Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sonda lambda ? czy coś innego?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Alter

Alter
  • 20 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Szczecin

Napisany 24 czerwca 2007 - 16:35

Witam serdecznie klubowiczów i użytkowników forum. Mam pytanie w związku z problemem, który pojawił się ostatnio w mojej omedze. Od razu zaznaczam, że przeszukałem forum (jak również forum vectry bo mają te same silniki więc nie zaszkodzi podpatrzeć :razz: ) ale nie znalazłem rozwiązania problemu.
Problem pojawił się wczoraj. Przejechałem autem ok 100 km, postawiłem na chwilę i miałem zamiar grzecznie wrócić do domu gdy nagle auto mi zgasło (na gazie). Odpaliłem jeszcze raz, przełączyłem na gaz i znowu zdechło. Pomyślałem, że coś z gazem i postanowiłem wrócić do domu na benzynie. Okazało się, że auto stało się strasznym mułem (miałem problem z podjechaniem pod bardziej strome górki). Co jakiś czas zapalał się "check" i wtedy auto dostawało mocy. Za chwile kontrolka gasła i znowu był mułem. Sprawdziłem błędy i okazało się że są dwa: 38 (sonda lambda niskie napięcie) i 39 (sonda lambda wysokie napięcie). Koniec tego przydługiego wstępu i teraz moje pytanie: czy sonda lambda może mieć jednocześnie za niskie i za wysokie napięcie? Czy taki błąd sondy może być efektem jakichś innych usterek czy poprostu sonda padła? Z góry serdeczne dzięki za każdą pomoc. Pozdrawiam



#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2007 - 19:27

Objaw ktory opisujesz nie jest moze czesty ale wskazuje na padniecie lambdy - tak sonda moze miec takie zle wskazania np zamiast napiecie plywac to ono przeskakuje szybko z niskiego na wysokie, powiedzmy po przekroczeniu progu 0,5 v zamiast dawac 0,6 0,7 itd to ono wskakuje na 4,5 v - oczywiscie to nie jest tak pieknie jak opisuje ale chcialem opisac sytuacje.
Ale jest tez druga strona medalu ze sonda moze dawac bledne wskazania bo mieszanka (czytaj spaliny) sa "zle" wiec ona pokazuje to co jest prawda. Tylko ze ja zawsze w takiej sytuacji spotkalem sie tez z innymi bledami (ktore powodowaly ta zla mieszanke np uszkodzona przeplywka) jednak w tWOIM PRZYPADKU MASZ TYLKO BLEDY SONDY co wg mnie ewidentnie wskazuje ze sonda sie skonczyla.
Zawsze polecam sprawdzic to co mowi system samodiagnostyki w Twoim przypadku domowe sprawdzenie miernikiem moze nic Ci nie mowic (chodzi o bezwladnosc miernika) poniewaz sonda pracuje i to w calym zakresie napiecia (gdyby dawala tylko male napiecie lub tylko duze napiecie to miernikem domowym da sie to ocenic)Proponuje jechac do gazownika ktory podepnie pod kompa i zobaczy (np w formie wykresu - w zaleznosci od instalki gazowej jaka masz) co sonda daje.
Jesli jednak chcesz bawic sie w domu miernikiem to zmierz co sonda wskazuje i opisz na forum.
P.S. Teoretycznie istnieje jeszcze mozliwosc ze cos padlo w ecu lpg ( przez ktory idzie sygnal ze sondy do ecu silnika) jednak ja sie z tym osobiscie nie spotkalem.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   Alter

Alter
  • 20 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Szczecin

Napisany 25 czerwca 2007 - 13:12

kczech dzięki za zainteresowanie się tematem. Dzisiaj odstawiłem auto do gazowników i już dzwonili do mnie i powiedzieli, że sonda lambda jest zawieszona w górnym położeniu tzn. w okolicach 5 v w związku z tym kwalifikuje się do wymiany. Dzisiaj zamawiam sondę i będę o kilka stów lżejszy.
Pozdrawiam

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2007 - 13:21

Pare stowek???????/ eeee chyba ze to przenosnia. 150 - 180 zl i 25-35 zl(1 roboczo godzina). Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   Alter

Alter
  • 20 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Szczecin

Napisany 07 lipca 2007 - 17:15

Witam serdecznie. Zrobiłem w końcu auto ale pojawiła się pewna wątpliwość. Po podłączeniu do komputera okazało się że sonda jednak pracuje ale komp rzeczywiście wskazuje dwa błędy sondy ale nie wiadomo jakie (podłączenie do laptopa przez jakąś taką czarną skrzynkę). Pojechałem jeszcze raz na podłączenie techa do innego magika i okazało się, że rzeczywiście są dwa błędy 38 i 39 ale oznaczają trochę co innego niż początkowo myślałem. Wg tego techa 38 to zwarcie sondy do masy a 39 zwarcie sondy do plusa (tak czy inaczej sonda do wymiany). Wygląda więc na to, że są drobne różnice w interpretacji kodów więc jak ktoś opierając się na błyskach checka chce zainwestować kasę w jakąś cześć lepiej się upewnić czy to napewno ten błąd :wink: . Poza tym ciekawą sprawą jest to, że po wymianie sondy znikły problemy z drżeniem silnika na wolnych obrotach. Pozdrawiam i życzę bezusterkowego użytkowania klusek.

#6 OFFLINE   cwiara

cwiara
  • 169 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipca 2007 - 17:22

kod 38 oznacza za niskie napięcie sondy czyli ubogą mieszankę, natomiast kod 39 za wysokie napięcie sondy czyli bogata mieszanka, a ne zadne zwarcia do masy czy plusa

#7 OFFLINE   Alter

Alter
  • 20 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Szczecin

Napisany 07 lipca 2007 - 17:26

Też tak myślałem ale tech pokazuje co innego. Wyświetla kod błędu i od razu co on oznacza. Sam kod się zgadzał (38 i 39) natomiast tech podawał inne usterki.

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2007 - 14:45

zwarcie sondy do masy = niskie napiecie = wzbogacanie mieszanki = duze spalanie
zwarcie sondy do plus = wysokie napiecie = uboga mieszanka = male spalanie(duzy muł)
i to tyle nie ma co sie rozwodzic ktos przetlumaczyl kod producenta na bardziej czytelny ale i tak oznaczaja to samo - my czesto uzywamy slowa "ssanie" gdzie w rzeczywistosci samochody wyposazone we wtrysk paliwa nie maja urzadzenia rozruchowego nazywanego potocznie ssaniem ale i tak wiadmomo o co chodzi....itd.
a to ze koledze po wymianie sondy zniknely problemy z drzeniem silnika itp. to nic niezwyklego - sonda ma bardzo istotny wplyw na ilosc paliwa dostarczanego do silnika a co za tym idzie kulture pracy , osiagi itp.