisk na pilocie zamykania i pilotem otwórz

#8 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 grudnia 2006 - 23:22

Może ktoś to opisze?

wsiadasz do samochodu
zamykasz drzwi
wkładasz kluczyk do stacyjki
przekręczas zapłon (bez uruchamiania silnika tylko kontroli się palą)
naciskasz i trzymasz przycisk do zamykania samochodu
do czasu aż się zamknie centralny i spowrotem otworzy...

seńks
opisywałeś już to w innymi poście i tak zrobiłem, lecz u mnie jak na razie takie czynności nie przyniosły żadnego z oczekiwanych efektów. Myślałem, że Elitek zna jakiś czarodziejski sposób. U mnie szyby mogę domknąć tylko przytrzymując kluczyk w zamku, a pilota w tym czasie mogę sobie wcisnąć w d.. pę.
Jednakoż będę próbował dalej.. :bigok:

#9 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2006 - 23:39

Może ktoś to opisze?

wsiadasz do samochodu
zamykasz drzwi
wkładasz kluczyk do stacyjki
przekręczas zapłon (bez uruchamiania silnika tylko kontroli się palą)
naciskasz i trzymasz przycisk do zamykania samochodu
do czasu aż się zamknie centralny i spowrotem otworzy...

Ale ten sposob to jest do zaprogramowania centralnego z kluczyka.

#10 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2006 - 11:31

Ale ten sposob to jest do zaprogramowania centralnego z kluczyka.

No właśnie ! :shock:
Więc opiszę jeszcze raz o co mi biega.
Mój pilocik jest zsynchronizowany i z jego pozycji mogę zamknąć centralkę i otworzyć, równocześnie uzbrajając alarm. Mam do tego 2 czerwone przyciski (a pośrodku jest jeszcze jakiś czarny przycisk, ale nie wiem do czego sk***iel jest, bo po jego naciśnięciu reakcja równa się zero, czyli nic sie nie dzieje :cry: ). Pilot jest radiowy i ma zasięg chyba duży (z odległości ok. 30-40 m spokojnie sobie kilkam i zamykam i otwieram :???: ).
Zaś moje pytanie dotyczy kwestii domykania szyb z pozycji pilota tzn.:
Gdy wysiadam z autka, a szyby mam pootwierane (bo mi się nie chciało zamykać przyciskiem w autku) to zapycham klucz do dziurki i se chwilkę niewielką ten klucz przytrzymywam w pozycji "zamykania" to szyby po chwili zaczynają się domykać aż do pełnego zamknięcia.
A więc pytanie następujące mam:
Czy można jakoś zrobić tak, żeby szyby domykać po wysiądnięciu z autka z pozycji pilota, czyli bez wpychania klucza do dziurki i przytrzymywania go w pozycji "zamykania". Po prostu np. przyciskając dłużej przycisk na pilocie do zamykania centralnego i uzbrajania alarmu lub jakoś inaczej ale z pilota.
No :looz: już dokładniej i dobitniej nie uda mi się opisać.
Więc jeśli ktoś wie jak to zrobić to proszę uprzejmie o instruktarz i wskazówki.
PS.
Moja kumpela może tak zamykać szyby z pilota w swojej gównianej Octavii (nawet nie musi przytrzymywać przycisku, wystarczy że kliknie na zamykanie centralki a szyby same sie domykają); więc jeśli ona tak ma w swojej gównianej Octavii to ja chciałbym tak mieć w swojej wspaniałej Omedze.
pozdro Dodany obrazek

#11 OFFLINE   winklerw

winklerw
  • 8 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: WARSZAWA

Napisany 08 grudnia 2006 - 12:14

Ale ten sposob to jest do zaprogramowania centralnego z kluczyka.

