Moj kolega ma accord VII 2.4 benzynka pelna wersja wyposarzeniowa, manual. Robie z nim troche kilometrow juz od roku.
Porownuje swoja MV6 3.2, tez pelna wersja... jedyne czego mi brakuje to zaluzji z elite i podgrzewanej tylnej lawki. Ale to juz bym okresli jako omega mv6+edition
Moje spostrzezenia:
Opcje - komputer pokladowy - Wygrywa omega, wiecej funkcji... w hondzie jes tylko (Trip A B), Temperatura zewnetrzna. W omedze na kolorowym wyswietlaczu mozna wyswietlic Srednia predkosc, spalanie chwilowe, spalanie ogolne, zasieg, dystans przejechany. Do tego, w omegach wyswietlaja sie wszelkie komunikaty, stanie oleju, wszelkich plynach, stanie klockow hamulcowych, o przepalonych zarowkach itd.
Nawigacja - Kwestia gustu... Wydaje mi sie ze w omedze jest w lepszym miejscu... Nie odwraca uwagi kierowcy. W hondzie jest za to lepsze sterowanie przez maly joystick i duzy wyswietlacz dotykowy.
Kokpit - W omedze BFL mimo duzej ilosci przyciskow, sterowanie jest owiele prostsze niz w Hondzie... Np. ustawienie nawiewow, w hondzie zabiera troszke czasu, i rozprasza.
W hondach zawieszenie jest owiele gorsze jesli chodzi o komfort... w tak samo twardej MV6, a moze nawet ciut twardszej, komfort jest duzo wyzszy. Lepiej zachowuje sie na nierownosciach. Do tego wygludzenie w omie jest duzo lepsze. W hondzie przy 120-130kmh komunikacja z siedzacymi z tylu osobami jest juz prawie ze niemozliwa
Pasazerowie z tylu - w MV6 pomyslano ze to kierowca chce twardszy fotel, a pasazerowie nie. Kanapa jest owiele wygodniejsza w omedze. W hondzie nie ma szans na to aby osoba na srodku siedziala wygodnie, a widok ze srodkowego miejsca konczy sie na przednim lusterku. Miejsce srodkowe jest dla nizszych osob. Na plus dla omegi wychodzi tez miejsce na nogi, ktorego z tylu jest wiecej.
Jesli chodzi o dynamike to 2.4Vtech jest porownywalny z 2.5V6 ale mimo wszysko ciut ciut lepsz. Jesli chodzi o elastycznosc jazdy to 2.5 V6 jest lepsza.
Vtech przez swoja konstrukcje jest swietnym polaczeniem jesli chodzi o dynamike jazdy i spalanie, ale tak jak w silniku turbo na niskich obrotach jest slaby i malo elastyczny.
Jesli chodzi o klimat, no sami wiecie Wnetrze hondy jest dosc ponure... tak to okresle...
Wyglad zewnetrzny... jedni wola szczuple a drydzy przy kosci O tych sprawach sie nie decyduje.
Ergonomia... bagaznik, litrazowo na + dla hondy, ale jest nizszy niz w omedze, takze z wyzszymi zeczami moze byc problem. W sedanie za to na +80l dla omegi... Zmieniarka w omedze na 4 plyty... i jedna tam gdzie nawigacja. Na + dla hondy 6 plyt ktore sie wklada jedna po drugiej.
Jesli chodzi o prowadzenie... honda jest swietnym przednionapedowym samochodem, ale to ciagle FWD. Reakcja na wcisniety gaz jest bardzo sportowa, nawet najmniejsza ilosc gazu powoduje ze auto sie zrywa do jazdy, Krotka skrzynia 6 biegowa +.
Widocznosc jest na + dla omegi.
Takie sa moje spostrzezenia
Ogolnie dla mnie MV6 wygrywa 2:7
0
Omega B czy Accord V?
Rozpoczęte przez
Deux7
, 21 lip 2011, 12:09
23 odpowiedzi na ten temat
#21 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2014 - 19:37
#22 OFFLINE
#23 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2014 - 20:08
Każde auto ma swoje plusy jaki minusy. Szukając samochodu dla siebie patrzymy aby to co dla nas jest ważne było akurat w danym pojeździe "na plus" w stosunku do konkurencji. Zupełnie innym aspektem jest szeroko pojęta obiektywna praktyczność włączając w to koszty, niezawodność, bezpieczeństwo itp...
Kwestia czy wybieramy sercem czy rozumem... obiektywnie czy nie... Omega nie jest ani najwygodniejszym autem ani najbardziej praktycznym czy bezpiecznym ale ma w sobie to coś, co dla mnie jest czynnikiem decydującym o ciągle odsuwanym w czasie ostatecznym rozstaniu... Innymi słowy szukając bezpiecznego samochodu będącego jednocześnie tanim i niezawodnym wozidełkiem z punktu A do B nigdy Omegi był nigdy nie wybrał jednak szukając samochodu za taką cenę dającego przyjemność z każdego przejechanego kilometra pomimo wszechobecnych wad - wybór ogranicza się do kilku modeli, ja wybieram Omegę.
Ale się rozpisałem... wracając do głównego wątku - w tym porównaniu tylko i włącznie Omega. Bo RWD, bo komfort, wygląd, klimat, koszty, przyjemność z jazdy - to są moje "plusy" i to pomimo szerokiej palety wad, której jestem świadomy.
Tak naprawdę, każdy wybierze subiektywnie.
Szerokości...
Kwestia czy wybieramy sercem czy rozumem... obiektywnie czy nie... Omega nie jest ani najwygodniejszym autem ani najbardziej praktycznym czy bezpiecznym ale ma w sobie to coś, co dla mnie jest czynnikiem decydującym o ciągle odsuwanym w czasie ostatecznym rozstaniu... Innymi słowy szukając bezpiecznego samochodu będącego jednocześnie tanim i niezawodnym wozidełkiem z punktu A do B nigdy Omegi był nigdy nie wybrał jednak szukając samochodu za taką cenę dającego przyjemność z każdego przejechanego kilometra pomimo wszechobecnych wad - wybór ogranicza się do kilku modeli, ja wybieram Omegę.
Ale się rozpisałem... wracając do głównego wątku - w tym porównaniu tylko i włącznie Omega. Bo RWD, bo komfort, wygląd, klimat, koszty, przyjemność z jazdy - to są moje "plusy" i to pomimo szerokiej palety wad, której jestem świadomy.
Tak naprawdę, każdy wybierze subiektywnie.
Szerokości...
#24 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2014 - 23:55
No tak, ale nie mozna ukryc ze omega - jest wieksza, cichsza, szybsza, bardziej komfortowa, oferuje wiekszy wybor silnikow slabszych i mocniejszych, blachy - rdzewieja tak samo, jest klimat, oferuje sportowe i komfortowe zawieszenie. (Honda accord VII) niekomfortowe i twarde, albo bardzo niekomfortowe i bardzo twarde w wersji "R". Lepsza widocznosc w omedze, lepsze ceny na czesci dla omegi, pelna wersja omegi jest bardziej luksusowe np. podgrzewana tylna kanapa, zaluzje na szybach, lepsze naglosnienie BOSS, lepszy komputer pokladowy i system informowania o usterkach. Pancerne zawieszenie w porownaniu do Hondy itd.
Lepiej by bylo do np. e38 porownac... to by pokazalo co moglo byc lepsze.
Lepiej by bylo do np. e38 porownac... to by pokazalo co moglo byc lepsze.