Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

brak mocy i kopci


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   angerfist1

angerfist1
  • 31 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Ścinawa

Napisany 03 sierpnia 2011 - 20:30

witam, ktos miał podobnego objawy niema buta tzn mocy z tylu kopci na czarno auto wogole niejedzie,,**** mnie strzela,wpinałem już u 2 mechaników w kopy i zero błedów,nawet bylem w serwisie i koles gadał że to jakaś częśc mechaniczna,,szukałem i nic niezlalazłem,,rozkładam ręce,,turbina sie niezałącza,dacie jakies wskazówki,, omega 2.2dti sedan

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2011 - 05:16

pod komputer i popatrzeć na paremetry na żywo jak się zmieniają podczas pracy, rozumiem że sama praca silnika na wolnych obrotach się nie zmieniła i że auto odpala bez problemowo

#3 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2011 - 07:19

Jeśli komp nic nie pokaże to zrobienie logów dynamicznych powinno wszystko wyjaśnić.

Z mechanicznych problemów stawiał bym na nastawnik wtrysku lub pompa paliwa nei dająca odpowiedniego ciśnienia.

#4 OFFLINE   angerfist1

angerfist1
  • 31 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Ścinawa

Napisany 04 sierpnia 2011 - 20:37

pompa po regeneracji,,także to nie to,,napisze że wymieniałem silnik z sintry 2.2dti bez osprzętu,,także pali ok ale kurja buta niema i kopci..coś jakas częśc mechaniczna,,macie jakiegoś dobrego mechora od omeg

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2011 - 05:08

a podciśnienia są dobrze pospinane ?

#6 OFFLINE   angerfist1

angerfist1
  • 31 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Ścinawa

Napisany 05 sierpnia 2011 - 12:16

tak wszystko jest dobrze po wspinane,,już u 3 mechaników,,i nikt nie wie,maksymalna prędkość to 70km ale tak się rozpędza jak czołg,a z tylu dym czarny, powiem jeszcze że to silnik jest od sintry też 2,2dti goły silnik bez osprzętu,,mój osprzęt był dobry przy poprzednik silniku co wał mi pękł,czyżby turbina by siadła tak nagle

#7 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2011 - 12:23

Komp sprawdzany czy nie ma przepięć oraz czy mapa jest poprawna pod ten silnik?

#8 OFFLINE   angerfist1

angerfist1
  • 31 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Ścinawa

Napisany 09 sierpnia 2011 - 11:28

mapa nie ma nic do tego

#9 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2011 - 12:45

kompy od Omegi i Sintry miały te same numery ??
sprawdź dawkę i to czy wtryski nie siadły (czarny dym)

 


 


 


#10 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2011 - 13:07

pompa po regeneracji,,także to nie to,,napisze że wymieniałem silnik z sintry 2.2dti bez osprzętu,,także pali ok ale kurja buta niema i kopci..coś jakas częśc mechaniczna,,macie jakiegoś dobrego mechora od omeg


Dobry a wręcz bardzo dobry mechanik:
AUTO-KRZYCH
Serby ( koło Głogowa)
tel: +48 603-566-280

lub kolejny gość:
Arek
+48 507-563-048
Głogów ( nowo otwarty warsztat koło starej Cukrowni na trasie wylotowej w kierunku Rudnej)

Zarówno pierwszy jak i drugi pracowali w Serwisie Opla w Głogowie. Później założyli swój warsztat i robią głównie OMEGI. Każdą z Omeg jaką posiadałem to tylko tam robiłem i z usług i ceny byłem zawsze bardzo zadowolony.

#11 OFFLINE   chmielpiw

chmielpiw
  • 14 postów
  • Dołączył: 31-01-2011

Napisany 10 sierpnia 2011 - 04:17

angerfist1, jak pracuje na wolnych obrotach?

#12 OFFLINE   angerfist1

angerfist1
  • 31 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Ścinawa

Napisany 10 sierpnia 2011 - 08:25

pracuje ladnie,ale jak miałem jechac do mechaniora to masakra,jade jak ciągnikiem muł kopci i brak reakcji na gaz,, zgasł 2 razy po drodze,i do mechanika niedojechał

#13 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 października 2013 - 18:22

witam forumowiczów.
od pewnego czasu moja kluska nie ma siły. byłem na sprawdzeniu turbiny,dmucha elegancko,tuning dolotu turbiny według Damiana Sz. zrobiony
mechanik sprawdzał podcisnienia tez wszystko w porzadku :confused:
na komputerze tez zadnych błedów,dzisiaj podmieniłem przepływke i tez zadnej róznicy,dalej brak mocy.
przy ruszaniu silnik wyje a nie ma siły jechac,jak obroty podejda pod 2 tys. to jedzie jeszcze w miare znosnie ale po depnieciu w kick down skrzynia redukuje biegi ale zadnego przyspieszenia nie ma. jak rozpedzam ja normalnie to
rozpedza sie ta moja rakieta max do 160 i czuc przy tej predkosci jak uchodzi z niej zycie, momentalnie słabnie i przestaje przyspieszac.
na postoju jak depne gaz do podłogi tez kupa czarnego dymu i zaczyna rzucac silnikem i telepac jak by go cos dławiło,sciagałem wydech od katalizatora w tył bo myslałem ze zapchany ale bez wydechu tez to samo.nie wiem czy w moim silniku jest katalizator wstepny??????
mechanik odkrył ze EGR sie nie otwiera a zaslepiony nie jest.
mozliwe ze to przez to dławi silnik???? po odkreceniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku spaliny walą jak z jakiegos parowozu,odma sprawdzona, jest drozna.
nie mam juz pomysłu co to moze byc jesli macie jakies sugestie prosze o pomoc.
silnik oczywiscie 2.5dti, automat
zapomniałem jeszcze dodac ze spalanie wzrosło z 10 na 100km do prawie 15l na 100km