No właśnie ! :shock:
Więc opiszę jeszcze raz o co mi biega.
Mój pilocik jest zsynchronizowany i z jego pozycji mogę zamknąć centralkę i otworzyć, równocześnie uzbrajając alarm. Mam do tego 2 czerwone przyciski (a pośrodku jest jeszcze jakiś czarny przycisk, ale nie wiem do czego sk***iel jest, bo po jego naciśnięciu reakcja równa się zero, czyli nic sie nie dzieje :cry: ). Pilot jest radiowy i ma zasięg chyba duży (z odległości ok. 30-40 m spokojnie sobie kilkam i zamykam i otwieram :???: ).
Zaś moje pytanie dotyczy kwestii domykania szyb z pozycji pilota tzn.:
Gdy wysiadam z autka, a szyby mam pootwierane (bo mi się nie chciało zamykać przyciskiem w autku) to zapycham klucz do dziurki i se chwilkę niewielką ten klucz przytrzymywam w pozycji "zamykania" to szyby po chwili zaczynają się domykać aż do pełnego zamknięcia.
A więc pytanie następujące mam:
Czy można jakoś zrobić tak, żeby szyby domykać po wysiądnięciu z autka z pozycji pilota, czyli bez wpychania klucza do dziurki i przytrzymywania go w pozycji "zamykania". Po prostu np. przyciskając dłużej przycisk na pilocie do zamykania centralnego i uzbrajania alarmu lub jakoś inaczej ale z pilota.
No :looz: już dokładniej i dobitniej nie uda mi się opisać.
Więc jeśli ktoś wie jak to zrobić to proszę uprzejmie o instruktarz i wskazówki.
PS.
Moja kumpela może tak zamykać szyby z pilota w swojej gównianej Octavii (nawet nie musi przytrzymywać przycisku, wystarczy że kliknie na zamykanie centralki a szyby same sie domykają); więc jeśli ona tak ma w swojej gównianej Octavii to ja chciałbym tak mieć w swojej wspaniałej Omedze.
pozdro

jesli dobrze widze jest to pilot od alarmu silicona musisz sprawdzić czy opcja domykania jest obsługiwana przez ten alarm
jeśli tak to konieczny jest dostep do czerwonego przycisku serwisowego który masz gdzieś ukryty i dopiero kombinacja serwisowego i pilota pozwala na programowanie funkcji alarmu

#12 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 grudnia 2006 - 12:19

jesli dobrze widze jest to pilot od alarmu silicona musisz sprawdzić czy opcja domykania jest obsługiwana przez ten alarm
jeśli tak to konieczny jest dostep do czerwonego przycisku serwisowego który masz gdzieś ukryty i dopiero kombinacja serwisowego i pilota pozwala na programowanie funkcji alarmu

aha... dzięki za jasną i fachową poradę.. :wink:
czyli najprawdopodobniej fachowiec, który grzebał mi w alarmie (zakładał) będzie wiedział jak to zrobić?

#13 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 grudnia 2006 - 19:42

Witam odświeżam temat bo mam problem mianowicie zgubiłem kluczyk do Omci i w serwisie dorobienie i zaprogramowanie kosztuje około 550 zł (trochę drogo) i mam pytanie czy można kupić taki kluczyk używany i przeprogramować go na swoją centralkę?? bo w serwisie koszt jest taki że kluczyk dzieli się na dwie części i sam kluczyk tzn to co wchodzi do zamka +immobilizer kosztuje około 170zł plus pilot do tego czyli druga połowa kluczyka kosztuje koło 200zł + do tego zaprogramowanie go kosztuje 170zł i myślałem żeby kupić używany przeprogramować a w ASO dokupić tylko sam kluczyk z immobilizerem tylko jestem ciekaw czy sie da chyba że macie inne pomysły kluczyk chce oczywiście żeby był oryginał taki sam jaki miałem
pozdro

