Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt maly mnoznik? Stag 300-6 2.5 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 grudnia 2011 - 00:24

korekta po temp dla wtryskiwaczy MJ . Gdy zimny to przelewa ,a zbyt gorący to jest ubogo .


Czyli ustawić tak jak jest na screenie?

Na starym klocku mosiężnym staga od pomiaru temp i ciśnienia pomiar temp. jest nie dokładny ze względu na bezwładność materiału można zrobić sobie samemu pomiar w strudze gazu jest wtedy szybka reakcja na zmianę parametru.


Możesz dokładniej bo nie do końca kumam. Że czujnik jakiś przenieść dla dokładniejszych pomiarów?


A co do korekty po temp dla MJ.
1. Czy czasem nowy firmware do Staga nie ma korekt tych wgranych(bo nie mogę się doszukać a gdzieś mi się takie info przewinęło)
2. Te korekty w tabelce ze screena w % w stosunku do temp to:
Temperatura która(czego to jest)?
I np. +5% ale czas otwarcia?

#102 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2011 - 10:28

Sterownik ma zaszyte korekty dla wtryskiwaczy ale wszystko zależy od indywidualnych warunków pomiaru jego szybkości i dokładności .
Odpalasz auto zimne i obserwując czasy co 5st C mają być jednakowe takie same dla benzyny jak i benzyny na gazie , przełączając benzyna gaz należy wykonać własną korektę dla własnych warunków i silnika.Możliwe że wystarczy ta poprawiona przez Staga , poprzednia był nie wystarczająca.

#103 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 grudnia 2011 - 16:24

chłopy pokusiłem sie do nowej aktualizacji do staga .... miałem wszystko ok,słychować było ze ta najnowsza jest lepsza to chyba "8"a miałem "7" teraz zrobiłem autokalibracje i d..... k.... komunikat "dysze są zbyt duże ''!!??!!??!!??:oonie::masakra: co teraz ???? kupować dysze????mam rozwiercone do 2,5mm.:mad:

#104 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2011 - 16:42

Olej komunikat albo obniż ciśnienie na reduktorze i jeszcze raz zrób kalibrację. Kalibracje zrób na w pełni rozgrzanym silniku , komunikat o zbyt dużych dyszach możesz zignorować jeżeli po ustawieniu mapy na drodze mnożnik wyjdzie w okolicach 1.

#105 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 grudnia 2011 - 16:45

no właśnie mnożnik miałem na "7" koło 1 ale teraz mam na "8"koło 0 jest na poziomie biegu jałowego. co do ciśnienia mam 1,35 i śruba jest już wkręcona na max już ni da sie wkręcić a ciśnienie jest 1,35.

#106 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2011 - 16:51

zavoli zata s do czyszczenia pewnie bo on powinny zejść niżej z ciśnieniem, temp kalibracji też jest ważna , podnieś mnożnik wyżej i zbierz mapki , zobacz co wyjdzie

#107 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 grudnia 2011 - 16:58

gaz zakładałem w kwietniu tego roku i ciśnienie jest cały czas takie samo , myślisz że to wina czyszczenia co do map juz to zrobiłem tylko pożyczyłem fejs koledze i nie zrobię zrzutu jak to wygląda. autko jeździ normalnie kopa ma i wszystko odpala na dotyk tylko tak jak by przy ruszaniu ma takie zachłyśniecie trzeba go bujnąć gazem żeby ruszył płynnie. pali 17 litrów na miasto !!

#108 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2011 - 17:05

na takim wysokim ciśnieniu może zalewać i nie wszystkie wtryskiwacze znoszą go dobrze przy wysokim ciśnieniu czasy wtrysku znacznie się skracają i wtryskiwacze muszą być szybkie i dokładne. może ten reduktor jest zacięty i brak regulacji ciśnienia albo podciśnienie podpięte pod wyjście zaworu bezpieczeństwa

#109 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 grudnia 2011 - 17:26

podciśnienie hmm idzie przewód gumowy od kolektora do czegoś małego ,to chyba ten czujnik ciśnienia czy jakoś tam i potem idzie do parownika.sruba na moje czy sie wkreca cze wykręca nie ma żyźnicy w odczycie

#110 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2011 - 19:14

to jest coś zrypane .Od kolektora do map sensora idzie przez trójnik i do reduktora

jeżeli jest tak podłączony to jest ok.

podłączenie podciśnienia do reduktora

#111 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 18 grudnia 2011 - 00:09

ok jutro sprawdzę wezmę aparat porobię fotki jak to u mnie wygląda :)

#112 OFFLINE   adasko224

adasko224
  • 9 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: Pirmasens

Napisany 03 stycznia 2012 - 18:57

mały problemik potrafi sie zapalic "check" samoczynnie i autko opada z sił po zgasnieciu błedu znow kop na maxa taki sam jak na benzynce.. co wiecej potrafi czasem zgasnac przy dojezdzaniu do swiateł o co chodzi co jest nie tak??

#113 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2012 - 19:06

mały problemik potrafi sie zapalic "check" samoczynnie i autko opada z sił po zgasnieciu błedu znow kop na maxa taki sam jak na benzynce.. co wiecej potrafi czasem zgasnac przy dojezdzaniu do swiateł o co chodzi co jest nie tak??


za duże dysze/ciśnienie. Spróbuj obniżyć ciśnienie gazu śrubą na reduktorze. Mnożnik nie powinien być poniżej 1.

#114 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2012 - 09:24

silnik jest zalewany gazem zwłaszcza w dolnych obrotach zbyt duże dysze albo ciśnienie, sondy nie podłączone a isa działa lepiej z sondami podpiętymi pod sterownik ,rozjazd na bankach może brak kompensacji między listwami , temperatura gazu bardzo wysoka.

#115 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 11 marca 2012 - 17:51

[IMG][IMG]http://img21.imageshack.us/img21/7591/20120311173447.png[/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[IMG][IMG]http://img51.imageshack.us/img51/568/20120311173523.png[/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
[IMG][IMG]http://img840.imageshack.us/img840/8775/20120311173602.png[/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
wiec tak miałem za duże dysze zmieniłem na nowe i już nie wywala komunikatu mnożnik jak widać , ciśnienia na parowniku już niżej nie ściągnę , wyżej idzie na dół już nie chce .
teraz tak zrobiłem nowe mapy ale na BP I na LPG mam jak wdepnę do dechy takie jak by ją ktoś za dupsko łapał , tak miedzy 2 tyś do 3,8 dalej już wyrywa co to może być ????

powiedzmy jak jadę i mam 2 bieg i jak od samego startu pedał w podłogę sa te objawy jak wyżej ,a jak np pomału docisnę i przetrzymam na 2,5 tyś obr i tak pojadę około 100 m potem w podłogę idzie od razu bez zająknięcia ...na BP i LPG to samo .

#116 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 16 marca 2012 - 19:02

up

#117 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2012 - 19:13

według mapy gazu masz zbyt ubogo ale aby zobaczyć co dzieje się podczas przyspieszania powinieneś nagrać osc z takiej jazdy na benzynie i lpg lub podłączyć sondy i włączyć auto adaptacje.

#118 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 16 marca 2012 - 19:32

he ja bym sobie je podłączył tylko jak bym wiedział jak i gdzie , a mape już skorygowałem .