Problem - Temperatura silnika pozyżej 100 st.C
#41 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 11:36
#42 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 11:46
Ostatnio sprawdzałem przy 100st dolny wąż od chłodnicy był zimny i nie włączał sie wentylator.
zamulona chlodnica.
czytam i czytam - ale wy sie uparliscie na ten termostat.
skoro przed wymiana zaworu bylo ok a teraz nie to zostaje do sprawdzenia w kolejnosci
- korek zbiorniczka
- odpowietrzenie ukladu
- droznosc chlodnicy
- pompa wody.
#43 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 11:52
#44 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 11:56
pompa wymieniona 20tys temu z rozrządem, na wolnych obrotach chłodnica jest wszystko ok
do ciebie tyczyla sie pierwsza odpowiedz.
skoro masz 100 st i dolny waz zimny ro znaczy ze nie masz przeplywu przez chlodnice.
sprawdz - czesciowo bedzie goraca (od strony termostatu) a dol bedzie zimny. pozatym wymien nagrzewnice jak ci cieknie i doprowadz uklad do porzadku bo moze sie zapowietrzac
#45 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 12:35
ZNALAZLEM PRZYCZYNE ZE NI MAM CHLODZENIA !
mianowicie cos mnie tknelo aby zdjac ten cienki wezyk co idzie ze zbiorniczka do chlodnicy i jak przegazowalem to nic sie nie dzialo ani kapka plynu nie poleciala ,czyli na 1000 % pompa wody obdzwonilem 2 znajomych mechanikow i potwierdzili ze to pompa Pozdrawiam jak wymienie to dam znac .
#46 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 13:56
ja wracam do tematu swojego jak odpowetrzyc prawidlowo uklad caly czy musze odkrecac zawor trojdrozny i tam zalac nagzewice plynem? i chcialem dodac ze jak mam odkrecony zbiorniczek to mi plyn wywala po jakims czasiei dodam ze nie mam pompki pod zbiorniczkiem juz tak kupilem est kawalek przewodu gumowego od zbiorniczka idzie do metalowej rury
ZNALAZLEM PRZYCZYNE ZE NI MAM CHLODZENIA !
mianowicie cos mnie tknelo aby zdjac ten cienki wezyk co idzie ze zbiorniczka do chlodnicy i jak przegazowalem to nic sie nie dzialo ani kapka plynu nie poleciala ,czyli na 1000 % pompa wody obdzwonilem 2 znajomych mechanikow i potwierdzili ze to pompa Pozdrawiam jak wymienie to dam znac .
niekoniecznie pompa - moze byc niedrozna chlodnica - sprawdz czy jest cala goraca czy tylko przy wejsciu od termostatu
#47 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 14:06
niekoniecznie pompa - moze byc niedrozna chlodnica - sprawdz czy jest cala goraca czy tylko przy wejsciu od termostatu
ale jak juz pislem wczesniej chlodnice mialem w domu i plukalem ja caly dzien takze chlodnica odpada
#48 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 14:13
ale jak juz pislem wczesniej chlodnice mialem w domu i plukalem ja caly dzien takze chlodnica odpada
to ze plukales moze nie miec zadnego znaczenia. sprawdz czy jest rownomiernie nagrzana - CALA
#49 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 14:33
to ze plukales moze nie miec zadnego znaczenia. sprawdz czy jest rownomiernie nagrzana - CALA
tak jest cala nagrzana a powiedz mi czy ja musze wymieniac rozrzad rowniez czy da sie sama pompe wody?
sprawdzilem 5 minut temu takze i nadole i po obydwu stronach grzeje rownomiernie a cisnienia nie ma jak zdjolemten cieki wezyk ktory idzie do zbiorniczka nic nie polecialo a jak kiedys go sciagalem bo nie mialem orzewania to lecial plyn normalnie jak wszedlem na obrty to lecial znacznie szybciej
#50 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2010 - 15:28
wiecie mam obawy o uszczelke pod głowicą ale nie wyrzuca płynu, i jakby uszczelka była walnięta to by chyba już temperatury nie odpuszczał
#51 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 21:20
#52 OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 21:49
miał ktoś może tego typu problem? napiszcie jeśli tak
Miałem podobny problem typu - cieknąca nagrzewnica ale w innym aucie. Układ się zapowietrzał i objawy były podobne do twoich.
Po wymianie ukrop czyli lodzio-miodzio i banan na twarzy. (Porada na forum jest fajna i trudność niewielka.)
Daruj sobie uszczelkę pod głowicą naprawdę nie ma co gdybać, albo pgadaj z mechanikiem popatrzy zrobi test i będziesz pewny czy jest uwalona ale i tak układ chłodzenia trzeba będzie zrobić.
Jak ogarniesz układ chłodzenia na tip-top będziesz zadowolony i zobaczysz różnicę.
#53 OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 21:50
#54 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2010 - 11:48
#55 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2010 - 16:29
Mam podobna sytuacje. Po odpaleniu i przejechaniu krótkiego odcinka silnik ma temperaturę 95 stopni czasem rośnie do 97.5 stopnia wtedy chodzi już wentylator. Gdy się zatrzymam i odkręcę korek od zbiornika wyrównawczego to z układu schodzi powietrze i słychać jak gdzieś koło korka wlewu oleju zasysa powietrze. Może ktoś pomorze??
wez sie zastanow nad tym co robisz!!
nie odkreca sie korka jak uklad jest zagrzany.
jest to uklad cisnieniowy, co za tym idzie wrzenie sie opoznia wraz ze wzrostem cisnienia.
wiec to ze schodzi powietrze jest calkiem normalne.
malo tego moze nastapic gwaltowne wrzenie po odkreceniu korka i zapowietrzenie ukladu.
wyciek gdzies jakis masz??
bo jak nie masz wycieku to uklad wydaje sie byc szczelny.
#56 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2010 - 09:04
#57 OFFLINE
Napisany 13 lipca 2010 - 09:26
#58 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 12:24
Tez mam problem z temperaturą tylko trochę inny.Gdy silnik jest rozgzany i stoje w korku lub na podworku albo powoli sie przemieszczam od swiatel do swiatel to temp.jest 100 stopni ale po chwili wlaczaja sie wentylatory i spada normalnie do 95 stopni.
Natomiast gdy jade na trasie to juz temp nie spada i trzyma sie 100 i nawet wiecej.
Generalnie to juz sie naczytalem na forum ale nic nie wywnioskowałem puki co.
Termostat wyglada ze jest sprawny ale powiedzcie mi czy ta pompka obiegu cieczy w chlodnicy moze byc przyczyna mojego problemu?
#59 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 12:39
Nie,owa pompka pracuje dopiero po wyłączeniu auta wraz z wentylatorami.czy ta pompka obiegu cieczy w chlodnicy moze byc przyczyna mojego problemu
Bardziej wygląda na zapchaną i niedrożną chłodnice.
#60 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:03