#14 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudnia 2006 - 09:26

Do konca roku 1994 omegi miały kluczyki łyzki z immobilajzerem i piloetm zasilanym z 2 bateryjek płaskich okragłych napodczerwien ( globusik w suficiekoło lampek) Ten pilocik a zarazem immo wspólpracuja z centralka zamka centralnego i osobnym modułem immo. Są do nich zaprogramowane 2 konkretne kluczyki i innych nie da sie zaprogramowac ( tzn zakodowac z pozycji właczyc stacyjke i czekac az sie zamki otworzą i zamkną....)- natomiast mozna usunąc immo żeby móc normalnie jezdzic ( nie zapala sie lampka ze złodziejem)- wywalamy puszke immo i blokujemy 3 obwody odcinane przez to immo .Mozna podgrac takze nowe kluczyki znając kod ( ale to w serwisie)
Jeśli kluczyk jest nowszego typu ( radiowy) posiada immo transponderowe ( czip w kluczyku) trzeba miec taki zaprogramowany chip - podobno dobre zakłady elektroniczne programuja takie kluczyki o wiele taniej niz w serwisie - wystarczy dorobic jeszcze u ślusarza kluczyk i mamy tanszą opcje. Dodan że w tych autach nie da sie "wywalić" immo - jest zakodowane w sterowniku - i nie da sie go wyłaczyc.

#15 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2006 - 14:01

Dzieki Jacekczewa ja mam z samego konca 1998 roku i mam radiowy i chce to jakoś taniej zrobić ale chce żeby był oryginalny tzn wyglądał identycznie jak oryginał ze znaczkiem opla (nawet kiedy do sprzedaży lepiej jak są dwa oryginalne)i myślałem żeby kupić taki używany i zaprogramować go na mój a kluczyk dorobić tylko czy dorobią do tego gdzieś w punkcie dorabiania kluczy?

#16 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudnia 2006 - 14:44

Mysle ze z surówka klucza opel nie byłoby problemu natomiast trzeba dowiedziec sie o czip w środku no i pilotw kluczyku.Kiepska sprawa. Podejrzewam ze bedziesz musiał jednakzamówic w serwisie , jesli chcesz miec wszystko oryginalne. Wiem ze przy sprzedazy wiele osób na to patrzy, ale cdruga sprawa czy warto inwestowac.
Proponowałbym zapytac dokładnie w jakims punkcie gdzie cos dłubia z elektroniką samochodową.

#17 OFFLINE   Okon

Okon
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-01-2007
  • Skąd: Witnica

Napisany 15 stycznia 2007 - 23:40

probowalem to robic jak pisaliscie i nic ani odzewu centralnego zamka (wlaczylem zaplon i probowalem zamknac pilotem) i niewiem co zrobic

#18 OFFLINE   wojteks_07

wojteks_07
  • 115 postów
  • Dołączył: 16-12-2006
  • Skąd: Krosno

Napisany 17 stycznia 2007 - 20:51

też mam podobny problem ale oma B 99r (pilot w główce kluczyka), po padzie akumulatora i wymianie baterii w pilotach nie programują się kluczyki, włączam zapłon, wciskam przycisk kluczyka i nic, nawet do 30 sekund trzymam przycisk, pilot mruga diodką i NIC.

Czy pozostaje mi tylko serwis? albo wymiana centralki i pilotów na inne/dobre/nowe lub dodatkowy alarm z pilotami????

#19 OFFLINE   cdx

cdx
  • 67 postów
  • Dołączył: 10-12-2006
  • Skąd: melton mowbray gb

Napisany 18 stycznia 2007 - 14:00

co do zamykania szyb z pilota to trzeba je od nowa zaprogramować.wsiadasz do auta włanczasz zapłon i otwierasz oknocały czas trzymając przycisk ażdo całowitego otwarcia puszczasz i zamykasz też cały czas trzymająć i tak wszystkie szyber też jak masz

#20 OFFLINE   SzoFFer

SzoFFer
  • 322 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Kielce

Napisany 18 stycznia 2007 - 14:04

mnie juz takie nerwy na to auto biora ze masakra, mi teraz nowu nie dziala ten pilot, programowac sie nie da, baterie nowe, dioda dziala. i normalnie jajco.
nawet w polonezie nie ma tylu usterek