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 października 2013 - 19:23

byłem na sprawdzeniu turbiny,dmucha elegancko,


Jak była sprawdzana turbina?

mechanik odkrył ze EGR sie nie otwiera


EGR mechanicznie sprawny?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 października 2013 - 19:29

[quote name='czeladnik']Jak była sprawdzana turbina?

tak dokladnie to nie wiem,mechanik mówił ze dmucha 1,7 bara na postoju i ze załacza sie tak jak powinna a poza tym jak depne gaz to słychac ze pracuje

a co do EGRu to jutro go bede sprawdzał

#16 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 października 2013 - 19:36

mechanik mówił ze dmucha 1,7 bara na postoju


Najlepszy test, to komp na siedzenie pasażera, odpowiednie bloki pomiarowe na "wizji" i jazda;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#17 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 października 2013 - 19:43

na poczatku jechała max 120 i przy tej predkosci słabła i ani km wiecej,pozniej uszczelniłem dolot turbiny według Damiana Sz. i zaczeła jechac 130/140km/h teraz jedzie 160km/h i nic wiecej
niby przy zaslepiony EGRze powinna sie lepiej zbierac ale czy jak EGR jest zamkniety to mozliwe ze spaliny dławią silnik?????


jutro sie dowiem jak znachor sprawdzał ta turbine

#18 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 października 2013 - 19:54

witam forumowiczów.
od pewnego czasu moja kluska nie ma siły. byłem na sprawdzeniu turbiny,dmucha elegancko,tuning dolotu turbiny według Damiana Sz. zrobiony
mechanik sprawdzał podcisnienia tez wszystko w porzadku :confused:
na komputerze tez zadnych błedów,dzisiaj podmieniłem przepływke i tez zadnej róznicy,dalej brak mocy.
przy ruszaniu silnik wyje a nie ma siły jechac,jak obroty podejda pod 2 tys. to jedzie jeszcze w miare znosnie ale po depnieciu w kick down skrzynia redukuje biegi ale zadnego przyspieszenia nie ma. jak rozpedzam ja normalnie to
rozpedza sie ta moja rakieta max do 160 i czuc przy tej predkosci jak uchodzi z niej zycie, momentalnie słabnie i przestaje przyspieszac.
na postoju jak depne gaz do podłogi tez kupa czarnego dymu i zaczyna rzucac silnikem i telepac jak by go cos dławiło,sciagałem wydech od katalizatora w tył bo myslałem ze zapchany ale bez wydechu tez to samo.nie wiem czy w moim silniku jest katalizator wstepny??????
mechanik odkrył ze EGR sie nie otwiera a zaslepiony nie jest.
mozliwe ze to przez to dławi silnik???? po odkreceniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku spaliny walą jak z jakiegos parowozu,odma sprawdzona, jest drozna.
nie mam juz pomysłu co to moze byc jesli macie jakies sugestie prosze o pomoc.
silnik oczywiscie 2.5dti, automat
zapomniałem jeszcze dodac ze spalanie wzrosło z 10 na 100km do prawie 15l na 100km


Może głupie pytanie zadam....filtry i paliwa i powietrza kiedy zmieniałeś? Ja jak robiłem test EGR opcomem to przy załączeniu testu egr miałe3m podobne obiawy...silnikiem rzucało i kupa dymu...wyjmij selonoid sterowania egerem i go wyczyść i sprawdz,ewentualnie je podmień z sterowania turbiną bi są takie same...wtedy coś wykluczysz..

Najlepszy test, to komp na siedzenie pasażera, odpowiednie bloki pomiarowe na "wizji" i jazda;)


to proponuję w 1 ej kolejności...

 


#19 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 października 2013 - 20:03

filtry zmieniałem razem z olejem ok.10 000 km temu
selonoid sterowania egrem to ten wezyk ktory idzie gdzies pod kolektor ssący???
pytam bo nie wiem,du...a ze mnie nie mechanik ;)

#20 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 października 2013 - 20:09

filtry zmieniałem razem z olejem ok.10 000 km temu
selonoid sterowania egrem to ten wezyk ktory idzie gdzies pod kolektor ssący???
pytam bo nie wiem,du...a ze mnie nie mechanik ;)


spokojnie...:D A na jakie filtry wymieniałeś? A zwłaszcza paliwa bo nasze CR nie lubią badziewia:D Tak...żeby podmienić zawory trza kolektor zwalić...może być albo zawór albo sam egr walnięty...czyszczenie zaworów sterujących też masz w sprawdzonych poradach i też napisany przez Damiana...
Najlepiej jak by jak by Twój mechanior miał odpowiedni sprzęt i dane parametrów do egr...mi się wydaje że w nim tkwi problem..ewentulanie w sterowaniu nim..może być też walnięty przewód podciśnieniowy od zaworu sterowania do samego egr.