Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B czy Accord V?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 08 listopada 2014 - 19:37

Moj kolega ma accord VII 2.4 benzynka pelna wersja wyposarzeniowa, manual. Robie z nim troche kilometrow juz od roku.

Porownuje swoja MV6 3.2, tez pelna wersja... jedyne czego mi brakuje to zaluzji z elite i podgrzewanej tylnej lawki. Ale to juz bym okresli jako omega mv6+edition :p

Moje spostrzezenia:

Opcje - komputer pokladowy - Wygrywa omega, wiecej funkcji... w hondzie jes tylko (Trip A B), Temperatura zewnetrzna. W omedze na kolorowym wyswietlaczu mozna wyswietlic Srednia predkosc, spalanie chwilowe, spalanie ogolne, zasieg, dystans przejechany. Do tego, w omegach wyswietlaja sie wszelkie komunikaty, stanie oleju, wszelkich plynach, stanie klockow hamulcowych, o przepalonych zarowkach itd.


Nawigacja - Kwestia gustu... Wydaje mi sie ze w omedze jest w lepszym miejscu... Nie odwraca uwagi kierowcy. W hondzie jest za to lepsze sterowanie przez maly joystick i duzy wyswietlacz dotykowy.

Kokpit - W omedze BFL mimo duzej ilosci przyciskow, sterowanie jest owiele prostsze niz w Hondzie... Np. ustawienie nawiewow, w hondzie zabiera troszke czasu, i rozprasza.

W hondach zawieszenie jest owiele gorsze jesli chodzi o komfort... w tak samo twardej MV6, a moze nawet ciut twardszej, komfort jest duzo wyzszy. Lepiej zachowuje sie na nierownosciach. Do tego wygludzenie w omie jest duzo lepsze. W hondzie przy 120-130kmh komunikacja z siedzacymi z tylu osobami jest juz prawie ze niemozliwa :)

Pasazerowie z tylu - w MV6 pomyslano ze to kierowca chce twardszy fotel, a pasazerowie nie. Kanapa jest owiele wygodniejsza w omedze. W hondzie nie ma szans na to aby osoba na srodku siedziala wygodnie, a widok ze srodkowego miejsca konczy sie na przednim lusterku. Miejsce srodkowe jest dla nizszych osob. Na plus dla omegi wychodzi tez miejsce na nogi, ktorego z tylu jest wiecej.

Jesli chodzi o dynamike to 2.4Vtech jest porownywalny z 2.5V6 ale mimo wszysko ciut ciut lepsz. Jesli chodzi o elastycznosc jazdy to 2.5 V6 jest lepsza.
Vtech przez swoja konstrukcje jest swietnym polaczeniem jesli chodzi o dynamike jazdy i spalanie, ale tak jak w silniku turbo na niskich obrotach jest slaby i malo elastyczny.

Jesli chodzi o klimat, no sami wiecie :) Wnetrze hondy jest dosc ponure... tak to okresle...

Wyglad zewnetrzny... jedni wola szczuple a drydzy przy kosci :p O tych sprawach sie nie decyduje.

Ergonomia... bagaznik, litrazowo na + dla hondy, ale jest nizszy niz w omedze, takze z wyzszymi zeczami moze byc problem. W sedanie za to na +80l dla omegi... Zmieniarka w omedze na 4 plyty... i jedna tam gdzie nawigacja. Na + dla hondy 6 plyt ktore sie wklada jedna po drugiej.

Jesli chodzi o prowadzenie... honda jest swietnym przednionapedowym samochodem, ale to ciagle FWD. Reakcja na wcisniety gaz jest bardzo sportowa, nawet najmniejsza ilosc gazu powoduje ze auto sie zrywa do jazdy, Krotka skrzynia 6 biegowa +.

Widocznosc jest na + dla omegi.

Takie sa moje spostrzezenia

Ogolnie dla mnie MV6 wygrywa 2:7 :D

#22 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopada 2014 - 19:48

I po co ten temat? :masakra:

#23 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopada 2014 - 20:08

Każde auto ma swoje plusy jaki minusy. Szukając samochodu dla siebie patrzymy aby to co dla nas jest ważne było akurat w danym pojeździe "na plus" w stosunku do konkurencji. Zupełnie innym aspektem jest szeroko pojęta obiektywna praktyczność włączając w to koszty, niezawodność, bezpieczeństwo itp...
Kwestia czy wybieramy sercem czy rozumem... obiektywnie czy nie... Omega nie jest ani najwygodniejszym autem ani najbardziej praktycznym czy bezpiecznym ale ma w sobie to coś, co dla mnie jest czynnikiem decydującym o ciągle odsuwanym w czasie ostatecznym rozstaniu... Innymi słowy szukając bezpiecznego samochodu będącego jednocześnie tanim i niezawodnym wozidełkiem z punktu A do B nigdy Omegi był nigdy nie wybrał jednak szukając samochodu za taką cenę dającego przyjemność z każdego przejechanego kilometra pomimo wszechobecnych wad - wybór ogranicza się do kilku modeli, ja wybieram Omegę.

Ale się rozpisałem... wracając do głównego wątku - w tym porównaniu tylko i włącznie Omega. Bo RWD, bo komfort, wygląd, klimat, koszty, przyjemność z jazdy - to są moje "plusy" i to pomimo szerokiej palety wad, której jestem świadomy.
Tak naprawdę, każdy wybierze subiektywnie.

Szerokości...

#24 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 08 listopada 2014 - 23:55

No tak, ale nie mozna ukryc ze omega - jest wieksza, cichsza, szybsza, bardziej komfortowa, oferuje wiekszy wybor silnikow slabszych i mocniejszych, blachy - rdzewieja tak samo, jest klimat, oferuje sportowe i komfortowe zawieszenie. (Honda accord VII) niekomfortowe i twarde, albo bardzo niekomfortowe i bardzo twarde w wersji "R". Lepsza widocznosc w omedze, lepsze ceny na czesci dla omegi, pelna wersja omegi jest bardziej luksusowe np. podgrzewana tylna kanapa, zaluzje na szybach, lepsze naglosnienie BOSS, lepszy komputer pokladowy i system informowania o usterkach. Pancerne zawieszenie w porownaniu do Hondy itd.

Lepiej by bylo do np. e38 porownac... to by pokazalo co moglo byc lepsze.